استراتژی‌های معاملاتی

برای اینکه به‌عنوان یک تریدر در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری معاملات پرسودی را تجربه کنید، لازم است استراتژی‌های معاملاتی را بشناسید. استراتژی به معنای تعیین هدف و خط مسیر است. در بازارهای مالی حتما باید حساب شده عمل کنید و بدانید که برای رسیدن به هدف خود بهترین مسیر کدام است یا چه زمانی برای ورود و خروج معاملات مناسب است؟ تحلیل بازار و انتخاب استراتژی می‌تواند به شما کمک کند تا آگاهانه تصمیم بگیرید. اگر بی‌گدار به آب بزنید، ممکن است سرمایه خود را در خطر نابودی قرار دهید.

استراتژی معاملاتی بر اساس تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی و با استفاده از اندیکاتورها طراحی می‌شوند. هر معامله‌گر با توجه به شخصیت و مقدار دارایی که برای سرمایه‌گذاری در نظر دارد، استراتژی خود را انتخاب می‌کند. البته که استفاده از استراتژی، سود را تضمین نخواهد کرد،‌ اما با راهکارهایی که در اختیار تریدر قرار می‌دهد ریسک و ضرر را کنترل می‌کند.

زمانیکه شما با یک استراتژی مشخص وارد بازار می‌شوید، دیگر از رفتارهای قیمتی غافلگیر نخواهید شد، زیرا آگاهانه اقدام به انجام معامله کرده‌اید و از پیش برای حدی از سود و ضرر آماده شده‌اید. برای اینکه بتوانید از استراتزی معاملاتی استفاده کنید، باید با ابزارهای معاملاتی و روش تحلیل بازار آشنایی داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا