دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین ها

میم کوین چیست؟ معرفی بهترین میم کوین‌ها

برای ورود به بازارهای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال نیاز به شناخت انواع رمز ارز است. میم کوین‌ها از جمله رمز ارزهایی هستند که دارای ارزش ذاتی نبوده و برای سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت گزینه مناسبی هستند. ریشه میم کوین‌ها از وقایع و ترندهای روز دنیا نشأت می‌گیرد و اینفلوئنسرها یا همان افراد تأثیرگذار نقش مهمی در افزایش رشد این ارزها دارند.

این رمزارزها تنها به پشتوانه سرمایه‌داران دنیا به روی کار آمده‌اند و تا زمانی سود دارند که پشتوانه سرمایه‌گذاران روی آن‌ها ادامه داشته باشد. اگرچه برخی از سرمایه‌گذاران با میم کوین‌ها ثروتمند شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها نیز به دلیل نوسانات بازار سرمایه خود را از دست داده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم، شما را با میم کوین‌ها، انواع، مزایا، معایب و نحوه خرید آن‌ها آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

میم کوین چیست؟

میم کوین‌ها یک نوع ارز دیجیتال هستند که از جریان‌های فضای مجازی نشأت می‌گیرند و با الهام از جوک‌ها، تصاویر و ویدئوهای ترند شده در فضای مجازی ساخته می‌شوند. همچنین میم کوین‌ها مشابه میم‌هایی که بر اساس آن‌ها ساخته می‌شوند، برای وایرال شدن و به اشتراک‌گذاری طراحی شده‌اند.

اساسا میم کوین‌ها به عنوان یک جایگزین سرگرم‌کننده برای ارزهای دیجیتال رایج هستند و برخی از آن‌ها مانند دوج کوین صرفا برای شوخی در بازارهای ارز دیجیتال طراحی شده‌اند. کسب و کارهایی نظیر تسلا، «گیم استاپ» (GameStop)، AMC Entertainment، «نوردستروم» (Nordstrom) هم اکنون میم کوین‌ها را پذیرفته‌اند و طبیعتا در سال‌های آینده این کوین‌ها، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب خواهد کرد.

 

میزان نوسان و ارزش میم کوین

از آنجایی که میم کوین‌ها بر اساس میم‌های اینترنتی ایجاد می‌شوند، به همین دلیل ممکن است ارزش آن‌ها به سرعت افزایش پیدا کند و در عین حال امکان سقوط سریع ارزش آن‌ها نیز وجود دارد.

از آنجایی که میم کوین‌ها جامعه محور هستند، به همین دلیل ارزش آن‌ها بسیار متغییر است. به طور مثال، زمانی که ایلان ماسک و مارک کیوبن از دوج کوین حمایت و تبلیغ کردند، ارزش آن به طور چشمگیری افزایش یافت. اما به محض اینکه تبلیغات آن‌ها در این خصوص کاهش یافت، ارزش دوج کوین به شدت سقوط کرد.

یکی دیگر از دلایلی که میم کوین‌ها دچار نوسان قیمت شدید هستند، نحوه طراحی آن‌ها است. این ارزها برخلاف «ارزهای فیات» (fiat currencies) و بسیاری از ارزهای دیجیتال، اغلب دارای عرضه بدون سقف هستند.

درحالیکه ریسک سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها زیاد است، اما همچنان بخش مهمی از بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع، ارزش دو میم کوین، شیبا اینو و دوج کوین میلیاردها دلار است. همگام ماندن با روندهای ارزهای دیجیتال مستلزم درک نحوه عملکرد میم کوین‌ها و نحوه تغییر آن‌ها است.

 

بهترین میم کوین‌ها کدامند؟

میم کوین‌های بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند، اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها در جهان مشهور شده‌اند. طبق گزارش سایت «کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap)، میم کوین‌های پیشرو با بالاترین مارکت کپ عبارتند از: «دوج کوین»(Dogecoin) ، «شیبا اینو» (Shiba Inu)، «بیبی دوج کوین» (Baby Doge Coin) و «دوج‌ایلان مارس» (Dogelon Mars) که در ادامه به شرح مختصری از هر یک می‌پردازیم:

 

دوج کوین (Dogecoin)

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط مهندسان نرم‌افزار ایجاد شد که در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال را دگرگون کرده است. این رمزارز از یک سگ شیبا اینو الهام گرفته شده است که در ابتدا فقط یک شوخی بود و برای تمسخر هیاهوی پیرامون ارزهای دیجیتال ایجاد شد، اما از سال ۲۰۱۹ که ایلان ماسک از آن پشتیبانی کرد، میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد.

 

شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو یک میم کوین محبوب ارز دیجیتال Doge است که به عنوان قاتل Dogecoin نیز شناخته می‌شود. نام این رمز ارز برگرفته از نژاد یک سگ ژاپنی است که در سال ۲۰۲۰ توسط فردی به نام «ریوشی» (Ryoshi) ایجاد شد. این ارز، بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و توسط آن پشتیبانی می‌شود. میزان عرضه ارز دیجیتال SHIB محدود به ۱ کوادریلیون واحد است.

 

بیبی دوج کوین (Baby Doge Coin)

بسیاری، ارز دیجیتال بیبی دوج کوین را فرزند دوج کوین می‌نامند، زیرا از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری با این کوین دارد و در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار معرفی شد. همچنین توسعه‌دهندگان این رمزارز معتقدند که بیبی دوج کوین در جهت بهبود برخی از ویژگی‌های عملکردی دوج کوین طراحی شده است. بیبی دوج کوین نمادی از رمزارز ضد تورمی است و توکن آن به نحوی طراحی شده است که به مرور زمان کمیاب‌تر می‌شود. برخی از تیم‌های رمزنگاری بخشی از توکن‌ها را از بین می‌برند تا تعداد توکن‌های در گردش را کاهش دهند.

 

دوج‌ایلان مارس (Dogelon Mars)

دوج‌ایلان مارس (ELON) دنبال کننده مسیر سایر میم کوین‌های محبوب نظیر دوج کوین، شیبا اینو، فلوکی اینو (Floki Inu) است. نام و طرح این رمزارز برگرفته از دوج کوین و کارآفرین برتر ایلان ماسک است و در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد.

 

نحوه تولید و کار میم کوین‌ها

هر فردی که دانش فنی بالایی داشته باشد، به‌راحتی می‌تواند ارزهای دیجیتال را ایجاد کند. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که تبدیل یک کوین یا توکن به یک میم کوین مشهور بسیار سخت است، زیرا تنها تعداد کمی از آن‌ها به موفقیت دست می‌یابند.

میم کوین‌ها مانند سایر ارزهای دیجیتال کار می‌کنند و از تمام مزایای بلاک چین و فناوری‌های مرتبط بهره می‌برند. این ارزها معمولا بر روی بلاک چین‌هایی ساخته می‌شوند که از «قراردادهای هوشمند» یا به اصطلاح اسمارت کانترکت‌هایی (Smart Contracts) نظیر «اتریوم»(Ethereum)  و «سولانا»(Solana)  استفاده می‌کنند.

 

مزایا و معایب میم کوین

مزایا و معایب میم کوین

 

نحوه خرید میم کوین

افرادی که خارج از ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال این ارزها را خریداری نمایند. صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال مانند «کوین بیس» (Coinbase)، «جمینی» (Gemini)، «بایننس» (Binance)، «اف تی ایکس»(FTX)  و «کراکن» (Kraken) امکان خرید و فروش مستقیم با سایر کاربران را از طریق بازارهای آنلاین فراهم می‌کند. همچنین صرافی غیرمتمرکز «پنکیک سواپ» (PancakeSwap) نیز با استفاده از یک کیف پول رمزنگاری شده امکان نگهداری ارز در خارج از صرافی را فراهم می‌کند.

در ایران نیز خریداران می‌توانند به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنند و خرید خود را انجام دهند. همچنین بهتر است قبل از خرید در رابطه با بهترین زمان خرید میم کوین تحقیق کنید تا خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

 

سخن پایانی

میم کوین از جمله ارزهای دیجیتالی است که در مقایسه با سایر رمزارزها بسیار نوسانی بوده و از ریسک بالایی برخوردار هستند. حمایت ایلان ماسک از این حوزه، افراد زیادی را به دنیای میم کوین‌ها کشاند.

همچنین با توجه به اینکه هر روزه میم کوین‌های جدیدی پا به بازار رمز ارز می‌گذارند، حتما لازم است که پیش از هر اقدامی در رابطه با آن میم کوین تحقیق کنید؛ زیرا این ارزها جامعه محور هستند و ممکن است ارزش آن‌ها به شکل غیر منتظره‌ای کاهش یابد. به همین دلیل ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار بالاست و ممکن است ضررهای زیادی متحمل شوید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا