آموزش فارکس

بازار «فارکس» (Forex) یکی از بازارهای مالی و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری بین‌المللی به شمار می‌آید و برای کسانیکه به دنبال کسب درآمد و سودهای دلاری هستند، بسیار جذاب است. این بازار برای خرید و فروش برخی از انواع ارزهای خارجی ایجاد شده و توانسته نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. این بازار با بیشترین حجم معاملات روزانه، بزرگترین بازارمالی در جهان است. این بازار به طور روزانه تقریبا ۲۵ میلیارد دلار گردش مالی را ثبت می‌کند.برای یادگیری و آموزش فارکس میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

برای ورود به بازار فارکس، لازم است با انواع ارزها و جفت‌ارزها آشنا باشید و نحوه معامله آن‌ها را بدانید. در این بازار، ارزها با نمادهای مالی مختلف در قالب جفت‌های معاملاتی معامله می‌شوند. امکان فعالیت دراین بازار برای ایرانیان نیز وجود دارد. تعدادی از کارگزاری‌های معتبر خارجی هستند که به سرمایه‌گذاران ایرانی در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند.

از ویژگی‌های بازار فارکس می‌توان به غیرمتمرکز بودن آن اشاره کرد. معاملات در این بازار به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شوند و امکان دسترسی برای همه معامله‌گران در سراسر جهان وجود دارد. بازار تبادل ارزهای خارجی یا همان فارکس با آغاز ساعات کاری در سیدنی شروع به فعالیت می‌کند، سپس در توکیو و لندن ادامه پیدا کرده و با اتمام روز کاری در نیویورک به فعالیت خود خاتمه می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا