دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

صرافی مکسی برای ایرانیان MEXC + لینک ثبت نام و ورود به سایت اصلی

صرافی ارز دیجیتال مکسی (MEXC) یکی از پلتفرم‌های آنلاینی است که کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از آن رمزارزهای مختلف را خریدوفروش کنند. این صرافی در سال ۲۰۱۸ میلادی تاسیس شده و به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی، مورد استقبال ایرانی‌ها قرار گرفته است.

همان‌طور که می‌دانید یک صرافی ارز دیجیتال مکانی برای خریدوفروش رمزارزها، معامله آن‌ها و تبدیل‌شان به پول نقد است. هر کاربر ایرانی برای این کار دو انتخاب دارد که شامل استفاده از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و صرافی‌های بین‌المللی می‌شود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای داخل کشور برای گذر از محدودیت‌های موجود در صرافی‌های داخلی ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری خود را در پلتفرم‌های خارجی انجام دهند. یکی از این پلتفرم‌های خارجی صرافی مکسی است که البته با اسامی مختلفی مثل «مکس سی»، «ام ای ایکس سی» و MEXC نیز خطاب می‌شود.

صرافی مکسی به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی، تنوع در تعداد رمزارزهای قابل‌معامله، سابقه نسبتا زیاد و عدم سخت‌گیری در قبال کاربران ایرانی، بین کاربران ایرانی به محبوبیت رسیده است. در واقع بعد از اجباری شدن احراز هویت در بسیاری از صرافی‌های رمزارزی محبوب بازار، بخش قابل‌توجهی از ایرانیان به سمت صرافی‌های دیگر کوچ کردند که صرافی مکسی نیز یکی از همین صرافی‌ها بود.

از همین رو قصد داریم در مقاله امروز، راهنمای کامل و تصویری عضویت در صرافی مکسی و نحوه معامله در آن را به شما آموزش دهیم. همچنین در مورد احراز هویت در این صرافی نیز مطالبی را بیان خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

معرفی صرافی ارز دیجیتال مکسی (MEXC)

با استفاده از صرافی مکسی می‌توانید رمزارزهای مختلف را خریدوفروش کنید. کاربران ایرانی نیز می‌توانند بدون نیاز به احراز هویت از این صرافی استفاده کنند.

صرافی ارز دیجیتال مکسی

صرافی «مکسی» یا «مکس سی» (MEXC) یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال شناخته‌شده است که کاربران می‌توانند به کمک آن رمزارزهایی مثل «بیت کوین» (Bitcoin)، «اتریوم» (Ethereum)، «ریپل» (Ripple) و «کاردانو» (Cardano) را معامله کنند. این صرافی اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ میلادی تاسیس شد و برای همین جزو صرافی‌های نسبتا قدیمی بازار نوظهور ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

صرافی مکسی

به ادعای سایت رسمی مکسی، تعداد کاربران این صرافی به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد که از سرتاسر جهان و بیش از ۱۷۰ کشور مختلف، مشغول معامله رمزارزها در این پلتفرم هستند. در بطن این صرافی یک موتور معامله‌گری قدرتمند وجود دارد که قادر است در هر ثانیه ۱.۴ میلیون تراکنش را پردازش کند. همین قابلیت باعث شده تا مکسی مشکلی در خدمت‌رسانی به تعداد بالای کاربران خود نداشته باشد.

نکته جالبی که در مورد صرافی مکسی وجود دارد پشتیبانی آن از زبان فارسی است. این یعنی شما به عنوان یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال از داخل ایران می‌توانید زبان صرافی مکسی را روی فارسی قرار دهید و تمام منوهای آن را به زبان رسمی کشورمان مشاهده کنید.

با این حال جالب است بدانید که از نظر قانونی صرافی مکسی اجازه ارائه خدمات خود را به کاربران ایرانی ندارد؛ اما در هرصورت می‌توان از داخل ایران در این صرافی رمزارزهای مختلف را خریدوفروش کرد که در بخش‌های بعدی به‌طور کامل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

صرافی مکسی همچنین یک کانال تلگرام فارسی برای کاربران ایرانی خود دارد که معامله‌گران ایرانی می‌توانند در آنجا عضو شده و با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند.

صرافی مکسی علاوه‌بر دارا بودن بازار نقدی یا «اسپات» (Spot)، امکان معامله در بازار آتی یا «فیوچرز» (Futures) را نیز فراهم کرده است. برای همین سرمایه‌گذارانی که به دنبال باز کردن موقعیت‌های معاملاتی فروش یا «شورت» (Short) در بازار هستند و می‌خواهند از ریزش بازار نیز کسب درآمد داشته باشند، می‌توانند از بخش فیوچرز صرافی مکسی استفاده کنند.

از دیگر امکانات صرافی MEXC می‌توان به بخش «کپی تریدینگ» (Copy Trading)، معاملات دمو، سپرده‌گذاری، بخش وام‌دهی و خریدوفروش سریع اشاره کرد. همچنین در بخش «لانچ پد» (Launchpad) صرافی مکسی می‌توانید با خرید و نگه‌داری رمزارز بومی این صرافی توکن‌ها و رمزارزهای تازه‌تاسیس دیگر را به‌عنوان پاداش دریافت کنید.

رمزارز بومی صرافی مکسی نیز «ارز دیجیتال ام ایکس» (MX) نام دارد که در زمان نگارش این مقاله در نزدیکی‌های ۳ دلار معامله می‌شود.

 

معامله در صرافی مکسی از داخل ایران

در حال حاضر معامله با هویت ایرانی در این صرافی ممکن است ولی پیشنهاد می‌شود با IP یکی از کشورهای مجاز در آن عضو شوید و معامله کنید.

مقاله امروز در مورد آموزش ثبت‌نام در صرافی مکسی است ولی قبل از آن بهتر است کمی در مورد رابطه این صرافی رمزارزی با کاربران ایرانی صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید ایران جزو کشورهای تحریمی است و بسیاری از صرافی‌ها و نهادهای مالی اجازه همکاری با کاربران ایرانی را ندارند.

بنابراین سوالی که همین ابتدا مطرح می‌شود این است که کاربران ایرانی می‌توانند در صرافی مکسی ارزهای دیجیتال دلخواه خود را خریدوفروش کنند؟ اکر این امکان وجود دارد آیا می‌توان با هویت و IP ایرانی در مکسی معامله کرد یا باید از روش‌های تغییر هویت استفاده کنیم؟

آموزش صرافی مکسی

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است زیرا اگر قوانین استفاده از صرافی مکسی را بخوانیم صراحتا کشور ایران بین کشورهایی قرار دارد که این صرافی مجاز به ارائه خدمات خود به آن‌ها نیست. با این حال طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم در گروه فارسی صرافی مکسی در تلگرام که به‌صورت رسمی و از طرف خود صرافی ایجاد شده، IP ایران بین کشورهای غیرمجاز درنظر گرفته نشده است.

آموزش صرافی مکسی

در هر صورت برای جلوگیری از هرگونه مشکل در آینده بهترین کار این است که به کمک روش‌های تغییر هویت و استفاده از IP ثابت یکی از کشورهای مجاز، در صرافی مکسی یا هر صرافی رمزارزی دیگر فعالیت کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که صرافی مکسی برای فعالیت نیاز به احراز هویت ندارد و می‌توان تنها با یک ثبت نام ساده معاملات خود را در آن شروع کرد. البته کاربران احراز هویت نشده محدودیت‌هایی خواهند داشت که در بیشتر مواقع این محدودیت‌ها مشکلی برای کاربران ایرانی ایجاد نمی‌کند.

در کل اگر بخواهیم یک پاسخ کامل به این سوال که «آیا صرافی مکسی با کاربران ایرانی مشکل دارد یا خیر؟» بدهیم باید بگوییم که این صرافی مایل است خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد و زبان فارسی را نیز به لیست زبان‌های پشتیبانی‌شده خود اضافه کرده است. حتی این صرافی یک گروه تلگرام فارسی نیز برای تعامل با کاربران ایرانی خود ایجاد کرده است. با این حال به دلیل قوانین بین‌المللی، صرافی مکسی مجبور است برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی را در نظر بگیرد.

بنابراین بهترین راه‌حل استفاده از خدمات صرافی مکسی برای کاربران ایرانی این است که با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر هویت که IP ثابت یکی از کشورهای مجاز را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، در این صرافی عضو شوند و رمزارزهای دلخواه خود را معامله کنند. تجربیات ایرانیانی که از این صرافی استفاده می‌کنند این است که صرافی مکسی در مقایسه با صرافی‌های دیگر بین‌المللی چندان در قبال کاربران ایرانی سخت‌گیر نیست.

بیایید در بخش بعدی نحوه عضویت در صرافی مکسی را به‌صورت قدم‌به‌قدم آموزش دهیم.

 

آموزش تصویری عضویت در صرافی مکسی

مراحل عضویت در صرافی مکسی بسیار ساده است و به‌راحتی می‌توان تنها با یک آدرس ایمیل در آن ثبت نام کرد.

عضویت در صرافی مکسی با ورود به سایت رسمی آن و کلیک روی گزینه «ثبت نام» آغاز می‌شود. در حال حاضر وب‌سایت این صرافی از داخل ایران مسدود نیست و می‌توانید بدون مشکل وارد آن شوید. با این حال همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، پیشنهاد می‌شود تمام مراحل عضویت و معامله در صرافی مکسی را با آدرس IP کشورهای مجاز دیگر انجام دهید.

با کلیک روی گزینه ثبت نام وارد صفحه دیگری می‌شوید که از شما می‌خواهد آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. همچنین امکان عضویت با حساب شبکه‌های اجتماعی و کیف پول «متاماسک» (MetaMask) نیز وجود دارد.

پیشنهاد می‌شود با استفاده از آدرس ایمیل در صرافی مکسی ثبت نام کنید تا بدین ترتیب هویت ایرانی شما از روی شماره تلفن همراه فاش نشود. برای این کار در سربرگ «ایمیل» و در کادر مربوطه آدرس ایمیل اصلی خود را وارد کرده و روی «بعدی» کلیک کنید.

آموزش صرافی مکسی

با کلیک روی این گزینه کادرهای دیگری به صفحه ثبت نام اضافه می‌شود که باید در کادر رمز عبور یک کلمه عبور مناسب برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. سپس تیک مربوط به توافق‌نامه کاربر را فعال کرده و روی «ثبت نام» کلیک کنید. توجه داشته باشید که کلمه عبور انتخابی باید بین ۱۰ تا ۱۲۸ کاراکتر بوده و در آن از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، حداقل یک نماد و حداقل یک عدد استفاده شده باشد.

مرحله بعدی آموزش ثبت نام در صرافی مکسی شامل تایید آدرس ایمیل می‌شود که بلافاصله بعد از کلیک روی گزینه ثبت نام آن را مشاهده می‌کنید. برای این کار به آدرس ایمیل خود مراجعه کرده و کد ارسالی را در این صفحه وارد کنید. دقت کنید که اگر زبان صرافی را روی فارسی قرار داده باشید، به دلیل مشکلی که در این صفحه وجود دارد، باید کد ارسالی را از سمت راست به چپ وارد کنید.

آموزش صرافی مکسی

با کلیک روی گزینه «تایید» مراحل عضویت شما در صرافی ارز دیجیتال MEXC به پایان می‌رسد و اکنون می‌توانید مراحل بعدی را که واریز رمزارز و آغاز معامله است، ‌شروع کنید.

 

احراز هویت صرافی ارز دیجیتال MEXC

امکان احراز هویت با مدارک ایرانی در صرافی مکسی وجود ندارد. با این حال احراز هویت در این صرافی اجباری نیست و می‌توانید بدون وریفای حساب در آن فعالیت کنید.

آیا احراز هویت در صرافی مکسی اجباری است؟ این سوالی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به عضویت در این صرافی با آن مواجه می‌شوند. خوشبختانه باید بگوییم که در حال حاضر لازم نیست برای واریز رمزارز و انجام معامله در صرافی مکسی، مدارک خود را ارسال کرده و هویت خود را احراز کنید.

به عبارت دیگر وریفای حساب در صرافی مکسی لازم نیست و می‌توانید تنها با یک ثبت نام ساده که در بخش قبلی آن را آموزش دادیم، در این صرافی معامله کنید.

با حساب وریفای نشده در میزان رمزارز برداشتی روزانه محدودیت خواهید داشت، اما از آنجایی که مقدار آن ۳۰ بیت کوین در ۲۴ ساعت است، بسیاری از کاربران ایرانی اصلا وجود چنین محدودیتی را حس نخواهند کرد.

ضمن اینکه احراز هویت یا KYC صرافی مکسی در دو مرحله انجام می‌شود. در احراز هویت اولیه تنها کافی است اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و مدارکی مثل گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی یا گذرنامه خود را بارگذاری کنید. با این کار محدودیت برداشت روزانه شما به ۸۰ بیت کوین افزایش پیدا می‌کند. کسانی که تمایل به بارگذاری عکس و ویدیو سلفی دارند، می‌توانند احراز هویت پیشرفته صرافی مکسی را نیز انجام داده و محدودیت برداشت خود را به ۲۰۰ بیت کوین در ۲۴ ساعت افزایش دهند.

اکنون سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که با مدارک ایرانی می‌توان در صرافی مکسی (MEXC) احراز هویت کرد؟ برای شفاف‌سازی این موضوع، در گروه رسمی کاربران ایرانی صرافی مکسی در تلگرام سوال مربوطه را مطرح کردیم که پشتیبان رسمی صرافی این پاسخ را به ما داد:

«در حال حاضر احراز هویت با مدارک ایرانی در MEXC مقدور نیست اما KYC در MEXC اجباری نبوده و کاربران می‌توانند بدون احراز هویت از اکثر امکانات صرافی استفاده کنند.»

بنابراین با اینکه در صفحه احراز هویت امکان انتخاب کشور ایران وجود دارد اما طبق اطلاعیه بالا مدارک بارگذاری شده به احتمال زیاد تایید نخواهند شد و بهتر است با مدارک ایرانی خود در مکسی احراز هویت نکنید. البته همان‌طور که گفتیم نیازی هم به این کار ندارید و می‌توانید بدون احراز هویت معاملات خود را انجام دهید.

 

سخن پایانی

صرافی مکسی (MEXC) که به شکل مکس سی نیز نوشته می‌شود، یکی از صرافی‌های ارز دیجیتالی است که بخشی از سرمایه‌گذاران ایرانی در آن فعالیت می‌کنند. سایت رسمی این صرافی در حال حاضر مسدود نیست و می‌توان با ثبت نام در آن، بدون احراز هویت، به خریدوفروش بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزهای مطرح بازار پرداخت.

ثبت نام در صرافی مکسی بسیار راحت است و در عرض کمتر از یک دقیقه می‌توان در آن عضو شد. با این حال در مقاله امروز نحوه ثبت نام در صرافی مکسی به‌صورت قدم‌به‌قدم و تصویری برای شما آموزش داده شد تا هیچ مشکلی برای این کار نداشته باشید.

صرافی مکسی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و حتی یک گروه تلگرام فارسی نیز مخصوص سرمایه‌گذاران ایرانی تدارک دیده است. در حال حاضر این گروه بیش از ۵ هزار عضو دارد که نشان می‌دهد ایرانیان زیادی از این صرافی استفاده می‌کنند.

با این حال فراموش نکنید که مسئولیت ثبت نام و معامله در چنین صرافی‌هایی کاملا برعهده خود شما است و این شما هستید که باید قبل از این کار به‌طور کامل تحقیق کرده و از معتبر بودن صرافی‌های مدنظر خود مطمئن شوید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. برای احراز هویت صرافی مکسی باید چیکار کنم؟ کلی فرایند ثبت نام در صرافی مکسی طول کشید الان رو قسمت تایید اطلاعات موندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا