دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش جامع احراز هویت در صرافی کوینکس

کوینکس از صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی برای ترید ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که خدمات خود را در اختیار ایرانیان قرار داده و سایتی را به زبان فارسی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی فراهم کرده است. پشتیبانی به زبان فارسی از جمله ویژگی‌های یک صرافی است که می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران ایرانی را تا حد زیادی به خود جلب کند.

پیش از این صرافی کوینکس و نحوه ثبت نام در آن را در مقاله «آموزش جامع صرافی کوینکس Coinex به صورت گام به گام» در وبلاگ حسینی فایننس برای اطلاع شما قرار دادیم. اکنون در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه احراز هویت در این صرافی آشنا کنیم؛ تا پایان با ما همراه باشید.

نحوه احراز هویت در صرافی کوینکس

با وجود اینکه احراز هویت (KYC) در صرافی کوینکس برای آغاز کار اجباری نیست؛ برای افزایش سطح واریز و برداشت‌ها لازم است که برای اکانت خود تاییدیه بگیرید.

برای افتتاح حساب و آغاز معاملات ارز دیجیتال در صرافی کوینکس لازم نیست که در همان ابتدا احراز هویت انجام دهید. اما اگر قصد انجام معاملات بزرگ را دارید و پول زیادی را می‌ خواهید واریز یا برداشت کنید،‌ باید برای مشخصات خود تاییدیه بگیرید.

به عبارتی دیگر، احراز هویت سقف برداشت ۲۴ ساعته شما را افزایش خواهد داد. با این وجود، در صورتی که این کار را انجام ندهید باز هم می‌توانید به معاملات و همچنین واریز و برداشت خود با مقدار کم ادامه دهید.

در صورتی‌که احراز هویت انجام نداده باشید، سقف برداشت ۲۴ ساعته شما ۱۰ هزار دلار است؛ اما اگر انجام دهید این سقف ۱ میلیون دلار خواهد شد. برای دسترسی به معاملات فیوچرز،‌ اسپات، مارجین و حساب سپرده‌گذاری بدون احراز هویت هم مشکلی نخواهید داشت.

برای ثبت نام در کوینکس می‌توانید هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن موبایلی آن برای گوشی‌های اندروید و آیفون اقدام کنید. فرایند ثبت‌نام و احراز هویت در کوینکس در هر دو این روش‌ها به یک شکل است.

 

تایید اکانت کوینکس

برای اینکه سقف برداشت حساب خود را در صرافی کوینکس افزایش دهید و همچنین برای افزایش امنیت اکانت خودتان لازم است تا پس از طی کردن مراحل ثبت نام از طریق سایت رسمی کوینکس،‌ با فشردن گزینه «حساب» در بالای صفحه به قسمت احراز هویت بروید.

آموزش احراز هویت در کوینکس

پس از آن با انتخاب گزینه «تنظیمات حساب» به صفحه دیگری راهنمایی می‌شوید؛ سپس در قسمت «احراز هویت» باید روی گزینه «احراز هویت شخصی» کلیک نمایید.

آموزش احراز هویت در کوینکس

در اینجا صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که ابتدا باید قسمت «توجه» را به دقت مطالعه کنید، بعد با زدن تیک اظهارنامه و کلیک بر روی گزینه «آماده هستم،‌ شروع به احراز» مراحل احراز هویت را آغاز کنید.

آموزش احراز هویت در کوینکس

اولین مرحله با صفحه اطلاعات اساسی شروع می‌شود،‌ برای پر کردن اطلاعات این صفحه دقت لازم را داشته باشید، توجه کنید که در قسمت کشور حتما نام کشور سرور فیلترشکن‌تان را وارد کنید. با فشردن گزینه «بعدی» در پایین صفحه، به صفحه بعد می‌روید.

آموزش احراز هویت در کوینکس

در این مرحله باید یک روش را برای ارسال مدرک شناسایی انتخاب کنید، ‌اولین گزینه برای استفاده از گوشی است؛ گزینه (Continue on Mobile) را می‌زنید و در صفحه بعد در قسمت (Send Link by Email) آدرس ایمیل‌تان را وارد می‌کنید یا به‌عنوان گزینه دیگر اسکن کد QR را برای آپلود مدرک‌تان انتخاب کنید.

روش دوم عکس انداختن با وب‌کم است که روی گزینه (Start) می‌زنید و از مدرک‌تان عکس می‌گیرید و می‌فرستید.

آخرین روش آپلود فایل از دستگاهی است که در حال استفاده از آن هستید (Upload File from This Device)؛ روی گزینه (Choose File) کلیک کنید و عکس مدرک‌تان را از میان فایل‌ها انتخاب و آپلود نمایید. در صورتی‌که قصد ارائه پاسپورت را دارید، تنها اسکن صفحه اول آن را ارسال نمایید. دقت داشته باشید که تنها قالب‌های JPG ،JPEG یا PNG برای عکس پشتیبانی می‌شوند.

پس از پشت سر گذاشتن این مراحل،‌ به صفحه «تشخیص چهره» (Face Verification) راهنمایی می‌شوید. برای این کار صورت‌تان را در مرکز فریمی که مشخص شده قرار دهید.

آموزش احراز هویت در کوینکس

در مرحله بعد، باید عکسی از خودتان با در دست داشتن اظهارنامه و مدرک شناسایی طبق نمونه با زدن دکمه (Submit) ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که تاریخ ارائه مدرک و کلمه (CoinEx) را حتما در اظهارنامه یادداشت کنید.

آموزش احراز هویت در کوینکس

با تکمیل این مراحل،‌ پیامی دریافت می‌کنید که نتیجه بررسی مدارک شما ظرف یک تا سه روز کاری به ایمیل‌تان ارسال خواهد شد. در آخر کلید «بازگشت» را بفشارید تا به صفحه نخست بازگردید.

آموزش احراز هویت در کوینکس

 

نکات مهم در مورد احراز هویت صرافی کوینکس

صرافی کوینکس از جمله‌ صرافی‌های متمرکز خارجی است که به‌عنوان یک صرافی میان‌رده در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر انجام معاملات در این صرافی برای کاربران ایرانی ایمن و بدون ریسک است.

ثبت نام کاربران ایرانی در کوینکس به‌صورت قانونی امکان‌پذیر است؛ این صرافی هیچ‌گونه محدودیتی برای کاربران ایرانی تعیین نکرده است و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند می‌توانند در این صرافی به‌راحتی ثبت‌نام و حتی احراز هویت انجام دهند. صرافی کوینکس حتی برای کاربران فارسی زبان،‌ سایت فارسی دارد.

چنانچه قصد سرمایه‌گذاری و معامله تا سقف ۱۰ هزار دلار داشته باشید؛ نیازی به احراز هویت وجود ندارد، اما اگر بخواهید این سقف را به ۱ میلیون دلار در روز افزایش دهید،‌ لازم است تا مراحل احراز هویت را سپری کنید.

درست است که کوینکس در حال حاضر با سرمایه‌گذاران ایرانی همکاری دارد،‌ اما ممکن است شرایط در آینده تغییر کند. بهتر است که پیوسته اخبار این صرافی را دنبال کنید تا در صورت هرگونه تغییر در سیاست‌های کاری آن، غافلگیر نشوید و بلافاصله برای خارج کردن دارایی‌های‌تان از این صرافی اقدام کنید.

 

چگونه شماره تماس خود را به اکانت کوینکس وصل کنیم؟

ثبت شماره موبایل در صرافی کوینکس اجباری نیست، اما اضافه کردن آن به حساب کاربری سطح امنیت حساب شما را افزایش می‌دهد. ضروری است که شماره موبایل متعلق به خود صاحب حساب باشد.

برای اینکه شماره موبایل خود را ثبت کنید، باز هم به حساب خود وارد شوید و از قسمت «حساب» در گوشه سمت چپ بالای صفحه به «تنظیمات حساب»‌ بروید و در بخش «تایید حساب» شماره همراهتان را فعال کنید.

آموزش احراز هویت در کوینکس

 

سخن پایانی

صرافی کوینکس از صرافی‌های متمرکز بین‌المللی است که خدمات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران ایرانی قرار می‌دهد. این صرافی از صرافی‌های میان‌رده است که برای استفاده ایرانیان مناسب است، البته بستگی به نیاز و معیارهای فرد تریدر یا سرمایه‌گذار دارد.

ثبت‌نام در صرافی کوینکس مراحل ساده‌ای دارد؛ به‌خصوص که سایت فارسی امکان آن را به زبان فارسی فراهم کرده است. گفتنی است که ثبت‌نام بدون احراز هویت در مراحل اولیه و برای برداشت تا سقف ۱۰ هزار دلار کافی است؛ در صورت افزایش دادن سقف برداشت احراز هویت الزامی می‌شود که در این مقاله آن را کامل شرح دادیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا