🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش استخراج رمزارزآموزش بیت کوین

معرفی بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۴

استخراج بیت کوین یکی از شاخه‌های پرطرفدار فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است و هربار که قیمت بیت کوین رشد قابل توجهی می‌کند، توجه خیلی‌ها به آن جلب می‌شود و قیمت دستگا‌ه‌های استخراج یا همان ماینرها هم افزایش می‌یابد. اینکه با استخراج بیت کوین می‌توان سود کرد یا نه، به عوامل زیادی بستگی دارد.

شاید استخراج با یک دستگاه خاص توسط یک نفر در یک منطقه جغرافیایی کاملا منطقی و سودآور باشد و انجام همان کار با همان دستگاه توسط شخصی در یک منطقه یا کشور دیگر، اصلا مقرون به صرفه نباشد؛ چرا که قیمت برق،‌ شرایط آب و هوا، وضعیت قانونی و بسیاری مسائل دیگر وجود دارند که در مناطق مختلف با هم یکسان نیستند.

در این مقاله سعی داریم ابتدا با عوامل موثر در فرآیند استخراج بیت کوین آشنا شویم و همچنین ویژگی‌های مهمی را که برای خرید یک دستگاه استخراج وجود دارند، بررسی کنیم و بهترین دستگاه‌های‌ استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۴ را معرفی کنیم. تا پایان این بحث جذاب ما را همراهی کنید.

ویژگی‌های بهترین دستگاه استخراج چیست؟

برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم ویژگی‌های بهترین دستگاه استخراج چیست، ابتدا باید پارامترهایی را که روی بازده عملیات استخراج تاثیرگذار هستند بشناسیم. بعضی از این پارامترها مربوط به خود دستگاه ماینر هستند مثل قدرت دستگاه، قیمت دستگاه و میزان مصرف برق.

طبیعی است که هرچه قدرت دستگاه بیشتر و قیمت و مصرف برق آن کمتر باشد،‌ به انتخاب ایده‌آل‌تری تبدیل می‌شود. البته موارد دیگری مثل تاریخ تولید، وزن، میزان صدا، اندازه، تعداد فن، نوع اتصالات و ولتاژ کاری دستگاه را هم باید مد نظر قرار داد.

پارامترهای دیگری که روی بازده استخراج تاثیر دارند، تعرفه برق، میزان سختی شبکه و قیمت بیت کوین است که با تغییر هر کدام، میزان سود و ضرر تغییر خواهد کرد. تعرفه برق در هر کشور (و در خیلی از کشورها حتی در هر شهر) نرخ متفاوتی دارد.

میزان سختی شبکه با افزایش تعداد ماینرها و افزایش قیمت بیت کوین بالاتر می‌رود و قیمت بیت کوین هم که همه می‌دانیم چه نوسانات شدیدی دارد. پس اگر تصمیم به خرید دستگاه استخراج بیت کوین دارید، مجموعه این عوامل را باید در محاسبات خود در نظر بگیرید.

دستگاه‌های استخراج توسط شرکت‌های مختلفی ساخته می‌شوند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان شرکت «بیت‌مین» (Bitmain)، «مایکرو بی‌تی» (MicroBT) و «کنان» (Canaan) را نام برد.

برای درک بهتر ویژگی‌های یک دستگاه استخراج لازم است بدانیم که توان پردازشی یا همان هش ریت (نرخ هش) یک ماینر با واحد «تراهش‌برثانیه» (TH/S) و توان برق مصرفی با واحد «وات» (W) و میزان صدای تولیدی با واحد «دسیبل» (db) نمایش داده می‌شود.

 

پنج عدد از بهترین دستگاه‌های استخراج در سال ۲۰۲۴

اصولا در سایت‌های مختلف، بهترین دستگاه‌های استخراج در سال ۲۰۲۴ را بر اساس ویژگی‌های قدرت پردازشی (هش‌ریت) و توان برق مصرفی رده‌بندی می‌کنند. همانطور که قبلا هم اشاره شد، شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت دستگاه استخراج فعالیت دارند و در اینجا سعی داریم فقط ۵ مورد از بهترین و پربازده‌ترین موارد را معرفی کنیم.

توجه به این نکته ضروری است که همیشه دستگاهی که هش‌ریت بالاتری دارد، الزاما بهترین انتخاب نیست، چرا که ممکن است توان مصرفی آن باتوجه‌به تعرفه برق اصلا مقرون به صرفه نباشد. پس برای انتخاب دستگاه بهتر، باید بررسی جامعی از شرایط و عوامل معرفی شده داشته باشید.

 

دستگاه انت‌ماینر اس ۱۹ پرو (Antminer S19 Pro)

درحال‌حاضر دستگاه Antminer S19 Pro‌ جدیدترین و پرقدرترین محصول شرکت Bitmain‌ است که قدرت پردازشی ۱۱۰ تراهش‌برثانیه دارد. این دستگاه ۱۵ کیلوگرمی با توان مصرفی ۳۲۵۰ وات کار می‌کند و در زمان فعالیت صدایی معادل db۸۱ تولید می‌کند. قیمت این دستگاه در سایت‌های فروشگاهی در حدود ۲۸۶۰ دلار است.

در مدل S19 Pro برای جلوگیری از حملات ویروس‌های نرم‌افزاری، قابلیت Secure Boot‌ به‌صورت پیش‌فرض فعال شده‌ و ویژگی Root Authority ‌به حالت غیرفعال درآمده است.

بازده انرژی یا بازده برق پارامتری است که نشان می‌دهد یک دستگاه استخراج به ازای هر تراهش قدرت پردازشی، چند ژول انرژی مصرف می‌کند و هرچه این عدد کمتر باشد بهتر است. مقدار بازده انرژی مدل S19 Pro‌ برابر با ۲۹.۵ (ژول بر تراهش) است که در بین تمام دستگاه‌های استخراج کمترین مقدار است.

البته مدل‌های قبلی این شرکت هنوز هم استفاده می‌شوند و دو مدل S19 با قدرت ۹۵ تراهش‌برثانیه و S17+ با قدرت ۷۳ تراهش‌برثانیه و همچنین محصولات سری T‌ شرکت Bitmain هم طرفداران زیادی دارند.

 

دستگاه انت ماینر اس ۹ (AntMiner S9)

دومین دستگاه استخراج بیت ‌کوین که در این مقاله معرفی می‌کنیم مدل AntMiner S9 و باز هم از محصولات شرکت Bitmain است. این شرکت پیشتاز صنعت ماینینگ بوده و بیشترین دستگاه‌های استخراج را تولید و به فروش رسانده است.

مدل S9 توانایی پردازش ۱۳.۵ تراهش‌برثانیه دارد. این دستگاه ۷ کیلوگرمی با توان مصرفی ۱۳۲۳ وات کار می‌کند. این دستگاه نویز بسیار بالایی دارد؛ به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در منزل نیست. این دستگاه دیگر در وب‌سایت Bitmain‌ ارائه نمی‌شود ولی می‌توان آن را از سایر فروشگاه‌ها با محدوده قیمتی ۹۸۳ دلار تهیه کرد.

 

دستگاه انت‌ماینر تی ۱۹ (Antminer T19)

شرکت Bitmain‌ محصولات خود را در سری دیگری به نام T‌ هم تولید می‌کند که به نسبت قیمت پایین‌تری از محصولات سری S داشته و طبیعتا قدرت پردازش کمتری هم دارند؛ ولی همچنان از دستگاه‌های استخراج محبوب به‌شمار می‌روند و در فارم‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قدرت پردازشی دستگاه Antminer T19 برابر ۸۴ تراهش‌برثانیه است. این دستگاه ۱۴.۲ کیلوگرمی با توان مصرفی ۳۱۵۰ وات کار می‌کند و در زمان فعالیت صدایی معادل db۷۵ تولید می‌کند. قیمت این دستگاه در فروشگاه‌های اینترنتی در حدود ۲۱۰۰ دلار است.

میزان بازده انرژی مدل T19‌ مقدار ۳۸ (ژول بر تراهش) است و تفاوت قابل‌توجهی با مدل S19 Pro‌ دارد.

 

دستگاه واتس‌ماینر ام ۳۰ اس پلاس پلاس (Whatsminer M30S++)

شرکت مایکرو بی‌تی از رقبای سرسخت Bitmain است و با محصول Whatsminer M30S++ انتخاب خوبی برای استخراج بیت کوین روانه بازارکرده است. قدرت پردازشی  این مدل ۱۱۲ تراهش‌برثانیه است. این دستگاه ۱۲.۸ کیلوگرمی با توان مصرفی ۳۴۷۲ وات کار می‌کند. میزان صدای تولیدی این مدل db۸۳ است. قیمت این دستگاه در سایت‌های فروشگاهی در حدود ۳۸۹۰ دلار است.

مدل M30S++‌ پس از مدل‌های M30S+ ‌و M30S‌ که انواع مختلفی دارند، تولید شده و بهترین بازده انرژی را در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد. بازده انرژی این دستگاه ۳۱ (ژول بر تراهش) است و از این نظر با فاصله کمی نسبت به دستگاه S19 Pro در رتبه‌ دوم قرار دارد.

همان‌طورکه مشاهده کردید، این دستگاه قدرت پردازش یا همان هش‌ریت بیشتری نسبت به مدل S19 Pro‌ دارد، ولی بخاطر توان مصرفی بالاتر،‌ بازده انرژی کمتری دارد. پس همیشه نباید هش‌ریت را ملاک ارزیابی دستگاه استخراج قرار دهیم.

 

دستگاه اوالون‌ماینر ۱۲۴۶ (Avalonminer 1246)

دستگاه استخراج بعدی محصولی است از شرکت Canaan که به طور تخصصی پردازنده‌هایی برای عملیات محاسباتی خاص تولید می‌کند. این شرکت با محصولات سری A10 و A11 معروف شد و امروز جدیدترین سری دستگاه استخراج تولیدی کنان، مدل Avalonminer A1246 است.

قدرت پردازشی این مدل ۹۰ تراهش‌برثانیه است. این دستگاه ۱۲.۸ کیلوگرمی با توان مصرفی ۳۴۲۰ وات کار می‌کند. قیمت این دستگاه در وب‌سایت Canaan به‌طور مشخص درج نشده و احتمالا بعد از تکمیل فرم ثبت نام اعلام می‌شود، ولی در دیگر سایت‌ها ی فروشگاهی، قیمتی در حدود ۳۸۹۰ دلار دارد.

بازده انرژی مدل‌های قبلی این شرکت هیچوقت به زیر ۴۰ نرسیده بود تا اینکه در مدل A1246 این عدد به ۳۸ (ژول بر تراهش) رسید که پیشرفت قابل قبولی است. میزان صدای تولیدی این دستگاه db‌۷۵ است که کمی از دو رقیب بالایی یعنی S19 Pro و M30S++‌ کم‌سروصداتر است.

 

سخن پایانی

دیدیم که دنیای استخراج ارز دیجیتال آنقدرها هم آسان به نظر نمی‌رسد و اینطور نیست که فقط یک دستگاه ماینر بخریم و با روشن کردن آن، پولدار شویم. درست است که تمام کار را این دستگاه‌ها انجام می‌دهند، ولی قبل از شروع کار، مطالعه و تحقیقات زیادی باید انجام شود و پارامترهای مختلفی ازجمله قدرت دستگاه، قیمت برق و قیمت دستگاه ارزیابی شوند. در کنار این موارد باید دقت کنیم که تاریخ ارائه‌ محصولات جدید استخراج چه زمانی است و قدرت دستگاه‌های آینده تا چه اندازه بیشتر از محصولات فعلی خواهد بود.

حتی اگر تمام این موارد را در نظر بگیریم، بازار بیت کوین به هیچکس تعهدی نداده که همیشه رو به رشد باشد و در گذشته بارها اتفاق افتاده که در بازه‌های زمانی خاصی، تمام فعالیت ماینرها بدون سود یا حتی با ضرر همراه بوده است. درنهایت اینکه، عامل سختی شبکه بیت کوین به صورت تصاعدی رو به افزایش است؛ یعنی هرچه زمان می‌گذرد، سرعت سخت‌تر شدن شبکه بیشتر و از طرفی (بخاطر وقوع هاوینگ‌ها) سرعت تولید بیت کوین‌های جدید نیز کمتر می‌شود.

نتیجه می‌گیریم که اگر تصمیم دارید سرمایه خود را صرف تهیه دستگاه‌های استخراج بیت کوین کنید و باید از تمام موارد گفته‌شده آگاهی داشته باشید تا بتوانید زمان برگشت سرمایه را به‌درستی تخمین بزنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا