آموزش تحلیل فاندامنتال

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال یکی از روش‌های تحلیل و پیش‌بینی روند قیمت در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری است و همانطور که از نام آن پیداست، به بررسی اساس و بنیاد یک دارایی می‌پردازد. تحلیل بنیادی راهی برای ارزیابی ارزش ذاتی یک کالای با ارزش است که از ابزارهای آن می‌توان به عوامل خرد و کلان که ممکن است بر ارزش سهام شرکت‌ها تاثیر گذارند و همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی در جهان که بازار ارزهای مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اشاره کرد.

تحلیل فاندامنتال پیچیدگی تحلیل تکنیکال را ندارد و روش آن برای تمام بازارهای مالی تقریبا مشابه است. در تحلیل بنیادی ده‌ها پارامتر به‌طور همزمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هر چه تعداد فاکتورهایی که در نظر گرفته می‌شوند بیشتر باشد، نتیجه تحلیل بهتر و به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود. البته برای اینکه پیش‌بینی دقیق‌تری از قیمت داشته باشید می‌توان در کنار تحلیل فاندامنتال از تحلیل تکنیکال نیز استفاده کرد.

با استفاده از تحلیل تکنیکال، می‌توان زمان مناسب برای ورود و خروج معاملات را شناسایی کرد. بریا اینکه از این نوع تحلیل در معاملات خود استفاده کنید، تنها کافی‌ست عوامل تاثیرگذار بر بازار هدف خود را بشناسید.

دکمه بازگشت به بالا