آموزش بیت کوین

به‌دنبال پیدایش فناوری بلاک چین و توسعه آن، بیت کوین اولین و بزرگ‌ترین ارزدیجیتال دنیا در سال ۲۰۰۹ توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. ارزهای دیجیتال، نوع الکترونیکی از پول هستند که در میان سرمایه‌گذاران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. نکته قابل توجه در مورد ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آنهاست. یعنی هیچ نهاد دولتی بر آنها کنترل ندارد. هدف از پیدایش این ارزها تسهیل نقل و انتقالات بین کشورها بوده است.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال مستلزم کسب دانش در این زمینه است. از آنجا که این فناوری یک حوزه جدید در اقتصاد و بازارهای مالی به وجود آورده است، بسیاری از اصطلاحات آن برای افرادیکه تازه با این بازار آشنا می‌شوند غریب است. در صورتیکه قصد ورود به این بازار را دارید، باید زمانی را به فراگیری واژگان و نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال من‌جمله بیت کوین اختصاص دهید.

یک سرمایه‌گذار باید در کنار بازارهای مالی دیگر، بازار بیت کوین را نیز بشناسد، زیرا در مواقعی ممکن است به‌عنوان یک بازار امن راهی برای محافظت از سرمایه به شمار آید. البته گاهی اوقات این بازار درگیر نوسانات شدید می‌شود که اگر به‌درستی با عوامل تاثیرکذار بر آن آشنایی داشته باشید، می‌توانید مدیریت سرمایه خود را بدست بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا