🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش بیت کوینآموزش صرافی

معرفی بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال بیت کوین

یکی از ملزومات قدم گذاشتن در بازار کریپتوکارنسی‌ها، شناخت معتبرترین و بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و خارجی است. از طرفی یک صرافی ارز دیجیتال به شما کمک خواهد کرد که ارز دیجیتال مدنظر خود را به دیگر ارزهای دیجیتال و گهگاه ارزهای رایج یا به ریال (در صرافی‌های داخلی) تبدیل کنید.

در این ‌بین صرافی‌های بیت کوین از اهمیت بالاتری برخوردار هستند، چرا که این ارز دیجیتال دارای بالاترین حجم مبادلات روزانه در میان تمامی ارزهای دیجیتال است. جدا از این، فرایند خرید بیت کوین به‌خودی‌خود پیچیدگی‌های زیادی دارد و از این ‌جهت انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب برای خرید بیت کوین، اهمیت فراوانی دارد.

به‌طورکلی شما به‌وسیله‌ صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانید کارهایی همچون خرید ارز دیجیتال، فروش ارز دیجیتال و تبدیل رمز ارزها به یکدیگر را انجام دهید. ازاین‌رو اگر به دنبال یافتن بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای خریدوفروش بیت کوین یا به‌طور خلاصه بهترین صرافی بیت کوین هستید، این مطلب مناسب شما نگارش شده است.

در این مطلب ما قصد داریم تا ضمن معرفی کلیاتی در مورد یک صرافی بیت کوین، ضمن اشاره به انواع صرافی ارزهای دیجیتال و خصوصیات یک صرافی ارز دیجیتال ایمن، به معرفی و بررسی بهترین صرافی‌ های بیت کوین بپردازیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اما برای شروع بگذارید ببینیم منظور از صرافی بیت کوین چیست؟

صرافی بیت کوین

به‌صورت کلی یک صرافی بیت کوین را می‌توان ابزاری جهت خریدوفروش رمز ارز بیت کوین و تبدیل آن به دیگر ارزهای دیجیتال در نظر گرفت، ازاین‌رو باید در انتخاب صرافی بیت کوین، معیارهای گوناگونی را مدنظر قرار داد که ازجمله این معیارها می‌توانیم به استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در صرافی، معتبر بودن، نظر مثبت کاربرانی که قبلا از آن استفاده کرده‌اند، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال گوناگون، پشتیبانی از ارزهای فیات، رابط کاربری ساده و… اشاره‌ کنیم.

در حقیقت یک صرافی بیت کوین نباید تنها به دنبال سود خود باشد و باید بتواند نیازهای کاربران را برطرف کرده و ضمن جلب رضایت‌شان، با افزایش میزان استفاده از خدمات صرافی، سود بیشتری نیز کسب کند. یکی دیگر از خدماتی که یک صرافی بیت کوین می‌تواند با ارائه‌ آن به محبوبیت و کارایی خود بیفزاید، کیف پول دیجیتال است و یک صرافی بیت کوین می‌تواند با قرار دادن کیف پول آنلاین در اختیار کاربران، نیاز آن‌ها به این مورد را نیز در داخل خود صرافی برطرف کند.

به‌طور کلی صرافی‌های ارز دیجیتال و مورد مخصوص ما در این مطلب یعنی صرافی بیت کوین، به دو شکل فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. این صرافی‌ها یا به شکل مستقیم اقدام به فروش بیت کوین می‌کنند و در ازای بیت کوین فروخته‌شده‌ی خود ارزهای دیجیتال دیگر یا ارزهای فیات دریافت می‌کنند و یا نقش یک واسطه را میان شما به‌عنوان خریدار و شخصی دیگر به‌عنوان فروشنده ایفا می‌کنند.

در حالت نخست، قیمت بیت کوین به‌صورت مستقیما به‌وسیله‌ خود صرافی بیت کوین تعیین می‌گردد که در این حالت به صرافی «کارگزار» اطلاق می‌شود، ولی در حالت دوم، قیمت بیت کوین به‌وسیله‌ فروشنده (در بازه‌ای که صرافی تعیین کرده است) تعیین می‌گردد و در این حالت به صرافی «بازار معاملاتی» گفته می‌شود.

از طرفی یک صرافی بیت کوین خوب باید دارای ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی از هر دو حالت کارگزار و بازار معاملاتی، احراز هویت فوری کاربران، سابقه‌ مطلوب و طولانی در حیطه کاری خود، تیم پشتیبانی قدرتمند، به‌روزرسانی‌های مداوم و … باشد.

حال در ادامه بپردازیم به این موضوع که اساسا یک صرافی ارز دیجیتال چه دسته‌بندی‌هایی دارد و این دسته‌بندی‌ها کدام هستند؟

 

انواع صرافی ارز دیجیتال

علاوه بر اینکه صرافی کارگزاری باشد و یا بازار معاملاتی که در بالا توضیح داده شد، صرافی‌های ارز دیجیتال به صورت کلی یا متمرکز هستند و یا غیرمتمرکز.

اساسا صرافی‌های متمرکز یا CEX (Centralized exchange)، پلتفرم‌هایی آنلاین هستند که جزء رایج‌ترین راه‌ها برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیند. یکی از ویژگی‌های مهم این صرافی این است که متعلق به یک کمپانی بوده و توسط آن اداره می‌شود. همچنین این نوع از صرافی بر تمام تراکنش‌ها کنترل دارد و کلید‌های خصوصی کیف پول صرافی کاربران در اختیار صرافی قرار دارد.

به‌طور‌ کلی متمرکز بودن یک صرافی ارز دیجیتال به ‌این ‌معنی‌ است ‌که آن صرافی نقش واسطه‌ای معتبر را جهت انجام معاملات ارزهای دیجیتال به‌وسیله‌ هر نوع ارزی اعم از فیات و ارزهای دیجیتال را فراهم کند و بر تمام معاملات نظارت دارد. از طرفی در این دسته از صرافی‌‌ها شما این قابلیت را خواهید داشت تا نسبت به خرید و فروش رمز ارزهای گوناگون به‌وسیله‌ ارز‌های فیات یا دیگر ارزهای دیجیتال اقدام کنید. در حقیقت این صرافی‌های ارز دیجیتال به نوعی یک بازار اینترنتی برای ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیند.

جدا از صرافی‌های متمرکز، شبکه‌ی بلاک چین و به تبعیت از آن ارزهای دیجیتال به علت اینکه ماهیتی غیرمتمرکز دارند، به صرافی‌های ارز دیجیتال نیز این امکان را می‌دهند تا به‌صورت غیرمتمرکز نیز وجود داشته باشند. این بدین معنی است که یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز یا DEX (Decentralized exchange) فضایی است که توانسته تا به طرزی هوشمندانه نیاز به واسطه را در صرافی‌های آنلاین از بین ببرد. در این صرافی‌ها اطلاعات کاربران و میزان پول‌شان مشخص نیست و توسط هیچ کمپانی‌ای نظارت نمی‌شود.

در این دسته از صرافی‌های آنلاین، معاملات ارزهای دیجیتال به‌وسیله‌ قراردادهای هوشمند انجام می‌شود تا بدین‌صورت دیگر نیازی به حضور یک واسطه جهت انجام معامله نباشد. در حقیقت به این شکل از کارکرد در شبکه‌ بلاک چین سیستم‌های همتا به همتا (Peer to Peer) می‌گویند.

حال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم که یک صرافی امن، باید دارای چه خصوصیاتی باشد.

 

یک صرافی امن چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌صورت کلی پیش از آنکه معامله کردن یا ترید ارزهای دیجیتال را در صرافی مدنظر خود شروع کنید، باید به بررسی نکاتی بپردازید تا مطمئن شوید که صرافی ارز دیجیتالی که انتخاب کرده‌اید ایمن و معتبر است. به نظر بسیاری از تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال، فاکتورهای گوناگونی جهت انتخاب و استفاده از یک صرافی آنلاین وجود دارند، و در ادامه قصد داریم تا به مهم‌ترین فاکتورهایی که شما باید در انتخاب صرافی ارز دیجیتال مدنظر خود به آن‌ها توجه کنید، اشاره‌کنیم.

نخستین نکته‌ای که باید در این زمینه به شما گوشزد کنیم این است که به‌هیچ‌عنوان از صرافی‌های ارز دیجیتال ناشناخته استفاده نکنید. ازاین‌رو در ابتدا دامنه‌ وب‌سایت صرافی مدنظر خود را بررسی کنید و نشانی صرافی را در بخش مرورگر خود به حالت بوکمارک دربیاورید. سپس از طریق جستجو در اینترنت این نکته را بررسی کنید و مطمئن شوید که نشانی وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال شما در لیست وب‌سایت‌های اسکم یا کلاه‌برداری قرار نگرفته باشد. حتما به این نکته توجه کنید که در زمان بررسی وب‌سایت صرافی موردنظر خود، بر روی لینک‌های موجود در مسیر خود کلیک نکنید.

جدا از موارد بالا، سعی کنید از افراد مطلع در این حوزه مثل تریدرها، تحلیل‌گران، سرمایه‌گذاران و دیگر کاربران صرافی ارز دیجیتال مدنظر خود در مورد صرافی پرس‌وجو کرده و به‌نوعی سابقه‌ قبلی صرافی را بررسی کنید. این موضوع را نیز بررسی کنید که صرافی ارز دیجیتال انتخابی تا چه حد در بازار ارزهای دیجیتال دارای اعتبار است.

از طرفی این موضوع را هم موردبررسی قرار دهید که تیم راه‌اندازی و توسعه‌ این صرافی ارز دیجیتال چه تیمی است و سابقه‌ کاری مرتبط این تیم به چه شکل است. همچنین فناوری‌های مرتبطی را که توسط صرافی مورداستفاده قرارگرفته است نیز چک کنید. از دیگر نکاتی که باید در بررسی یک صرافی ارز دیجیتال امن و معتبر به آن‌ها دقت کنید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره‌کنیم:

  • دفتر مرکزی شرکت یا صرافی، دفاتر مربوطه به صرافی، تلفن‌های تماس و دیگر راه‌های ارتباطی دروب‌سایت ذکر شده‌اند یا خیر.
  • تعداد سرمایه‌گذاران و میزان سرمایه در گردش در صرافی چقدر است.
  • تعداد کاربران و حجم معاملات صرافی چقدر است.
  • میزان کارمزدهای دریافتی و روش قیمت‌گذاری در صرافی چگونه است.
  • روش پشتیبانی صرافی از کاربران چگونه است.
  • صرافی موردنظر وب‌سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی دارد یا خیر.
  • صرافی دارای گواهی‌های امنیتی است یا خیر.
  • صرافی معتبر و خوش‌نام است یا خیر.
  • تیم پشتیبانی با چه سرعتی به نیازها و سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد.
  • از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند.
  • امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر در صرافی وجود دارد یا نه.
  • بخش راهنمایی و آموزش برای کاربران تازه‌وارد در وب‌سایت صرافی قرارگرفته است یا خیر.
  • رابط کاربری صرافی به چه شکل است.
  • طراحی ظاهری وب‌سایت صرافی موردپسند کاربران قرارگرفته یا نه.

حال به سراغ بهترین صرافی‌های بیت کوین برویم و ببینیم معروف‌ترین آن‌ها کدام است.

 

بهترین صرافی‌‌های بیت کوین

در حال حاضر برای رمز ارز بیت کوین صرافی‌های معتبر و گوناگونی در سرتاسر دنیا در دسترس کاربران هستند که از بسیاری از جهات با هم تفاوت دارند و هرکدام خدمات به‌خصوصی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. اما همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مهم‌ترین فاکتور در انتخاب صرافی برای خریدوفروش بیت کوین، امنیت بالا است.

درواقع دیگر عوامل مثل امکانات جانبی و وجود کیف پول دیجیتال در مرحله‌ بعدی قرار می‌گیرند. تعدادی از صرافی‌های بیت کوین به‌نوعی پلتفرم‌های معاملاتی هستند که تریدرهای حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کرده و نسبت به خریدوفروش ارزهای دیجیتال و علی‌الخصوص بیت کوین اقدام می‌کنند یا دیگر ارزهای دیجیتال خود را به بیت کوین تبدیل می‌کنند و برعکس.

حال در ادامه قصد داریم تا باهم به معرفی برخی از بهترین صرافی ‌های بیت کوین بپردازیم و هرکدام را جداگانه موردبررسی قرار دهیم. ازاین‌رو اولین صرافی که در فهرست بهترین صرافی‌های بیت کوین قرارگرفته است بایننس است. با ما همراه باشید تا باهم از چندوچون این صرافی آنلاین مطلع شویم.

 

صرافی بایننس

صرافی دیجیتال «بایننس» (Binance) یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های آنلاین در سرتاسر دنیا به‌حساب می‌آید. دفتر اصلی این صرافی ارز دیجیتال هم‌اکنون در جزایر مالت قرار گرفته است و برخلاف باوری که بیشتر کاربران بازار ارزهای دیجیتال دارند، بایننس همواره جزء بزرگ‌ترین صرافی‌های آنلاین نبوده و به‌واسطه‌ پیشرفت‌ها و ارتقاهایی که در سیستم خدمات‌دهی خود داده است به جایگاه فعلی خود رسیده است.

صرافی ارز دیجیتال بایننس، در ابتدا در کشور چین شکل گرفت و پس از محدودیت‌هایی که دولت چین در راستای نقل و انتقالات ارزهای دیجیتال وضع کرد، بایننس دفتر مرکزی خود را به کشور ژاپن منتقل کرد و پس‌ازآن نیز به محل فعلی خود در حوزه‌ اتحادیه اروپا انتقال یافت. صرافی ارز دیجیتال بایننس در تمامی سال‌های فعالیت خود در راستای جلب رضایت کاربران و ارتقای کیفیت خدمات‌دهی خود گام برداشته و این مسئله باعث شده که در حال حاضر بایننس را بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در تمام جهان بمانند.

جدا از این، کمپانی بایننس توانسته مستقل از صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز خود (Binance DEX)، خدمات دیگری را تحت عنوان مجموعه‌هایی مستقل به کاربران ارائه دهد که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم به صرافی متمرکز Binance، مؤسسه تحقیقاتی Binance Research، آکادمی آموزشی Binance Academy، سازمان خیریه‌ مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین Binance Charity و همچنین Binance Launchpad اشاره‌ کنیم.

علاوه بر این زیرمجموعه‌ها، بد نیست بدانید که کیف پول ارز دیجیتال «تراست» (Trust Wallet) نیز که جزء برترین کیف پول‌های ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید، محصولی از بایننس است. جدا از این بایننس موفق شد تا چندی پیش، کوین منحصربه‌فرد خود یعنی «بایننس کوین» (Binance coin) با علامت اختصاری BNB را نیز به بازار عرضه کند.

هم‌ اکنون کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا از خدمات صرافی ارز دیجیتال بایننس استفاده می‌کنند و در این صرافی نسبت به خریدوفروش ارزهای دیجیتال مختلف اقدام می‌کنند. در این راستا ضروری است بدانید که بایننس از ارزهای دیجیتال گوناگونی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، تتر و… پشتیبانی می‌کند.

جدا از این موارد، نکته‌ی دیگری که در مورد بایننس باید بدانید این است که کاربران نیازی به احراز هویت جهت استفاده از خدمات بایننس را ندارند ولی خدمات به صورت محدود در اختیارشان قرار خواهد گرفت و پس از مدتی مجبور خواهند شد که احراز هویت کنند.

 

صرافی بیترکس

صرافی ارز دیجیتال «بیترکس» (Bittrex) یک پلتفرم خریدوفروش ارزهای دیجیتال است که شما در آن می‌توانید نسبت به خریدوفروش بیش از دویست رمز ارز گوناگون اقدام کنید. این صرافی ارز دیجیتال درست مانند بایننس، نقش واسطه را میان خریدار و فروشنده ایفا می‌کند.

البته به این نکته دقت کنید که با این که بیترکس یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سرتاسر دنیا به‌حساب می‌آید ولی به علت تحریم‌های اعمال‌شده بر علیه ایران، از ارائه‌ خدمات به کاربرانی با آی پی ایران خودداری می‌کند. ازاین‌رو ما به شما توصیه می‌کنیم که از این صرافی ارز دیجیتال استفاده نکنید، چرا که این امکان وجود دارد که دارایی‌های شما در این صرافی بلوکه شود.

جدا از موارد بالا، از جمله ویژگی‌هایی که صرافی بیترکس دارد می‌توانیم به حجم معاملات بالا، مخصوصا برای ارز دیجیتال بیت کوین، قابلیت خریدوفروش رمز ارزهای گوناگون با قیمت‌های تعیین‌شده به‌وسیله‌ کاربران (البته در بازه‌‌ تعیین‌شده به‌وسیله صرافی)، تأیید تراکنش‌ها با سرعت بسیار بالا، قابلیت پشتیبانی از ۲ نوع حساب کاربری (حساب عادی باقابلیت برداشت روزانه ۲ بیت کوین و حساب پیشرفته باقابلیت برداشت روزانه ۱۰۰ بیت کوین) اشاره‌کنیم.

جدا از این شما در بیترکس می‌توانید جهت تبدیل ارزهای دیجیتال گوناگون به یکدیگر نیز اقدام کنید. فرایند ثبت‌نام در این صرافی به‌سادگی انجام می‌گیرد و علاوه بر این، صرافی ارز دیجیتال بیترکس توانسته ظاهری زیبا را برای کاربران خود طراحی کند و رابط کاربری ساده‌ای دارد که باعث خواهد شد تا شما با هر سطحی از دانش تریدینگ، بتوانید از امکانات موجود در این صرافی بهره‌ لازم را ببرید.

همچنین سرعت انجام و تأیید تراکنش‌ها در بیترکس بسیار بالا است و این فاکتور یکی از نکاتی است که بیترکس را در رده‌ محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سرتاسر جهان قرار داده است.

 

صرافی کوین بیس

مورد بعدی در فهرست بهترین صرافی‌های بیت کوین، صرافی ارز دیجیتال «کوین بیس» (Coinbase) است که جزء معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های آنلاین در سرتاسر دنیا به‌حساب می‌آید. این صرافی ارز دیجیتال این قابلیت را دارد تا از بیشتر ارزهای دیجیتال شناخته‌شده همچون بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، بیت کوین کش و… پشتیبانی کند.

علاوه بر این، این صرافی راه‌های گوناگونی را پیش روی شما قرار خواهد داد تا به‌وسیله‌ حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری یا سیستم‌های پرداخت بین‌المللی مثل پی‌پال، پرداخت‌های خود را انجام دهید.

از طرفی دیگر، کارمزد تعیین‌شده در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، بر اساس حجم معامله‌ای که قصد انجام آن را دارید متغیر خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که این صرافی ارز دیجیتال نیز همچون بیترکس، گزینه‌ مناسبی برای کاربرانی با آی پی ایران نیست و به دلیل تحریم های اعمال‌شده بر ایران، به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد و حتی اگر با V*P*N وارد صرافی شده و از آن استفاده کنید، در صورت فاش شدن هویت اصلی شما، دارایی‌های‌تان در حساب صرافی کوین بیس بلوکه خواهد شد.

جدا از موارد فوق، در کوین بیس می‌توانید هم مستقیما از خود صرافی بیت کوین بخرید و هم از این صرافی به‌عنوان واسطه استفاده کرده و از دیگر کاربران این صرافی بیت کوین خریداری کنید.

از دیگر ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال کوین بیس می‌توانیم به مواردی همچون کارمزد پایین معاملات، پرداخت به‌وسیله‌ کارت‌های اعتباری و سیستم‌های پرداخت الکترونیکی، اعتبار بسیار بالا، سطح امنیتی فوق‌العاده، رابط کاربری ساده، پشتیبانی از بیشتر ارزهای دیجیتال شناخته‌شده، پشتیبانی از استیبل کوین‌ها یا همان ارزهای دیجیتال پایدار اشاره ‌کنیم.

البته بد نیست به این نکته نیز اشاره‌ای داشته باشیم که کوین بیس دارای معایبی نیز است. از جمله‌ این معایب می‌توان به پشتیبانی ضعیف، محدودیت راه‌های پرداخت و… اشاره داشت.

 

صرافی کوین ماما

«کوین ماما» (Coinmama) یک صرافی ارز دیجیتال است که در دسته‌ کارگزاری‌ها قرار می‌گیرد. این صرافی آنلاین در سال ۲۰۱۳ پایه‌گذاری شد و براساس ادعای وب‌سایت رسمی آن، کوین ماما، راهی ایمن، سریع، راحت و لذت‌بخش جهت خریدوفروش ارزهای دیجیتال به یکدیگر در سرتاسر دنیا است. در حقیقت، این صرافی ارز دیجیتال به کاربران تمامی کشورها به‌جز کشورهای قرارگرفته تحت تحریم مثل ایران و کره شمالی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

از طرفی کوین ماما یکی از بزرگ‌ترین کارگزاری‌های ارز دیجیتال بیت کوین به‌حساب می‌آید، به این دلیل که کاربران این صرافی می‌توانند حتی به‌وسیله‌ کارت‌های اعتباری خود نیز اقدام به خریدوفروش بیت کوین کنند و همین امر تعداد کاربران این صرافی ارز دیجیتال را زیاد کرده است. همچنین در این صرافی می‌توانید توسط کارت‌های بانکی و اعتباری مثل ویزا کارت و مستر کارت به‌طور مستقیم ارز دیجیتال بیت کوین را خریداری کنید و ازاین‌جهت این قابلیت سرعت کار شما را به‌شدت بالا خواهد برد. البته محدودیت این صرافی سقف واریز و برداشت در آن است.

جدا از این، کوین ماما لزومی را جهت ارسال مدارک هویتی در فرایند احراز هویت کاربران خود قرار نداده و این موضوع نیز به محبوبیت این صرافی ارز دیجیتال افزوده است.

ازجمله دیگر مزایای کوین ماما نیز می‌توانیم به شهرت و اعتبار بالا، رابط کاربری ساده، طراحی جذاب، دسترس به راه‌های مختلف جهت پرداخت، انجام فوری تراکنش‌ها اشاره‌ کنیم.

 

صرافی کوکوین

صرافی ارز دیجیتال «کوکوین» (Ku coin) از جمله صرافی‌هایی است که مزیت اصلی آن در ساده بودن و راحتی استفاده از خدماتش است. جدا از اینکه در کوکوین می‌توانید به‌صورت مستقیم از خود صرافی اقدام به خرید بیت کوین کنید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک واسطه استفاده کرده و از دیگر کاربران موجود در وب‌سایت، بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را خریداری نمایید.

کوکوین یک تشابه با بایننس دارد و این تشابه ارائه‌ اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های تلفن همراه است که قابلیت اجرا شدن بر روی سیستم‌عامل‌هایی مثل اندروید و iOS را دارند. از طرفی به‌روز‌رسانی‌های پیاپی و رفع ایرادات موجود و همچنین اضافه شدن قابلیت‌های جدید به  کوکوین باعث شده تا روزبه‌روز به محبوبیت و همچنین تعداد کاربران این صرافی ارز دیجیتال افزوده شود.

شما در این صرافی دیجیتال می‌توانید بدون انجام احراز هویت اقدام به برداشت ماکسیمم ۲ بیت کوین در روز بکنید؛ این مقدار با انجام احراز هویت افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، کوکوین کارمزد دریافتی از کاربران را ۰.۱ درصد از مبلغ تراکنش قرار داده است.

همچنین در این صرافی ارز دیجیتال، شما می‌توانید نسبت به معامله بیش از ۳۵۰ جفت ارز معاملاتی مثل BTC/USD ،BTC/ETH و… اقدام کنید. ازاین‌رو لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که کوکوین از بیشتر ارزهای دیجیتال رایج در بازار کریپتوکارنسی‌ها مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو، مونرو، بیت کوین کش، لایت کوین و… پشتیبانی می‌کند.

ضمنا شاید از این موضوع اطلاع نداشته باشید که کوکوین دارای توکن اختصاصی خود به نام «کوکوین شیرز» (Kucoin Shares) است که به‌اختصار KCS نامیده می‌شود و شما با پرداخت کارمزدهای معاملات خود در کوکوین به‌وسیله‌ این توکن می‌توانید از تخفیف‌های این صرافی ارز دیجیتال برخوردار شوید.

این امر ازاین‌جهت است که کوکوین یکی از اصلی‌ترین اهداف خود را بر این قرار داده تا راه‌هایی را پیش روی کاربران خود قرار دهد تا به یکی از صرافی‌های ارز دیجیتالی بدل گردد که کمترین میزان از کارمزد را از کاربران خود دریافت می‌کنند.

 

صرافی بیلکس

پلتفرم «بیلکس» (Billex) را به‌نوعی می‌توان یک قرارداد بی‌قید‌و‌شرط دیجیتالی به‌حساب آورد که یکی از طرفین قرارداد را ملزم می‌کند تا در مقطعی مشخص در آینده، مبلغ مشخص را به‌طرف تقاضاکننده پرداخت کند. در واقع در بیلکس هر قرارداد شامل ۳ طرف است که این طرفین عبارت‌اند از:

  • Drawee: طرف پرداخت‌کننده‌ وجه؛
  • Payee: طرف گیرنده‌ وجه؛
  • Drawer: طرفی که پرداخت‌کننده را ملزم به پرداخت وجه به‌طرف گیرنده می‌کند.

در حقیقت در بیلکس Drawer و Payee در اصل یک نفر هستند، مگر اینکه Drawer، وجه را به گیرنده‌ای دیگر یا یک شخص ثالث منتقل کند.

علاوه بر این، بیلکس یک توکن بومی نیز دارد. با استفاده از این توکن که یک توکن مبتنی بر بلاک چین ارز دیجیتال «استلار» (Stellar) است، زمان و هزینه‌های موردنیاز جهت انجام یک فرایند انتقال یا پرداخت یک صورت حساب به‌شدت کاهش می‌یابد. درواقع استفاده از این توکن در صرافی بیلکس باعث خواهد شد بتوانید به ابزاری مناسب جهت انجام پرداخت‌های دیجیتالی سریع، مطمئن و پایدار دسترسی داشته باشید.

در واقع صرافی ارز دیجیتال بیلکس که بر بستر بلاک چین قرار دارد، جهت انتقال ارزهای دیجیتال به روشی باز و غیرمتمرکز ایجاد گردیده است. ازاین‌رو این ویژگی‌ها باعث شده تا زمان و هزینه‌های مربوط به انجام تراکنش‌ها در بیلکس به‌شدت کاهش پیدا کنند و از این طریق میلیون‌ها دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

از دیگر خصوصیات بیلکس به این نکته می‌توانیم اشاره داشته باشیم که این پلتفرم نه‌تنها جهت پرداخت هزینه‌های توافق شده بین طرفین، بلکه برای پرداخت روزانه‌ دستمزد کارمندان نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در آخر لازم به ذکر است که اگر به دنبال یک صرافی مناسب ایرانی برای خرید بیت کوین خود هستید، پیشنهاد حسینی فایننس به شما خواننده‌ گرامی این است که با مراجعه به صرافی معتبر و شناخته‌شده‌ «او‌ام‌پی فینکس» اقدام به خرید بیت کوین مورد نظر خود کنید. این صرافی انواع کوین و توکن را پوشش‌دهی می‌کند که بیت کوین یکی از اصلی‌ترین این کوین‌ها به شمار می‌رود.

 

سخن پایانی

جهت ورود به بازار ارزهای دیجیتال و انجام معاملات بیت کوین، پیدا کردن یک صرافی معتبر و ایمن بیت کوین، موضوعی بسیار حیاتی است. در این مطلب به این موضوع اشاره داشتیم که صرافی‌های ارز دیجیتال به‌صورت صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز در دسترس کاربران قرار دارند و شما بسته به نیاز خود می‌توانید از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید.

در این مطلب سعی داشتیم تا ضمن بیان کلیاتی در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال، ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال خوب را بیان کرده، انواع صرافی‌های ارز دیجیتال را توضیح داده و نهایتا به موضوع اصلی این مطلب که معرفی بهترین صرافی‌های بیت کوین است بپردازیم.

امیدواریم که با مطالعه‌ این مطلب توانسته باشیم شما را در مسیر انتخاب یک صرافی مناسب جهت خریدوفروش بیت کوین کمک کنیم.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا