دوره پرایس اکشن ict
آموزش تحلیل تکنیکال

اسمارت مانی یا پول هوشمند چیست؟ آموزش کسب درآمد با اندیکاتور اسمارت‌مانی

دوره حضوری منتور شیپ

اسمارت مانی یا پول هوشمند از جمله اصطلاحات رایج بازار سرمایه است که در تمام بازارهای مالی کاربرد دارد. در حقیقت اسمارت مانی سرمایه‌ای است که توسط سهامداران عمده و بازیگران اصلی وارد بازار شده و منجر به کسب سود می‌شود. این افراد معمولا درک بهتر و کامل‌تری از بازار سرمایه دارند و می‌توانند به اطلاعات کامل‌تری نسبت به یک سرمایه‌گذار عادی دست یابند، در نتیجه نوع معامله کردن این افراد با سایر سرمایه‌گذاران خرد متفاوت خواهد بود.

همچنین سرمایه‌گذاران خرد و کم‌تجربه می‌توانند با شناسایی سیگنال‌های ورود و خروج پول هوشمند به سودهای قابل توجهی دست یابند. در صورتی که این افراد برخلاف پول‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کنند ضرر کرده و سرمایه خود را از دست خواهند داد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی اسمارت مانی بپردازیم و راهکارهای ردیابی و شناسایی آن را در بازارهای مالی به طور کامل شرح دهیم.

اسمارت مانی چیست؟

اسمارت مانی پولی است که از جانب سرمایه‌گذاران بزرگ و افراد حرفه‌ای حوزه اقتصاد وارد بازار می‌شود و بازار را به سمت و سویی که این افراد می‌خواهند هدایت می‌کند. معامله‌گران خرد با شناسایی و ردیابی اقدامات این افراد می‌توانند تصمیمات بهتری در خصوص خرید و فروش سهم بگیرند.

«اسمارت مانی» (Smart Money) یا پول هوشمند سرمایه‌ای است که توسط سرمایه‌گذاران بزرگ نظیر سرمایه‌گذاران نهادی، صاحبان بازار، بانک‌های مرکزی، صندوق‌های تأمینی و سایر متخصصان مالی کنترل می‌شود. در گذشته پول هوشمند یک اصطلاح قمار بود که به شرط بندی‌های قماربازان با سابقه موفقیت بالا اشاره داشت.

همچنین پول هوشمند با تاثیری که بر روی بازارهای مالی می‌گذارد، آن‌ها را به حرکت در می‌آورد که اغلب بانک‌های مرکزی پشتیبان آن‌ها هستند و معامله‌گران خرد سوار بر پول هوشمند کسب سود می‌نمایند.

در حقیقت پول هوشمند، پول نقدی است که توسط سرمایه‌گذاران باتجربه، آگاه و حرفه‌ای در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری می‌شود. البته هنوز شواهد کاملی مبنی بر بهتر بودن سرمایه‌گذاری پول هوشمند از سرمایه‌گذاری پول غیر هوشمند وجود ندارد.

لازم به ذکر است، پول هوشمند معمولا توسط کسانی سرمایه‌گذاری می‌شود که اطلاعات کامل‌تر و درک بهتری نسبت به یک سرمایه‌گذار عادی دارند. به همین دلیل، اسمارت مانی در زمان‌هایی که الگوهای معاملاتی سرمایه‌گذاران کلان از سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی متفاوت باشد، شانس موفقیت بیشتری خواهد داشت.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

همچنین سرمایه‌گذاران پول هوشمند اغلب افرادی بسیار تحلیلی و پژوهش محور هستند که با استفاده از ابزارها و منابع گوناگون بازارهای مالی را تجزیه و تحلیل کرده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌نمایند. آن‌ها به طور معمول افق سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند و بر روی دارایی‌هایی تمرکز می‌کنند که در طول زمان بازدهی ثابتی داشته باشند.

 

فاکتورهای مهم شناسایی پول هوشمند

همانطور که گفتیم سرمایه‌گذاران پول هوشمند با درک عمیقی که از بازار دارند، روندهای پربازده در بازار سرمایه را شناسایی کرده و از این طریق کسب سود می‌نمایند. معامله‌گران می‌توانند برای شناسایی پول هوشمند از سیگنال‌های زیر استفاده کنند:

فاکتورهای مهم شناسایی پول هوشمند

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

 

تراکنش‌های بزرگ

سرمایه‌گذاران اسمارت مانی اغلب سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک و بزرگ خود را در شرکت‌هایی انجام می‌دهند که معتقدند در بلندمدت عملکرد خوبی خواهند داشت. بنابراین مسیر حرکت پول هوشمند را باید با تحلیل حجم معاملات و مطالعه بازار ردیابی کرد.

 

خریدهای داخلی موسسات

اعضای یک شرکت مانند اعضای هیئت مدیره یا مدیران شرکت به عنوان اسمارت مانی در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا این افراد اطلاعات بیشتری در رابطه با شرکت مربوطه دارند. در نتیجه زمانی که این افراد سهام شرکت خود را خریداری می‌کنند، می‌تواند نشانه‌ای از اطمینان به چشم‌انداز شرکت باشد.

 

معاملات با پتانسیل رشد قوی

سرمایه‌گذاران با پول هوشمند اغلب ترجیح می‌دهند بر روی بخش‌ها یا صنایعی نظیر تکنولوژی و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز کنند، زیرا انتظار می‌رود که این صنایع در آینده رشد قابل‌توجهی داشته باشند.

 

سرمایه گذاری های بلندمدت

سرمایه‌گذاران پول هوشمند دید بلند مدت دارند. بنابراین سرمایه‌هایی را که برای مدت طولانی در جایی باقی بمانند، می‌توان به عنوان پول هوشمند در نظر گرفت.

 

تحلیل فاندامنتال

سرمایه‌گذاران پول هوشمند معمولا از تحلیل بنیادی برای تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، تیم‌های مدیریتی و روندهای بازار استفاده می‌کنند.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

 

ردیابی ورود و خروج اسمارت مانی

راهکارهای مختلفی برای ردیابی پول هوشمند در بازارهای مالی وجود دارد. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

ردیابی ورود و خروج پول هوشمند

 

گزارش‌های کمیسیون معاملات آتی کالا

کمیسیون معاملات آتی کالا یا CFTC از معامله‌گران بزرگ نظیر سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های تأمینی می‌خواهد که موقعیت خود را در قراردادهای آتی گزارش دهند. این گزارش‌ها که با نام گزارش‌های COT نیز شناخته می‌شوند، اطلاعات ارزشمندی در مورد فعالیت‌های معاملاتی سرمایه‌گذاران پول هوشمند ارائه می‌دهند.

 

تجزیه و تحلیل حجم معاملات

سرمایه‌گذاران پول هوشمند می‌توانند با تجزیه و تحلیل حجم معاملات یک دارایی، زمان ورود یا خروج اسمارت مانی را شناسایی نمایند. از این رو افزایش قابل توجه حجم معاملات یک دارایی در مقایسه با میانگین چند روز گذشته یکی از نشانه‌های ورود پول هوشمند به یک نماد است.

اندیکاتور حجم معاملات یکی از ابزارهای مناسب برای شناسایی حجم معاملات است. معامله‌گران با استفاده از این اندیکاتور می‌توانند تشخیص دهند که در چه قیمت‌هایی اسمارت مانی وارد بازار یا از آن خارج شده است.

 

بررسی گزارش‌های معاملات اعضای وابسته به یک شرکت یا دارایی

گزارش‌های معاملات اعضای یک شرکت می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد معاملات افراد داخلی شرکت ارائه دهند که نشانه‌ای از فعالیت پول هوشمند است.

 

مطالعه بانک‌های اطلاعاتی صندوق‌های تأمینی

صندوق‌های تأمینی به عنوان پول هوشمند در نظر گرفته می‌شوند که دارایی‌های این صندوق‌ها توسط تعدادی پایگاه داده کنترل می‌شود. این پایگاه‌ها، اطلاعات مفیدی در رابطه با سهامی می‌دهند که سرمایه‌گذاران پول هوشمند در حال معامله یا سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها هستند.

 

تحلیل احساسات بازار و اخبار

سرمایه‌گذاران پول هوشمند اغلب به اطلاعات و منابعی دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا احساسات بازار را تجزیه و تحلیل نمایند و تصمیمات سرمایه‌گذاری آگاهانه بگیرند. در واقع سرمایه‌گذاران می‌توانند با ردیابی و تحلیل اخبار بازار از جهت‌گیری بازار و اینکه آیا اسمارت مانی در روند صعودی یا نزولی وارد بازار شده است، مطلع شوند.

 

سخن پایانی

پول هوشمند به سرمایه‌گذاری‌هایی اطلاق می‌گردد که توسط سرمایه‌گذاران با تجربه نظیر سرمایه‌گذاران نهادی، صندوق‌ها تأمینی یا شرکت‌های سهام خصوصی انجام می‌شود که سابقه موفقیت آن ها در بازارهای مالی ثابت شده است. این سرمایه‌گذاران معمولا درک عمیقی از بازار دارند و اغلب بر روی بخش‌ها یا صنایع با پتانسیل رشد قوی تمرکز می‌کنند.

همچنین سرمایه‌گذاران برای ردیابی ورود و خروچ پول هوشمند می‌توانند منابع داده نظیر گزارش‌های کمیسیون CFTC، حجم معاملات، گزارش‌های معاملات اعضای وابسته و اخبار را تجزیه و تحلیل نمایند. در حالی که شناسایی پول هوشمند بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد، اما انجام تحقیقات و تجزیه و تحلیل کامل قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری مهم است.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا