🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش امنیتآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

آموزش خرید تتر بدون احراز هویت

دنیای ارزهای دیجیتال دنیای بزرگی است که هر روز هم ارزهای نوظهور جدیدی در آن پا به عرصه‌ رقابت می‌گذارند. دیگر خبری از سال‌های آغازین فعالیت این رمزارزها نیست که بیت کوین و چند ارز دیگر تنها ارزهای دیجیتال بازار بودند. اکنون هر کدام از هزاران ارز دیجیتال موجود اهداف و کاربردهای خاص خود را دارند که «استیبل کوین‌ها» (Stablecoins) یا ارزهای ثابت یکی از انواع آن‌ها هستند.

ارز دیجیتال تتر اولین و مهم‌ترین استیبل کوین بازار است که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. اما جدا از تعریف و آشنایی با تتر، موضوعی که بیشتر از همه برای ایرانی‌ها اهمیت دارد چگونگی خرید این رمزارز از داخل ایران است.

خرید تتر در ایران همانند خرید هر ارز دیجیتال دیگر است ولی بعضی مواقع پیش می‌آید که نیاز دارید در زمان کوتاه و بدون هیچ عملیات اضافه‌ای مقداری تتر تهیه کنید. به عبارت دیگر می‌خواهید بدون احراز هویت تتر بخرید ولی آیا این کار از راه‌های قانونی ممکن است؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تتر چیست؟

تتر یا USDT ارز دیجیتالی است که هر واحد از آن همیشه برابر با ۱ دلار است و با گذشت زمان دچار نوسان نمی‌شود.

«ارز دیجیتال تتر» (Tether) که با علامت USDT شناخته می‌شود ارزی است که هر واحد از آن دقیقا ۱ دلار ارزش دارد و در نوسانات بازار ارزش آن تغییر نمی‌کند. در واقع هر ۱ تتر در دنیای مجازی با ۱ دلار در دنیای واقعی پشتیبانی می‌شود. این یعنی وقتی برای مثال ۱۰۰ تتر جدید به وجود می‌آید، شرکت سازنده‌ آن ۱۰۰ دلار در حساب بانکی مرتبط ذخیره می‌کند.

همان‌طور که گفتیم تتر اولین و مهم‌ترین استیبل کوین بازار است. در این نوع ارزها که ارزهای ثابت هم نامیده می‌شوند، ارزش هر واحد همواره برابر با ارزش هر واحد از ارز پشتیبان آن است. در ارز دیجیتال USDT، این ارز پشتیبان دلار آمریکا است ولی جالب است بدانید که شرکت ارائه‌دهنده‌ تتر نسخه‌های دیگری از این ارز را نیز ارائه کرده که در آن‌ها این ارزهای پشتیبان ارزهایی به جز دلار هستند.

برای مثال ارز دیجیتال EURT را هم داریم که هر واحد از آن توسط ۱ یورو پشتیبانی می‌شود و ارزش آن همواره ۱ یورو است. همچنین رمزارز CNHT توسط یوان چین و رمزارز XAUT توسط ۱ اونس طلا پشتیبانی می‌شود. با این‌حال وقتی صحبت از تتر می‌شود معمولا منظور همان تتر دلاری یا USDT است و نسخه‌های دیگر چندان شناخته‌شده نیستند.

 

کاربردهای تتر

تتر در واقع به عنوان پلی میان ارزهای فیات مثل دلار و ارزهای دیجیتال عمل می‌کند و کاربردهای خاص خود را دارد.

تتر در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط «براک پیرس» (Brock Pierce)، «ریو کالینز» (Reeve Collins) و «کریگ سلرز» (Craig Sellers) ایجاد شد. این ارز که در ابتدا «ریل کوین» (Realcoin) نام داشت در اوایل تنها روی پروتکل بیت کوین منتشر می‌شد ولی اکنون روی بلاک چین‌های دیگر هم منتشر می‌شود. در واقع در حال حاضر بیشترین تتر منتشر شده روی بلاک چین «اتریوم» (Ethereum) و «ترون» (Tron) قرار دارد ولی بلاک چین‌های دیگری مثل «ایاس» (EOS)، «الگوراند» (Algorand) و «سولانا» (Solana) هم میزبان تتر هستند.

اما از این بحث‌ها که بگذریم اصلا چرا وجود چنین ارز دیجیتالی ضروری است و چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد؟ مهم‌ترین مزیت تتر این است که در واقع به عنوان پلی میان ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات مثل دلار عمل می‌کند. به دلیل ثابت ماندن ارزش این رمزارز، سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون نگرانی از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌ خود را در بسترهای دیجیتالی نگهداری کنند و همیشه هم فرصت مبادله‌ آن‌ها با دیگر ارزهای دیجیتال را داشته باشند.

فرض کنیم شما چندین ارز دیجیتال در اختیار دارید که در حال از دست دادن ارزش خود هستند، در این حالت می‌توانید به‌راحتی و سرعت آن‌ها را فروخته و سرمایه‌ خود را به تتر تبدیل کنید. با این کار دیگر نیازی نخواهد بود که پول خود را برداشت کنید یا کار اضافی دیگری انجام دهید، زیرا ارزش دارایی شما به خاطر تبدیل شدن به تتر که ارزش ثابتی دارد، تغییر نخواهد کرد.

کاربرد و مزیت مهم دیگر تتر و در کل استیبل کوین‌ها این است که شما می‌توانید به‌راحتی دارایی‌های خود را از یک صرافی ارز دیجیتال به صرافی دیگر منتقل کنید. همچنین بعضی صرافی‌ها امکان واریز و برداشت پول فیات (دلار، یورو، پوند و…) را ندارند که در این شرایط می‌توان از تتر یا همان USDT‌ استفاده کرد.

این موضوع به ویژه برای کاربران ایرانی که قصد خریدوفروش در صرافی‌های خارجی را دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همان‌طور که می‌دانید به خاطر تحریم‌ها و مشکلات دیگر کاربران ایرانی دسترسی به واریز و برداشت دلاری در چنین صرافی‌هایی را ندارند ولی به راحتی می‌توانند با خرید تتر از سایت‌های ایرانی و انتقال آن‌ها به صرافی‌های خارجی از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

 

خرید تتر در ایران بدون احراز هویت

خرید تتر بدون احراز هویت در ایران از راه‌های معتبر و قانونی امکان‌پذیر نیست و استفاده از روش‌های جایگزین می‌تواند منجر به کلاه‌برداری شود.

اما نوبت می‌رسد به سوال اصلی کاربران ایرانی مبنی بر اینکه آیا می‌توان بدون احراز هویت تتر خرید؟ اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه بدهیم جواب خیر است. با این حال در ادامه توضیحات بیشتری را برایتان ارائه خواهیم کرد.

تقریبا همه‌ صرافی‌ها و سایت‌های معتبر ایرانی که اقدام به خرید و فروش تتر و دیگر ارزهای دیجیتال می‌کنند کاربران را مجبور می‌کنند که در سایت‌ آن‌ها عضو شده و مراحل تایید هویت را بگذرانند. دلیل این موضوع هم مبارزه با مفاسد مالی مثل پول‌شویی و استفاده از کارت‌های بانکی دزدیده‌شده و مسائل این‌چنینی است و ایرادی نمی‌توان به آن‌ها گرفت.

بنابراین اگر می‌خواهید از سایت‌ها و صرافی‌های شناخته‌شده و معتبر تتر بخرید باید هویت خود را تایید کنید. این تایید هویت می‌تواند با ارائه تصویر کارت ملی، کارت بانکی و دست‌نوشته‌ مخصوص انجام شود.

با این حال ممکن است با جستجو در گوگل یا تبلیغات افراد مختلف در گروه‌های تلگرامی با سایت‌ها و افرادی مواجه شده باشید که ادعا می‌کنند می‌توانند بدون احراز هویت به شما تتر بفروشند. با اینکه ممکن است افرادی باشند که واقعا بخواهند به هر دلیل تترهای خود را از طریق گروه‌های تلگرامی بفروشند ولی در بیشتر مواقع این خریدوفروش‌های زیرزمینی به کلاه‌برداری ختم می‌شود.

این افراد معمولا از شما می‌خواهند ابتدا پول را به حساب آن‌ها واریز کنید تا بعد از آن تترها را به آدرس صرافی یا کیف پول شما ارسال کنند که در این صورت ممکن است بعد از دریافت پول دیگر پاسخ شما را ندهند. البته ناگفته نماند که اگر شما ارز دیجیتال دیگری مثل بیت کوین در اختیار داشته باشید می‌توانید با فروش آن‌ها در صرافی‌های خارجی هم تتر به دست بیاورید.

 

نکات مهم در ارسال و دریافت تتر

در هنگام ارسال یا دریافت تتر باید حتما به نوع بلاک چین آن توجه داشت در غیر اینصورت احتمال از دست رفتن سرمایه وجود دارد.

همان‌طور که گفتیم تتر در بلاک چین‌های مختلف در دسترس است. برای همین همواره باید به این نکته توجه کنید که تتر خریداری‌شده‌ شما به کدام بلاک چین تعلق دارد. در غیر این صورت برای مثال اگر بخواهید تتری که روی بلاک چین اتریوم قرار دارد را به آدرس کیف پول تتری که روی بلاک چین ترون میزبانی می‌شود ارسال کنید، به احتمال بسیار زیاد دارایی‌های خود را از دست خواهید داد.

برای همین است که اگر تاکنون با تتر کار کرده باشید می‌بینید که هنگام واریز به یک صرافی یا کیف پول، بلاک چین آن با علامت‌هایی مثل TRC20 مشخص می‌شود که نشان می‌دهد تتر واریزی باید از نوع بلاک چین ترون باشد. همچنین علامت ERC20 نشان‌دهنده‌ اتریومی بودن تتر است و BEP20 هم مشخص می‌کند که تتر مربوطه به «بلاک چین هوشمند بایننس» (Binance Smart Chain) تعلق دارد.

 

سخن پایانی

استیبل کوین‌ها و به‌ویژه تتر دنیای خریدوفروش ارزهای دیجیتال را بسیار راحت‌تر کرده‌اند زیرا دیگر نیازی به تبدیل چندباره بین ارزهای فیات مثل دلار و یورو نیست. برای همین بسیاری از معامله‌گرها همواره از تتر یا همان USDT در معاملات خود استفاده می‌کنند.

با اینکه تتر هم مانند هر ارز دیجیتال دیگری حاشیه‌های خاص خود را داشته است ولی حجم معاملات روزانه‌ آن در طول سال‌های اخیر نشان داده که سرمایه‌گذاران کاملا به این استیبل کوین اعتماد دارند. همچنین به جز تتر استیبل کوین‌های دیگری مثل BUSD ،USDC و PAX هم وجود دارند که می‌توان از آن‌ها هم استفاده کرد ولی در ایران و بخش عمده‌ای از کشورهای فعال در حوزه‌ ارزهای دیجیتال بیشتر از هر استیبل کوین دیگر از تتر دلاری استفاده می‌شود.

برای همین سعی کردیم در این مقاله ضمن آشنا کردن شما با این رمزارز با ارزش ثابت در مورد روش‌های خرید آن بدون احراز هویت صحبت کنیم.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا