آموزش امنیت

با گسترش علوم کامپیوتری و شبکه‌های اینترنتی، مبحث امنیت شبکه اهمیت زیادی پیدا کرد. در واقع، امنیت شبکه مجموعه سیاست‌ها و شیوه‌‌های نگهداری از محتوای یک پلتفرم است که در برابر ویروس‌ها و حمله‌های هکری از آن حفاظت می‌کند. ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین شکل ایجاد امنیت برای یک شبکه، محدود کردن دسترسی آن با قراردادن یک رمز منحصر به فرد است.

امنیت شبکه با هدف پیشگیری از دسترسی‌های غیرمجاز و از بین رفتن اطلاعات و داده‌های محرمانه انجام می‌شود. هکرها در همه جا در کمین دسترسی به اطلاعات خصوصی افراد هستند، گاهی بدون اینکه حتی متوجه شوید، می‌توانند خسارت زیادی به شما وارد کنند. البته این اتفاق، اغلب در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری رخ می‌دهد. از این رو، امنیت شبکه به‌خصوص در بازار ارزهای دیجیتال که خیلی مورد توجه کلاهبرداران است، معنا پیدا می‌کند.

شبکه کریپتوکارنسی‌ها به‌دلیل اینکه بر روی بستر بلاک چین و به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت دارد، ممکن است تا حد زیادی مورد حمله هکرها و افراد کلاهبردار قرار بگیرد. در این شبکه، امکان ردیابی و پیگیری فعالیت‌ها بسیار ضعیف است. به همین ترتیب،‌ برای تامین امنیت شبکه در برابر هرگونه کلاهبرداری، تلاش زیادی می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا