دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین ها

ارز دیجیتال نئو (NEO) چیست؟

ارز دیجیتال نئو در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت OnChain راه‌اندازی شده است. بنیان‌گذاران نئو معتقدند که با به‌کارگیری تکنولوژی بلاک چین می‌توانند، اقتصاد هوشمند را به مرور در جوامع جهانی ترویج دهند.

در حقیقت کشور سازنده‌ نئو چین است، اما در برخی از موارد به دلیل شباهت زیادی که با اتریوم دارد، اتریوم چینی نیز نامیده می‌شود. موقعیت و جایگاه نئو در جهان امروز از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نشات می‌گیرد. با ما همراه باشید تا در مورد این ارز بیشتر بدانید.

ارز نئو چیست؟

نئو یک پروژه بلاک چینی است که در سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد غیرانتفاعی توسعه یافت. همچنین نئو یک پلتفرم است که ارز رسمی آن با نام NEO شناخته می‌شود.

«نئو» یک شبکه‌ مستقل و ارز دیجیتال چینی است که با استفاده از تکنولوژی «بلاک چین» ساخته شده است. جالب است بدانید که نئو در ابتدای کار یعنی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ «انت شیرز» (AntShares) نامیده می‌شد. دا هونگفی و اریک ژآنک بنیان‌گذاران اصلی ارز دیجیتال نئو، با به‌کارگیری شبکه‌ بلاک چین و قراردادهای هوشمند قصد دارند تا دارایی‌های دیجیتال را در جوامع مختلف ترویج دهند.

این تیم در آینده‌ای نه چندان دور بستری را برای شما فراهم خواهد کرد تا بتوانید با استفاده از شبکه‌ اختصاصی نئو از مزایای اقتصاد هوشمند بهره‌ ببرید. دستیابی به اقتصاد هوشمند زمانی امکان‌پذیر است که بین دارایی‌ دیجیتال، هویت دیجیتال و قرارداد هوشمند ارتباط معقولی برقرار باشد.

نوشته های مشابه

زمانی که شما در این شبکه سرمایه‌گذاری می‌کنید، علاوه بر توکن اصلیِ نئو، از توکن GAS هم بهره‌مند خواهید شد. پس می‌توان گفت که کاربردهای هر توکن با دیگری متفاوت بوده و توکن نئو نشان‌‌دهنده‌ میزان سهام شما در شبکه‌ بلاک چین است.

در حقیقت شما با استفاده از این توکن می‌توانید بلاک‌های جدید بسازید و شبکه را مدیریت کنید. از سوی دیگر توکن GAS به کاربرانی تعلق می‌گیرد که توکن نئو را خریداری کرده‌اند، به بیان ساده‌تر می‌توان توکن GAS را سودی در نظر گرفت که به‌عنوان حق استفاده از شبکه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای درک بهتر موضوع به این مثال توجه کنید؛ حتما تا به حال با سیستم‌های بانکی سروکار داشته‌اید و می‌دانید که برخی از آن‌ها ماهیانه یک مبلغ مشخص را به‌عنوان سود برای شما در نظر می‌گیرند.

در نتیجه توکن GAS درست همانند سودی است که شما به‌صورت ماهیانه از بانک دریافت می‌کنید. تعداد هر کدام از توکن‌‌های نئو و GAS به‌صورت جداگانه ۱۰۰ میلیون واحد است، این نکته را هم در نظر بگیرید که توکن‌های نئو به هیچ عنوان قابل تقسیم نیستند و کوچک‌ترین واحد آن‌ها ۱ در نظر گرفته می‌شود.

 

ارز دیجیتال نئو چگونه کار می‌کند؟

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که هدف اصلی از تولید ارز دیجیتال نئو دستیابی به اقتصادی هوشمند است که بتواند بین دارایی دیجیتال، هویت دیجیتال و قراردادهای هوشمند ارتباط برقرار کند. به بیان ساده‌‌تر تیم نئو از همان ابتدا به دنبال ایجاد تحولی عظیم در ساختار مرسوم جوامع بوده‌ است.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که استفاده از خدمات توزیع‌شده و قرادادهای هوشمند در خرید محصولات چه مزایایی را برای شما به همراه خواهد داشت؟ در واقع با عملی شدن این تکنولوژی هیچ یک از سازمان‌ها و نهادهای دولتی نمی‌توانند بر روی معاملات شما نظارت داشته باشند.

حتما برای‌تان سؤال پیش آمده که منظور از هویت دیجیتال چیست؟ در حقیقت هویت دیجیتال اطلاعات شخصی هر فرد است که در قالب‌های مختلف در شبکه‌های مجازی به ثبت می‌رسد. شما با به‌کارگیری شبکه‌ نئو و بعد از گذراندن فرآیند احراز هویت، می‌توانید دارایی‌های مختلف را به اسم خودتان ثبت کنید.

از سوی دیگر شما برای تنظیم قراردادهای هوشمند دیگر نیازی به حضور شخص ثالث نخواهید داشت، سیستم شبکه‌ به گونه‌ای طراحی شده است که قرارداد تنها زمانی به اجرا در می‌آید که دو طرف تمامی شرایط لازم برای اجرای قرارداد را داشته باشند. پس می‌توان گفت که به‌کارگیری این سیستم برای انجام معاملات، کار را تا حد زیادی برای شما آسان می‌کند زیرا دیگر نگران نیستید که طرف قرارداد قادر به عمل کردن به تمام تعهدات خود خواهد بود یا خیر.

به طور کلی شبکه‌ی نئو با به‌کارگیری تکنولوژی بلاک چین بستری امن و قابل اطمینان را برای شما، افراد عادی جامعه و همچنین مشاغل مختلف فراهم کرده است تا بدون نیاز به واسطه قراردادهای هوشمند خود را تنظیم کنید و به اجرا در بیاورید. حالا در بخش بعد با مزیت‌های منحصر به فرد شبکه‌ اختصاصی ارز دیجیتال نئو آشنا خواهید شد.

 

چرا ارز دیجیتال نئو بخریم؟

خرید ارز دیجیتال نئو ویژگی‌های مثبتی دارد که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • تعداد محدود توکن‌های نئو؛
  • سرعت بالا؛
  • چندین زبان برنامه‌نویسی؛
  • فرآیند استخراج؛
  • ارزش بالای کل سرمایه‌ شرکت؛
  • همکاری با شرکت‌های مطرح جهان؛
  • پیشرفت چشم‌گیر

 

تعداد محدود توکن‌های نئو

تعداد توکن‌های نئو همانند سایر ارزهای دیجیتال محدود است و همین موضوع یکی از دلایل ارزشمندی آن در آینده محسوب می‌شود. تعداد توکن‌های نئو ۱۰۰ میلیون واحد است، در ابتدای کار تنها ۵۰ میلیون از آن در اختیار خریداران قرار گرفت و مقدار باقیمانده از توکن‌ها به‌صورت سالیانه در بازار به گردش در‌‌می‌آیند.

 

سرعت بسیار بالا

اکثر تحلیل‌گران از سرعت بالای انجام معاملات در شبکه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های نئو یاد می‌کنند. در حقیقت شبکه‌ اختصاصی نئو این قابلیت را دارد که در هر ثانیه ۱۰ هزار معامله را مدیریت کند، این عدد در مقایسه با اتریوم باورنکردنی به نظر می‌رسد چراکه شبکه‌ اتریوم تنها قادر به انجام ۱۰۰ معامله در ثانیه است.

البته بر خلاف شبکه‌ اتریوم که تماما غیرمتمرکز است، تنها بخشی از سیستم نئو به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و همین موضوع دلیل اصلی انجام سریع معاملات در این شبکه‌ محسوب می‌شود. تیم سازندگان نئو بر این باورند که افرادی که به دنبال مشارکت با نهادها و سازمان‌های دیگر هستند، باید اطلاعاتی از طرف قرارداد خود در اختیار داشته باشند، چراکه در غیر این صورت احتمال کلاه‌برداری در شبکه افزایش پیدا می‌کند.

 

چندین زبان برنامه‌ نویسی

شبکه‌ نئو این امکان را برای شما فراهم کرده است که با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی سی شارپ، جاوا و پایتون قرارداد‌های هوشمند مورد نظر خود را تنظیم کنید، در حالی که شبکه‌ اتریوم زبان برنامه‌نویسی مخصوص به خود را دارد و سایر گزینه‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

 

فرآیند استخراج

استخراج در شبکه‌ نئو بدون نیاز به خرید تجهیزات گران‌قیمت و پرداخت هزینه‌ مصرف بالای برق امکان‌پذیر است.

 

ارزش بالای کل سرمایه‌ شرکت

بنیان‌گذاران شبکه‌ اختصاصی نئو با همکاری و کمک مقامات چینی این پروژه‌ بزرگ را آغاز کرده‌اند؛ پس می‌توان گفت که دولت چین این تیم را مورد حمایت قرار می‌دهد و قطعا مبلغ زیادی در این شبکه‌ سرمایه‌گذاری شده است.

 

همکاری با شرکت‌های مطرح جهانی

شبکه‌ نئو طی این مدت کوتاه توانست به جایگاهی دست پیدا کند که با شرکت‌های بزرگی از قبیل مایکروسافت، علی بابا، آنتولوژی و… مشارکت داشته باشد. پیشرفت نئو در آینده هم ادامه خواهد داشت، بیشتر تحلیل‌گران نیز، ارز دیجیتال نئو را گزینه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت می‌دانند.

 

پیشرفت چشمگیر

نئو در ابتدای کار مورد توجه کشور‌های آسیایی قرار گرفت اما بعدها و به مرور در بازارهای آمریکا و اروپا نیز به جایگاه قابل قبولی دست پیدا کرد. در حال حاضر هم بیشتر تحلیل‌گران خرید نئو را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند چون باور دارند که ارزش نئو در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وجه تمایز نئو نسبت به اتریوم

همان‌طور که گفته شد، سیستم نئو و اتریوم تا حدودی مشابه یکدیگرند اما تفاوت‌هایی هم در این بین به چشم می‌خورد، پس در این بخش دلایل اصلی متفاوت بودن نئو و اتریوم را با هم بررسی می‌کنیم.

  • مقبولیت شبکه‌ نئو
  • سرعت انجام معاملات
  • انواع توکن‌ها
  • بخش‌پذیری
  • حمایت دولت

 

مقبولیت شبکه‌ نئو

شبکه‌ اختصاصی نئو به دلیل تحت پوشش قرار دادن چندین زبان برنامه‌نویسی مورد استقبال تعداد زیادی از کاربران قرار گرفته است. پس اگر شما تنها با یکی از این زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید پروژه‌های خودتان را با استفاده از شبکه‌ بلاک چین نئو به اجرا در بیاورید. اما زبان برنامه‌نویسی اتریوم «سالیدیتی» نام دارد، در حقیقت سالیدیتی توسط سازندگان اتریوم طراحی و ساخته شده است؛ بنابراین تعداد بسیار کمی از افراد قادر به استفاده از این زبان و تنظیم قراردادهای هوشمند مورد نظر خودشان در شبکه‌ اتریوم هستند.

 

سرعت انجام معاملات

سرعت انجام معاملات در شبکه‌ نئو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین و اتریوم بسیار بالاست. در حقیقت بیت کوین و اتریوم همیشه در این زمینه با یکدیگر رقابت داشتند اما ظهور ناگهانی نئو و قابلیت مدیریت ۱۰ هزار تراکنش در هر ثانیه بسیاری از کاربران را غافلگیر کرد.

 

انواع توکن‌ها

همان‌طور که گفته شد، نئو به طور کلی دو نوع توکن دارد که شامل توکن نئو و GAS می‌شود، GAS در حقیقت به عنوان حق استفاده از شبکه در اختیار شما قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که توکن اتریوم، «اتر» نام دارد و واحد کوچک‌تر اتر GAS نامیده می‌شود. بنابراین توکن GAS با دو کاربرد کاملا متفاوت در شبکه‌ها‌ی نئو و اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بخش‌پذیری

بر خلاف نئو، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال به واحدهای کوچک‌تر از ۱ نیز تقسیم می‌شوند. ولی کوچک‌ترین واحد نئو یک توکن است.

 

حمایت دولت

نئو اولین ارز دیجیتالی است که توسط مقامات و سازمان‌های دولتی کشور چین مورد تأیید و حمایت قرار گرفته است، این موضوع به خودی خود می‌تواند تأثیر زیادی در پیشرفت و جذب سرمایه‌گذاران چینی و حتی آسیایی داشته باشد.

 

آیا ارز دیجیتال نئو سودآور است؟

ارز دیجیتال نئو در طی سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است، روند افزایشی قیمت نئو به گونه‌ای، پیشرفتِ چشمگیر و دستاوردهای این صنعت در بازار را تأیید می‌کند. طبق گزارشات ارائه‌شده در حال حاضر تیم نئو مشغول طراحی سه محصول جدید که به‌زودی بر روی سیستم بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرد هستند.

حمایت دولت چین و همچنین تلاش اعضای تیم برای ارائه‌ عملکردی بهتر موجب شده تا نئو در لیست محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال جهان قرار بگیرد. تحلیل‌گران با در نظر گرفتن شرایط کنونی نئو را گزینه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌دانند.

 

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال نئو

مانند هر ارز دیجیتال دیگری، شما برای حفظ امنیت ارز دیجیتال نئو هم به یک کیف پول خوب احتیاج دارید. کیف پول‌ها در هر دو حالت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند؛ به طور کلی سیستم امنیتی سخت‌افزاری بهتر از نرم‌افزاری عمل می‌کند.

کیف پول‌ها از مزیت‌ها و معایب متفاوتی برخوردارند، بنابراین بهتر است که اطلاعات کافی را در مورد کیف پول مورد نظر خود کسب و بعد آن را انتخاب کنید. ما در این قسمت به بررسی برخی از بهترین کیف پول‌ها می‌پردازیم تا تصمیم‌گیری را تا حدی برای شما آسان‌تر کنیم.

اولین کیف پول پیشنهادی ما برای شما NEO neon نام دارد. حجم بسیار کم این کیف پول یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن محسوب می‌شود و شما با استفاده از آن دیگر نیازی به دانلود شبکه‌ بلاک چین نخواهید داشت. طبق گفته‌ کاربران یکی از دلایل اصلی استفاده از این کیف پول طراحی زیبا و عملکرد بسیار خوب آن است.

بیشتر کیف پول‌های موجود در شبکه به صورت اختصاصی برای حفظ امنیت نئو طراحی شده‌اند، اما کیف پول Exodus NEO بیش از ۱۰۰ نوع ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد. بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید تمام ارزهای دیجیتال خود را به‌صورت همزمان در این کیف پول مدیریت و نگهداری کنید.

البته تمام اطلاعات لازم در مورد کیف پول‌های موجود در بازار و ویژگی‌های‌شان در وبسایت رسمی نئو قرار گرفته است.

 

خرید ارز دیجیتال نئو

در ابتدای فرآیند خرید نئو، نیاز است که کیف پولی را تهیه کنید که خدمات ارز دیجیتال نئو را تحت پوشش قرار ‌دهد، در مرحله‌ بعد وارد سایت Binance می‌شوید و مبلغ دلخواه خود را صرف خرید بیت کوین یا اتریوم می‌کنید. در نهایت شما می‌توانید اتریوم یا بیت کوین موجود در حساب خود را به توکن‌ نئو تبدیل کنید.

اما چگونه می‌توانیم ارز دیجیتال نئو را در ایران خریداری کنیم؟ شما به‌راحتی می‌توانید با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و گذراندن تمام مراحلی که گفته شد، نئو بخرید.

 

سخن پایانی

در حقیقت شما برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باید درک درستی از شرایط مالی و اهداف خود داشته باشید، اگر ویژگی‌های شبکه‌ نئو نظر شما را به خود جلب کرده، بهتر است در ابتدای کار مبلغ کمی را برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. از سوی دیگر بهتر است که از نوسانات روزانه‌ قیمت ارزهای دیجیتال مطلع باشید و بدانید که ممکن است مانند هر سرمایه گذاری دیگری، در این راه هم ضرر کنید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا