🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال لایت کوین

از سال ۲۰۱۱ و همزمان با عرضه‌ ارز دیجیتال لایت کوین به بازار، این رمز ارز موفق شده تا به یکی از سرشناس‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال موجود تبدیل شود و روزبه‌روز به ارزش آن در بازار اضافه گردد.

پس می‌توان انتظار داشت که شما هم به فکر سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال افتاده و به دنبال پیدا کردن راهی برای ذخیره‌ ایمن دارایی لایت کوین خود بگردید. ازاین‌رو اگر شما هم به دنبال خرید و ذخیره‌ لایت کوین هستید، پیشنهاد ما به شما این است که اول از همه یک کیف پول دیجیتال ایمن و معتبر برای این کار پیدا کنید.

درواقع کیف پول‌های دیجیتال مختلفی این روزها در دسترس شما هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لایت کوین خود را نگهداری کنید. اما نکته‌ای که دراین‌بین وجود دارد این است که باید کیف پولی را انتخاب کنید که اول از همه معتبر و ایمن باشد و دوم نیازهای شما را برطرف کند.

پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم ببینیم که بهترین کیف پول‌های لایت کوین کدام هستند.

ارز دیجیتال لایت کوین

ارز دیجیتال «لایت کوین» (litecoin) یک ارز دیجیتال «همتا به همتا» (peer to peer) و «متن‌باز» (open source) است که هدف از ایجاد آن کم کردن کارمزد و بیشتر شدن افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها نسبت به شبکه‌ دیگر ارزهای دیجیتال است.

ارز دیجیتال لایت کوین اولین «آلت کوین» (altcoin) ‌بازار ارزهای دیجیتال است که برعکس باقی ارزهای دیجیتال موجود دچار آشفتگی و نوسانات بازار ارزهای دیجیتال نشده و موقعیت خود را در بین ۱۰ رمز ارز برتر بازار، از نظر حجم بازار، حفظ کرده ‌است. ازاین‌رو سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال لایت کوین در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال ریسک بسیار کمتری خواهد داشت.

این ارز دیجیتال به‌وسیله‌ «چارلی لی» (Charlie Lee) که سابقه‌ فعالیت در کمپانی گوگل را داشته راه‌اندازی شده است. این ارز دیجیتال بسیار به بیت کوین شباهت دارد و علت این شباهت این است که لایت کوین از «بلاک چین» (Blockchain) پایه‌ «بیت کوین» (Bitcoin) استفاده می‌کند.

چارلی لی در کدنویسی‌های بلاک چین پروتکل بیت کوین اصلاحاتی را انجام داد تا بلاک چین ایجادشده بیشتر مناسب فعالیت‌های روزانه‌ افراد باشد و از طرف دیگر بیشتر از قبل از طرف کاربران پذیرفته شود. لایت کوین در اصل مثل دیگر ارزهای دیجیتال یک راه پرداخت جهانی است که بر اساس فناوری بلاک چین ایجاد شده است.

همچنین از بهترین مزایای سیستم بلاک چین لایت کوین این است که این ارز دیجیتال مبتنی بر کیف پول‌های دیجیتال است و هیچ بانکی دخالتی در تراکنش‌های آن ندارد. درواقع ارز دیجیتال لایت کوین نیز بر روی کیف پول‌های دیجیتال ذخیره می‌شود و شما می‌توانید در هرجایی که هستید به دارایی‌های لایت کوین خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را کنترل کرده، به تعدادشان اضافه کنیدیا آن‌ها را بفروشید.

حالا که با مفهوم کلی لایت کوین آشنا شدید، در ادامه‌ این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم که بهترین کیف پول‌های لایت کوین برای ذخیره و نگهداری این ارز دیجیتال کدام‌ هستند. اما قبل از اینکه یک‌راست به سر اصل مطلب برویم، بد نیست ببینیم که اصلا یک کیف پول امن لایت کوین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

 

ویژگی‌های کیف پول لایت کوین

احراز هویت دو مرحله‌ای، قابلیت چند امضایی، تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان، کاربری آسان و دسترسی سریع و ناشناسی کاربران از ویژگی‌های کیف پول لایت کوین است.

یک کیف پول لایت کوین برای ذخیره‌ این ارز دیجیتال باید یک سری ویژگی‌های کلی داشته باشد که شما بتوانید با خیالی راحت دارایی‌های دیجیتال‌تان را در آن نگهداری کنید. البته این مسئله قابل تعمیم به دیگر کیف پول‌ها نیز هست. خب! ببینیم که این ویژگی‌ها چه هستند.

 

احراز هویت دو مرحله‌ای

این ویژگی برای کیف پول دیجیتال شما یک کلید درست می‌کند که برای استفاده از دارایی‌های داخل کیف پول خود باید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به‌طور کلی این کلید که به شکل یک کد است به‌وسیله‌ ایمیل یا پیامک برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید آن را وارد کنید تا به دارایی‌های دیجیتال‌تان دسترسی داشته باشید.

 

قابلیت چند امضایی

این قابلیت برای کیف پول شما کارکردی مثل ساخت یک رمز امنیتی مشترک برای حساب‌های بانکی مشترک دارد. درواقع این سیستم سه کلید یا سه رمز ایجاد می‌کند که یکی در دست شما (به‌عنوان صاحب حساب) قرار دارد، یکی دست سرویس کنترل‌کننده‌ کیف پول و سومی نیز در دست هر دو طرف قرار می‌گیرد. پس برای دسترسی به دارایی‌های داخل کیف پول باید به ۲ رمز از ۳ رمز موجود دسترسی داشته باشید.

 

تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در زمان انتخاب یک کیف پول امن لایت کوین باید از وجود آن مطمئن شوید این است که کیف پول دیجیتال شما ویژگی تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان داشته باشد. این پیشنهاد به این دلیل است که اگر کیف پول شما پاک شود، خراب شود یا هر مشکلی برای آن پیش بیاید، می‌توانید از نسخه‌ پشتیبان که قبلا آن را تهیه‌ کرده‌اید برای بازگرداندن دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید.

 

کاربری آسان و دسترسی سریع

اگر از آن دسته از کاربرهایی هستید که دائما مشغول خریدوفروش ارزهای دیجیتال خود هستید، پس باید کیف پولی داشته باشید که کار کردن با آن آسان باشد و به‌راحتی نیز به آن دسترسی داشته باشید.

 

ناشناسی کاربران

اگر علاقه دارید که هویت شما و تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید برای دیگران ناشناس باشد، باید از کیف پولی استفاده کنید که این ویژگی را به شما ارائه بدهد.

 

امن‌ترین کیف پول‌های لایت کوین

لایت کوین ارز دیجیتالی است که در چند سال اخیر رشد زیادی داشته و بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. پس اگر شما هم مثل خیلی‌های دیگر دنبال سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز محبوب هستید باید حتما کیف پولی را انتخاب کنید که ایمنی زیادی داشته باشد. ما ازاین‌جهت روی ایمنی کیف پول‌های دیجیتال تأکید می‌کنیم که اگر کیف پول شما امن نباشد امکانش هست که دارایی‌های شما به‌راحتی توسط هکرها دزدیده شود.

  • کنترل کلیدهای خصوصی‌ کیف پول دست خودتان باشد؛
  • با سیستم‌عامل‌ها، پلتفرم‌ها و دستگاه‌های گوناگون سازگار باشد؛
  • استفاده از آن ساده و آسان باشد؛
  • قابلیت تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان داشته باشد؛
  •  تیم توسعه‌دهنده‌ فعال داشته باشد؛
  • پشتیبانی کیف پول قدرتمند باشد.

خب حالا که دیدیم که یک کیف پول امن لایت کوین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، پس وقتش است که با هم سروقت انواع کیف پول‌های لایت کوین برویم. کلا کیف پول‌های لایت کوین مثل کیف پول‌های ارزهای دیجیتال دیگر به چند دسته کیف پول‌های موبایل، کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول‌های دسکتاپ و کیف پول‌های کاغذی تقسیم می‌شوند.

در دسته‌بندی اول کیف پول‌های لایت کوین به سراغ بهترین کیف پول‌های موبایل می‌رویم و بهترین‌های این دسته را بررسی می‌کنیم.

 

کیف پول‌های موبایل لایت کوین

همان‌طور که از اسم این کیف پول‌ها پیدا است، کیف پول‌های موبایلی، کیف پول‌های دیجیتالی هستند که می‌توانید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید و ارزهای دیجیتال‌تان را بر روی آن‌ها ذخیره و نگهداری کنید. اما نکته‌ای که باید درباره‌ این کیف پول‌ها به آن دقت کنید این است که همیشه این امکان وجود دارد که گوشی تلفن همراه شما دچار مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شده و ریست شده و حتی دزدیده شود.

پس اگر با شرایطی این‌چنینی روبه‌رو شوید این احتمال وجود دارد که لایت کوین‌های شما به خطر بیفتد. پس حسابی در انتخاب کیف پول موبایلی خود دقت کنید که بعدها دچار چنین مشکلاتی نشوید. درواقع یکی از ویژگی‌هایی که یک کیف پول موبایلی امن باید داشته باشد این است که به شما قابلیت تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان را بدهد تا در صورت رخ دادن موارد بالا، بتوانید لایت کوین‌های خود را بر روی موبایلی دیگر بازیابی کنید.

بد نیست این نکته را به شما گوشزد کنیم که به‌طور کلی کیف پول‌های موبایلی گزینه‌های خوبی برای ذخیره و نگهداری مقدار زیادی ارز دیجیتال نیستند. یا اینکه نباید ارزهای دیجیتال خود را برای زمانی طولانی بر روی این کیف پول‌ها نگهداری کنید چون این کیف‌ها دائما آنلاین هستند و امکان هک شدن حساب شما و سرقت دارایی‌های دیجیتال‌تان وجود دارد. پس کیف پول‌های موبایل، برای دارایی‌های دیجیتال کم و مدت‌زمان کوتاه کارآمد هستند.

حالا که با کیف پول موبایلی لایت کوین آشنا شدیم، به سراغ دوتا از بهترین کیف پول‌های موبایلی برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال لایت کوین می‌رویم. پس با ما همراه باشید تا اولین کیف پول که کیف پول Jaxx است را با هم بررسی کنیم.

 

کیف پول Jaxx liberty

کیف پول «جکس لیبریتی» (Jaxx liberty) یک کیف پول نرم‌افزاری است که هم بر روی رایانه (با سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک او اس) و هم بر روی گوشی‌های موبایل (با سیستم عامل‌ها آندروید و iOS) نصب می‌شود. در ابتدا باید گفت که سازندگان این کیف پول، حفظ حریم خصوصی شما را در اولویت قرار داده‌اند و نیازی نیست که در هنگام ثبت‌نام، آدرس ایمیل یا اطلاعات شخصی دیگری از خودتان را وارد کنید.

این کیف پول دیجیتال درواقع یک کیف پول HD یا Hierarchical Deterministic است؛ به این معنی که به شما این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال خود را به‌وسیله‌ یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی کرده و به محتوای کیف پول دسترسی پیدا کنید. جدا از این‌ها، می‌توانید برای انجام دادن تراکنش‌های خود با استفاده از کیف پول Jaxx یک عبارت ۴ تا ۳۲ رقمی ایجاد کنید و این‌گونه امنیت کیف پول خود را چند برابر کنید.

ویژگی‌‌های کیف پول جکس

حال بیایید ویژگی‌های کیف پول جکس را دانه دانه بررسی کنیم تا ببینیم چه قابلیت‌های منحصر به فردی دارد.

  •  رابط کاربری ساده: جکس لیبرتی یکی از ساده‌ترین رابط‌های کاربری را در بین کیف پول‌ها دارد و با استفاده از داشبورد کاملی که دارد می‌توانید به‌راحتی به همه‌ امکانات آن دسترسی داشته باشید.
  • قابلیت ShapeShift داخلی: برعکس بیشتر کیف پول‌های دیجیتال، جکس لیبرتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون نیاز به سرویس‌های متفاوت، ارزهای دیجیتال‌تان را به ارزهای دیگر تبدیل کنید. این کار با استفاده از فناوری ShapeShift داخلی انجام می‌شود.
  • پشتیبانی از چند پلتفرم مختلف: فرقی نمی‌کند که سیستم‌عامل شما چه باشد، با همه‌ پلتفرم‌ها می‌توانید از جکس لیبرتی استفاده کنید. چه سیستم‌عامل شما ویندوز باشد و چه مک او اس و لینوکس، چه پلتفرم موبایل شما اندروید باشد و چه iOS، می‌توانید از جکس لیبرتی استفاده کنید.
  • ناظر داده‌های بازار باشید: از ویژگی‌های جالبی که جکس در اختیار کاربران می‌گذارد این است که می‌توانند به داده‌های قیمتی و ظرفیت‌های بازار ارزهای دیجیتال نظارت کنند.
  • بر پرتفوی خود نیز نظارت کنید: داشبورد جکس لیبرتی به شما این امکان را می‌دهد که به طور کامل پرتفوی (مجموعه‌ای از چند سرمایه‌گذاری که توسط یک فرد یا سازمان صورت می‌گیرد) خود را کنترل کنید.
  • دسترسی به جدیدترین اخبار حوزه‌ ارزهای دیجیتال: اگر شما معامله‌گر (تریدر) یا سرمایه‌گذار عرصه‌ ارزهای دیجیتال باشید، حتما باید روزانه جدیدترین اخبار این حوزه را چک کنید و جکس در خبرخوان داخلی خود این امکان را برای شما فراهم کرده است.
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف: کیف پول جکس از بیش از ۷۰ ارز دیجیتال متفاوت پشتیبانی می‌کند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به لایت کوین، بیت کوین، زی کش، نئو و اتر اشاره کرد.
  • سازگاری با صرافی‌های دیجیتال مختلف: جکس لیبرتی با صرافی‌های دیجیتال معتبر و شناخته‌شده‌ دیگر مثل «چنجلی» (Changelly) سازگاری دارد.
  • قابلیت خواندن کدهایQR: با استفاده از جکس می‌توانید در مواقع نیازتان کدهای QR را اسکن کنید. مثلا یکی از این مواقع زمانی است که می‌خواهید بخشی از دارایی خود را به فردی دیگر انتقال دهید و با اسکن کد QR کیف پول آن فرد می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

 

کیف پول Loaf wallet

کیف پول دیجیتال «لوف ولت» (LoafWallet) یک کیف پول موبایلی است که توسط بنیان‌گذار ارز دیجیتال لایت کوین، «چارلی لی» (Charlie Lee) ایجاد شده است. لوف ولت یک کیف پول متن‌باز و HD بوده و با الهام از یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین، «بِرِد ولت» (BreadWallet) ساخته شده است.

ویژگی‌های کیف پول لوف ولت 

  • رابط کاربری ساده و زیبا: از آنجایی که این کیف پول فقط بر روی لایت کوین تمرکز دارد، برای استفاده از این ارز، رابط کاربری ساد‌ه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توانید لایت کوین‌های خود را ارسال کنید و یا از شخصی دیگر لایت کوین بگیرید.
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های متفاوت: اگر گوشی تلفن همراه شما سیستم‌عامل iOS دارد، از «اپل استور» (Apple store) و اگر اندروید است از «گوگل پلی استور» (Google Play Store) این کیف پول دیجیتال را دریافت نمایید.
  • امکان بازیابی ارزهای دیجیتال: این کیف پول به شما یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای می‌دهد که اگر مشکلی برای کیف پول شما به وجود آمد، با استفاده از آن می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را بازیابی کنید.

 

کیف پول‌‌های دسکتاپ لایت کوین

خیلی راحت می‌توانید کیف پول‌های دسکتاپ را بر روی رایانه‌های شخصی خودتان نصب کنید. چه سیستم‌عامل کامپیوتر شخصی شما ویندوز باشد، چه مک و چه لینوکس، این کیف پول‌های دیجیتالی در اختیار شما هستند. کیف پول‌های دیجیتالی دسکتاپ در انواع مختلفی وجود دارند و شما بسته به سیستم‌عاملی که دارید می‌توانید از آن‌ها به‌راحتی استفاده کنید.

هدف از تهیه‌ یک کیف پول دسکتاپ ذخیره‌ ارزهای دیجیتال‌ در محیطی امن است و اهمیت این فاکتور است که کاربران را به‌سمت این گزینه هدایت می‌کند. کیف پول‌های دسکتاپ کلیدهای خصوصی شما را به شکل آفلاین در رایانه‌تان ذخیره می‌کنند. به این معنی که افراد دیگر، حتی سازندگان کیف پول، نمی‌توانند به این کلیدها و در نهایت دارایی‌های دیجیتال شما دسترسی داشته باشند. درواقع امنیت دارایی‌های دیجیتال شما در این کیف پول‌ها به‌نوعی تضمین‌شده است و دیگر نوبت شماست که ایمنی ارزهای خود را بر روی رایانه‌ شخصی‌تان به خوبی حفظ کنید.

نکته‌ حائز اهمیت دیگر در این کیف پول‌ها تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان است که اکثر کیف پول‌های دسکتاپ معتبر و ایمن این قابلیت را در کیف پول‌های خود قرار داده‌اند. پس این دو نکته را در زمان انتخاب بهترین کیف پول دیجیتال دسکتاپ حتما در نظر بگیرید.

با ما همراه باشید تا با بهترین کیف پول‌های دسکتاپ برای ارز دیجیتال لایت کوین آشنا شوید.

 

کیف پول Exodus

کیف پول دیجیتال «اکسودوس» (Exodus) یکی از کیف پول‌های نرم‌افزاری است که به‌وسیله‌ «ریچاردسون» (Richardson) و «دنیل کاستاگنولی» (Daniel Castagnoli) ایجاد شده است. خب اگر ریچاردسون و کاستاگنولی را نمی‌شناسید، بد نیست بدانید که ریچاردسون سابقه‌ زیادی در کدنویسی برای محصولات گوناگون ارزهای دیجیتال دارد و کاستاگنولی هم با کمپانی‌های بزرگی مثل Apple ،BMW و Nike همکاری‌هایی داشته است. خب برویم سراغ کیف پولی که این دو ساخته‌اند و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

ویژگی‌های کیف پول اکسودوس

  • رابط کاربری جذاب: شاید مهم‌ترین ویژگی که سازندگان اکسودوس برای شما در نظر گرفته‌اند، رابط کاربری ساده و زیبای آن است. اگر جزء افرادی هستید که اخیرا وارد عرصه‌ ارزهای دیجیتال شده‌اید و به‌نوعی تازه‌کار به‌حساب می‌آیید، اکسودوس می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد.
  • تعبیه‌ صرافی داخلی در اکسودوس: این کیف پول یک صرافی داخلی دارد که می‌توانید با استفاده از صرافی داخلی اکسودوس ارزهای دیجیتال مختلف خود را به ارزهای دیگر تبدیل کنید. یکی از مزیت‌های این صرافی کارمزد پایینی است که از شما بابت هر تراکنش دریافت می‌کند.
  • پشتیبانی قدرتمند: از جمله قابلیت‌های دیگر اکسودوس وجود تیم پشتیبانی تمام‌وقت است که به‌صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته به سؤالات و مشکلات شما پاسخ خواهند داد.
  • امکان استفاده از اکسودوس بر روی پلتفرم‌های مختلف: در شروع کار اکسدوس، شاید فقط می‌توانستید این کیف پول دیجیتال را بر روی دسکتاپ رایانه‌های شخصی خود استفاده کنید. اما اگر الان قصد استفاده از اکسودوس را داشته باشید، می‌توانید از امکانات این کیف پول محبوب بر روی ویندوز، مک، لینوکس و گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید و iOS بهره بگیرید.
  • پشتیبانی از چند ارز دیجیتال مختلف: اگر زیاد علاقه دارید که ببینید این کیف پول از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از طریق وب‌سایت اکسودوس این رمز ارزها را مشاهده کنید.
  • ادغام با کیف پول سخت‌افزاری Trezor: یک قابلیت دیگر که در حال حاضر در اکسدوس در دسترس شما قرار دارد این است که این کیف پول با کیف پول سخت‌افزاری ترزور ادغام شده و در نتیجه شما می‌توانید از رابط کاربری اکسدوس برای انتقال دارایی‌های دیجیتال خود در ترزور استفاده کنید.

 

کیف پول AtomicWallet

کیف پول دیجیتال «اتمیک ولت» (AtomicWallet) در سال ۲۰۱۷ و به‌وسیله‌ بنیان‌گذار صرافی دیجیتال «چنجلی» (Changelly) یعنی «کنستانتین گلادیچ» (Konstantin Gladych) ایجاد شد. این کیف پول هم بر روی دسکتاپ نصب می‌شود و هم بر روی گوشی‌های موبایل.

اتمیک ولت برای شما این قابلیت را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به یک صرافی متمرکز، بتوانید ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، لایت کوین و اتریوم را به‌وسیله‌ کارت‌های بانکی و اعتباری خود بخرید. در اصل این کیف پول دیجیتال ترکیبی است از به‌روزترین فناوری بلاک چین و دیگر سرویس‌هایی که در آن ادغام شده است و به این وسیله شما می‌توانید به‌سادگی ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کرده، خریداری کنید یا بفروشید.

حالا که به‌طور کلی با اتمیک ولت آشنا شدید، بد نیست که از ویژگی‌های اصلی این کیف پول دیجیتال هم اطلاع داشته باشید.

ویژگی‌های کیف پول اتمیک ولت

  • صرافی داخلی: اصلی‌ترین قابلیت اتمیک ولت، صرافی غیرمتمرکزی به نام «اتمیک سواپ» (Atomic Swap) بود که طراحان برای راحت‌تر بودن کار شما در این کیف پول قرار داده بودند. این صرافی دیجیتال سال قبل از پیدایش اتمیک ولت حذف شد. اما حالا کیف پول اتمیک ولت یک صرافی داخلی در کیف پول خود قرار داده است که به‌وسیله‌ این صرافی داخلی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را با استفاده از صرافی‌های چنلی یا شیپ شیفت به ارزهای دیگر تبدیل کنید.
  • چندمنظوره بودن یا مولتی‌کارنسی: با استفاده از اتمیک ولت می‌توانید بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف را در کیف پول خود مدیریت کنید.
  • کیف پول سرد: اتمیک ولت یک «کیف پول سرد» یا کلد ولت (Cold wallet) است و این یعنی اطلاعات دارایی‌های دیجیتال شما فقط بر روی دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، ذخیره خواهد شد.
  • تبدیل ارزهای دیجیتال بدون واسطه: شما می‌توانید در این کیف پول دیجیتال ارزهای دیجیتال مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید و این تبدیل به‌وسیله فناوری Atomic در اختیار شما قرار می‌گیرد. در اصل در زمان تبدیل ارزهای دیجیتال به هم واسطه‌ای وجود ندارد و تراکنش‌ها در قالب Cross انجام می‌گیرند.
  • کنترل دارایی‌های دیجیتال: در همین ابتدای کار با این کیف پول از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور ۱۲ کلمه‌ای تعیین کنید و این رمز را برای بازیابی دارایی‌های خود درجایی نگه دارید. پس اگر زمانی برای دسترسی به دارایی‌های خود به مشکل برخوردید، می‌توانید از این رمز استفاده کنید.
  • امنیت بالا: کیف پول اتمیک ولت یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ذخیره‌ ارزهای دیجیتال است که با خیالی راحت می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را بر روی آن ذخیره کنید و نگرانی بابت از دست دادن ارزهای دیجیتال خود نداشته باشید.
  • استفاده از اتمیک ولت بر روی پلتفرم‌های مختلف: کیف پول اتمیک ولت را می‌توانید بر روی پلتفرم‌های ویندوز، مک، لینوکس اجرا کنید ولی این کیف پول فعلا برای استفاده بر روی گوشی‌های موبایل در دسترس شما نیست.

 

کیف پول Litecoin Core

کیف پول نرم‌افزاری «لایت کوین کور» (Litecoin Core) کیف پول رسمی ارز دیجیتال لایت کوین است و به‌وسیله‌ تیم توسعه‌دهنده‌ این رمز ارز پشتیبانی می‌شود. کیف پول لایت کوین کور اول برای پلتفرم دسکتاپ طراحی شده بود ولی جدیدا می‌توانید از آن روی دیگر پلتفرم‌ها هم استفاده کنید. جدا از این به شکل رایگان می‌توانید از این کیف پول استفاده کنید و هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

ویژگی‌های کیف پول لایت کوین کور

  • امنیت: ازآنجایی‌که تیم پشتیبانی آن همان تیم توسعه‌دهنده‌ لایت کوین است، پس نگرانی بابت امنیت دارایی‌های دیجیتال خود نداشته باشید و با خیال راحت لایت کوین‌های خود را بر روی آن ذخیره کنید.
  • رابط کاربری ساده: نصب و راه‌اندازی این نرم افزار به سادگی انجام می‌گیرد و همچنین اینکه استفاده از آن برای افراد تازه کار راحت است.

باید توجه کنید یکی از ایراداتی که به کیف پول لایت کوین کُر وارد می‌شود، این است که برای اجرای آن نیاز است که یک نود کامل داشته باشید که برای این کار باید بلاک چین لایت کوین را بر روی رایانه‌ خود دانلود و ذخیره کنید که هم حجم بالایی دارد و هم زمان‌بر است.

 

کیف پول Electrum LTC

کیف پول الکتروم دقیقا مثل کیف پول «لایت کوین کور» (Litecoin Core) است، اما یک تفاوت یا به بیانی بهتر یک برتری نسبت به لایت کوین کور دارد و این برتری عبارت است از تفاوت در میان نودهای کیف پول. درواقع در بالا اشاره کردیم که شما برای استفاده از کیف پول لایت کوین کور باید همه نودهای شبکه را دانلود کرده تا بتوانید از این کیف پول استفاده کنید. اما کیف پول الکتروم به این شکل نیست و شما با دانلود خود نرم‌افزار می‌توانید از این کیف پول استفاده کنید.

در حقیقت ولت الکتروم را می‌توان نسخه سبک و کم‌حجم کیف پول لایت کوین کور نامید که دقیقا باهدف سرعت‌دهی فرایند نصب و استفاده و همچنین کاهش فضای مورداستفاده به‌وسیله کیف پول ایجاد شده است. علاوه بر این، شما می‌توانید از کیف پول الکتروم بر روی پلتفرم دسکتاپ و با سیستم‌عامل ویندوز، مک و لینوکس استفاده کنید.

ویژگی‌های کیف پول الکتروم

  • نصب و راه اندازی سریع: برخلاف لایت کوین کور، برای نصب و راه‌اندازی الکتروم نیازی نیست تا تمامی نودهای شبکه را دانلود کنید و ازاین‌رو این ویژگی باعث افزایش سرعت نصب و استفاده از این کیف پول و همچنین کاهش فضای موردنیاز در رایانه جهت نصب الکتروم شده است.
  • کیف پولی مخصوص پلتفرم دسکتاپ: کیف پول ارز دیجیتال الکتروم مخصوص پلتفرم دسکتاپ است و تمامی خصوصیات این کیف پول جهت اجراشدن بهتر بر روی این پلتفرم طراحی‌شده‌اند.
  • امکان تعیین رمز عبور جهت افزایش ایمنی: شما جهت افزایش سطح ایمنی کیف پول الکتروم خود، می‌توانید بر روی آن یک عبارت ورود دوازده کلمه‌ای تعیین کنید تا هر زمان که قصد ورود به برنامه را داشته باشید، نیاز به واردکردن آن باشد.
  • امکان مسدود کردن آدرس‌ها: الکتروم قابلیتی را در کیف پول خود قرار داده که به‌واسطه آن شما می‌توانید در بخشی از نرم‌افزار آدرس‌هایی را که قصد بلوکه کردن آن‌ها را دارید وارد کرده و این آدرس‌ها مسدود خواهند شد و نمی‌توان عملیات ارسال به آن‌ها را انجام داد.

 

کیف پول Guarda

گواردا یکی از برترین کیف پول‌های «چند ارزی» (Multicurrency) به‌حساب می‌آید که به‌واسطه قابلیت‌ها و رابط کاربری که دارد توانسته تا به محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران عرصه ارزهای دیجیتال دست پیدا کند. کیف پول گواردا را علاوه بر پلتفرم دسکتاپ، می‌توان بر روی پلتفرم‌های دیگری همچون تحت وب و گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید و iOS نیز اجرا کرد.

از طرفی این کیف پول ارزهای دیجیتال علاوه بر ارز دیجیتال لایت کوین، از بیش از چهل رمز ارز گوناگون دیگر مثل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، بیت کوین SV، اتریوم کلاسیک و مونرو نیز پشتیبانی می‌کند. جدا از این موارد، در این کیف پول می‌توان نسبت به خریدوفروش و همچنین تبدیل ارزهای دیجیتال گوناگون به یکدیگر با بهترین کارمزد در میان کیف پول‌های ارز دیجیتال موجود اقدام کرد.

همچنین یکی از مواردی که باعث شده تا کیف پول Guarda بتواند به محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران دست پیدا کند و شاهد این باشیم که روزبه‌روز به تعداد کاربران آن اضافه می‌گردد، توسعه و بهبود مستمر این کیف پول است. همچنین تیم توسعه‌دهنده گواردا، علاوه بر اینکه دائما ایرادات و نواقص این کیف پول را رفع می‌کنند، به‌مرور در حال اضافه کردن رمز ارزهای مختلف به فهرست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط گواردا هستند.

ویژگی‌های کیف پول گواردا

  • تهیه نسخه پشتیبان: شما می‌توانید در کیف پول گواردا از ولت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت از دست رفتن دسترسی به کیف پول، بتوانید دارایی‌های دیجیتال خود را بازیابی کنید.
  • غیر حضانتی بودن: گواردا یک کیف پول غیرحضانتی است و این ویژگی به این معنی است که مدیریت کلیدهای خصوصی شما در اختیار شخص خودتان خواهد بود و نه شخص ثالث دیگر.
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف: یکی از قابلیت‌هایی که بسیار در گواردا موردتوجه قرار می‌گیرد این است که این کیف پول از طیف عظیمی از رمز ارزهای موجود در بازار پشتیبانی می‌کند و همچنین روزبه‌روز به تعداد این رمز ارزها اضافه می‌گردد.
  • قابل‌اجرا بر روی پلتفرم‌های گوناگون: شما می‌توانید گواردا را بر روی پلتفرم‌های گوناگون و با سیستم‌عامل مختلف اجرا کنید و از این بابت گواردا انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد.
  • قابلیت تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر: شما علاوه بر ذخیره و خریدوفروش ارزهای دیجیتال در این کیف پول ارز دیجیتال، می‌توانید رمز ارزهای مختلف را در داخل خود کیف پول به یکدیگر تبدیل کنید.
  • قابلیت همگام‌سازی با کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S): بسیاری از کاربران به دلیل اینکه کیف پول گواردا و کیف پول‌ها مشابه آن از ویژگی «ذخیره‌سازی گرم» (Hot Storage) استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا قید دیگر ویژگی‌های این کیف پول‌ها را زده و از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنند. اما گواردا جزء آن دسته از کیف پول‌هایی است که می‌توانید آن را با یکی از برترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار یعنی Ledger Nano S همگام‌سازی کرده و با ترکیب خصوصیات این دو کیف پول با یکدیگر، دارایی‌های دیجیتال خود را با امنیتی بالاتر و همچنین به شکلی ساده‌تر ذخیره کنید.

 

کیف پول‌های سخت‌افزاری لایت کوین

یکی از ایمن‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای ذخیره‌ لایت کوین‌های خود انتخاب کنید، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری است، مخصوصا اگر تعداد لایت کوین‌های شما زیاد است یا قصد دارید برای مدتی طولانی دارایی‌های خود را ذخیره کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری در حقیقت دستگاه‌های کوچکی هستند که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را حمل کنید. این دستگاه‌ها کلید خصوصی شما را به شکل آفلاین و بدون وصل شدن به اینترنت ذخیره می‌کنند و می‌توانید لایت کوین‌ها و دیگر ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید.

ایمنی بالا برجسته‌ترین ویژگی این کیف پول‌ها است که شما از آن بهره می‌برید. این کیف پول‌ها را حتی اگر به کامپیوتری وصل کنید که ویروس هم داشته باشد، بازهم دارایی‌های دیجیتال شما ایمن خواهند بود.

حالا ببینیم که در بین کیف پول‌های سخت‌افزاری در بازار کدام‌یک بهترین گزینه برای ذخیره لایت کوین شما هستند. اکثر کارشناسان کیف پول‌های Ledger Nano S و Trezor را به شما پیشنهاد می‌کنند.

 

کیف پول Trezor

کیف پول «ترزور» (Trezor) در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و اگر آن زمان می‌خواستید از آن استفاده کنید فقط می‌توانستید بیت کوین را بر روی آن ذخیره کنید. از طرفی در آن زمان ترزور اولین کیف پول سخت‌افزاری موجود در بازار بود؛ ‌در نتیجه گزینه‌ دیگری بر روی میز نبود که به‌جای ترزور از آن استفاده کنید.

کیف پول ترزور یک دستگاه کوچک است که به‌وسیله‌ درگاه USB به رایانه‌ی شخصی شما متصل می‌شود. شما می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را به‌صورت آفلاین در ترزور ذخیره کنید و تراکنش‌های‌تان را تأیید کنید.

ویژگی‌ها کیف پول ترزور

  • حفظ حریم خصوصی کاربر: اگر از ترزور استفاده کنید، دیگر نباید نگران حفظ حریم خصوصی خود شوید، چرا که شرکت توسعه‌دهنده‌ این کیف پول به‌هیچ‌وجه فعالیت‌های شما را ردیابی و کنترل نمی‌کند.
  • امنیت بالا: ترزور قابلیتی دارد که باعث می‌شود تا برای استفاده از آن به رمز عبور جهت دسترسی به‌حساب خود نیاز نداشته باشید. پس تا وقتی‌که فردی دیگر به خود دستگاه کیف پول دست پیدا نکند، نمی‌تواند به دارایی‌های دیجیتال شما دست پیدا کند.
  • صفحه‌نمایش لمسی: کیف پول ترزور بر روی خود یک صفحه‌نمایش لمسی دارد که استفاده از آن را برای شما بسیار آسان می‌کند.
  • تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان: در کیف پول ترزور شما با استفاده از رمزی که تعیین می‌کنید، می‌توانید از کیف پول خود نسخه‌ پشتیبان تهیه کرده و حتی اگر کیف پول خود را گم کنید، با تهیه‌ یک کیف پول دیگر قادر خواهید بود تا به دارایی‌های‌تان دسترسی پیدا کنید.
  • پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال مختلف: با استفاده از کیف پول ترزور می‌توانید به‌طور همزمان از چندین ارز دیجیتال مختلف در کیف پول خود استفاده کنید.
  • ادغام با دیگر کیف پول‌های دیجیتال: تیم توسعه‌دهنده‌ ترزور این ویژگی را برای شما در نظر گرفته تا بتوانید با تعدادی از معتبرترین کیف پول‌های دیجیتال دیگر مثل الکتروم، گرین آدرس، مایسلیوم و… سازگاری داشته باشید و درواقع این دو کیف پول را با هم ادغام کنید و از ویژگی‌های هر دوی آن‌ها استفاده کنید.

 

کیف پول Ledger Nano S

کیف پول لجر نانو اس برای سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی ارزهای دیجیتال مختلف مناسب است. این کیف پول یک صفحه‌نمایش دارد که می‌توانید با استفاده از آن موجودی کیف پول خود را ببینید و تراکنش‌های خود را انجام دهید. با استفاده از دو کلیدی که بر روی این کیف پول تعبیه‌شده می‌توانید تراکنش‌ها را تأیید کنید و امنیت تراکنش‌های خود را افزایش دهید.

ویژگی‌های کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس

  • امنیت بالا: اگر از این کیف پول استفاده کنید هیچ فرد دیگری نمی‌تواند به کلیدهای خصوصی شما دسترسی پیدا کند، چرا که این کلیدها در درون خود دستگاه ذخیره می‌شوند و تنها شما به‌وسیله‌ رمزی که برای دستگاه تعیین کرده‌اید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. همچنین اگر رایانه‌ شما آلوده به ویروس هم باشد، مشکلی برای ارزهای دیجیتال شما به وجود نخواهد آمد.
  • پشتیبانی از چندین رمز ارز گوناگون: با استفاده از این کیف پول می‌توانید به‌طور هم‌زمان از چندین ارز دیجیتال گوناگون استفاده کنید. لجر نانو اس در حال حاضر از ۲۲ ارز دیجیتال که بلاک چین اختصاصی دارند و بیش از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال که بر بستر بلاک چین اتریوم قرار دارند (توکن‌های ERC-20) پشتیبانی می‌کند.
  • رابط کاربری آسان: ازآنجاکه می‌توانید از این دستگاه فقط با استفاده از دو کلید فیزیکی موجود و یک صفحه‌نمایش استفاده کنید، پس می‌توانیم بگوییم که این کیف پول سخت‌افزاری برای شما رابط کاربری آسانی را فراهم کرده است.
  • تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان: حتی اگر کیف پول Ledger Nano S خود را گم کنید، بازهم می‌توانید به‌وسیله‌ نسخه‌ پشتیبانی که از قبل تهیه‌کرده‌اید، به ارزهای دیجیتال خود دست پیدا کنید.
  • سیستم‌عامل Bolos: این کیف پول سخت‌افزاری از سیستم‌عامل قدرتمند Bolos استفاده می‌کند و وظیفه‌ اصلی این سیستم‌عامل هم حفاظت از اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال شما است.
  • عدم امکان دستکاری: لجر نانو اس سطح امنیتی بالایی دارد و با خرید این کیف پول، نیازی به خرید سخت‌افزاری دیگر برای افزایش ایمنی آن نخواهید داشت، چرا که لجر قابلیتی دارد که امکان دستکاری کیف پول شما را غیرممکن کرده است.

خب! حالا به سراغ آخرین دسته از کیف پول‌های لایت کوین یعنی کیف پول‌های کاغذی می‌رویم و ویژگی‌های‌شان را بررسی می‌کنیم.

 

کیف پول‌های کاغذی لایت کوین

درواقع کیف پول‌های کاغذی ضمن اینکه ارزان‌ترین کیف پول‌های در دسترس هستند، بعد از کیف پول‌های سخت‌افزاری، ایمن‌ترین کیف پول‌های لایت کوین هم به‌حساب می‌آیند. این کیف پول‌ها در اصل یک برگه کاغذ هستند که حاوی کلیدهای عمومی و خصوصی شما می‌شوند. پس باید به خوبی این برگه کاغذ را حفظ کنید، چون اگر آن را گم کنید یا این برگه به دست فردی دیگر بیفتد، باید با دارایی‌های دیجیتال‌تان خداحافظی کنید.

چه کسی و چه زمانی باید از این کیف پول‌ها استفاده کند؟

جواب این سؤال این است که اگر حجم زیادی لایت کوین دارید یا می‌خواهید لایت کوین‌های خود را برای مدتی طولانی ذخیره کنید، این زمان است که این کیف پول برای شما مناسب می‌شود. اگر قصد استفاده از این کیف پول را داشته باشید، کلیدهای عمومی و خصوصی شما بر روی یک برگه‌ کاغذ چاپ می‌شود. پس سعی کنید که چند نسخه از این برگه چاپ کنید تا اگر یکی از آن‌ها گم شد، دارایی‌های خود را از دست ندهید.
در ادامه با ما همراه باشید تا با هم، بهترین کیف پول کاغذی لایت کوین را بررسی کنیم.

 

کیف پول کاغذی LiteAddress

وب‌سایت رسمی لایت کوین اعلام کرده که «لایت آدرس» (LiteAddress) یک نرم‌افزار است که هم متن‌باز بوده و هم از زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت استفاده می‌کند.

پس اگر قصد دارید تا از یک کیف پول کاغذی استفاده کنید و مشکلی با محدودیت‌های این کیف پول‌ها ندارید، می‌توانید به‌وسیله‌ وب‌سایت لایت آدرس یک کیف پول کاغذی برای لایت کوین‌های خود درست کنید.

ویژگی‌های کیف پول کاغذی لایت آدرس

  • امنیت بالا: در وب‌سایت رسمی لایت کوین آمده که شما می‌توانید به این کیف پول اطمینان کنید و خاطرجمع باشید که تیم پشتیبانی این کیف پول هیچ‌گونه امکان دسترسی به دارایی‌های کیف پول شما نخواهد داشت. درواقع این کیف وبسایت برای اینکه اطمینان بیشتری به شما بدهد این امکان را برای‌تان فراهم کرده که آدرس وب‌سایت را ذخیره کنید و به‌صورت آفلاین کیف پول خود را بسازید.
  • ارزان بودن: همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد کیف پول‌های کاغذی ارزان‌ترین کیف پول‌ها هستند که کدهای خصوصی و عمومی شما را ذخیره می‌کنند.

 

بهترین کیف پول‌های لایت کوین در ایران

اگر شما هم در ایران به این فکر افتاده‌اید که بر روی ارز دیجیتال لایت کوین سرمایه‌گذاری کنید، اول از همه باید یک کیف پول خوب برای ذخیره‌ لایت کوین خود پیدا کنید. همان‌طور که تا به اینجا خواندید، کیف پول‌های دیجیتال زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره و نگهداری لایت کوین خود استفاده کنید، ولی همیشه توجه کنید که کیف پولی خوب است که بیشترین امنیت را داشته باشد. پس بهترین انتخاب در بین کیف پول‌ها، کیف پول‌های آفلاین، چه سخت‌افزاری و چه کاغذی است. کیف پول‌های سخت‌افزاری نسبت به کیف پول‌های دیگر امنیت بالاتری دارند و امکان هک شدن آن‌ها وجود ندارد.

جدا از این در آخر یک سری نکات را به شما گوشزد می‌کنیم که بتوانید به‌راحتی بهترین کیف پول‌های لایت کوین در ایران را انتخاب کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  • کیف پول شما حتما از لایت کوین پشتیبانی کند؛
    •    کیف پول شما رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد؛
    •    امنیت کیف پول انتخابی بسیار بالا باشد؛
    •    بتوانید از حساب خود نسخه‌ پشتیبان تهیه کنید؛
    •    تیم توسعه‌دهنده کیف پول حرفه‌ای باشد و پشتیبانی قوی و تمام‌وقت داشته باشد.

 

سخن پایانی

خب! اگر این نکات را در زمان انتخاب کیف پول دیجیتال خود برای ذخیره‌ لایت کوین در نظر داشتید، پس موفق خواهید شد تا کیف پولی انتخاب کنید که هم نیازهای شما را برطرف کند و هم خیال‌تان بابت ایمنی دارایی‌های دیجیتال‌تان راحت باشد. در این مطلب سعی کردیم که ضمن معرفی انواع کیف پول‌های لایت کوین، بهترین‌های آن را هم معرفی کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید بهترین کیف پول را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا