آموزش وب ۳

در حال حاضر حجم وسیعی از فعالیت‌های روزانه افراد از طریق اینترنت انجام می‌شود. اینترنتی که در هم‌اینک از آن استفاده می‌کنیم نیز دارای مشکلات و محدودیت‌هایی است که باید برطرف شوند. اینترنت نسل سوم (Web3) نسل جدیدی از اینترنت به شمار می‌آید که هر روز در حال پیشرفت و ارتقا است. این نسخه از اینترنت مبتنی بر بستر بلاک چین و شبکه توزیع شده بوده و قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به اینترنت نسل ۱ و ۲ دارد.

در واقع، این فاز جدید از توسعه اینترنت به دلیل قابلیت‌های خود در زمینه امنیت، حریم خصوصی و ایجاد شبکه‌های اجتماعی جدید، توجه جهانی را به خود جلب کرده است. از زمان معرفی بیت کوین در سال ۲۰۰۹، ارزهای دیجیتال دیگری نیز مانند اتریوم، ریپل، لایت‌کوین و … به وجود آمده‌اند. اینترنت نسل سوم و بلاک چین تبادل این ارزهای دیجیتال را بین خریدار و فروشنده بدون واسطه امکانپذیر می‌کند و همچنین امنیت بالاتری برای تبادلات مالی فراهم می‌آورد.

علاوه بر این‌‌ها، وب 3 به کاربران اجازه می‌دهد تا در شبکه‌های اجتماعی جدیدی که بر اساس بلاک چین ساخته شده‌اند، فعالیت کنند. برخی از این شبکه‌های اجتماعی امکان مبادله ارزهای دیجیتال بین کاربران را فراهم می‌آورند که این امر شفافیت در تبادلات مالی را افزایش خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا