دوره منتور شیپ
آموزش استخراج رمزارز

ریگ استخراج یا ریگ ماینینگ (Mining rig) چیست؟

سیستم انجام فرایند استخراج به گونه‌ای طراحی شده است که با گذر زمان سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد، پس ماینرها برای ادامه‌ فعالیت‌شان در این حوزه به تجهیزات تخصصی نیاز دارند و نمی‌توانند همانند گذشته از کامپیوترهای معمولی برای انجام این کار استفاده کنند.

ریگ ماینینگ یکی از همین تجهیزات تخصصی است که شما با استفاده از آن می‌توانید استخراج را با سرعت بیشتری به پایان برسانید. این مقاله سعی دارد تا شما را با ساختار و کاربرد این ابزار تخصصی بیشتر آشنا ‌کند، پس با ما همراه باشید.

ریگ استخراج یا ریگِ ماینینگ

ریگ استخراج به مجموعه‌ای از سخت‌افزارها گفته می‌شود که برای استخراج ارزهای دیجیتال به کار گرفته می‌شود. یک ریگ ماینینگ می‌تواند برای استخراج ارز دیجیتال به‌طور تمام وقت استفاده شود یا کاربردهای دیگری نیز داشته باشد.

«ریگ استخراج» یا ریگِ ماینینگ (Mining rig) یک ابزار تخصصی برای پردازش و استخراج ارزهای دیجیتال است که در برخی از موارد کاربردهای دیگری هم دارد. این محصول با در کنار هم قرار گرفتن چندین کارت گرافیکی، هارد و کابل‌های اتصال ساخته می‌شود.

جالب است بدانید که کارت‌های‌ گرافیکی در گذشته تنها برای ساخت و اجرای بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما بعدها کاربران شبکه‌های ارز دیجیتال، با در نظر گرفتن قابلیت‌ کاربردی این قطعه ریگ ماینینگ را برای اولین‌بار تولید کردند. ریگ ماینینگ محاسبات لازم برای انجام فرایند استخراج را در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن به انجام می‌رساند.

در حقیقت کارت‌های گرافیکی به‌راحتی می‌توانند فرایندهای مشخص را در مدت زمان‌های‌ طولانی پشت‌سر‌هم تکرار کنند، این ویژگی به‌تنهایی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در تسریع فرایند استخراج داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید هرچه استخراج با سرعت بالاتری انجام شود، شما شانس بیشتری برای دریافت پاداش خواهید داشت.

خب تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که استفاده از ریگ ماینینگ می‌تواند درآمد دریافتی شما را افزایش دهد. البته ممکن است که برخی از کاربران پول لازم برای خرید این محصول گران‌قیمت را نداشته باشند، نگران نباشید چراکه شما می‌توانید ریگ ماینینگ خود را با در کنار هم قرار دادن تجهیزاتی لازم بسازید.

 

عوامل موثر در انتخاب ریگ استخراج

فرایند پیچیده‌ استخراج باعث شده است تا کاربران هنگام سرمایه‌گذاری در این حوزه از بهترین سخت‌افزارها استفاده کنند، چرا که انتخاب و به‌کارگیری تجهیزات مناسب تأثیر قابل توجهی در روند پیشرفت شما خواهد داشت. در این قسمت فاکتورهای مهم و تأثیرگذاری را که هنگام خرید سخت‌افزار باید در نظر داشته باشید با هم بررسی می‌کنیم.

 

هش ریت

تعداد محاسباتی که سخت‌افزار در هر ثانیه انجام می‌دهد، هش ریت نام دارد و واحد اندازه‌گیری آن مگاهش، گیگاهش و تراهش است. بنابراین هرچه عدد هش ریت ریگ ماینینگ انتخابی شما بالاتر باشد، فرایند استخراج هم با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت. به‌طور کلی سیستم هش، دو «ورودی» (input) را با یکدیگر ترکیب می‌کند و یک «خروجی» (output) اختصاصی برای هر تراکنش می‌سازد.

پس سخت‌افزار مورد نظر شما باید بتواند با در نظر گرفتن خروجیِ ارائه‌شده توسط شبکه‌ بلاک چین و انجام محاسبات تخصصی بر روی آن دو اینپوت نامشخص را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کند و در اختیار کاربران شبکه قرار دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که ماینرها برای یافتن کد مورد نظر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

مقدار انرژی مصرفی

بهتر است که قبل از شروع فعالیت‌تان در این حوزه، هزینه‌هایی از قبیل میزان برق مصرفی سخت‌افزار را هم در نظر بگیرید. مصرف برق این ابزارها به دلیل تخصصی بودن‌شان بسیار بالا است. شما به‌راحتی و با انجام یک محاسبه‌ ساده می‌توانید به یک برآورد کلی دست پیدا کنید، برای انجام این کار کافیست که عدد هش ریت سخت‌افزار مورد نظر خودتان را به تعداد وات‌های مصرفی آن در هر ثانیه تقسیم کنید.

عددی که از این فرمول به دست می‌آید نشان می‌دهد که شما به ازای مصرف هر وات چندین هش دریافت خواهید کرد. البته اگر از کامپیوتر برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید، این نکته را در نظر بگیرید که برق مصرفی کامپیوتر را باید به‌صورت جداگانه به سایر هزینه‌ها اضافه کنید.

 

تولید گرما

طبق تحقیقات صورت‌گرفته، گرمای بسیار زیادی هنگام انجام فرایند استخراج تولید می‌شود و در بیشتر موارد کاربران از این گرما به عنوان یک نقص یاد می‌کنند. به نظر شما هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم از این انرژی و گرمای تولیدی بهره‌ برداری کنیم؟ ما می‌توانیم با به‌کارگیری راه‌کارهای مختلف از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنیم.

در حقیقت مطرح شدن این موضوع باعث شد که رویکرد پایگاه‌های استخراج به کلی تغییر پیدا کند، حتی امروزه برخی از پایگاه‌ها از گرمای تولیدی برای گرم نگه داشتن فضای خانه‌ها استفاده می‌کنند. پس در حال حاضر ریگِ ماینینگ علاوه بر سرعت بخشیدن به فرایند استخراج می‌تواند به عنوان یک بخاری خانه‌ شما را گرم نگه دارد.

 

هزینه

قطعا شما به عنوان یک ماینر با هدف کسب سود و درآمد بیشتر در این حوزه فعالیت می‌کنید، اما شرایط کنونی کار را بسیار سخت کرده است، چرا که برخی از کاربران مبلغ زیادی را صرف خرید سخت‌افزار، مصرف برق و سایر تجهیزات می‌کنند. اما شما باید با نظارت و مدیریت درست هزینه‌ها، میزان سود دریافتی خودتان را افزایش دهید و ریگ ماینینگی را انتخاب کنید که با صرف کمترین هزینه بهترین عملکرد را به شما ارائه بدهد.

پس دور اندیشی و محتاطانه عمل کردن یکی از فاکتورهای کلیدی در صنعت استخراج محسوب می‌شود. در بخش بعدی بهترین ریگ ماینینگ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و به‌صورت مختصر به مزایا و معایب هر محصول می‌پردازیم.

 

بهترین ریگ های استخراج

همان‌طور که گفته شد امروزه استخراج ارزهای دیجیتال سخت‌تر از گذشته است، با‌این‌حال اگر شما ریگِ ماینینگ خوبی را برای انجام این فرایند انتخاب کنید، سود بیشتری به دست خواهید آورد. در این بخش فهرستی از بهترین ریگ‌های ماینینگ‌ در سطح جهان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  • ریگ ماینینگ Shark Mini: این مدل بسیار کوچک، سبک و کم مصرف بوده و از چهار کارت گرافیکی تشکیل می‌شود. همچینین قابل توجه است که این دستگاه استخراج ۹۰ روز گارانتی دارد. بر اساس تحلیل‌های صورت‌گرفته، گارانتی کوتاه مدت و قیمت گران این محصول از معایب اصلی آن محسوب می‌شود. شما با خریداری این مدل می‌توانید بعد از گذشت یک ماه حدود ۳۰۰ دلار سود کنید.
  • ریگ ماینینگ Alienware Area Threadripper Edition: این کارت گرافیک یک پردازشگر مرکزی دارد و مزایای این مدل حافظه‌ ۲ ترابایتی HDD آن است. این محصول به دلیل اندازه‌ بزرگ و قیمت بالایی که دارد، مورد استقبال برخی از کاربران قرار نگرفت، اما ناگفته نماند که عملکرد فوق‌العاده‌ آن غیر قابل انکار است.
  • ریگ ماینینگ Bitmain S17 Pro: از مزیت‌های این مدل قابلیت انجام فرایند استخراج در سه حالت عادی، کم‌مصرف و توربو است. این محصول از بازده نسبتا خوبی برخوردار است، اما در زمان نوشته شدن این مقاله، این دستگاه در بازار موجود نیست.
  • ریگ ماینینگ Antminer D3: این محصول مقرون به صرفه، کوچک و کم مصرف می‌تواند گزینه‌ خوبی برای شما باشد اما ممکن است که در ابتدا، کار کردن با آن برای برای شما سخت به نظر برسد.
  • ریگ ماینینگ MSI Infinite A: این مدل قدرتمند پردازشگر مرکزی هم دارد و سیستم تهویه‌ آن به‌صورت پیشرفته طراحی شده است. اما از سوی دیگر تعداد زیاد درگاه‌های موجود در این محصول موجب سردگمی کاربران می‌شود، قیمت بسیار بالای آن نیز یکی از معایب دیگر این مدل محسوب می‌شود.
  • ریگ ماینینگ Shark Pro: این محصول ۶ کارت گرافیک دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای ماینرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود. ساختار این مدل کیفیت بسیار خوبی دارد اما اگر بخواهیم از معایب آن نام ببریم، باید به قیمت بالا و گارانتی کوتاه مدت محصول اشاره کنیم.
  • ریگ ماینینگ PandaMiner B5 Plus: این مدل قیمت بسیار بالایی دارد اما می‌تواند بازدهی و سودآوری بسیار بالایی برای شما داشته باشد، این محصول یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. قدرت و کیفیت انکارناپذیر آن باعث شده مورد استقبال تعداد زیادی از کاربران قرار بگیرد، در زمان نوشته شدن این مقاله هم با کمبود این مدل در بازار مواجه هستیم.
  • ریگ ماینینگ Corsair One i160: مطمئنا طراحی زیبا و پیشرفته‌ این مدل نظر شما را به خودش جلب می‌کند. این دستگاه قدرتمند برای ساخت و اجرای بازی‌های مدرن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و در طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از بهترین‌ گزینه‌های موجود در بازار شناخته شده است. اگر با قیمت بالای این محصول مشکلی ندارید، در خرید آن شک نکنید چرا که استفاده از آن در فرایند استخراج سود زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید فرایند استخراج با پیچیدگی‌های خاص خودش همراه است. برخی از کارشناسان بر این باورند که سرمایه‌گذاری در استخراج دیگر برای کاربران سودآور نخواهد بود اما روز به روز راهکارهای جدیدی از قبیل استفاده از ریگ ماینینگ پیش روی ما قرار می‌گیرد و شرایط را به کلی تغییر می‌دهد.

اگر شما هم قصد دارید تا در این زمینه فعالیت کنید، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از محصولاتی مانند ریگ ماینینگ بازده خود را تا بیشترین حد ممکن افزایش دهید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا