دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

معرفی بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ فارکس

کپی تریدینگ به قابلیتی در بروکرهای فارکس گفته می‌شود که به کمک آن می‌توانید معاملات افراد حرفه‌ای را کپی کنید. بدین ترتیب هر معامله‌ای که آن‌ها در حساب خود باز کنند، به‌صورت خودکار برای شما نیز باز می‌شود و اگر معامله آن‌ها به سود برسد، شما نیز سود خواهید کرد.

فارکس و در حالت کلی تمام بازارهای مالی همیشه دارای نوسان هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند با قاطعیت مسیر حرکت قیمت‌ها را پیش‌بینی کند. با این حال برخی از افراد به دلیل تجربه بالا و سابقه زیادی که در این بازار دارند، به همان اندازه شانس موفقیت‌شان نیز نسبت به افراد کم‌تجربه و تازه‌وارد بیشتر است.

برای همین بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار فارکس به‌دلایل مختلف از جمله کمبود وقت و نداشتن دانش کافی، ترجیح می‌دهند معاملات افراد حرفه‌ای و متخصص را کپی کنند. همان‌طور که گفتیم به این قابلیت کپی تریدینگ فارکس گفته می‌شود و قرار است در مقاله امروز به‌طور کامل در مورد آن صحبت کنیم.

علاوه بر این، در ادامه بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانی‌ها که از کپی تریدینگ پشتیبانی می‌کنند نیز معرفی خواهند شد. بنابراین اگر به دنبال یک بروکر فارکس خوب می‌گردید که هم از زبان فارسی و کاربران ایرانی پشتیبانی کند و هم بتوان در آن معاملات افراد حرفه‌ای را کپی کرد، باید بگوییم که خواندن مقاله امروز را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

کپی تریدینگ فارکس چیست؟

کپی تریدینگ به نوعی از سرمایه‌گذاری خودکار گفته می‌شود که در جریان آن کاربران معاملات افراد متخصص را کپی می‌کنند.

«کپی ترید» یا «کپی تریدینگ» (Copy Trading) نوعی روش سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های مالی و بروکرهای فارکس است که در جریان آن شما تنها سرمایه اولیه معاملات را تامین می‌کنید. در این روش ورود به معامله و خروج از آن توسط افراد دیگری که شما معاملات آن‌ها را کپی کرده‌اید، انجام می‌شود.

کپی تریدینگ معمولا توسط افراد کم‌تجربه و تازه‌وارد به بازار فارکس استفاده می‌شود. فرض کنیم شما مقداری پول اضافی برای سرمایه‌گذاری دارید و می‌خواهید آن را وارد بازار فارکس کنید، اما یک مشکل وجود دارد: شما نه تجربه کافی برای تحلیل بازار و شناسایی نقاط ورود به معامله و خروج از آن را دارید و نه زمان کافی برای اینکه بخواهید تمام طول روز به نمودار قیمت‌ها خیره شوید و معاملات خود را مدیریت کنید.

اینجاست که قابلیت کپی تریدینگ بروکرهای فارکس به کمک شما می‌آیند. با استفاده از این ویژگی می‌توانید کارنامه معاملاتی متخصصان معامله‌گری را بررسی کنید و سپس از بین آن‌ها معاملات معامله‌گری را که عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته کپی کنید. با این کار هر معامله‌ای که این متخصص انجام دهد به‌صورت خودکار در حساب شما نیز انجام خواهد شد.

توجه داشته باشید که در این صورت اگر معامله چنین فردی وارد ضرر شود، معامله شما نیز دقیقا به همان نسبت وارد ضرر خواهد شد. اما همه ما می‌دانیم که ضرر بخش جدایی‌ناپذیر بازارهای مالی است و تا زمانی که برآیند معاملات مثبت باشد، می‌توانیم سود خوبی را از قابلیت کپی تریدینگ بروکرهای فارکس به دست بیاوریم.

البته اگر خودتان هم معامله‌گر حرفه‌ای هستید و سال‌هاست در بازار فارکس معامله می‌کنید، می‌توانید به عنوان متخصص در بروکرهای دارای کپی تریدینگ فعالیت کرده و از این راه کسب درآمد کنید. این کار بدین صورت انجام می‌شود که شما به عنوان معامله‌گر حرفه‌ای در بروکر ثبت‌نام کرده و سایر کاربران معاملات شما را کپی می‌کنند. بدین ترتیب اگر معاملات شما به سود برسد بخشی از سود کسانی که معاملات شما را کپی کرده‌اند، به شما تعلق خواهد گرفت.

مزایا و معایب فارکس

اما نحوه کپی ترید در فارکس چگونه است؟ شما به عنوان یک معامله‌گر فارکس که در داخل ایران ساکن هستید، چگونه می‌توانید به یک کپی تریدر فارکس تبدیل شوید و معاملات متخصصان این بازار را کپی کنید؟ بیایید در بخش بعدی به این سوال پاسخ دهیم و سپس بهترین پلتفرم‌ها و بروکرهای کپی تریدینگ فارکس را معرفی کنیم.

 

نحوه کپی ترید در فارکس برای ایرانی‌ها

کپی تریدینگ فارکس معمولا با ثبت‌نام در یک بروکر فارکس و کپی کردن یکی از معامله‌گران موفق آن پلتفرم انجام می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید اولین قدم برای معامله در بازار فارکس انتخاب یک بروکر مناسب است. بسیاری از این بروکرها به دلایل مختلفی همچون تحریم‌ها خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار نمی‌دهند. برای همین این افراد مجبور هستند از بروکرهایی استفاده کنند که مشکلی با هویت ایرانی ندارند.

از طرف دیگر کپی تریدینگ قابلیتی است که در تمام بروکرهای فارکس وجود ندارد. بنابراین اگر هدف شما از ورود به بازار فارکس استفاده از این ویژگی و کپی کردن معاملات سایر افراد است، باید بروکری را انتخاب کنید که قابلیت کپی تریدینگ را داشته باشد.

بعد از پیدا کردن بروکر مناسب و ثبت‌نام در آن، مرحله بعدی پیدا کردن معامله‌گری است که بتوانید معاملات او را کپی کنید. معمولا تمام بروکرهای فارکس که از کپی ترید پشتیبانی می‌کنند، بخشی را برای نمایش عملکرد کپی تریدرها در نظر گرفته‌اند که از آن قسمت می‌توانید عملکرد معامله‌گران را ببینید.

در این بخش نه‌تنها لیست معامله‌گرانی که می‌توانید آن‌ها را کپی کنید، نمایش داده می‌شود بلکه میزان سود هر معامله‌گر، تعداد معاملات او، سابقه معامله‌گری در فارکس و… نیز قابل مشاهده است. بدین ترتیب می‌توانید تمام معامله‌گرها را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت یکی از آن‌ها را برای کپی کردن انتخاب کنید.

قدم بعدی این است که میزان سرمایه خود را مشخص کنید. یکی از مزایای فوق‌العاده کپی ترید فارکس این است که می‌توانید با هر میزان سرمایه که دارید معاملات دیگران را کپی کنید. برای مثال اگر شما ۱۰۰ دلار برای کپی تریدینگ اختصاص دهید و در پایان ماه برآیند معاملات متخصصی که معاملات او را کپی کرده بودید، ۲۰ درصد باشد، سود شما نیز ۲۰ درصد از سرمایه اولیه‌تان خواهد بود. این یعنی شما بدون اینکه هیچ کار خاصی انجام دهید و تنها با درگیر کردن ۱۰۰ دلار از سرمایه خود، به‌صورت خودکار ۲۰ دلار سود کرده‌اید.

مراحل کپی تریدینگ در فارکس

اکنون با مفهوم کپی تریدینگ فارکس آشنا شده‌ایم و نحوه انجام آن را نیز بلد هستیم. بنابراین بهتر است به سراغ معرفی بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ فارکس برویم و با چند مورد از بروکرهای شناخته‌شده بازار آشنا شویم.

 

بهترین بروکرهای کپی تریدینگ فارکس

از جمله بهترین بروکرهای فارکس دارای کپی ترید که از کاربران ایرانی هم پشتیبانی می‌کنند می‌توان به بروکرهای آلپاری، دلتا اف ایکس، فارکس چیف و ویندزور اشاره کرد.

در این بخش بروکرهایی را معرفی می‌کنیم که قابلیت کپی تریدینگ دارند. این یعنی اگر شما در یکی از این بروکرها ثبت‌نام کنید و مراحل احراز هویت خود را انجام دهید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها معاملات سرمایه‌گذاران دیگر را کپی کنید.

سعی می‌کنیم ابتدا بروکرهای فارکسی را معرفی کنیم که از زبان فارسی و کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کنند. در انتها نیز برای تکمیل‌تر شدن مقاله، بهترین بروکر اجتماعی فارکس معرفی خواهد شد. این بروکر قابلیت کپی تریدینگ دارد ولی نمی‌توان به‌صورت مستقیم از داخل ایران در آن‌ ثبت‌نام کرد.

 

بروکر کپی ترید دلتا اف ایکس (DeltaFX)

بروکر دلتا اف ایکس که اغلب تنها با نام بروکر فارکس دلتا شناخته می‌شود، یکی از بروکرهای فارکسی است که مشکلی با کاربران ایرانی ندارد. در واقع دلتا اف ایکس نه‌تنها کاربران ایرانی را از استفاده از خدمات خود منع نکرده بلکه زبان فارسی و امکان پرداخت ریالی را نیز برای آن‌ها فراهم کرده است.

برای همین اگر به دنبال بروکر فارکسی می‌گردید که هم امکان کپی تریدینگ داشته باشد، هم از زبان فارسی پشتیبانی کند و مهم‌تر از آن امکان پرداخت ریالی را نیز فراهم کرده باشد، بروکر دلتا اف ایکس یکی از گزینه‌های خوب برای شما خواهد بود.

در پلتفرم کپی تریدینگ دلتا اف ایکس امکان ایجاد چند حساب کپی ترید وجود دارد. بدین ترتیب می‌توانید چند تریدر حرفه‌ای را دنبال کنید که این کار ریسک شما را کاهش می‌دهد. نکته قابل توجه دیگر در مورد کپی تریدینگ بروکر دلتا پرداخت هزینه کپی ترید از سود معاملات است. این یعنی هزینه اتصال به معامله‌گران حرفه‌ای و کارمزد کپی از معاملات آن‌ها، از سودی که به دست می‌آورید کسر می‌شود.

معامله‌گران حرفه‌ای نیز می‌توانند حساب خود را در سیستم کپی ترید این بروکر قرار دهند و درصدی از سود کسانی که حساب آن‌ها را کپی می‌کنند، برای خود بردارند. این درصد می‌تواند بین ۱۰ تا ۵۰ درصد متغیر باشد که بستگی به معامله‌گران دارد.

دلتا اف ایکس در سال ۲۰۰۹ میلادی تاسیس شده است و به همین علت جزو بروکرهای نسبتا قدیمی بازار به حساب می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بروکر و آشنایی با نحوه ثبت‌نام و احراز هویت در آن می‌توانید مقاله «آموزش بروکر دلتا اف ایکس (DeltaFX) | نحوه ثبت نام و معاملات» را مطالعه کنید.

 

بروکر کپی تریدینگ اپو فایننس (OpoFinance)

بروکر اپو فایننس که البته ممکن است به شکل اوپوفایننس نیز نوشته شود، از دیگر بروکرهای فارکس با قابلیت کپی تریدینگ است که از زبان فارسی و هویت ایرانی پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب هم می‌توانید با مدارک ایرانی خود مراحل احراز هویت این بروکر را طی کنید و هم با پرداخت ریالی یا ارزهای دیجیتال حساب خود را شارژ کنید.

پلتفرم کپی تریدینگ بروکر اپوفایننس با نام کامل «اپو سوشال ترید» (Opo Social Trade) شناخته می‌شود. به کمک این پلتفرم می‌توانید معاملات برترین تریدرهای بازار را کپی کنید یا عملکرد گذشته آن‌ها را ببینید. البته توجه داشته باشید که برای فعال کردن قابلیت کپی تریدینگ در این بروکر باید حداقل ۲۰۰ دلار در حساب‌تان وجود داشته باشد.

اگر انتخاب شما برای انجام معاملات کپی تریدینگ، بروکر اپو فایننس است، می‌توانید با استفاده از مقاله «آموزش بروکر اوپو فایننس (OpoFinance) | نحوه ثبت نام و معاملات» راهنمای ثبت‌نام و احراز هویت در آن را مطالعه کنید.

 

کپی ترید در بروکر آلپاری (Alpari)

آلپاری یکی از آن اسم‌هایی است که علاقه‌مندان به بازار فارکس حتما با آن آشنایی دارند. این بروکر که برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ میلادی تاسیس شد یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای فارکس است که با کاربران ایرانی نیز همکاری می‌کند.

کپی تریدینگ در آلپاری با استفاده از حساب‌های خاصی انجام می‌شود که به آن‌ها PAMM می‌گویند. به کمک چنین حسابی می‌توانید بدون نیاز به انجام معامله کسب درآمد داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرمایه خود را به حساب PAMM تریدرهای حرفه‌ای واریز کنید تا آن‌ها با سرمایه شما معامله کنند. اگر سودی حاصل شود درصدی از آن به شما نیز تعلق می‌گیرد.

در صفحه مخصوص سرویس PAMM بروکر آلپاری می‌توانید لیست معامله‌گران موفق را ببینید و کپی ترید خود را با تریدر انتخابی خود انجام دهید. با این حال توجه داشته باشید که موفقیت یک تریدر در گذشته، سودآور بودن معاملات بعدی او را تضمین نمی‌کند.

بروکر آلپاری امکان واریز و برداشت به‌صورت ریالی را نیز فراهم کرده است و برای همین می‌توانید بدون دردسر در آن فعالیت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بروکر و یادگیری نحوه ثبت‌نام و احراز هویت در آن خواندن مقاله «آموزش بروکر آلپاری (Alpari) فارکس | نحوه ثبت نام و معاملات» پیشنهاد می‌شود.

 

کپی تریدینگ فارکس با بروکر ویندزور (Windsor)

انتخاب دیگری که برای کپی تریدینگ فارکس در اختیار دارید بروکر ویندزور است. این بروکر برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و برای همین در بین فعالان این بازار دارای اعتبار زیادی است. بروکر ویندزور نیز مانند دیگر بروکرهای معرفی‌شده در این بخش از زبان فارسی و کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کند.

استفاده از خدمات کپی ترید ویندزور بسیار ساده است. تنها کافی است طبق آموزشی که در مقاله «آموزش بروکر ویندزور (Windsor) + ثبت نام و نکات مهم» آماده کرده‌ایم، در این بروکر عضو شوید و مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید. سپس می‌توانید با ورود به بخش کپی تریدینگ، یک حساب مخصوص برای خود ایجاد کرده و معاملات تریدرهای مطرح را کپی کنید.

از مزایای حساب کپی تریدینگ بروکر ویندزور می‌توان به شفافیت معاملات آن اشاره کرد. این یعنی به‌راحتی می‌توانید تاریخچه معاملات معامله‌گران مختلف را مشاهده کرده و عملکرد آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین کنترل کامل معاملات نیز برعهده خودتان است و می‌توانید هر زمان که خواستید یک معامله کپی‌شده را به حالت تعلیق در بیاورید. پارامترها و قوانین هر کپی ترید نیز قابل تنظیم هستند.

 

کپی ترید در بروکر فارکس چیف (ForexChief)

از دیگر بروکرهای فارکسی که در بین کاربران ایرانی جا افتاده است، می‌توان به بروکر فارکس چیف اشاره کرد. در این بروکر که از سال ۲۰۱۴ میلادی فعالیت می‌کند، امکان معامله جفت ارزهای مختلف، فلزات گران‌بها، شاخص‌های مطرح و سایر دارایی‌ها وجود دارد. همچنین کاربران ایرانی می‌توانند بدون نگرانی در این بروکر عضو شده و مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنند.

فارکس چیف هم امکان کپی کردن معاملات دیگران را به شما می‌دهد و هم به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان یک تریدر حرفه‌ای ثبت‌نام کنید و از معاملات دنبال‌کنندگان خود سود داشته باشید. برای محافظت از سرمایه کاربران نیز برخی قوانین معاملاتی روی معاملات کپی تریدینگ اعمال می‌شود. برای مثال در حساب‌های واقعی امکان کپی کردن معاملات از حساب‌هایی که اهرم آن‌ها بالای ۱:۵۰۰ است، مجاز نیست.

نکته جالب در مورد قابلیت کپی تریدینگ بروکر فارکس چیف این است که تریدرها برای تبدیل شدن به ارائه‌دهنده سیگنال باید مدارک شناسایی خود را در اختیار بروکر قرار دهند. بدین ترتیب نام و نام‌خانوادگی واقعی آن‌ها در پروفایل‌شان نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند با خیال راحت معاملات آن‌ها را کپی کنند.

برای استفاده از خدمات کپی تریدینگ فارکس چیف باید در این بروکر ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید. مراحل این کار در جریان مقاله جداگانه‌ای با عنوان «آموزش بروکر فارکس چیف (ForexChief) | نحوه ثبت نام و معاملات» توضیح داده شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید آن را هم مطالعه کنید.

 

پلتفرم کپی تریدینگ ایتورو (eToro)

ایتورو بزرگترین پلتفرم معامله‌گری اجتماعی است که بسیاری از بهترین کپی تریدرهای فارکس در آنجا فعالیت می‌کنند. با این حال این بروکر از کاربران ایرانی پشتیبانی نمی‌کند.

بروکر ایتورو یکی از شناخته‌شده‌ترین بروکرهای معاملاتی است که خود را به عنوان یک پلتفرم اجتماعی معامله‌گری معرفی می‌کند. بیش از ۳۰ میلیون کاربر از سرتاسر جهان ایتورو را به عنوان بروکر اصلی معاملات خود انتخاب کرده‌اند و این نشان‌ می‌دهد که چقدر این بروکر معتبر است.

از نظر بسیاری از متخصصان این حوزه بهترین پلتفرم برای کپی تریدینگ فارکس و سایر بازارهای مالی همچون ارزهای دیجیتال، سهام، جفت‌ ارزها و… همین پلتفرم ایتورو است. اما متاسفانه این پلتفرم به‌دلیل تبعیت از قوانین بین‌المللی اجازه ارائه خدمات خود را به کاربران ایرانی و چند کشور تحریم‌شده دیگر ندارد.

بنابراین معامله‌گران ایرانی که می‌خواهند از قابلیت کپی ترید ایتورو استفاده کنند یک راه بیشتر ندارند و آن استفاده از روش‌های تغییر هویت است که البته ریسک‌های خاص خود را دارد.

 

سخن پایانی

کپی تریدینگ یکی از روش‌های جذاب کسب درآمد از فارکس است که نیازی به تخصص آن‌چنانی ندارد. حتی لازم نیست زمان زیادی را صرف تحلیل نمودارها و مدیریت معاملات خود کنید. در معامله به سبک کپی ترید تنها مسئولیت شما تامین سرمایه اولیه و کپی کردن معاملات افراد متخصص است.

با این کار شما در واقع کار را به کاردان می‌سپارید و اگر برآیند معاملات آن‌ها مثبت باشد، حساب شما نیز بدون هیچ دردسری وارد سوددهی می‌شود. در کپی تریدینگ فارکس هر معامله‌ای که افراد متخصص انجام دهند در حساب شما نیز اجرا می‌شود و هر سود و زیانی که به دست آید، برای سرمایه شما نیز اعمال خواهد شد.

با این حال فراموش نکنید که کپی کردن معاملات کپی تریدرهای فارکس هیچ تضمینی برای کسب سود ندارد و حتی اگر کارنامه عملکرد این افراد بسیار مثبت باشد، باز هم احتمال دارد معاملات بعدی آن‌ها با ضرر بسته شود.

برای آشنایی شما با مفهوم کپی تریدینگ فارکس و اینکه کپی تریدر به چه کسی گفته می‌شود، در مقاله امروز به‌طور کامل و با زبانی ساده این موضوع را توضیح دادیم. مهم‌تر از همه اینکه سعی کردیم بهترین پلتفرم‌ها و بروکرهای فارکس با قابلیت کپی تریدینگ را نیز معرفی کنیم. بیشتر این بروکرها از زبان فارسی و کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کنند و برای همین به‌راحتی می‌توانید با ثبت‌نام در آن‌ها اولین معامله کپی ترید فارکس خود را انجام دهید.

البته مطمئنا بروکرهای دیگری نیز وجود دارند که هم از زبان و کاربران فارسی پشتیبانی می‌کنند و هم امکان کپی تریدینگ را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. وظیفه بررسی و مقایسه آن‌ها برعهده خودتان است و نویسنده مقاله و مجموعه حسینی فایننس هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات احتمالی پیش‌آمده نخواهند داشت.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بروکر اپوفایننس فعالیت خود را در سال 2020 آغاز کرده و جز یکی از کارگزاری‌های کاملاً جوان به حساب می‌آید. این بروکر البته مزایای فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حساب‌های متنوع و اسپردهای رقابتی اشاره کرد. بروکر اپوفایننس رگوله متوسطی دارد و نمادهای معاملاتی گسترده‌ای را با بهترین قیمت ممکن ارائه میکند. این بروکر حساب‌های معاملاتی مختلف و همچنین دارایی‌های معاملاتی گسترده‌ای دارد که با حداقل میزان کمیسیون و اسپرد به کاربرانش عرضه می‌کند.

  2. سلام بنده می خواستم بین حساب های خودم کپی انجام بدم یعنی چند حساب متفاوت دارم که می خوام به یک حساب متصل شوند که متعلق به خودم چه سایت یا برنامه ای این کار انجام می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا