آموزش استخراج رمزارز

با پیدایش بیت کوین و رونق گرفتن سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز، در طول زمان کریپتوکارنسی‌ها و ارزهای دیجیتال بازار داغی پیدا کردند. فرایند ایجاد رمزارز با تولید بلاک جدید در شبکه بلاک چین را استخراج یا ماینینگ (Mining) ارزدیجیتال می‌گویند. استخراج رمزارز از روش‌های کسب درآمد در بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌آید.

در این فرایند تنها کافیست که با استفاده از پردازشگر رایانه خود یا دستگاه‌های ماینر به منظور تولید رمزارز اقدام به حل مسائل پیچیده ریاضی کنید. اطلاعات مربوط به هر رمزارز جدید در شبکه بلاک چین بر روی یک بلاک قرار دارد که با اعتبارسنجی این بلاک‌ها و پردازش داده‌های آن‌ها توسط کامپیوترها یک کوین یا سکه استخراج می‌شود.

رمزارزهای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند که استخراج آن‌ها جذاب به نظر می‌رسد. پروسه ماینینگ فعالیتی بر روی شبکه بلاک چین است که در ازای تکمیل هر بلاک از رمزارز جدید به ماینرها پاداشی در وجه ارز دیجیتال اختصاص می‌دهد. البته بهتر است بدانید، این کار بدون چالش نیست و دردسرهای خاص خود را دارد. یکی از این چالش‌ها رقابت میان ماینرهاست که موجب سختی شبکه می‌شود. با افزایش دشواری شبکه، زمان و انرژی محاسباتی مورد نیاز برای استخراج بیشتر خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا