دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین ها

ترون (Tron) چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال TRX

در فاصله‌ بین ماه دسامبر سال گذشته تا اوایل ژانویه‌ سال ۲۰۲۰ ارز دیجیتال ترون شاهد رشد ۲ هزار درصدی بود. بله درست خواندید! ترون در عرض سه هفته توانست ۲ هزار درصد رشد کند. تقریبا تمام کسانی که ارزهای دیجیتال و بلاک‌ چین را دنبال می‌کنند، اسم ترون را شنیده‌اند اما واقعا همه‌ آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که ترون چه نوع رمز ارزی است؟

اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید بگوییم که این مقاله مخصوص شماست. در ادامه ابتدا به معرفی پلتفرم ترون می‌پردازیم و سپس در مورد ویژگی‌های ارز دیجیتال آن بحث می‌کنیم. در پایان این مقاله شما به‌راحتی خواهید توانست تصمیم خود را برای سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز یا کنار گذاشتن آن بگیرید.

معرفی پلتفرم ترون

«ترون» (Tron) یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر «بلاک‌ چین» (Blockchain) است که می‌خواهد به کمک فناوری انبار داده‌ توزیع‌شده، یک سامانه‌ رایگان و جهانی سرگرمی و محتوای دیجیتال ایجاد کند.

ترون به کاربرانش اجازه می‌دهد به‌راحتی و با هزینه‌ مناسب محتوای دیجیتال خود را به اشتراک بگذارند. اما شبکه‌ ترون و ارز دیجیتال ترونیکس کمی با دیگر رقبا متفاوت است که مطمئنا با خواندن ادامه‌ مطلب شما هم با ما هم‌عقیده خواهید شد.

 

نوشته های مشابه

ارز دیجیتال ترون چیست؟

شبکه‌ ترون از ارز دیجیتال مخصوص خود با نام «ترونیکس» (Tronix) استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند این رمز ارز را که با اسم اختصاری TRX هم شناخته می‌شود، از صرافی‌هایی مثل «لیکی» (Liqui) و «بایننس» (Binance) تهیه کنند. برای این کار باید از دیگر کریپتو‌کارنسی‌ها مثل «بیت کوین» (BTC) و «اتریوم» (ETH) برای پرداخت استفاده کنند.

در پلتفرم TRON، در حال حاضر خرید با استفاده از واحد‌های پولی دولتی مثل اسکناس امکان‌پذیر نیست. ارز دیجیتال ترونیکس را می‌توان در همه‌ کیف پول‌هایی که از بلاک‌ چین اتریوم پشتیبانی می‌کنند، ذخیره کرد. از جمله‌ این کیف پول‌های ترون می‌توان به «مای اتر ولت» (MyEtherWallet) اشاره کرد.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال ترون برای خرید

کاربرانی که می‌خواهند به محتوای مورد نظر خود در شبکه‌ ترون دسترسی داشته باشند، می‌توانند به کمک ارز دیجیتال ترونیکس آن‌ها را خریداری کنند. با این کار مبلغ پرداخت‌شده به حساب تولیدکننده‌ آن محتوا واریز می‌شود که می‌توان آن را برای خرید دیگر ارزهای دیجیتال صرف کرد یا برای خرید دیگر خدمات مبتنی بر بلاک ‌چین از آن استفاده نمود.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی، ترونیکس در رتبه‌ پانزدهم لیست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار قرار گرفته بود؛ اما نحوه‌ کار این شبکه چگونه است؟ آیا ایرانی‌ها هم می‌توانند به کمک این شبکه به کسب درآمد با ارز دیجیتال ترونیکس بپردازند؟ در ادامه جواب این سوال را خواهیم داد ولی بیایید ببینیم این شبکه و ارز دیجیتال مخصوص آن چگونه کار می‌کند.

 

ارز دیجیتال ترون چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه بتوانیم به خوبی بفهمیم ارز دیجیتال ترون چگونه کار می‌کند باید از مفاهیم اولیه شروع کنیم. همان‌طور که گفته شد، ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز اشتراک محتوا و سرگرمی است که از بلاک‌چین و فناوری «همتا به همتا» (P2P) کمک می‌گیرد.

می‌توان از این پلتفرم به عنوان نسل بعدی شبکه‌های اجتماعی یاد کرد که در آن امکان تولید و اشتراک محتوا با هرکس در هر کجای دنیا وجود دارد. ترونیکس، واحد اصلی حساب‌های افراد در بلاک‌چین ترون است. در واقع از این واحد پولی برای پرداخت هزینه‌ محتواها استفاده می‌شود و همانطور که گفتیم معمولا آن را با اسم مخففش TRX می‌شناسند.

هرکسی که از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آرکید آنلاین و دیگر شکل‌های سرگرمی اینترنتی لذت می‌برد، بدون شک از فعالیت در ترون هم لذت خواهد برد.

به کمک اکوسیستم ارز دیجیتال ترون نه تنها می‌توان به اشتراک محتوا با دیگران پرداخت بلکه شما به عنوان یک خالق محتوا به‌خاطر محتوایی که خلق می‌کنید و داده‌هایی که ایجاد می‌کنید، دستمزد هم می‌گیرید. این مدل خاص ترون در تناقض کامل با دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ شبکه‌های اجتماعی مثل «فیس بوک» (Facebook) است. این شرکت‌ها معمولا داده‌های کاربران را بدون اینکه خودشان بفهمند در جهت منافع خود استفاده می‌کنند، اما هرکسی که از ارز دیجیتال ترون استفاده می‌کند، خودش مالک داده‌هایش است و به‌خاطر آن‌ها درآمد هم کسب می‌کند.

 

چگونه ترون بخریم؟

همان‌طور که اشاره شد برای خرید ارز ترون (ترونیکس) نمی‌توان از واحدهای پولی دولتی مثل دلار استفاده کرد و باید از دیگر ارزهای دیجیتال استفاده کنید. بهترین راه به دست آوردن ترونیکس در حال حاضر استفاده از بایننس است. بایننس یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های مبادله‌ ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و… به ترون است.

اگر قصد خرید این ارز دیجیتال خاص را دارید، شاید بهتر باشد که کمی هم در مورد قیمت ارز ترون صحبت کنیم. ترونیکس توانست حدود دو سال پیش به بالاترین قیمت خود برسد و با قیمت ۰.۲۳۱۶۷۳ دلار خریدوفروش شود. شاید جالب باشد بدانید که کمترین قیمت تمام دوران ترونیکس هم ۰.۰۰۱۸۰۴۳۴ دلار بود که سه سال پیش به این قیمت رسید.

اما همه‌چیز فقط قیمت نیست، باید بعد از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری به فکر یک کیف پول مناسب برای ذخیره هم باشیم. در ادامه چند مورد از کیف پول‌های پیشنهادی برای ترونیکس را معرفی می‌کنیم.

 

بهترین کیف پول برای خرید ارز دیجیتال ترون

نکته‌ اساسی در مورد کیف پول ترون این است که این رمز ارز مبتنی بر اتریوم بوده و برای همین با بیشتر کیف پول‌هایی که از توکن ERC-20 استفاده می‌کنند سازگار است. یک کیف پول ارز دیجیتال درست شبیه کیف پول‌های معمولی است که در آن‌ها پول و اسکناس قرار می‌دهیم اما چند تفاوت عمده دارند؛ مهم‌ترین تفاوت این است که این کیف پول‌ها، دیجیتالی هستند و می‌توان آن‌ها را به کمک رشته کاراکترهایی که کلید عمومی نام دارند، شناسایی کرد.

برای خرید و فروش ترون می‌توان از کیف پول‌های آنلاین مثل بایننس، لیکی، «هیت بی‌تی‌سی» (HitBTC)، «یوبیت» (Yobit) و «گیت» (Gate.io) استفاده کرد. پیشنهاد می‌شود تنها برای مدت کوتاهی از این کیف‌ پول‌های آنلاین استفاده کنید، زیرا طبیعت اینترنتی بودن آن‌ها باعث می‌شود که همواره در معرض حمله و نفوذ قرار داشته باشند و احتمال دارد دارایی‌های خود را از دست بدهید.

یکی دیگر از کیف پول‌هایی که می‌توان از آن برای خرید ترونیکس استفاده کرد «متامسک» (MetaMask) نام دارد. متامسک طراحی بسیار خوبی دارد و در واقع یک مرورگر اتریوم است. این یعنی شما می‌توانید به کمک آن با تمام اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند موجود روی بلاک‌چین اتریوم تعامل داشته باشید، بدون اینکه نیاز باشد نرم‌افزاری نصب یا کل بلاک‌چین را دانلود کنید.

اگر یک کیف پول امکان کار به‌صورت آفلاین را هم داشته باشد به آن‌ها کیف‌ پول‌های سرد می‌گویند. از جمله کیف پول‌های سرد یا آفلاینی که از ترونیکس پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به مای اتر ولت اشاره کرد. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های اتر است که به شما اجازه می‌دهد تمام توکن‌های خود را که با ERC20 سازگار هستند در آن ذخیره کنید.

از کیف پول‌های سخت‌افزاری که امکان خرید ارز دیجیتال ترون را فراهم می‌کنند می‌توان به «لجر نانو اس» (Ledger Nano S) اشاره کرد. می‌توانید این کیف پول فیزیکی را از طریق سایت خودش یا خرده‌فروشی‌های معتبر تهیه کنید و به مبادله‌ طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال بپردازید.

«ترزور» (Trezor) یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری است که بسیار شبیه لجر عمل می‌کند.

 

خرید ارز دیجیتال ترون در ایران

برای خرید ارز دیجیتال ترون در ایران می‌توانید به‌راحتی از سایت‌های صرافی بین‌المللی یا صرافی‌های فعال در این زمینه استفاده کنید.

همچنین اگر به استخراج ارز ترون فکر می‌کنید باید بگوییم که به‌طور مستقیم نمی‌توان به استخراج ترون پرداخت. دلیلش این است که تمام ارزها هم‌اکنون موجود هستند و تنها می‌توان با فعالیت در شبکه‌ ترون، ترونیکس کسب کرد یا آن را از افراد دیگر خرید.

برای دریافت ترون رایگان هم می‌توانید به سایت‌های «فاست» (Faucet) امید ببندید یا از سایت‌هایی که طرح‌های «پاداش به ازای معرفی کاربر» دارند استفاده کنید. هرچند که حسینی فایننس اعتبار هیچ‌یک از این سایت‌ها را تایید نمی‌کند و این فقط در حد یک پیشنهاد است.

 

سخن پایانی

خالق ترون «جاستین سان» (Justin Sun) است و با توجه به اینکه او بسیار جوان بوده و یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرارتباط‌ترین افراد فعال در حوزه‌ ارزهای دیجیتال است، می‌توان به راحتی ادعا کرد که آینده‌ بسیار روشنی پیش روی ارز دیجیتال ترون و ترونیکس قرار دارد. علاوه بر این از آنجایی که این فناوری امکان سازگاری با صنایع مختلف را دارد و از قیمت مناسبی هم برخوردار است، بسیاری از افراد فعال در این زمینه مدام از ترون صحبت می‌کنند.

با این حال، مثل همه‌ سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری در ترون هم تضمینی ندارد و بهتر است به قدری در آن سرمایه‌گذاری نکنید که اگر ضرر کردید تمام سرمایه‌تان را از دست بدهید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا