دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

صرافی بینگ ایکس (BingX) : آموزش ثبت نام و ورود | آموزش تصویری

صرافی ارز دیجیتال که با نام دیجیتال اکسچنج نیز شناخته می‌شود، بستری برای مبادله ارزهای دیجیتال یا تبدیل ارزهای دیجیتال به ارزهای فیات است. این صرافی‌ها به‌صورت مجازی فعالیت می‌کنند و افراد برای استفاده از خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال باید در آن‌ها ثبت‌نام کنند. انتخاب صرافی ارزدیجیتال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی است؛ زیرا اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال یا احراز هویت را اجباری کرده‌ یا آدرس آی پی ایران را محدود کرده‌اند.

اما همچنان برخی از صرافی‌ها هستند که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند و به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند. بااین‌حال سرمایه‌گذاران ایرانی باید در هنگام استفاده از آن‌ها موارد احتیاط را رعایت کنند. صرافی «بینگ ایکس» (BingX) یکی از این صرافی‌ها است. بینگ ایکس یک صرافی متمرکز بوده که امکان معامله بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کرده است. به همین منظور در این مقاله به طور مفصل به معرفی این صرافی خواهیم پرداخت و نحوه ثبت‌نام و استفاده از خدمات آن را شرح خواهیم داد.

معرفی صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس ازجمله صرافی‌های متمرکز بوده که امکان انجام معاملات اسپات، فیوچرز و کپی ترید را برای کاربران خود فراهم کرده است.

صرافی بینگ ایکس که در گذشته با نام Bingbon‌ شناخته می‌شد، در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور تاسیس شد و در بسیاری از مناطق ازجمله تایوان، هنگ‌کنگ، چند کشور اروپایی و کانادا شعبه دارد. درواقع این صرافی یک صرافی متمرکز است که خدمات خود را به بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان ارائه می‌دهد. بینگ ایکس به دلیل فراهم کردن انجام معاملات اسپات، فیوچرز و کپی ترید و همچنین پشتیبانی از بیش از ۲۵۰ ارزدیجیتال، از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردار است.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این صرافی برای کاربران، عدم اجبار در تکمیل فرآیندهای «احراز هویت» (KYC) است. البته برای افرادی که بدون KYC‌ در این پلتفرم فعالیت می‌کنند، محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است که ازجمله این موارد می‌توان به میزان برداشت روزانه آن اشاره کرد.

درواقع میزان برداشت روزانه برای کسانی که در این صرافی احراز هویت نشده‌اند، بسیار کمتر از کسانی است که مراحل احراز هویت را در صرافی BingX تکمیل کرده‌اند. فراموش نکنید که هیچ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، اجازه احراز هویت کاربران ایرانی را ندارد.

صرافی بینگ ایکس توسط چند نهاد نظارتی رگوله شده است. این صرافی درحال‌حاضر رتبه قابل قبولی در رده‌بندی سایت معتبر و مرجع کوین مارکت کپ در بخش اسپات و مشتقات دارد. گفتنی است که قرار گرفتن یک صرافی در لیست سایت کوین مارکت کپ خود دلیلی مبنی بر اعتبار این صرافی است. همچنین تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر هک، سرقت، پول‌شویی و کلاه‌برداری در رابطه با این صرافی گزارش نشده است.

گفتنی است که آدرس سایت این صرافی فیلتر شده است و امکان ورود با استفاده از آی‌پی ایران وجود ندارد؛ درنتیجه کاربران ایرانی باید در هنگام ورود به صرافی بینگ ایکس از V*P*N استفاده کنند.

ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس

 

امکانات و خدمات صرافی بینگ ایکس

از جمله امکانات صرافی ارزدیجیتال بینگ ایکس می‌توان به امکان انجام معاملات اسپات، فیوچرز، امکان اتصال به سایت تریدینگ ویو، قابلیت کپی تریدینگ و پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد.

صرافی بینگ ایکس امکانات و خدمات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ ازجمله این موارد می‌توان به امکان انجام معاملات اسپات، فیوچرز و کپی تریدینگ اشاره کرد. درضمن کاربران در این صرافی می‌توانند حساب کاربری خود را به سایت تریدینگ ویو متصل کنند. پشتیبانی از زبان فارسی از خدمات ویژه این صرافی است که در اختیار کاربران فارسی زبان قرار داده است. در ادامه هر یک از خدمات صرافی بینگ ایکس را به طور کامل شرح خواهیم داد.

  • معاملات «اسپات» (Spot): صرافی بینگ ایکس امکان معامله و خریدوفروش بیش از ۲۵۰ نوع توکن را به‌صورت جفت و تک برای کاربران خود فراهم کرده است. معاملات اسپات بهترین گزینه برای معامله‌گران مبتدی است؛ زیرا نسبت به سایر روش‌ها ساده‌تر دارد. درواقع تراکنش‌ها در این صرافی براساس نرخ فعلی بازار انجام می‌شوند.
  • معاملات فیوچرز (Futures): از دیگر امکانات صرافی BingX امکان انجام معاملات فیوچرز همراه با اهرم است. معامله‌گران با انجام این معاملات می‌توانند از ریزش قیمت‌ها نیز سود کسب کنند.
  • امکان اتصال به سایت تریدینگ ویو: کاربران صرافی بینگ ایکس می‌توانند حساب کاربری خود در این صرافی را به سایت تریدینگ ویو متصل و معاملات خود از این طریق مدیریت کنند.
  • قابلیت کپی تریدینگ: کپی تریدینگ یکی از انواع استراتژی‌های ترید سودآور است که شما می‌توانید با بررسی سابقه تریدرهای دیگر، حساب معاملاتی خود را به حساب این معامله‌گران متصل کنید تا معاملات آن‌ها برای شما هم ثبت گردد. در بخش کپی تریدینگ صرافی بینگ ایکس کاربران می‌توانند براساس الویت‌ها و ریسک‌پذیری‌ها، معاملات کپی تریدینگ خود را شخصی‌سازی کنند. درواقع کاربران می‌توانند مشخص کنند که چه مقدار سرمایه‌شان با کدام تریدر درگیر شود و همچنین می‌توانند تعیین کنند که معاملات مربوط به کدام تک یا جفت ارزها انجام شود. همچنین امکان خروج از معامله در هر زمان برای کاربران فراهم شده است.
  • پشتیبانی از زبان فارسی: سایت صرافی بینگ ایکس به‌ زبان فارسی نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین معامله‌گران می‌توانند از خدمات پشتیبانی فارسی این صرافی در ۷ روز هفته به‌صورت ۲۴ ساعته استفاده کنند.

 

ثبت نام در صرافی بینگ ایکس

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای شروع فعالیت در بینگ ایکس، ابتدا باید در این صرافی یک حساب کاربری ایجاد کنند. با کلیک بر روی این لینک به صفحه ثبت‌نام در صرافی بینگ ایکس هدایت خواهید شد. در این بخش شما می‌توانید با استفاده از آدرس ایمیل یا یک شماره همراه متعلق به خودتان، ثبت‌نام خود را انجام دهید. ما در این بخش نحوه ثبت‌نام با استفاده از آدرس ایمیل را توضیح خواهیم داد.

در کادر اول فرم ثبت نام، یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. سپس یک رمز عبور حداقل ۸ کلمه‌ای شامل اعداد و حروف برای حساب کاربری خود انتخاب نمایید. در انتها تیک مربوط به پذیرش قوانین و مقرارت را فعال و بر روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید.

ثبت نام در صرافی بینگ‌ایکس

در ادامه با کد تایید ارسال شده به آدرس ایمیلتان را در قسمت مشخص شده وارد کنید. ازآنجایی‌که برای انجام معاملات در این صرافی نیازی به احراز هویت نیست، شما می‌توانید مستقیما شروع به واریز و فعالیت کنید.

 

شارژ حساب در صرافی بینگ ایکس

پس از ساخت حساب کاربری برای انجام معاملات باید کیف پول خود را شارژ نمایید. حداقل موجودی لازم برای شروع معاملات در صرافی بینگ ایکس یک تتر است. برای شارژ حساب معاملاتی خود پس از ورود به پنل کاربری از زیر منوی بخش «دارایی‌ها» گزینه «واریز» را انتخاب کنید. در ادامه ارز و شبکه حساب خود را مشخص نمایید و بر روی گزینه «دریافت آدرس» کلیک کنید تا آدرس کیف پول شما نمایش داده شود.

ثبت نام در بینگ ایکس

درنهایت آدرس را کپی کرده و برای واریز در پلتفرم مبدا وارد کنید. همچنین امکان اسکن کد QR آدرس نیز وجود دارد.

 

کارمزد معاملات در صرافی بینگ ایکس

مهم‌ترین پارامتری که کاربران باید در هنگام انتخاب صرافی به آن توجه کنند، مقدار کارمزد دریافتی صرافی در زمان انجام معاملات است. درواقع در هر معامله درصدی از کل مبلغ معامله به‌عنوان کارمزد از طرفین کسر می‌شود. مقدار کارمزد در معاملات اسپات و فیوچرز با یکدیگر متفاوت است.

صرافی بینگ ایکس کارمزد ثابتی را برای معاملات اسپات در نظر نگرفته است. مقدار کارمزد دریافتی برای خریدوفروش هر جفت ارز در سایت بینگ ایکس قرارداده شده است. به‌طورکلی می‌توان گفت میانگین کارمزدهای بینگ ایکس برای «سفارش‌گذار یا میکر» (Maker) و «سفارش‌بردار یا تیکر» (Taker) در معاملات اسپات برابر با ۰.۱ درصد است.

این درحالی است که مقدار کارمزد دریافتی در معاملات فیوچرز پرچپوال برای سفارش‌گذار برابر با ۰.۰۲۰۰ درصد و برای سفارش‌بردار برابر ۰.۰۵۰۰ درصد است. همچنین در معاملات فیوچرز استاندارد مقدار ۰.۰۴۵ درصد از طرفین به‌عنوان کارمزد کسر می‌شود.

گفتنی است که بینگ ایکس برای واریز از کاربران کارمزد دریافت نمی‌کند. اما معامله‌گران برای هر برداشت باید کارمزد ثابتی را بپردازند. این کارمزدها براساس عواملی نظیر ازدحام شبکه متغییر بوده و توسط شبکه بلاک چین تعیین می‌گردد. مقدار کارمزد معاملات در صرافی بینگ ایکس را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

 

سخن پایانی

بینگ ایکس یک صرافی ارزدیجیتال معتبر است که از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد. این صرافی امکان انجام معاملات اسپات، فیوچرز و کپی تریدینگ را برای کاربران خود فراهم کرده است. از دیگر مزایای این پلتفرم می‌توان به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب و ارائه امکانات و خدمات متنوع به کاربران اشاره کرد. همچنین صرافی BingX از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و کاربران برای انجام معاملات نیازی به طی کردن مراحل احراز هویت ندارند.

گفتنی است که مقدار کارمزد دریافتی در معاملات اسپات و فیوچرز بینگ ایکس با یکدیگر متفاوت هستند. مراحل ثبت نام و واریز و برداشت در صرافی بینگ ایکس همانند بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال ساده است که در متن مقاله آورده شده است. فراموش نکنید که پیش از ورود به صرافی بینگ ایکس از VPN‌ استفاده کنید.

اگر شما هم تجربه کار با صرافی بینگ ایکس دارید، تجارب خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. من اصلا دیگه با بینگ ایکس کار نمیکنم الکی لیکویید میکنه استاپا اصن نمیخوره نمیدونم چرا اینجوری میکنه
    واقعا خسته شدم

  2. منم قبلا با بینگ ایکس کار میکردم زیاد راضی نبودم توی واریز و برداشتاش مشکل داشتم باگ داشتش

  3. سلام و عرض ادب
    من تازه میخوام از این صرافی (بینگ ایکس) استفاده کنم. تا حدودی آشنایی هم دارم. فقط مشکلی که الان دارم اینه که نمیتونم کد رفرال بینگ‌ایکس رو حذف کنم یا تغییرش بدم. متاسفانه این صرافی توسط یه شخص غیر حرفه ای به من معرفی شد که اصلا در مورد نحوه کار با این صرافی پاسخگو نیست فقط کد رفرال خودش رو معرفی کرد تا ما ثبت کنیم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  4. سلام و درود
    من احراز هویتم کامل نیست و برای انجام معاملات منو محدود کرده و شماره موبایل هم نمیشه زد میتونید راهنمایی کنید چیکار کنم برطرف شه ممنون

  5. صرافی بینگ ایکس ظاهرا تحریم کرده ایرانو به جای صرافی bingx چیو پیشنهاد میدید سوالی که پیش میاد صرافی بینگ ایکس برای کجاست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا