🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش بیت کوینپلتفرم‌های معاملاتی

بیت پی (BitPay) چیست؟ با پلتفرم پرداختی بیت پی آشنا شوید

ارز دیجیتال بیت کوین در بین تمامی رمز ارزها به‌عنوان محبوب‌ترین و برترین ارز دیجیتال بازار شناخته می‌شود و همواره یکی از سوالات اساسی که برای سرمایه‌گذاران و کاربران مطرح است، این بوده که جدا از مقوله‌ سرمایه‌گذاری و کسب سود، از بیت کوین چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟

درواقع بیت کوین به‌عنوان یک پول دیجیتال این هدف را داشت که در پرداخت‌ها مورداستفاده قرار بگیرد، ولی بااین‌حال که نزدیک به چندین سال از عرضه‌ آن گذشته و امروزه کمتر کسی است که نام بیت کوین به گوش او نخورده باشد، باز هم تعداد اندکی از فروشگاه‌های آنلاین در سرتاسر دنیا هستند که از این ارز دیجیتال به‌عنوان روش پرداخت خود پشتیبانی کنند.

از طرفی اخیرا درگاه پرداخت آنلاین جدیدی تحت عنوان بیت پی معرفی گردیده که قابلیت خرید به‌وسیله‌ بیت کوین را در بسیاری از وب‌سایت‌ها فراهم آورده است. در این مطلب قصد داریم تا در مورد این درگاه پرداخت صحبت کنیم تا با کلیت و کاربردهای آن آشنا شوید.

بیت پی (Bitpay) چیست؟

بیت پی یک پلتفرم پرداخت بیت کوین (و بیت کوین کش) است که دفتر مرکزی آن در آتلانتا واقع‌شده و در سرتاسر جهان خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دهد.

بیت پی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ برای ارائه‌ خدمات پرداخت الکترونیکی به شرکت‌هایی که قصد پذیرش بیت کوین را داشتند، تاسیس گردید و تا اواسط سال ۲۰۱۲، به ۱۱۰۰ تاجر و شرکت فعال ازجمله «وردپرس» (Wordpress) نیز خدماتی را ارائه داد. شرکت بیت پی در ابتدای سال ۲۰۱۳ مکان اصلی خود از شهر اورلندو را به آتلانتا انتقال داد که این اقدام بعد از اعلام تامین ۵۱۰ هزار دلار بودجه صورت گرفت.

نوشته های مشابه

به گفته‌ بنیان‌گذار این شرکت، شهر آتلانتا به علت تعداد بالای شرکت‌های پیشرفته‌ فعال در حوزه‌ تکنولوژی است که انتخاب شده است. در ماه می سال ۲۰۱۳، بیت پی اعلام کرد که از طریق بنیان‌گذاران خود مبلغ دو میلیون دلار را به‌عنوان سرمایه‌ خود جمع‌آوری کرده و در سپتامبر ۲۰۱۳ تعداد تاجرها و شرکت‌های فعال در آن به ده هزار رسید.

آقای گالیپی، یکی از بنیان‌گذاران بیت پی، عنوان کرده که از زمان تاسیس این شرکت، بیش از سی و چهار میلیون دلار توسط بیت پی پردازش‌ شده که این رقم معادل ۲۷۰۸۳۰ بیت کوین در آن بود.

از طرفی بیت پی تا سال ۲۰۱۴ روزانه حجم معاملاتی به ارزش ۱ میلیون دلار را پردازش می‌کرد که این پلتفرم را به یکی از بزرگ‌ترین پردازنده‌های پرداخت بیت کوین در سرتاسر جهان تبدیل کرده بود و در حال حاضر نیز بسیاری بیت پی را بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت بیت کوین می‌دانند.

این شرکت در سال‌های گذشته با کمپانی‌های بزرگی مثل «مایکروسافت» (Microsoft)، «وردپرس» (Wordpress) و «وارنر بروز» (Warner Bros) مشارکت و همکاری داشته است. بیت پی در سال‌های اخیر با «پی پل» (PayPal) نیز همکاری داشته است.

بیت پی علاوه بر پردازش پرداخت‌های تاجران و شرکت‌ها، پروژه‌های متن‌باز بیت کوین مثل «بیت کور» (BitCore) و «کوپی» (Copay) را نیز توسعه داده است. علاوه بر این، این سیستم پرداخت به‌خاطر وجود «بیت پی کارت» (Bitpay Card) خود نیز شناخته می‌شود. درواقع بیت پی کارت، یک کارت اعتباری است که به شما اجازه می‌دهد هر جا که «ویزا کارت» (VISA Card) قابل‌قبول باشد، بتوانید خریدهای خود را به‌وسیله‌ بیت کوین پرداخت کنید.

جدا از این بیت پی با پذیرش پرداخت بیت کوین، کار را برای بسیاری از شرکت‌ها ساده کرده است. در حقیقت این پلتفرم به شرکت‌ها و تاجران اجازه می‌دهد تا با تبدیل پرداخت‌های بیت کوین خود به ارزهای فیات در هنگام نوسانات قیمتی، از زیان جلوگیری کنند. درواقع بیت پی امکان تبدیل فوری به سی ارز فیات معتبر در سرتاسر دنیا را فراهم کرده است.

البته بیت پی آن‌چنان نیز سریع نیست و شما می‌توانید امروز یک پرداخت با بیت پی را انجام داده و روز بعد آن پرداخت را با ارز فیات و کارمزد ۰.۹۹ درصدی دریافت کنید. این شرکت در ماه جولای ۲۰۱۴ اعلام داشت که پرداخت‌های نامحدود و رایگان را نیز ارائه خواهد داد. درواقع بیت پی سعی داشته تا ۳ سرویس اصلی را با مضمون «از کیف پول تا پرداخت» به کاربران خود ارائه دهد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

پذیرش ارز دیجیتال بیت کوین

شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود پرداخت‌های بیت کوین را بپذیرید و در این راه بیت پی ابزاری برای فروش، تجارت الکترونیکی، پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض و همچنین اهدای کمک‌های مالی دارد که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید پرداخت‌های کاربران را از هر جای دنیا قبول کنید.

 

خرج کردن بیت کوین‌ ها در هر مکان و زمانی

شما می‌توانید با بیت پی، بیت کوین خود را به دلار تبدیل کرده و هر جا و هرزمانی که اراده کردید آن را خرج کنید. درواقع بیت پی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه، بیت پی کارت خود را با دلار شارژ کنید.

در مورد روش کار با این پلتفرم نیز بد نیست بدانید که روش کار با درگاه بیت پی به این صورت است که هر فردی، چه فروشنده و چه خریدار، باید در آغاز یک حساب کاربری در وب‌سایت بیت پی برای خود ایجاد کند. البته فروشنده‌ها با ایجاد حساب کاربری می‌توانند از بیت پی کارت نیز استفاده کرده و در صورت ضرورت ارز دیجیتال خود را به دلار یا عکس آن تبدیل کنند. همچنین فروشنده‌ها با ایجاد حساب کاربری و ارائه مدارک لازم مربوط به کسب‌وکار خود می‌توانند درگاه‌های بیت پی، ویزا کارت و مستر کارت را برای کسب‌وکار خود فعال کنند.

 

ذخیره امن رمز ارز بیت کوین

بیت پی یک کیف پول بیت کوین نیز تهیه‌ کرده که به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. در حقیقت اپلیکیشن بیت پی برای سیستم عامل‌های iOS، اندروید، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است که می‌توانید از آن جهت مدیریت امن بیت کوین‌های خود استفاده کنید.

 

مزایای بیت پی

حال که با کلیات و مفاهیم بیت پی آشنا شدیم، در این بخش قصد داریم تا به‌صورت فهرست‌وار به مزایای این پلتفرم محبوب بپردازیم:

  • چندزبانه بودن و پشتیبانی از زبان‌هایی مثل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و…؛
  • رابط کاربری بسیار ساده؛
  • متن‌باز و به تبعیت از این خصوصیت، کیف پول بیت پی قابل‌مشاهده، بررسی و در صورت لزوم تغییر است؛
  • قابلیت همگام‌سازی با کیف پول‌های سخت‌افزاری «لجر» (Ledger) و «ترزور» (Trezor)؛
  • پشتیبانی از قابلیت چند امضایی؛
  • قابلیت پردازش بیت کوین به‌وسیله‌ صرافی داخلی؛
  • قابلیت ارائه چند درگاه از PSPهای گوناگون و به‌صورت همزمان؛
  • دارای پلاگین‌های انعطاف‌پذیر و موردپسند کاربران جهت اتصال به درگاه‌ها؛
  • تسویه‌حساب روزانه‌ کاربران؛
  • درصد بسیار بالای تراکنش‌های موفق؛
  • کمترین کارمزد دریافتی؛
  • تعیین سقف کارمزد دریافتی؛
  • سطح امنیتی بالا؛
  • پیگیری مربوط به عدم دریافت کالای خریداری‌شده

 

معایب بیت پی

از آنجایی که هیچ‌چیز خالی از عیب نیست، پس بیایید با معایت بیت پی نیز آشنا شویم:

  • پشتیبانی از تنها ۲ رمز ارز بیت کوین و بیت کوین کش؛
  • عدم امکان پیگیری پرداخت‌ها، مخصوصا پرداخت‌های نامشخص و تأییدنشده؛
  • عدم مخفی بودن آی پی کاربران

 

کیف پول‌‌های بیت پی

در این بخش از این مطلب قصد داریم تا به معرفی و بررسی اجمالی ۲ کیف پول بیت پی بپردازیم.

 

کیف پول کو پی (CoPay)

یکی از کیف پول‌هایی که جهت ذخیره و نگهداری بیت کوین یا بیت کوین کش در پلتفرم بیت پی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیف پول CoPay است که باوجود رایگان بودن آن، امنیت زیادی را نیز برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید از این کیف پول به بر روی سیستم‌عامل‌های iOS، اندروید، لینوکس، مک و ویندوز استفاده کنید.

 

کیف پول بیت پی (BitPay)

کیف پول BitPay نیز دیگر کیف پول بیت پی است که از سال ۲۰۱۶ در اختیار کاربران قرار گرفت. شما می‌توانید به‌وسیله‌ این کیف پول جدا از خریدوفروش بیت کوین، تبدیل آن به ارزهای فیات را نیز انجام دهید که قطعا این خصوصیت باعث برتری کیف پول BitPay به نسبت کیف پول CoPay شده است. در حال حاضر شما می‌توانید از این کیف پول بر روی تمامی سیستم‌عامل‌هایی که در بالا برای CoPay اشاره کردیم استفاده کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب با یکی از محبوب‌ترین درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به نام بیت پی آشنا شدیم که برای شما قابلیت پرداخت به‌وسیله‌ ۲ رمز ارز بیت کوین و بیت کوین کش را فراهم می‌آورد.

بیت پی دارای مزایا و معایبی است که در این مطلب به آ‌ن‌ها اشاره داشتیم که به‌صورت کلی مزایای آن به معایبش برتری دارد و همین موضوع یکی از علل محبوبیت این پلتفرم است.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا