دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین ها

آشنایی کامل ارز دیجیتال گرین (Grin) و بلاک چین آن

فراگیری و ترویج ارزهای دیجیتال طی سال‌های گذشته قابل توجه بوده است؛ به‌طوری‌که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا در حال حاضر مبلغ زیادی را صرف سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال کرده‌اند. اما در این بین ایده‌پردازانی هم هستند که با طراحی پروژه‌های جدید به دنبال بهبود شرایط و از بین بردن ضعف‌های ساختاری باشند.

طبق گفته‌ی تحلیل‌گران رمز ارزها در آینده‌ نه چندان دور جایگزین پول خواهند شد. جالب است بدانید که همین رویکرد در سال ۲۰۱۹ موجب پیدایش گرین (Grin) در بازارهای مالی شد. اما ارز دیجیتال گرین چه ویژگی‌هایی دارد و در چه زمینه‌هایی عملکرد بهتری از خود نشان داده است؟ اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید با ما همراه باشید. در این مقاله شما را با ساختار کلی ارز دیجیتال گرین آشنا می‌کنیم.

ارز دیجیتال گرین (Grin) چیست؟

ارز دیجیتال «گرین» (Grin) اولین بار در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ در بین کاربران عرضه شد. به همین دلیل در لیست ارزهای دیجیتال نسبتا جدید قرار دارد. اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، قطعا می‌دانید که هر یک از پروژه‌ها با هدف خاصی فعالیت خودشان را در این حوزه آغاز می‌کنند.

هیچ‌کس هویت اصلی گروه سازندگان ارز دیجیتال گرین را نمی‌شناسد. آن‌ها معتقدند که رمز ارزهایی که امروزه در بین کاربران ترویج پیدا کردند با ضعف مواجه‌اند و ساختار کلی آن‌ها نیاز به اصلاح دارد. همین موضوع موجب طراحی ارز دیجیتال گرین و ارائه‌ آن به جوامع جهانی شده است.

نوشته های مشابه

اگر ساختار بیت کوین را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که نمی‌تواند به عنوان یک وجه جایگزین مورد استفاده قرار بگیرد. همان‌طور که می‌دانید تعداد بیت کوین محدود است. علاوه بر آن، زمان لازم برای ثبت تراکنش‌ در شبکه‌ بلاک چین بیت کوین حدودا ۱۰ دقیقه تخمین زده شده است. بدیهی است که به‌کارگیری چنین روشی برای ثبت تراکنش‌های روزانه مناسب نیست.

از سوی دیگر مدیریت فعالیت کاربران بدون حضور شخص ثالث کار ساده‌ای نیست. سازندگان بیت کوین با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، اطلاعات مربوط به هر تراکنش را به ثبت می‌رسانند. همین موضوع دلیل اصلی حجم بالای شبکه‌ بلاک چین است.

در حقیقت سازندگان گرین سعی داشتند تا با ایجاد تغییرات جزئی در ساختار این ارز دیجیتال، مشکلاتی که گفته شد را بر طرف کنند. ارز دیجیتال گرین بر روی پروتکل «میمبل ویمبل» (MimbleWimble) پیاده‌سازی شده است. جالب است بدانید که اسم میمبل ویمبل از افسانه‌های هری پاتر گرفته شده است.

این پروتکل شباهت‌های زیادی با بلاک چین دارد، اما توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال گرین، آن را به عنوان نسخه‌ی اصلاح شده‌ بلاک چین به کاربران خود معرفی می‌کنند. در حقیقت اطلاعاتی که بعد از ثبت هر تراکنش در شبکه‌ میمبل ویمبل به ثبت می‌رسند، حجم بسیار کمتری دارند. علاوه بر آن اطلاعات شخصی کاربران شبکه و تراکنش‌هایی که انجام داده‌اند، در دسترس هیچ شخص ثالثی قرار نمی‌گیرد. پس شبکه میمبل ویمبل از این لحاظ خدمات نسبتا بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به بیان ساده‌تر تراکنش‌ها بدون ارائه‌ اطلاعات دقیقی از فرستنده و گیرنده در شبکه به ثبت می‌رسند. طبق تحقیقات صورت‌گرفته کاربران از طریق کیف پول دیجیتال با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا هویت واقعی آن‌ها ناشناس باقی بماند.

تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در این بخش مورد بحث قرار گرفت، میزان مقیاس‌پذیری گرین را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. اما منظور از مقیاس‌پذیری چیست؟ به طور کلی هنگامی که عملکرد یک شبکه بهبود پیدا کند، مقیاس‌پذیری آن هم افزایش می‌یابد. همان‌طور که مشاهده کردید این ارز دیجیتال به‌تازگی به جوامع جهانی معرفی شده و در مرحله‌ آزمون و خطا قرار دارد.

از آنجایی که ساختار این ارز دیجیتال به صورت متن‌باز یا همان Open Source طراحی شده است، توسعه‌دهندگان به‌محض شناسایی اشکالات و ایرادات ارز دیجیتال گرین، تغییرات لازم را در شبکه اعمال می‌کنند. استخراج ارز دیجیتال گرین از طریق الگوریتم اثبات کار انجام می‌شود. برخی از کاربران با در نظر گرفتن آینده‌ خوبی که در انتظار این ارز دیجیتال است، به استخراج آن می‌پردازند. پس شما هم می‌توانید با خرید کارت‌های گرافیکی یا ای‌سیک‌های موجود در بازار، روی این رمزارز سرمایه‌گذاری ‌کنید.

 

قابلیت‌‌های فنی و مزایای ارز دیجیتال گرین

همان‌طور که گفته شد این پروژه از ویژگی‌‌ها و قابلیت‌ها خاص خودش برخوردار است. به طور کلی بهتر است که قبل از خرید و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تمام جوانب را به درستی بسنجید و بررسی کنید. در این بخش وجه تمایز گرین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال را باری دیگر مورد بحث قرار می‌دهیم.

در درجه‌ اول می‌توان گفت که بهره‌گیری از پروتکل میمبل ویمبل موجب شده تا تمام تراکنش‌های در فضایی امن و قابل اطمینان به ثبت برسند. هویت کاربران به‌هیچ‌وجه قابل شناسایی نیست. همان‌طور که در بخش‌های قبل هم گفته شد مقیاس‌پذیری بالای شبکه‌ ارز دیجیتال گرین که از حجم کم شبکه‌ میمبل ویمبل نشئت می‌گیرد، موجب بهبود عملکرد کلی شبکه شده است.

جالب است بدانید که ارز دیجیتال گرین برای جذب سرمایه از روش «عرضه‌ اولیه سکه» یا همان ICO استفاده نمی‌کند. این پروژه به‌صورت کاملا غیرمتمرکز طراحی شده است. بدین معنی که فعالیت کاربران شبکه توسط هیچ نهاد و سازمانی مدیریت و کنترل نمی‌شود. شما نمی‌توانید از شبکه‌ ارز دجیتال گرین برای راه‌اندازی نرم‌افزارهای آزاد یا بستن قراردادهای هوشمند استفاده کنید.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته زمان لازم برای تشکیل هر بلاک جدید در شبکه چیزی حدود یک دقیقه تخمین زده شده است. تعداد ارز دیجیتال گرین محدود نیست و فرایند «هاوینگ» (Halving) در آن اتفاق نمی‌افتد. پس با این حساب پاداش استخراج هر بلاک شبکه تا همیشه ۶۰ گرین خواهد بود. در آخر این نکته را هم در نظر بگیرید که عرضه‌ ارز دیجیتال گرین مداوم و همیشگی است، پس تورم ارز دیجیتال گرین روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال گرین

از آنجایی که برخی از تحلیل‌گران و کارشناسان بازار‌های مالی آینده‌ روشنی را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند، کاربران زیادی به فکر خرید و فروش گرین افتاده‌اند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا به طور مختصر اطلاعات لازم در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم. خب همان‌طور که می‌دانید گرین به‌تازگی در بازار ارزهای دیجیتال عرضه شده، پس صرافی‌های کمی خدمات آن را تحت پوشش قرار می‌دهند.

بنابراین اگر قصد خرید گرین را دارید باید در مرحله‌ اول به دنبال صرافی بگردید. به بیان ساده‌تر بهتر است که بین چند گزینه‌ مختلف بهترین صرافی که خدمات متناسب با نیاز شما را ارائه می‌دهد، انتخاب کنید. البته محدودیت‌هایی که از جانب صرافی‌ها بر کاربران برخی از کشورها اعمال می‌شوند را هم در نظر بگیرید.

پس از انتخاب صرافی، لازم است که مبلغ مورد نظر خود را صرف خرید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و… کنید. در مرحله‌ بعد با استفاده از خدماتی که توسط شبکه در اختیار شما قرار می‌گیرد، ارز دیجیتالی که دارید را به گرین تبدیل می‌کنید.

جالب است بدانید که روند فروش گرین هم به همین شکل انجام می‌گیرد. به این صورت که شما برای فروش ارز دیجیتال گرین باید در مرحله‌ اول وجه موجود در حساب کاربری خود را به بیت کوین، اتریوم و… تبدیل کنید و بعد کوین جدید را به فروش برسانید.

 

کیف پول گرین

همان‌طور که می‌دانید برای خرید، فروش و ذخیره‌ هر ارز دیجیتال به کیف پول نیاز دارید. تیم توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال گرین هم به همین دلیل یک کیف پول اختصاصی به نام Grin Wallet برای کاربران خود طراحی کردند. این کیف پول به‌صورت کراس پلتفرم طراحی شده بدین معنی که نرم‌افزار بر روی تمام سیستم‌ عامل‌ها قابل اجرا است.

وب‌سایت رسمی کیف پول گرین، حجم کم شبکه، مقیاس‌پذیری و سرعت بالای انجام تراکنش‌ها را به عنوان نقاط قوت نرم‌افزار معرفی می‌کند. کیف پول گرین از ۱۵ زبان زنده‌ دنیا پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که توسعه‌دهندگان این پروژه خواستار محرمانه بودن ترانکنش‌ها و حفظ اطلاعات شخصی کاربران هستند، خدمات امنیتی قابل قبولی را به کاربران کیف پول گرین ارائه می‌دهند.

البته ناگفته نماند که کیف پول‌های دیگری هم هستند که می‌توانید از آن‌ها برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال گرین استفاده کنید، اما بهتر است قبل از تصمیم‌گیری تمام خدمات ارائه‌شده توسط شبکه را با دقت بررسی کنید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیازهای شخصی خودتان انتخاب کنید.

 

سخن پایانی

امیدواریم که تا به اینجا ارز دیجیتال گرین و قابلیت‌های منحصر به فرد آن را به خوبی شناخته باشید. اگر سابقه‌ فعالیت در بازارهای مالی را دارید، قطعا می‌دانید که لازم است قبل از هر چیز استراتژی و هدف اصلی از سرمایه‌گذاری خود را بدانید. در مرحله‌ بعد لازم است که تمام اطلاعات مربوط به ویژگی‌های ارز دیجیتال گرین یا سایر ارزهای دیجیتال که قصد سرمایه‌گذاری در آن دارید را بررسی کنید و با در نظر گرفتن اهداف خود تصمیم بگیرید که گرین گزینه‌ خوبی برای شما است یا خیر.

برای مثال برخی کارشناسان و تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که ارز دیجیتال گرین برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب نیست اما در آینده با پیشرفت قابل توجهی مواجه خواهد داشت. ما سعی کردیم تا با ارائه‌ نکات کاربردی تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر کنیم اما از یاد نبرید تصمیم‌گیرنده‌ نهایی خود شما هستید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا