🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش استخراج رمزارزآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

معرفی بهترین کارت گرافیک‌های استخراج در سال ۲۰۲۴

از میان سیل عظیم سخت‌افزارهای رایانه‌ای که انواع و اقسام مختلفی دارند و هر روز هم به تنوع آن‌ها افزوده می‌شود، انتخاب بهترین‌ها کار بسیار سختی است. اما اگر شما هم جزو کسانی هستید که به منظور استخراج ارز دیجیتال به دنبال بهترین کارت گرافیک‌های استخراج می‌گردید، پس باید بگوییم که شانس با شما یار بوده است. در این مقاله ابتدا در مورد نقش کارت گرافیک در عملیات استخراج ارز‌های دیجیتال صحبت خواهیم کرد و در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

برخلاف تصور خیلی از افراد همیشه سخت‌افزارهای گران‌قیمت‌تر عملکرد و کارایی بهتری نسبت به دیگر رقبا ندارند و در بعضی موارد کارت گرافیک‌های ارزان‌تر بهتر از غول‌های بازار پاسخ‌گوی نیازهای ما هستند.

این موضوع زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که بدانیم هدف ما از انتخاب این کارت گرافیک‌ها استخراج ارز دیجیتال و در نهایت کسب سود و درآمد است، بنابراین هرچقدر بتوانیم هزینه‌های اولیه‌ خود را کاهش دهیم بیشتر به نفع‌مان خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا بهتر درک کنید که کارت گرافیک استخراج مناسب شما کدام است.

کارت گرافیک استخراج چیست؟

برای کسب پاداش استخراج هر فرد باید قدرت سخت‌افزاری رایانه‌ خود را در اختیار شبکه‌ بلاک چین قرار دهد که استفاده از کارت گرافیک برای محیا کردن این قدرت سخت‌افزاری یکی از راه‌های موجود است.

در ابتدا بد نیست تعریف «استخراج» یا ماینینگ (Mining) ارز دیجیتال و اهمیت استفاده از سخت‌افزارهای قوی مثل کارت گرافیک را مرور کنیم. همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین به لطف «بلاک چین» (Blockchain) به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بلاک چین مجموعه‌ای از بلاک‌ها است که به‌صورت زنجیروار به هم متصل شده‌اند.

هر بلاک خودش از تعدادی تراکنش تشکیل شده است که وظیفه‌ تایید این تراکنش‌ها به عهده‌ کسانی است که به استخراج ارز دیجیتال مشغول هستند. به این افراد «استخراج‌کننده» یا «ماینر» (Miner) هم می‌گویند. این افراد درواقع قدرت سخت‌افزاری رایانه‌ یا هر دستگاه دیجیتالی دیگری را در اختیار شبکه‌ بلاک چین قرار می‌دهند تا با انجام معادلات ریاضی تراکنش‌های در حال انتظار، تایید شوند. برای تایید هر تراکنش ماینرهای زیادی با هم رقابت می‌کنند و هر فرد که قدرت سخت‌افزاری بالاتری داشته باشد، احتمال برنده شدنش هم بیشتر است.

اولین فردی که موفق به پیدا کردن پاسخ معادله شود، یا به عبارت دیگر موفق به تایید تراکنش شود، تراکنش را به بلاک اضافه می‌کند و به پاس زحماتی که کشیده مقداری از همان ارز دیجیتال پاداش می‌گیرد.

همان‌طور که می‌بینید دلیل استفاده از سخت‌افزارهای قوی مثل کارت گرافیک‌های گران‌قیمت برای استخراج ارز دیجیتال همین است. به همین منظور در ادامه چند نمونه از بهترین و به‌صرفه‌ترین کارت گرافیک‌های استخراج را برایتان معرفی می‌کنیم تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

 

بهترین کارت گرافیک استخراج

در همین ابتدای کار بهتر است به سراغ کارت گرافیکی برویم که از هر نظر بهترین کارت گرافیک ماینینگ محسوب می‌شود. کارت گرافیک NVIDIA GeForce 3060 Ti یکی از کارت گرافیک‌های هیولای بازار است که قیمتی معادل ۴۰۰ دلار دارد. معمولا کارت گرافیک‌هایی که در این بازه‌ قیمتی قرار دارند، مناسب برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی و گیمرها با بودجه محدود است؛ ولی 3060 Ti تمام این معادلات را رد کرده است. این کارت گرافیک با اینکه قیمت مناسبی دارد ولی هم برای بازی‌های ویدیویی و هم برای استخراج ارز دیجیتال عالی است.

درست است که قیمت کارت گرافیک 3060 Ti چندان بالا نیست ولی در اجرای بازی‌های ویدیویی نسبت به RTX 2080 Super در رتبه‌ بالاتری قرار می‌گیرد. همین عملکرد خوب در استخراج ارز دیجیتال هم مشاهده می‌شود و 3060 Ti هم از نظر عملکرد و هم از نظر کارایی، کارت گرافیک RTX 2080 Super را شکست می‌دهد.

این کارت گرافیک هیچ کدام از جوایز بالاترین سودآوری استخراج یا سریع‌ترین نرخ هش را نصیب خود نخواهد کرد؛ ولی اگر به دنبال یک درآمد ثابت ماهانه با کمترین مصرف انرژی هستید، به چیزی جز 3060 Ti فکر نکنید.

 

به ‌صرفه‌ترین کارت گرافیک استخراج

شرکت AMD با عرضه‌ کارت گرافیک‌های RDNA خود مثل RX 5700 XT پیشرفت قابل‌توجهی کرد. این کارت گرافیک‌ها مبتنی بر استاندارد ۷ نانومتری جدید AMD هستند که باعث می‌شوند حتی کارت گرافیک‌های مدل Radeon قبلی این شرکت هم تاریخ‌گذشته و پرمصرف به ‌نظر بیایند. برای همین است که کارت گرافیک RX 5700 XT نه‌تنها بهترین محصول AMD محسوب می‌شود، بلکه یکی از به‌صرفه‌ترین انتخاب‌ها برای استخراج ارز دیجیتال هم به‌شمار می‌رود.

درست مانند کارت گرافیک RTX 3060 Ti، این کارت گرافیک هم برای انجام بازی‌های ویدیویی با کیفیت 1440p کافی است و عملکرد خیلی خوبی هم در استخراج ارز دیجیتال دارد. با اینکه بیشتر کارت گرافیک‌های شرکت AMD برخی از ویژگی‌های مخصوص بازی‌های ویدیویی مثل DLSS 2.0 و Ray Tracing که در کارت گرافیک‌های NVIDIA شاهد آن‌ها هستیم را ندارند ولی وقتی صحبت از استخراج رمزارز می‌شود، اینجاست که کارت گرافیک‌های AMD حرفی برای گفتن پیدا می‌کنند.

«نرخ متوسط هش» (Hash Rate) این کارت گرافیک که معیاری برای سنجش قدرت استخراج است کمی پایین‌تر از ۵۵ مگاهرتز برثانیه است که فاصله‌ چندانی با کارت گرافیک 3060 Ti ندارد. حال اگر قیمت پایین‌تر این کارت گرافیک را در نظر بگیرید می‌بینید که به‌صرفه‌ترین کارت گرافیک برای ماینینگ ارزهای دیجیتال همین RX 5700 XT است.

 

قدرتمندترین کارت گرافیک استخراج

اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن قیمت، یک کارت گرافیک قوی برای استخراج انتخاب کنیم بدون شک باید به سراغ کارت گرافیک RTX 3090 شرکت NVIDIA برویم. این کارت گرافیک عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازی‌های ویدیویی دارد و می‌تواند جدیدترین بازی‌ها را با کیفیت شگفت‌انگیز 4K و حتی در بعضی مواقع 8K اجرا کند. همچنین این کارت گرافیک محدودیت‌های موجود در استخراج ارزهای دیجیتال را هم یکی پس از دیگری کنار زده است.

برای کسانی‌که به بازی‌های ویدیویی هم علاقه دارند باید بگوییم که ویژگی‌هایی مثل DLSS 2.0 و 2.1 ازجمله امکانات بی‌نظیری هستند که به‌صورت پیش‌فرض در این کارت گرافیک گنجانده ‌شده‌اند. این کارت گرافیک از هسته‌های اختصاصی Tensor برای اجرای پردازش‌های آنی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این یعنی افزایش نرخ فریم بر ثانیه و توانایی اجرای آن‌ها در وضوح‌های تصویری بالا که بدون شک خواسته‌ هر گیمری است.

کارت گرافیک RTX 3090 ویژگی‌های بی‌نظیری هم برای علاقه‌مندان به استخراج ارزهای دیجیتال دارد. از ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X گرفته تا 10496 هسته‌ CUDA همه‌گی این کارت گرافیک را تبدیل به یک غول بزرگ در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال کرده‌اند. با این کارت گرافیک می‌توانید هر ماه و با کسر هزینه‌های برق چیزی در حدود ۱۰۰ دلار یا بیشتر کسب کنید که بستگی به محل زندگی شما دارد. البته ناگفته نماند که این کارت گرافیک جزو گران‌ترین کارت گرافیک‌های بازار هم محسوب می‌شود.

 

ارزان‌ترین کارت گرافیک استخراج

کارت گرافیک GTX 1660 SUPER شرکت NVIDIA‌ یکی از محصولات جالب این شرکت است. در طراحی این کارت گرافیک از همان معماری Turing کارت گرافیک‌های سری RTX 20 استفاده شده است ولی خبری از امکانات خاص آن‌ها مثل هسته‌های مخصوص Ray Tracing یا DLSS نیست. هدف از عرضه‌ GTX 1660 SUPER ارائه‌ یک کارت گرافیک با قیمت مناسب برای اجرای بازی‌های ویدیویی با کیفیت 1080p است.

در مورد استخراج ارزهای دیجیتال هم همین موضوع صدق می‌کند. نرخ هش آن تنها ۲۶ مگاهرتز برثانیه است و نمی‌توان آن را در بین لیست بالاترین نرخ هش کارت گرافیک‌ها پیدا کرد. بااین‌حال مصرف انرژی آن تنها ۱۲۵ وات است که باعث می‌شود این کارت گرافیک به یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی تبدیل شود که هزینه‌ برق در محل سکونت آن‌ها بالاست.

شما می‌توانید با صرف هزینه‌ کمتر نسبت به دیگر کارت گرافیک‌های معرفی شده GTX 1660 SUPER را تهیه کنید و بگذارید به استخراج ارز دیجیتال بپردازد. بدین ترتیب در پایان هر ماه درآمد قابل قبولی کسب خواهید کرد و نیازی هم نیست نگران قبض برق باشید.

 

سخن پایانی

خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که بهترین کارت گرافیک برای انجام بازی‌های ویدیویی، برای استخراج ارز دیجیتال هم بهترین گزینه است. درصورتی‌که در انتخاب یک کارت گرافیک برای استخراج باید به ویژگی‌های متفاوت‌تری توجه داشته باشیم. فراموش نکنید که همیشه بهترین کارت گرافیک بازار برای استخراج رمزارزها، لزوما گران‌ترین آن‌ها نیست.

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه بهترین کارت گرافیک ماینینگ را نام ببریم انتخاب ما NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti خواهد بود. بااین‌حال اگر بودجه‌ کمتری دارید، کارت گرافیک AMD RX 5700 XT هم انتخاب خوبی است. البته این را هم بگوییم که چون این کارت گرافیک‌ها مورد استقبال گیمرها و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال قرار گرفته ممکن است پیدا کردن آن‌ها کار سختی باشد.

حتی ممکن است در صورت پیدا کردن یکی از این کارت گرافیک‌ها با قیمت‌های غیرواقعی رو‌به‌رو شوید. به‌هرحال کارت گرافیک‌های اشاره‌شده در این مقاله همگی برای استخراج رمزارزها مناسب هستند و می‌توانید متناسب با بودجه و نیازهای خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و به کسب درآمد بپردازید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا