آموزش بورس

اگر تجربه فعالیت در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری را داشته باشید، حتما واژه بورس برای شما آشناست. بورس یک بازار دیجیتال است که در آن انواع اوراق بهادار مانند، سهام شرکت‌ها، اوراق خزانه، گواهی‌های سپرده‌گذاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت اینترنتی خرید و فروش می‌شوند. بازار بورس یک بازار منسجم و قانونمند است که افراد با سرمایه خرد و کلان می‌توانند در آن شرکت کنند.

برای سرمایه‌گذاری در بورس باید از طریق ثبت‌نام در کارگزاری‌ها اقدام کنید. انواع بازارهای بورس داخلی و خارجی داریم که هر یک کالاهای متفاوتی را برای مبادله فراهم کرده‌اند. لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری در بازار بورس کشور می‌تواند به اقتصاد کشور و وضعیت اقتصادی شرکت‌های داخلی کمک کند.

نحوه عملکرد بازار بورس به این شکل است که شرکت‌ها با هدف افزایش سرمایه به‌منظور پیشبرد برنامه‌های توسعه پروژه‌‌ها سهام خود را در بورس به اشتراک گذاشته و همچنین، سرمایه‌گذاران را در سود خود شریک می‌کنند. سرمایه‌گذاری در بازار بورس همیشه با سود همراه نبوده، اما تاریخ بازارهای بورس کشور نشان می‌دهد که شاخص بورس در ایران در درازمدت همواره روند صعودی داشته است.

دکمه بازگشت به بالا