دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

بهترین بروکر برای اسکالپ در ایران | آپدیت ۱۴۰۲

روش‌های متنوعی برای کسب سود از بازارهای مالی وجود دارد که در قالب استراتژی طراحی می‌شوند و در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرند. برای استفاده از این استراتژی‌ها حتما لازم است که با معنا و مفهوم اصطلاحات بازار و تحلیل آن آشنا باشید. برای این منظور می‌توانید از مقالات ما در وب‌سایت «حسینی فایننس» استفاده کنید.

یکی از روش‌های کسب درآمد از بازارهای مالی، اسکالپینگ است؛ این روش موردعلاقه معامله‌گران حرفه‌ای بازار است. روش اسکالپینگ در بازارهای پرنوسان نتیجه قابل‌توجهی به‌دنبال دارد. از آنجا که این روش طرفداران زیادی در میان سرمایه گذاران ایرانی دارد، در این مقاله قصد داریم بروکرهای ایرانی را که برای معاملات اسکالپ مناسب هستند معرفی کنیم.

اسکالپینگ چیست؟

«اسکالپینگ» (Scalping)  یک روش معاملاتی کوتاه‌مدت در بازارهای مالی به شمار می‌رود که تریدر ممکن است چندین بار در یک روز از آن استفاده کند؛ در این روش تریدر از تفاوت میان قیمت خریدوفروش یک دارایی، سود کسب می‌کند.

اسکالپینگ در بازارهای مالی به معنای کسب سود از نوسانات کوتاه‌مدت در بازار یک دارایی است؛ به عبارت دیگر، یعنی خرید یک دارایی با قیمت کمتر و فروش آن با قیمتی بیشتر. یک تریدر شاید چندین بار در روز از این روش استفاده و سود زیادی از معاملات متعدد کسب کند.

روش معاملاتی اسکالپ در بازارهای پرنوسان، نتایج مطلوبی دارد؛ در این نوع از معاملات، تریدر در کمترین زمان سودهای کلانی به‌دست می‌آورد. در واقع اسکالپ کردن مثل یک فیلم اکشن است که سرعت زیادی دارد و با هیجان زیادی به یکباره ذهن شما را تکان می‌دهد.

یک اسکالپر در پایان روز تمام معاملات خود را می‌بندد؛ چراکه تحت‌نظر داشتن دائم چارت قیمت برای اسکالپ‌کردن لازم و ضروری است. برای اسکالپ کردن حتما توجه کنید دارایی که انتخاب می‌کنید از نقدینگی خوبی برخوردار باشد تا بتوانید هرچه می‌خرید، خیلی سریع بفروشید.

افرادی‌که با استراتژی اسکالپ وارد بازار می‌شوند،‌ به‌دنبال کسب سودهای کم در بازه‌های کوچک هستند؛ این دسته از معامله‌گران را «اسکالپر» (Scalper) می‌نامند. اسکالپرهای ایرانی که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند،‌ باید بروکرهایی را پیدا کنند که برای اسکالپ در بازار فارکس مناسب باشند.

از زمان‌های مناسب برای انجام معاملات اسکالپ، زمان انتشار اخباری سیاسی و اقتصادی مهم است که به‌سرعت باعث به‌نوسان درآمدن قیمت‌ها می‌شود.

 

معیارهای انتخاب یک بروکر برای اسکالپ

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک بروکر فارکس مجاز و رگوله بودن آن است؛ برای ایرانیان ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران ایرانی نکته مهمی‌ست که باید به آن توجه ویژه داشته باشند. همچنین، میزان کمیسیون پایین، ‌اسپرد کم، سرعت پردازش بالای معاملات، میزان لوریج، ‌بونوس و… از دیگر ویژگی‌های مهم در انتخاب بروکر فارکس برای ایرانیان هستند.

برخی از بروکرها انجام معاملات اسکالپ را ممنوع کرده‌‌اند؛ بنابراین اگر یک اسکالپر هستید و قصد افتتاح حساب در بروکر مناسب را دارید،‌ حتما به این نکته توجه کنید که بروکر مد نظر؛ ا. با ایرانیان همکاری کند؛ ۲. انجام معاملات اسکالپینگ در آن مجاز باشد.

داشتن مجوز فعالیت: یک بروکر معتبر که امنیت دارایی شما را تضمین کند، ‌حتما باید تحت رگولاتوری (نظارت) کشوری باشد که در آن مشغول به فعالیت است. سرمایه‌گذاران ایرانی حتما باید از ارائه خدمات به ایرانیان توسط کارگزاری مطمئن شوند و قوانین آن را با دقت مطالعه کنند.

کمیسیون (کارمزد معاملات) پایین: از آنجا که تعداد معاملات یک اسکالپر در طول یک روز خیلی زیاد است، پس باید به‌دنبال یک بروکر با کارمزد تراکنش پایین بگردد تا متضرر نشود.

سرعت پردازش معاملات: همانطور که ذکر شد؛ اسکالپینگ، نوسان‌گیری از تفاوت میان قیمت خریدوفروش یک دارایی در زمان کوتاه است. بنابراین، ‌سرعت انجام معاملات برای یک اسکالپر از نکات حائز اهمیت به‌شمار می‌آید.

اسپرد کم: اسپرد معاملات ممکن است ثابت یا شناور باشد. در حساب‌های دارای اسپرد ثابت، میزان اسپرد دریافتی از معاملات همیشه با توجه به دارایی مورد معامله تعیین می‌شود. اما در حساب‌هایی که اسپرد آ‌ن‌ها شناور است، با افزایش تقاضا برای یک دارایی خاص، اسپرد افزایش پیدا می‌کند. اسکالپرها برای معاملات خود اسپرد کم را ترجیح می‌دهند.

میزان لوریج: از آنجاکه اسکالپرها تنها با کسب چند پیپ سود از معامله خارج می‌شوند، در صورتی‌که از لوریج استفاده کنند، مقدار سود آن‌ها بیشتر می‌شود. اسکالپرها حجم معاملات خود را زیاد در نظر می‌گیرند و از لوریج استفاده می‌کنند؛ البته این کار ریسک بالایی دارد. برای این منظور بروکر منتحب شما باید لوریج بالایی به کاربرانش ارائه کند. حداقل لوریج می‌تواند ۱:۵۰۰ باشد.

نمادها و جفت ارزهای مناسب اسکالپ: معمولا جفت ارزهایی که حجم معاملات بالاتری در طی ۲۴ ساعت دارند از نقدینگی خوبی برخوردار بوده و گزینه مناسبی برای اسکالپینگ هستند؛ جفت ارزهایی که قیمت آن‌ها تعداد نوسان زیاد با تفاوت قیمت کم دارند.

 

بهترین بروکر ایرانی برای اسکالپ

به دلیل تحریم‌های شدیدی که بر ایران اعمال شده تعداد بروکرهای فارکسی که به ایرانیان خدمات مالی ارائه می‌دهند و از معاملات آن‌ها پشتیبانی می‌کنند محدود است. از میان آن‌ها باید به‌دنبال بروکرهایی باشید که باتوجه به مواردی که ذکر شد برای معاملات اسکالپ مناسب‌ هستند.

از میان بهترین بروکرهای فارکس که خدمات معاملات ایرانیان را پشتیبانی می‌کنند و برای معاملات اسکالپ گزینه خوبی هستند، می‌توان به بروکر ویندزور (Windsor)، آلپاری (Alpari)، لایت فارکس (LiteForex) و کپیتال اکستند (CapitalXtend) اشاره کرد.

معاملات اسکلپ در بروکر

 

اسکالپ برای چه کسانی مناسب است؟

معاملات اسکالپ را کسانی انجام می‌دهند که قصد دارند در کوتاه‌ترین زمان سود کسب کنند و از معامله خارج شوند. معمولا اسکالپرها  افرادی هستند که شناخت خوبی از بازار فارکس و نوسانات آن دارند.

از طرفی دیگر، افرادی معاملات اسکالپ را انتخاب می‌کنند که زمان کافی برای مانیتور کردن بازار و دنبال‌کردن معاملات را داشته باشند، زیرا اسکالپ کردن نوسان‌گیری از تغییرات کوچک قیمت است که نیاز به آنلاین بودن دارد. یک اسکالپر معمولا در طول روز چندین معامله انجام می‌دهد تا به سود قابل‌توجهی برسد.

دیگر ویژگی اسکالپرها این است که توانایی کنترل هیجانات خود را دارند و در لحظه می‌توانند تصمیمات درستی برای معاملات خود بگیرند. همچنین، می‌توانند بازار و حرکت بعدی قیمت را تا حدودی پیش‌بینی کنند.

مهم‌ترین نکته در مورد کسانی که معاملات اسکالپ را انجام می‌‌دهند، این است که بتوانند از سود خود محافظت کنند و زمانی که به هدف خود می‌رسند، دیگر دست از معامله بکشند.

 

بهترین دارایی‌ها برای اسکالپ

دارایی‌هایی برای معاملات اسکالپ مناسب هستند که حجم معاملات زیاد و نقدینگی بالایی داشته باشند. در بازار فارکس، جفت ‌ارزهای اصلی می‌توانند گزینه مناسبی برای معاملات اسکالپ باشند.

معاملات اسکالپ فارکس بر روی جفت ارزهایی انجام می‌شود که در زمان کوتاه،‌ قیمت آن‌ها نوسان نشان می‌دهد. معمولا جفت‌های اصلی فارکس گزینه خوبی برای معاملات اسکالپ هستند.

جفت ارزهایی مانند،‌ جفت ارز یورو/ دلار(EUR/USD)، پوند/ دلار (GBP/USD) و دلار/ ین (USD/JPY) با حجم بالای معاملات و نقدینگی که در بازار دارند، فرصت‌های خوبی برای نوسان‌گیری ایجاد می‌کنند. این جفت ارزها اسپرد کم، نقدینگی بالا و کارمزد تراکنش پایینی دارند که آن‌ها را به یک دارایی مناسب برای نوسان‌گیری تبدیل می‌کند.

 

سخن پایانی

یکی از روش‌های کسب سود در فاصله‌های زمانی کوتاه، اسکالپ (نوسان‌گیری) است که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای علاقه زیادی به انجام آن دارند. اسکالپینگ شرایط خاصی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. برای انجام معاملات اسکالپ انتخاب بروکر،‌ فاکتور مهمی محسوب می‌شود که معاملات یک تریدر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

اگر تجربه انجام معاملات اسکالپ با بروکرهای مجازی که به ایرانیان خدمات می‌دهند را دارید،‌ با دوستان خود در حسینی فایننس به اشتراک گذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا