دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر فارکس تایم (FXTM)  نحوه ثبت نام ، ورود و معاملات

آن چیزی که بروکرهای فارکس را از هم متمایز می‌کند،‌ خدماتی‌ست که هریک به مشتریان خود ارائه می‌دهند. بروکر فارکس تایم (FXTM) یکی از بروکرهای بین‌المللی مطرح است؛ این بروکر با خدماتی که برای کاربران فراهم کرده و ویژگی‌هایی که دارد توانسته در میان بهترین بروکرهای دنیا جای خود را باز کند.

فارکس تایم پیش از این از بروکرهای فارکسی بود که ایرانیان داخل کشور می‌توانستند از خدمات مالی آن استفاده کنند؛ اما مدتی‌ست که دیگر به معامله‌گران ایرانی خدمت‌رسانی نمی‌کند. از این رو، امکان ثبت نام در بروکر فارکس تایم برای کاربران ایرانی از ایران وجود ندارد؛ اما در صورتی که از ایرانیان مقیم خارج از کشور هستید‌، می‌توانید به روشی که در این مقاله توضیح می‌دهیم در فارکس تایم حساب باز کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

معرفی بروکر فارکس تایم (FXTM)

بروکر فارکس تایم (FXTM) جزو بهترین بروکرهای بین المللی است که تحت رگولاتوری اداره امور مالی آفریقای جنوبی (FSCA)  قرار دارد و به مشتریان اغلب کشورها خدمات مالی ارائه می‌دهد.

بروکر فارکس تایم از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مالی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران آغاز کرد و تاکنون بیش از ۱۰ سال است که در دفاتر اروپا، خاورمیانه، آفریقا، ‌آسیا و آمریکای لاتین در حال پردازش معاملات کاربران است. این بروکر بیش از ۲ میلیون مشتری از ۱۵۰ کشور مختلف دارد. فارکس تایم از ۳ سال پیش مشتریان ایرانی خود را به بروکر آلپاری منتقل کرد و دیگر به‌طور مستقیم با تریدرها و سرمایه‌گذاران ایرانی همکاری نمی‌کند.

این بروکر مجوز فعالیت خود را از اداره امور مالی آفریقای جنوبی (FSCA) دریافت کرد. این بروکر با عملکرد خوبی که داشته توانسته طی سال‌ها جوایز متعددی از کشورهای مختلف کسب کند.

اگر به عنوان یک معامله‌گر فارسی زبان قصد دارید از کشورهای دیگر در این بروکر حساب باز کنید، می‌توانید به سایت اصلی بروکر فارکس تایم مراجعه نمایید.

آموزش بروکر فارکس تایم

 

ثبت نام در بروکر فارکس تایم

باز هم تاکید می‌کنیم که ایران بروکر از داخل کشور قابل دسترسی نیست، اما اگر از خارج از کشور قصد ثبت‌نام دارید؛ پس از اینکه وارد سایت اصلی شدید از قسمت Trading Account، گزینه Trading Account Comparison را انتخاب کنید.

صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که لیستی از تمام حساب‌های بروکر فارکس تایم و شرایط معامله با آن‌ها را نشان می‌دهد. می‌توانید تمام حساب‌ها را در کنار هم مشاهده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. در انتهای این صفحه، فرم ثبت‌نام قرار دارد که در زیر نمونه آن را مشاهده می‌کنید.

پس از تکمیل این فرم باید ایمیل خود را تایید کنید؛ سپس می‌توانید وارد کابین معاملاتی خودتان شوید. در آنجا با انتخاب یکی از شیوه‌های واریز حساب خود را شارژ‌ کرده و معاملات‌تان را آغاز کنید.

آموزش بروکر فارکس تایم

بازکردن حساب در FXTM با سرعت زیادی انجام می‌شود و مرحله اول آن که تکمیل فرم مشخصات است، تنها چند ثانیه زمان می‌برد. معامله‌گران باید نام، نام کشور، شماره موبایل معتبر، آدرس ایمیل و رمز عبور را در این فرم وارد کنند. بروکر فارکس‌تایم یک کد تایید برای شماره موبایل درج شده می‌فرستد تا فرآیند را تکمیل کند. روند ثبت نام حدود ۲۴ ساعت زمان می‌برد. احراز هویت نیز با ارسال کپی شناسنامه و مدرک اقامتی خیلی سریع انجام می‌شود.

 

انواع حساب معاملاتی در فارکس تایم

در بروکر فارکس تایم، علاوه بر حساب دمو، سه نوع حساب معاملاتی  میکرو Micro، ادونتج Advantage و ادونتج پلاس Advantage Plus ارائه می‌شود که میزان موجودی برای افتتاح حساب هر یک متفاوت است.

هزینه‌های معاملاتی در حساب‌های Micro و Advantage Plus بدون کمیسیون، با اسپرد ۱.۵ پیپ و بالاتر است، اما در حساب Advantage آن به طور قابل‌توجهی کمتر، یعنی صفر است. در این صفحه‌ می‌توانید این سه نوع حساب را با هم مقایسه کنید.

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، وب سایت فارسی بروکر فارکس تایم از چند سال قبل با بروکر Alpari یکی شده است،‌ اگر از ایران اقدام می‌کنید، برای افتتاح حساب باید از وب‌سایت آن بروکر (آلپاری) استفاده کنید.

 

حساب میکرو (Micro) بروکر فارکس تایم

حساب میکرو برای معامله‌گران مبتدی با حداقل سپرده یعنی ۵۰ دلار و اجرای فوری در نظر گرفته شده است. این حساب فقط درمتاتریدر ۴ قابل دسترسی است و لات‌ها و اسپردهایی را شامل می‌شود که نسبت به سایر بروکرها وسیع‌تر هستند و محدوده آن از ۱.۵۰ پیپ شروع می‌شود.

 

حساب ادونتج (Advantage) فارکس تایم

این حساب در بروکر FXTM یک حساب خوب برای معامله‌گران حرفه‌ای است، اسپردها از ۰.۰ پیپ شروع می‌شوند و باتوجه به حجم معامله کمیسیون این حساب برای هر طرف از ۰.۴ تا ۲ دلار متغیر است. حداقل سپرده در این حساب نیز ۵۰۰ دلار است.

 

حساب ادونتج پلاس (Advantage Plus) فارکس تایم

اولین حساب از دو حساب اجرایی بازار در بروکر FXTM، این حساب بدون کمیسیون است اما اسپرد آن از ۱.۵۰ پیپ شروع می‌شود. حداقل سپرده برای افتتاح این حساب نیز ۵۰۰ دلار است.

 

حساب دموی فارکس تایم

با استفاده از حساب دمو (آزمایشی) تریدرها می‌توانند پیش از انجام معاملات واقعی، استراتژی معاملاتی خود را بدون هیچ ریسکی آزمایش کنند.

 

شرایط معامله در فارکس تایم

برای انجام معاملات در این بروکر، می‌توانید از ابزارهای مارجین (margin) و اهرم (leverage) که فارکس تایم در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

برای استفاده از این ابزار باید مقدار مشخصی موجودی در حساب‌تان داشته باشید؛ حتما پیش از استفاده از مارجین و اهرم ریسک معاملات خود را به‌خوبی ارزیابی و سعی کنید از مارجین غیرضروری که منجر به بسته شدن یک پوزیشن به دلیل مارجین ناکافی در حساب شما می‌شود، اجتناب کنید.

توجه داشته باشید که مقدار اهرمی که برای هر دارایی در نظر گرفته شده است در Forextime ثابت و حداکثر آن ۱:۳۰ است. گفتنی است که مانند هر معامله اهرم داری، امکان افزایش زیان و سود شما از معامله وجود دارد. مارجین در حساب‌های دمو معادل همان مقدار در حساب‌های واقعی است.

 

واریز و برداشت در فارکس تایم

بروکر فارکس تایم شیوه‌های واریز و برداشت متنوعی برای مشتریان فراهم کرده است تا با امکان دسترسی به هریک از آن‌ها، نقل و انتقال وجه خود را انجام دهند؛ از این میان می‌شود به شارژ حساب از طریق ویزا کارت، مستر کارت، نتل، ‌اسکریل، دات پی و … اشاره کرد.

برای شارژ حساب خود باید به قسمت Trading Account بروید و گزینه Deposit & Withdrawals را انتخاب کنید. با فشردن این گزینه صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با هر یک از این گزینه‌ها اقدام به شارژ‌ حساب خود نمایید.

سپرده‌گذاری با کارت‌های مستر کارت و ویزا، فوری و رایگان است و برداشت‌ها در ۲۴ ساعت پردازش خواهند شد. نقل و انتقالات بانکی با بانک محلی هر کشوری پشتیبانی می‌شود و هیچ کارمزدی از سپرده‌ها دریافت نمی‌شود، اما برای برداشت، ۱ دلار کارمزد دریافت می‌گردد. با این روش، سپرده‌گذاری بلافاصله پردازش می‌شود، اما برداشت‌ها تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

آموزش بروکر فارکس تایم

آموزش بروکر فارکس تایم

 

ویژگی‌های مثبت بروکر فارکس تایم

بروکر فارکس تایم از جمله بروکرهای بازار فارکس است که پشتیبانی از خدمات آن بسیار با دقت و با سرعت بالا انجام می‌شود. این بروکر با اغلب کشورها همکاری دارد و برای راحتی مشتریان، سایت آن به چند زبان ترجمه شده است.

علاوه بر خدمات مالی، وب‌سایت این بروکر،‌ مطالب آموزشی زیادی در خصوص بازارهای مالی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین، برای معامله‌گران تازه‌کار حساب آزمایشی دارد که پیش از ورود به بازار واقعی استراتژی خود را محک بزنند. افتتاح حساب در فارکس تایم سریع انجام می‌شود و کاملا دیجیتال است. بروکر فارکس تایم از بروکرهای مطرح و شناخته شده به شمار می‌رود که رگوله شده و قابل اعتماد است.

بروکر فارکس تایم در یک نگاه

 

سخن پایانی

بروکر فارکس با فراهم آوردن پلتفرم معاملاتی و پشتیبانی از معاملات جفت ارزهای فارکس به‌عنوان واسطه‌ای میان خریدار و فروشنده عمل می‌کند. بروکر فارکس تایم FXTM یکی از بهترین و محبوب‌ترین بروکرهای فارکس است که تا ۳ سال پیش خدمات خوب خود را در اختیار ایرانیان قرار داده بود. اما در حال حاضر دیگر به معامله‌گران ایرانی خدمات نمی‌دهد. اما معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور می‌توانند در آن ثبت نام کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند. در این مقاله نحوه ثبت نام و انواع حساب‌های این بروکر را توضیح دادیم.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا