دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

ثبت نام در بازار فارکس از صفر تا ثبت نام در بروکرهای معتبر فارکس در ایران

ورود به بازار فارکس به‌ دلیل پیچیدگی و گستردگی آن ممکن است در نگاه اول خیلی کار سختی به‌نظر برسد، اما اگر اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید،‌ می‌بینید که زیاد هم دشوار نیست. اگر قصد ورود به بازار فارکس را دارید اما نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید و چطور وارد این بازار بزرگ جهانی شوید، مطالب این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

از آنجا که بازار فارکس یک بازار جهانی است، معامله در این بازار با سایر بازارهای مالی داخلی و محدود، متفاوت است. این بازار تحت‌تاثیر رویدادها و اخبار جهانی درگیر نوسانات می‌شود؛ به همین جهت ضروری‌ست تا در مورد عوامل تاثیرگذار بر آن و انواع ابزارهای معاملاتی و استراتژی‌های آن اطلاعات کافی داشته باشید. برای ورود به بازار فارکس مراحل ثبت‌نام در بروکر را باید طی کنید که در این مقاله آن را توضیح خواهیم داد.

بازار فارکس

بازار فارکس (Foreign Exchange Market) بزرگ‌ترین بازار مالی در دنیاست که افراد از سراسر جهان در آن اقدام به خریدوفروش ارزهای مهم می‌کنند. جفت ارزها ابزارهای مالی اصلی برای معامله در بازار فارکس هستند.

معامله‌گرانی که قصد ورود به بازار فارکس را دارند، به‌عنوان اولین قدم باید با این بازار و نحوه معامله در آن آشنا شوند. برای کسب اطلاعات و افزایش سطح آگاهی خود می‌توانید از مقاله «آموزش بازار فارکس از صفر تا صد | آموزش فارکس از پایه تا پیشرفته» که در آکادمی حسینی فایننس منتشر شده است، استفاده کنید. حتما با دقت زیاد یک منبع معتبر برای کسب اطلاعات انتخاب کنید و هنگام فعالیت در بازار فارکس از آن کمک بگیرید.

بازار فارکس (FX) مکانی برای خریدوفروش ارز فیات کشورهای مهم (جفت ارزها) در مقابل یکدیگر است؛ یک بازار ۲۴ ساعته که پنج روز در هفته در حال پردازش معاملات است. این بازار فرصت‌های کسب سود دلاری بسیاری در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. ماهیت غیرمتمرکز این بازار موجب شده تا تریدرهای ایرانی نیز بتوانند در این بازار فعالیت کنند.

 

معامله در بازار فارکس

معامله در بازار فارکس به روش‌های مختلف در قالب معاملات «آتی» (Futures)، «آپشن» (Options)، «اسپات» (Spot) و معامله صندوق‌های ETF،‌ معاملات «سواپ» (Swap) و «فوروارد» (Forward) انجام می‌شود.

برای اینکه در بازار فارکس معاملات موفقی داشته باشید، ‌پیش از هر اقدامی باید اصلاحات فارکس و زبان بازار را یاد بگیرید و بعد روش‌های معاملاتی و استراتژی‌ها را بررسی کنید تا بتوانید تصمیمات بهتری برای معامله در بازار فارکس اتخاذ کنید.

آنچه که در بازار فارکس بین خریدار و فروشنده معامله می‌شود، ‌اختلاف ارزش میان دو جفت ارز است؛ به‌عنوان مثال، جفت ارز یورو/دلار آمریکا (EUR/USD) یا پوند/دلار (GBP/USD) و بسیاری از جفت ارزهای دیگر. برای معامله هر یک از جفت ارزها اول باید قیمت هر یک از آن‌ها و بعد اختلاف ارزش میان آن دو را بررسی کنید. در مرحله بعدی باید به اینکه چطور می‌توانید این جفت ارز را معامله کرده و کدام یک از روش‌ها نسبت ریسک به سود مناسب‌تری دارند، فکر کنید.

یکی از ویژگی‌های بازار فارکس که موجب جذابیت بیشتر آن نزد تریدرها شده است، معاملات مختلفی‌است که می‌توان در آن انجام داد؛ مانند معاملات آتی (Futures)، آپشن (Options)، اسپات (Spot)، معامله صندوق‌های ETF،‌ معاملات سواپ (Swap) و فوروارد (Forward).

پس از اینکه با بازار فارکس و انواع معاملات آن آشنا شدید، ‌زمان آن رسیده که وارد بازار شوید؛ برای شروع حتما لازم است که در یک بروکر یا کارگزاری معتبر افتتاح حساب کنید.

 

انتخاب بروکر معتبر

ورود به بازار فارکس بدون ثبت نام در بروکر غیرممکن است؛ انتخاب بروکر معتبر برای انجام معاملات فارکس یک کار چالش برانگیز است که در موفقیت شما در معاملات‌تان نقش بسزایی دارد.

در واقع،‌ بروکرها واسطه‌ای میان خریدار و فروشنده هستند که بستری برای معاملات آن‌ها فراهم می‌کنند. به دلیل اینکه تعداد بروکرهایی که با تریدرهای ایرانی کار می‌کنند محدود است، ‌انتخاب بروکر برای ورود به بازار فارکس کار نسبتا دشواری محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که حتما مجوز فعالیت، رگولاتوری و سابقه بروکر را بررسی کنید. نوع معاملاتی که بروکر پشتیبانی و حجم معاملاتی که در روز پردازش می‌کند را حتما چک کنید.

فاکتورهای زیادی در انتخاب بروکر دخیل هستند؛ مانند نوع واریز و برداشت موجودی، ابزارهای معاملاتی مانند اهرم، ‌لوریج و بونوس‌هایی که برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد، میزان کارمزد معاملات، اسپرد، سواپ و…

 

ثبت نام در بازار فارکس

ثبت نام در بازار فارکس مستلزم انتخاب بروکر و ایجاد یک اکانت فارکس است. برای این منظور ابتدا باید با بروکر موردنظر ارتباط برقرار کنید و سپس مدارک لازم را برای آن بفرستید و منتظر تایید بمانید.

نحوه ثبت نام در فارکس

پس از انتخاب یک بروکر مورد اعتماد، با مراجعه به وب‌سایت آن و پر کردن یک فرم از اطلاعات شخصی‌تان می‌توانید برای ثبت‌نام در بازار فارکس اقدام کنید. بروکرها ویژگی‌های متفاوتی دارند، اما مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در همه آن‌ها به یک شکل است؛ تنها ممکن است در مدت زمان تایید مدارک تفاوت‌هایی باشد.

در اولین مرحله برای ساخت اکانت فارکس ارائه اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی و کشور محل سکونت ضروری است. توجه داشته باشید که در مراحل ثبت نام تنها اطلاعات فردی را که قصد فعالیت در فارکس را دارد وارد کنید؛ حداقل سن او باید ۱۸ سال باشد.

در این مرحله از ثبت‌نام، علاوه‌بر اطلاعات هویتی، از شما آدرس ایمیل و شماره موبایل نیز خواسته می‌شود که برای ارسال تاییدیه اطلاعات و مدارک ضرورت دارد. در مرحله اول اطلاعات شخصی شما دریافت می‌شود و در مرحله بعدی یک‌سری مدارک برای احراز هویت‌تان باید ارائه دهید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام در فارکس

در مرحله دوم ثبت نام باید مدارک کاملی از هویت و محل سکونت‌تان برای بروکر ارسال کنید؛ برای تایید مشخصات هویتی‌ مدرکی مانند اسکن شناسنامه یا کارت ملی لازم است. برای تایید آدرس محل سکونت و کدپستی نیز باید تصویر یکی از قبوضی که به آدرس خودتان تعلق دارد، اجاره‌نامه یا سند منزل را بفرستید. پس از اینکه مدارک شما مورد تایید قرار گرفت، نوبت به باز کردن حساب فارکس می‌رسد.

 

بازکردن حساب فارکس

بعد از دریافت ایمیل تاییدیه مدارک از طرف بروکر، با اضافه‌ کردن موجودی از قسمت «واریز» (Deposit) می‌توانید حساب فارکس‌تان را فعال کنید.

زمانی‌که در یک بروکر ثبت‌نام انجام می‌دهید، ‌فضایی مخصوص معاملات شما ایجاد می‌شود. از طریق پلتفرم معاملاتی فارکس که بروکر معرفی می‌کند و با واریز موجودی می‌توانید معاملات خود را در بازار بورس جهانی آغاز کنید.

 

حساب دمو (Demo)

برای جلوگیری از ضرر معامله‌گران تازه‌کار در بازار فارکس، برخی از بروکرها حساب آزمایشی (دمو) را در سرویس‌های خود جای داده‌اند. بروکر مقداری موجودی در حساب دموی فرد تریدر قرار می‌دهد که در صورت سود یا ضرر این موجودی به هیچ‌عنوان قابل برداشت نیست.

تردیرها با استفاده از این نوع حساب به صورت آزمایشی معامله انجام می‌دهند و بدون اینکه سرمایه اصلی آن‌ها با ضرر و زیان مواجه شود، استراتژی خود را محک می‌زنند.

 

حساب واقعی (Real)

حالا که دانش و مهارت لازم برای ورود به بازار فارکس را به‌دست آوردید، می‌توانید در حساب واقعی با سرمایه خودتان اقدام به معامله کنید. پس از انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت، دیگر می‌توانید در کابین شخصی خود معاملات فارکس در فضای بازار را شروع کنید.

برای این کار می‌بایست یک مقدار وجه به‌عنوان سپرده یا سرمایه در حساب معاملاتی شما موجود باشد تا دستورات معاملاتی که شما به صورت آنلاین به کارگزار ارسال می‌کنید، از محل آن موجودی اجرا شوند. یعنی دستورات خرید و فروش شما، از موجودی حساب‌تان انجام می‌شود.

 

سخن پایانی

پیش از ثبت نام در بازار فارکس، باید دانش و مهارت کافی برای فعالیت در این بازار کسب نمایید. علاوه‌بر آن باید با انواع بروکرهای فارکس و خدماتی که ارائه می‌دهند آشنا شوید تا از میان آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. پس از گذراندن مراحل ثبت نام و تایید مدارک‌تان می‌توانید معامله در بازار فارکس را آغاز کنید.

در صورتی که اطلاعات خود را در زمینه بازارهای فارکس افزایش دهید،‌ معامله در این بازار کار سختی نیست. در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه ورود به بازار فارکس آشنا کنیم و مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام فارکس را معرفی نماییم. اگر قصد ورود به این بازار را دارید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. شما که این همه زحمت کشیدین از مراحل ثبت نام در فارکس گفتید یه دکمه لینک ثبت نام هم میزاشتید خب 🙂

  2. حالا که تصمیم گرفتید به دنیای جذاب فارکس وارد بشید، اولین قدم “ثبت نام در فارکس” هست. در واقع، این عملیات مانند ایجاد یک حساب کاربریه که به شما اجازه میده که توی بازار ارزها فعالیت کنید.

    پس اولین کاری که باید بکنید، “ورود به سایت فارکس” هست. از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن مرتبط با بروکر موردنظرتون، به سادگی می‌تونید به دنیای فارکس وارد بشید. اینجاست که ممکنه نیاز باشه “ثبت نام فارکس” رو انجام بدید.

    در مرحله ثبت نام، معمولا اطلاعات اولیه مثل نام و نام خانوادگیتون، ایمیل و گاها شماره حساب بانکیتون رو وارد می‌کنید. برخی از بروکرها ممکنه از شما اسناد شناسایی هم بخوان. بنابراین بهتره آمادگی داشته باشید.

    بعد از این مرحله، به راحتی میتونید “ورود به فارکس” رو انجام بدید. یادتون نره که هر بروکر قوانین و محدودیت‌های خودش رو داره، پس بهتره که شرایط و ضوابط استفاده رو مطالعه کنید.

    خب، حالا آماده‌اید تا وارد دنیای جذاب معاملات فارکس بشید؟ بیاید با هوش و حس مالی خوب، موفقیت را در فارکس تجربه کنیم!

  3. برای ورود به سایت فارکس نیاز به فیلترشکن هست آیا من تو کل وب سرچ کردم سایتی درباره ورود به بازار فارکس آموزش جامعی نزاشته بود جز شما ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا