دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

صرافی کوینکس (coinex)⭐️ + آموزش ثبت نام و ورود به سایت اصلی

اولین پل ارتباطی میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال با بازار کریپتوکارنسی صرافی کریپتو است. صرافی ارز دیجیتال مکانی‌ست که یک پلتفرم آنلاین برای تبادل ارزهای دیجیتال میان خریداران و فروشندگان فراهم می‌کند. تعداد زیادی صرافی کریپتو در دنیا وجود دارند که برخی از آن‌هایی که فعالیت بین‌المللی دارند،‌ خدمات خود را در اختیار مشتریان ایرانی نیز قرار می‌دهند.

البته گفتنی است که معامله ارزهای دیجیتال در داخل کشور قانونی است و صرافی‌های زیادی این خدمات را ارائه می‌دهند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که کدام صرافی برای هر تریدر مناسب است. فاکتورهای زیادی برای انتخاب صرافی باید در نظر گرفته شوند و بر اساس آن‌ها و باتوجه به نوع معاملاتی که قصد انجام آن را دارید، ‌انتخابتان را انجام دهید.

صرافی کوینکس CoinEx یکی از صرافی‌های بین‌المللی است که با سرمایه‌گذاران و تریدرهای ایرانی کار می‌کند. در این مقاله این صرافی را معرفی و نحوه ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی کوینکس را شرح می‌دهیم.

معرفی صرافی کوینکس

صرافی کوینکس (CoinEx Exchange) یک پلتفرم حرفه‌ای در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که فعالیت خود را از دسامبر ۲۰۱۷ آغاز کرده است.

صرافی کوینکس با ایجاد یک بستر آنلاین برای معامله ارزهای دیجیتال از ۶ سال پیش در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می‌کند. این صرافی از جمله صرافی‌های بین المللی است و خدمات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران از ۱۵ کشور قرار داده که یکی از آن‌ها ایران است.

صرافی CoinEx از صرافی‌های نام‌آشنا در بازار کریپتو است که اغلب به خاطر حفظ حریم خصوصی برای تعداد زیادی از استیبل کوین‌ها، ارائه دسترسی به بازارهای اسپات، معاملات مارجین با کارمزد کم و امنیت عالی از آن یاد می‌شود. این صرافی قابلیت‌های معاملاتی زیادی برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال جدید و نسبتا باتجربه دارد. حتی معامله‌گران کهنه‌کار که حفظ حریم خصوصی را ترجیح می‌دهند، همه آنچه را که نیاز دارند در CoinEx پیدا می‌کنند.

 

ویژگی‌های صرافی کوینکس

صرافی کوینکس از صرافی‌های ارز دیجیتال کاربرـ محور به‌شمار می‌آید که برای مشتریان خود خدمات حرفه‌ای و پشتیبانی قوی فراهم آورده و  دسترسی به بازار فارکس را برای سرمایه‌گذاران در ۱۵ کشور ساده کرده است.

صرافی کوینکس از ۱۵ زبان مختلف شامل فارسی پشتیبانی می‌کند و ویژگی‌های زیادی دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین و بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ایرانی تبدیل کرده است. برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • دسترسی به طیف گسترده‌ای از آلت‌کوین‌ها: نه تنها طیف گسترده‌ای از آلت‌کوین‌های مختلف را ارائه می‌دهد؛ بلکه دائما پروژه‌های جدیدی را به خدماتش اضافه می‌کند.

صرافی کوینکس

  • کارمزدهای پایین: هزینه‌های کارمزد معاملات آن به صورت قابل توجهی نسبت به سایر صرافی‌ها پایین‌تر است؛ اگر از توکن بومی آن یعنی CET داشته باشید، این هزینه بازهم کاهش پیدا می‌کند.
  • امنیت سطح بالا: صرافی کوینکس از فضای ذخیره‌سازی کیف پول سرد استفاده می‌کند، با این وجود هر زمان که اتفاقی برای حسابتان بیفتد به شما اطلاع می‌دهد.
  • بدون KYC اجباری: تنها چیزی که برای ثبت‌نام در CoinEx باید وارد کنید یک آدرس ایمیل، یک رمز عبور قوی و دو عاملی است؛ اما اگر قصد دارید سقف برداشت روزانه خود را از ۱۰ هزار دلار به ۱ میلیون دلار افزایش دهید، می‌توانید برای امنیت بیشتر برای حساب خود تاییدیه بگیرید (احراز هویت کنید).
  • واریز و برداشت رایگان: سپرده‌‌گذاری (واریز وجه) رایگان است، در حالی‌که به برداشت‌ها کارمزدی مختص ماینرها تعلق می‌گیرد که بستگی به بلاک چین مورد نظر دارد.
  • هلپ سنتر دقیق: صفحه پشتیبانی صرافی به تمام سوالاتی که تریدرها و سرمایه‌گذاران با آن‌‌ها مواجه می‌شوند پاسخ داده است، با این حال اگر به جواب سوال خود نرسیدید، می‌توانید مستقیما با آن‌ها تماس بگیرید.

 

آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس

اولین قدم برای کار با صرافی کوینکس،‌ ثبت‌نام و ایجاد حساب در این صرافی است. برای این منظور باید به سایت اصلی کوینکس به زبان فارسی مراجعه کنید. در این صفحه قسمتی وجود دارد تحت عنوان «ثبت‌نام» که برای آغاز کار باید بر روی این گزینه کلیک کنید.

صرافی کوینکس

آن دسته از افراد که قبلا در این صرافی حساب باز کرده‌اند، برای دسترسی به اکانت خود تنها کافی‌ست که از قسمت «ورود» وارد پروفایل‌شان شوند.

برای ایجاد حساب کاربری جدید، باید در قسمت‌های مشخص‌شده، آدرس ایمیل، رمزعبور و در صورتی‌که کد دعوت دارید، آن را وارد کنید. با فشردن دکمه ثبت نام، ایمیلی با کد تایید دریافت می‌کنید که با درج این کد در قسمت خواسته شده اکانتی مخصوص شما ایجاد می‌شود.

کوینکس

در این قسمت، از شما سوال می‌شود که تازه‌کار یا باتجربه هستید و بعد به صفحه حساب‌تان راهنمایی می‌شوید. در نگهداری از رمز خود دقت کنید؛ این رمز برای دسترسی به حساب ارزهای دیجیتال در کوینکس شماست.

از این قسمت می‌توانید با انتخاب گزینه واریز دارایی و شارژ حساب خود، با رفتن به قسمت بازارها و انتخاب دارایی مورد نظر معاملاتتان را آغاز کنید.

صرافی کوینکس

واریز و برداشت صرافی کوینکس

برای شارژ موجودی حسابتان اصلا نگران اینکه مراحل سختی پیش‌روی شماست نباشید. به‌محض اینکه وارد قسمت‌ دارایی شوید، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که راهنمای کاربران تازه‌وارد در آنجا فراهم شده تا در ۵ مرحله ساده با توضیحات فارسی بتوانید حساب خود را شارژ کنید.

صرافی کوینکس

ارتقای امنیت حساب کوینکس

از طریق بخش تنظیمات حساب می‌توانید با تنظیم گزینه‌هایی مانند انتخاب رمز دشوار، گذرواژه برای برداشت از حساب، کد ضد فیشینگ، برداشت چند تاییدیه‌ای و اتصال حساب گوگل، امنیت حسابتان را ارتقا دهید.

صرافی کوینکس

 

کارمزد معاملات در کوینکس

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، انواع کارمزدها در صرافی کوینکس شامل موارد زیر است:

  • کارمزد معاملات؛
  • کارمزد سپرده‌گذاری؛
  • کارمزد برداشت

در حالت کلی کارمزد معاملات در صرافی کوینکس دو حالت دارد؛ کارمزد «تیکر» (taker) و کارمزد «میکر» (maker). منظور از میکرها همان معامله‌گرانی هستند که سفارش خریدِ محدود، زیر شاخص قیمت یا سفارشات فروش در بالای شاخص قیمت قرار می‌دهند. در مقابل، منظور از تیکرها آن افرادی هستند که سفارشات‌شان در دفترچه سفارشات ثبت می‌شود.

لازم به ذکر است هر دو گروه، میکرها و تیکرها برای انجام سفارشات‌شان در صرافی کوینکس ملزم به پرداخت کارمزد ۰.۲ درصدی از حجم معاملات هستند. گفتنی است که سپرده‌گذاری‌ و واریز با رمز ارزها در صرافی کوینکس کاملا رایگان است.

معمولا تراکنش برداشت مربوط به آدرس‌هایی خارج از صرافی می‌شود و همیشه به این تراکنش‌ها، کارمزد شبکه تعلق می‌گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که این کارمزد ارتباطی با خود صرافی ندارد، بلکه مربوط به شبکه‌ایست که تراکنش بر روی آن انجام می‌شود؛ به همین دلیل با توجه به نوع شبکه و رمز ارزی که می‌خواهید برداشت کنید و انتقال دهید، مبلغ آن متفاوت خواهد بود.

کارمزد شبکه برای ماینرها (استخراج‌کنندگان) و اعتبارسنج‌هایی پرداخت می‌شود که وظیفه آن‌ها پردازش تراکنش‌ها و همچنین حفظ امنیت شبکه بلاک‌چین است. به عبارت دیگر، صرافی ارز دیجیتال این مبلغ را به ماینرها پرداخت می‌کند تا از پردازش به موقع تمامی تراکنش‌ها در شبکه مربوطه اطمینان حاصل کند.

 

سخن پایانی

صرافی کوینکس (CoinEx) یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال مشهور است که برای کاربران ایرانی سایت و پشتیبانی به زبان فارسی دارد. این صرافی مزایای زیادی برای کاربران خود دارد که یکی از آن‌ها کارمزد پایین برای انجام معاملات است. علاوه‌برآن امنیت زیادی برای حساب‌ها در نظر گرفته که به‌راحتی توسط کاربر قابل تنظیم و ارتقا است.

از آنجا که این صرافی به سایت فارسی مجهز است، ثبت نام آن برای کاربران ایرانی کار سختی نیست؛ با این وجود، ما در این مقاله مراحل ثبت‌نام و ایجاد حساب معاملاتی را توضیح دادیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. میتونید فیلم آموزش صرافی کوینکس رو هم بسازید خیلی به این صرافی کم توجهی شده یه ویدیو آموزش ثبت و نام و معامله داخلش رو قرار بدید عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا