آموزش آلت کوین ها

بازار ارزهای دیجیتال با وجود اینکه از بازارهای مالی جدید به شمار می‌آید، در دهه‌های اخیر توانسته طرفداران زیادی در میان سرمایه‌گذاران پیدا کند. این بازار اصطلاحات و مفاهیم ویژه خود را دارد که آشنایی با آنها برای افرادیکه قصد فعالیت در این بازار را دارند، لازم و ضروری است.

یکی از این اصطلاحات که به‌طور متداول در بین کاربران ارزدیجیتال استفاده می‌شود،‌ آلت‌ کوین است. تمام رمزارزها در بازار کریپتو را به جز بیت‌ کوین «آلت‌ کوین‌» می‌گویند. واژه آلت‌ کوین به معنای پول و یا کوین‌های جایگزین تعریف می‌شود. در حقیقت آلت کوین را پول و رمزارز جایگزین برای بیت‌ کوین می‌نامند.

در حقیقت، آلت‌ کوین‌ها، ارزهای دیجیتال هستند که با پروتکل‌ها و قوانینی متفاوت از بیت‌کوین پیاده‌سازی شده‌اند. بعضی از مهمترین این آلت‌ کوین‌ها لایت‌کوین، ریپل و کاردانو هستند. پس از معرفی بیت‌ کوین توسط ساتوشی، رمزارزهای زیادی یکی پس از دیگری توسط افراد علاقه‌مند به این حوزه رونمایی شدند که رقابت در بازار رمزارزها را جذاب‌تر کردند. در حال حاضر، ارز‌های دیجیتال مختلفی که در بازار وجود دارند عملکرد‌ متفاوتی دارند.

سرمایه بازار آلت‌ کوین‌ها در مقایسه با بیت‌کوین، کمتر است. همچنین، این رمزارزها حجم بازار کمتری نسبت به بیت کوین دارند. از این رو پتانسیل رشد و ضرر آن‌ها نسبت به پادشاه رمزارزها بیشتر است.

دکمه بازگشت به بالا