🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش شارژ حساب بروکرها (آلپاری، هات فارکس و FXTM)

یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی که سرمایه‌گذاران ایرانی حاضر در بازارهای مالی بین‌المللی مثل فارکس با آن مواجه هستند، بحث شارژ حساب بروکرها و پلتفرم‌های معاملاتی است. معامله‌گران خارجی خیلی راحت می‌توانند با پرداخت بانکی یا سایر روش‌های واریز پول، حساب خود را در کمترین زمان شارژ کرده و در بروکر انتخابی خود معامله کنند. اما در ایران به دلیل محدودیت‌های موجود قضیه کمی فرق می‌کند.

این موضوع به‌قدری مهم است که شاید بسیاری از کسانی که به بازار فارکس علاقه‌مند هستند، به دلیل همین موضوع از ورود به این بازار امتنا می‌کنند. از نظر آن‌ها یا امکان شارژ حساب بروکرها از داخل ایران وجود ندارد یا اگر هم باشد به‌قدری پیچیده است که از خیر آن می‌گذرند.

اما واقعیت چیز دیگری است و اگر از داخل ایران می‌خواهید وارد بازار فارکس شوید، باید بگوییم که راه‌های مختلفی برای شارژ حساب بروکرها وجود دارد. برای آشنایی با این راه‌ها و یادگیری نحوه واریز به بروکرهای فارکس، در مقاله امروز ابتدا به‌صورت کلی در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم و سپس به‌صورت موردی به سراغ شارژ حساب سه بروکر «آلپاری» (Alpari)، «هات فارکس» (Hot Forex) و «فارکس تایم» (FXTM) می‌رویم.

بنابراین اگر سوالات و ابهاماتی مثل «چگونه حساب فارکس خود را شارژ کنیم؟» یا «نحوه واریز پول به بروکر فارکس از داخل ایران» ذهن شما را درگیر کرده، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

شارژ حساب بروکرها از داخل ایران

روش‌های مختلفی همچون انتقال بانکی و پرداخت با رمزارزها برای شارژ حساب بروکرها وجود دارد که استفاده از برخی از آن‌ها یا برای کاربران داخل ایران ممکن نیست یا دردسر و هزینه‌های بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

برای ورود به بازار فارکس باید چند مرحله را طی کنید. این مراحل با انتخاب یک بروکر مناسب و ثبت نام در آن آغاز می‌شود و با احراز هویت و ایجاد حساب معاملاتی ادامه پیدا می‌کند. بعد از این مراحل و قبل از اینکه بتوانید معامله‌ای را در حساب واقعی یا «ریل» (Real) خود داشته باشید، باید حساب خود را در بروکر مربوطه شارژ کنید. به عبارت دیگر باید سرمایه خود را با استفاده از روش‌های موجود وارد بروکر کنید تا بتوانید با استفاده از آن به انجام معامله بپردارید.

روش‌های شارژ حساب بروکرهای مختلف معمولا به چهار دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

۱. انتقال بانکی؛

۲. پرداخت با کارت؛

۳. پلتفرم‌های پرداخت؛

۴. ارزهای دیجیتال

اولین روش که انتقال بانکی است در کشور ایران کاربردی ندارد زیرا به دلیل تحریم‌های بین‌المللی بیشتر معامله‌گران ایرانی به حساب‌های بانکی خارجی دسترسی ندارند و برای همین استفاده از این روش برای شارژ حساب بروکرها از داخل ایران توصیه نمی‌شود. البته ممکن است برخی از بروکرهای فارکس امکان شارژ حساب با پرداخت به حساب بانکی داخل ایران را فراهم کرده باشند که این کار با همکاری شرکت‌ها و افراد داخل ایران انجام می‌شود.

در روش پرداخت با کارت، سرمایه‌گذاران می‌توانند با کارت‌هایی مثل «مسترکارت» (MasterCard) یا «ویزا» (Visa) پرداخت خود را انجام دهند که این گزینه نیز برای بسیاری از ایرانیان قابل استفاده نیست. در این روش مانند خرید اینترنتی که با استفاده از مشخصات کارت بانکی خود خرید انجام می‌دهید، می‌توانید حساب خود در بروکر مربوطه را نیز شارژ کنید ولی همان‌طور که گفتیم تنها کارت‌هایی مثل مسترکارت و ویزا پشتیبانی می‌شوند که در ایران معمولا امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد. البته برخی سایت‌های ایرانی هستند که می‌توانید به‌کمک آن‌ها مسترکارت یا ویزاکارت تهیه کنید.

روش سومی که برای شارژ حساب بروکرها استفاده می‌شود، کمک گرفتن از پلتفرم‌های پرداخت ثانویه است. این پلتفرم‌ها را می‌توان نوعی کیف پول آنلاین در نظر گرفت که می‌توانید با ایجاد حساب در آن‌ها، حساب خود را شارژ کنید و سپس با استفاده از آن‌ها پرداخت خود را در بروکر انجام دهید. از جمله پلتفرم‌های پرداخت مهمی که بیشتر بروکرهای فارکس از آن پشتیبانی می‌کنند می‌توان به «پی پال» (PayPal)، «اسکریل» (Skrill)، «نتلر» (Neteller)، «وب مانی» (WebMoney) و «پرفکت مانی» (PerfectMoney) اشاره کرد.

برای استفاده از روش پلتفرم‌های پرداخت نیز می‌توانید از برخی سایت‌های میانجی ایرانی استفاده کنید که با دریافت پول از شما، حساب‌تان را شارژ می‌کنند. برای مثال شما با پرداخت ۱۰ میلیون تومان حساب وب مانی خود را شارژ می‌کنید و حالا می‌توانید هر موقع که دلتان خواست با استفاده از کیف پول وب مانی خود، حساب‌تان در بروکرهای مختلف را شارژ کنید.

چهارمین روش که در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده، شارژ حساب بروکرهای فارکس با ارزهای دیجیتال است. مزیت استفاده از این روش در این است که هیچ نیازی به پلتفرم‌های میانجی ندارید. در عوض خودتان می‌توانید به‌صورت مستقیم و در کمترین زمان حساب بروکر خود را با ارز دیجیتال دلخواه خود شارژ کنید. البته بروکر مورد استفاده شما باید پرداخت با استفاده از رمزارزها را پشتیبانی کند.

مقایسه روش های شارژ حساب بروکر

برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه به‌صورت موردی نحوه شارژ حساب فارکس را در سه بروکر آلپاری، هات فارکس و فارکس تایم بررسی می‌کنیم.

 

آموزش شارژ حساب بروکر آلپاری

بروکر آلپاری مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و برای شارژ حساب نیز از روش‌های مختلفی همچون ارزهای دیجیتال و صرافی تاپ چنج پشتیبانی می‌کند.

بروکر آلپاری یکی از آن بروکرهای فارکسی است که بسیاری از تریدرها و معامله‌گران ایرانی با آن آشنا هستند. این بروکر که از سال ۱۹۹۸ میلادی فعالیت خود را در بازار فارکس آغاز کرده، از بیش از ۱۰ سال پیش با ایرانیان همکاری می‌کند و معامله‌گران ایرانی بدون محدودیت می‌توانند در آن ثبت نام کرده و احراز هویت کنند.

قبلا در جریان مقاله آموزش بروکر آلپاری در مورد نحوه ثبت نام و احراز هویت در این بروکر صحبت کرده‌ایم و در این قسمت می‌خواهیم آموزش شارژ حساب آلپاری از داخل ایران را یاد بگیریم.

برای این کار وارد حساب آلپاری خود شوید و از منوی اصلی گزینه «واریز وجه» را انتخاب کنید. در زمان نگارش این مقاله روش‌های پرداخت بروکر آلپاری از داخل ایران شامل ارزهای دیجیتال و صرافی «تاپ چنج» (TopChange) می‌شود.

آموزش شارژ حساب بروکر آلپاری

نوع انتقال را روی واریز وجه قرار دهید و و از کادر «انتقال از» یکی از دو روش پرداخت رمزارزی یا TC Pay را انتخاب کنید. گزینه TC Pay مربوط به صرافی تاپ چنج می‌شود و اگر در این صرافی پول دارید می‌توانید با انتخاب این گزینه پرداخت خود را به‌کمک تاپ چنج انجام دهید.

افرادی که تمایل به پرداخت با رمزارزهایی مثل «تتر» (Tether) یا USDT را دارند یا می‌خواهند با استفاده از رمزارزهای دیگری همچون «بیت کوین» (Bitcoin) یا «اتریوم» (Ethereum) حساب خود را شارژ کنند، می‌توانند گزینه Crypto را انتخاب کنند.

بعد از انتخاب این گزینه از کادر «انتقال به» یکی از حساب‌های شخصی خود را انتخاب کرده و در نهایت روی «ادامه» کلیک کنید. در مرحله بعدی باید مقدار پرداخت و شماره کارت ملی یا پاسپورت خود را وارد کنید. برای این کار مقدار پرداخت را در کادر «مبلغی که به حساب شما واریز خواهد شد» وارد کنید که این عدد باید به دلار باشد. در کادر بعدی نیز سری و شماره پاسپورت یا شماره کارت ملی خود را وارد کنید. همچنین تیک مربوط به قوانین را فعال کرده و روی «ادامه» کلیک کنید.

آموزش شارژ حساب بروکر آلپاری

در صفحه بعدی جزئیات واریز نمایش داده می‌شود که اگر همه‌چیز طبق انتظار شما بود باید روی گزینه «انتقال وجه» کلیک کنید. بدین ترتیب وارد مرحله بعدی پرداخت خواهید شد که متناسب با پرداخت رمزارزی یا پرداخت با تاپ چنج متفاوت خواهد بود. در این آموزش ما از پرداخت رمزارزی استفاده کردیم و برای همین بعد از کلیک روی گزینه «انتقال وجه» وارد صفحه پرداخت با ارزهای دیجیتال خواهیم شد.

آموزش شارژ حساب بروکر آلپاری

بروکر آلپاری برای پردازش پرداخت‌های رمزارزی خود از یک پلتفرم ثانویه استفاده می‌کند. برای همین ادامه مراحل پرداخت رمزارزی در آن پلتفرم انجام خواهد شد. این پلتفرم علاوه بر رمزارزهایی مثل تتر، بیت کوین و اتریوم از ارزهای دیجیتال مشهور دیگری همچون «لایت کوین» (Litecoin)، «ریپل» (Ripple)، «دوج کوین» (Dogecoin)، «ترون» (Tron)، «چین لینک» (Chainlink)، «بی ان بی» (BNB) و «کاردانو» (Cardano) نیز پشتیبانی می‌کند که باید از بین آن‌ها رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش شارژ حساب بروکر آلپاری

با انتخاب رمزارز مورد نظر یک کد QR و آدرس پرداخت نمایش داده می‌شود که باید رمزارزهای خود را به این آدرس ارسال کنید. بعد از پردازش تراکنش در شبکه بلاک چین حساب شما در بروکر آلپاری شارژ می‌شود و می‌توانید اولین معامله واقعی خود را در فارکس تجربه کنید.

 

آموزش واریز پول به بروکر هات فارکس

بروکر هات فارکس نیز از دیگر بروکرهای مطرح بین معامله‌گران ایرانی بود که اولین بار فعالیت خود را در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز کرد. در حال حاضر بروکر هات فارکس نام و لوگوی خود را به «اچ اف مارکتس» (HF Markets) تغییر داده و برای همین وقتی صحبت از بروکر هات فارکس می‌شود، منظور همان بروکر اچ اف مارکتز است.

بروکر هات فارکس قبلا مشکلی با کاربران ایرانی نداشت و گروهی از معامله‌گران داخل ایران از این بروکر برای انجام معاملات خود استفاده می‌کردند. با این حال حدود سه سال پیش اعلامیه‌ای از طرف این بروکر منتشر شد که براساس آن هات فارکس خدمات خود را برای کاربران ایرانی متوقف کرد.

برای همین شاید بهتر باشد به جای شارژ حساب هات فارکس خود از بروکرهای دیگری که مشکلی با کاربران ایرانی ندارند، استفاده کنید. با این حال اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید یا به‌ هر طریقی می‌خواهید با استفاده از روش‌های تغییر هویت و… در بروکر هات فارکس معامله کنید، می‌توانید با استفاده از مسترکارت، اسکریل و ارزهای دیجیتال به این بروکر واریز داشته باشید.

 

نحوه شارژ حساب در بروکر فارکس تایم

بروکر فارکس تایم که معمولا با نام اختصاری FXTM شناخته می‌شود، بروکری بین‌المللی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز کرد. این بروکر در گذشته مشکلی با کاربران ایرانی نداشت و خدمات خود را در اختیار معامله‌گران داخل ایران قرار می‌داد. با این حال چند سال پیش بروکر فارکس تایم نیز همکاری خود را با ایرانیان قطع کرد و مشتریان خود را به بروکر آلپاری انتقال داد.

بنابراین در حال حاضر امکان فعالیت در بروکر فارکس تایم به‌صورت مستقیم از داخل ایران ممکن نیست و تنها می‌توانید با روش‌های تغییر هویت در آن معامله کنید.

در هر صورت، برای کسانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند یا به هر طریقی در فارکس تایم حساب دارند و می‌خواهند به فعالیت خود در این بروکر ادامه دهند، باید بگوییم که در فارکس تایم روش‌های مختلفی برای واریز و برداشت تدارک دیده شده که افراد مختلف می‌توانند متناسب با نیازهای خود با استفاده از یکی از آن‌ها حساب خود را شارژ کنند.

افرادی که مسترکارت یا ویزاکارت دارند می‌توانند خیلی راحت با استفاده از این روش‌ها واریز خود به فارکس تایم را انجام دهند. فارکس تایم همچنین از پلتفرم‌های پرداختی مثل اسکریل و نتلر نیز پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه در زمان نگارش این مقاله پرداخت رمزارزی در فارکس تایم پشتیبانی نمی‌شود و اگر معیار شما برای انتخاب یک بروکر امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال است، فارکس تایم انتخاب مناسبی برای شما نیست.

 

سخن پایانی

یکی از اولین قدم‌ها برای شروع معامله در بازار فارکس و سایر بازارهای مالی بین‌المللی این است که بتوانید با کمترین مشکل حساب خود را در بروکر مورد نظر شارژ کنید. این کار معمولا با پرداخت اینترنتی پول به حساب آن بروکر انجام می‌شود که روش‌های پرداخت آن را می‌توان به چهار دسته انتقال بانکی، پرداخت با کارت، پلتفرم‌های پرداخت و ارزهای دیجیتال تقسیم کرد.

شاید ساده‌ترین راه برای شارژ حساب بروکر از داخل ایران استفاده از ارزهای دیجیتالی مثل تتر یا USDT باشد. مزیت این روش این است که برای استفاده از آن‌ها به پلتفرم‌های ثانویه محتاج نیستید و خیلی راحت خودتان می‌توانید عملیات پرداخت را انجام دهید. با این حال بسیاری از ایرانیان نیز ترجیح می‌دهند از روش‌های پرداخت دیگری همچون وب مانی استفاده کنند.

هر بروکر فارکس ممکن است از یک یا چند روش پرداختی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده کند. برای همین بهترین کار این است که ابتدا بروکری را انتخاب کنید که مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و در کنار آن روش‌های متنوعی برای شارژ حساب فراهم کرده است.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا