🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش اتریومآموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول های اتریوم | نکات مهم هنگام انتخاب کیف پول اتریوم

حال که پای ارزهای دیجیتال به دنیای اقتصاد، ارتباطات و امور مالی باز شده است، دیگر نمی‌توان وجودشان را کتمان کرد و مقابل روند سریع توسعه‌ آ‌ن‌ها ایستاد. ابزارهای مرتبط با رمزارزها هم روز به روز به تکامل و بلوغ نزدیک‌تر می‌شوند.

مثلا همین کیف پول‌های دیجیتال را در نظر بگیرید؛ این کیف پول‌ها ابزارهایی هستند که اشکال و انواع متنوعی دارند؛ یا به‌صورت ابزاری فیزیکی هستند یا یک برنامه‌ دیجیتالی که در قالب اپلیکیشن‌ها و ابزارهای نرم‌افزاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند تا بتوانند رمزارزهای‌شان را در آن‌ها ذخیره کنند. کار خرید و فروش یا ذخیره‌ ارزهای دیجیتال مختلف هم با همین کیف پول‌ها انجام می‌شود.

در این مقاله قصد داریم راجع به بهترین کیف پول‌های اتریوم و انواع‌شان صحبت کنیم.

عوامل انتخاب یک کیف پول خوب چیست؟

هزینه، میزان امنیت، دسترسی مناسب، کاربرپسند بودن و ارائه خدمات برای چندین رمز ارز مختلف از عواملی هستند که یک کیف پول را گزینه مناسبی برای نگهداری رمز ارزها می‌کنند.

پیش از هر چیز بهتر است عوامل مهم در انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال را بررسی کنیم. فرقی نمی‌کند که قرار است با چه رمزارزی مشغول به فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتالی شوید، لازم است که با عوامل مهم در انتخاب کیف پولی مطلوب آشنا باشید.

نوشته های مشابه

البته قبل از عنوان‌ کردن عوامل و موارد مهم در انتخاب کیف پول اتریوم یا هر رمزارز دیگری باید به این نکته هم اشاره کنیم که سلیقه و نیاز شخصی هرکس در ورود به دنیای ارزهای دیجیتالی هم در تصمیم‌گیری‌هایش نقش دارند، اما مواردی که در ادامه می‌آید، نکاتی کلی و مفید هستند که توجه ‌کردن به آن‌ها برای شما خالی از لطف نیست.

 

هزینه‌ها

بیشتر کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی رایگان هستند. اما مواردی هم مانند «کیف پول‌های سخت‌افزاری» (Hardware wallets) هستند که برای استفاده از آن‌ها باید مبالغی را پرداخت کنید. اگر می‌خواهید مبالغ کلانی از اتریوم را خریداری کرده و یا برای مدتی طولانی در کیف پول‌تان ذخیره کنید، بهتر است به سراغ خرید کیف پول اتریوم سخت‌افزاری بروید.

 

امنیت

امنیت کیف پول اتریوم از هر چیز دیگری واجب‌تر است. شبکه‌‌های غیرمتمرکزی که رمزارزها در بسترشان تولید می‌شوند و ارتباطات در آن‌ها شکل می‌گیرد، دارای ضریب امنیتی بسیار بالایی هستند، اما کیف پول‌‌ها و وب‌سایت‌هایی که خرید و فروش اتریوم و هم‌تایانش را سر و سامان می‌دهند، در معرض خطراتی مانند هک‌ شدن و تهاجم سایبری هستند. پس بهتر است، در انتخاب کیف پول اتریوم به امنیت ابزار موردنظرتان دقت زیادی داشته باشید.

 

دسترسی مناسب

دسترسی ساده به کیف پول اتریوم هم نکته‌ای است که باید در نظر بگیرید. برای مثال، کیف پول‌های تحت‌وب یا نمونه‌های موبایلی راحت‌ترین حالت دسترسی را در اختیارتان قرار می‌دهند. فارغ از اینکه با چه ابزاری (تبلت، لپ‌تاپ، موبایل و…) از کیف پول استفاده می‌کنید، در عرض چند ثانیه و از هر جایی که باشید، امکان ورودتان به کیف مهیا و مقدور می‌شود.

 

کاربردوست‌بودن

کاربردوستیِ هر ابزار دیجیتالی هم اهمیت زیادی دارد. منظورمان از کاربردوست‌بودن همان اصطلاح «یوزرفرندلی» (user-friendly) است. کاربردوستی به معنی سهولت استفاده و برقراری ارتباط با آن ابزار است. اگر می‌خواهید کیف پول اتریوم برای خود تهیه کنید، حتما یادتان باشد که به دنبال مواردی بگردید که کار کردن با آن‌ها برای‌تان ساده و قابل‌درک است. کیف پول‌های موبایلی و تحت‌وب در بیشتر موارد در دسته‌ کیف‌های کاربردوستی قرار می‌گیرند.

 

ارائه‌ خدمات برای چند رمزارز مختلف

اگر در کنار اتریوم رمز ارزهای دیگری نیز هستند که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است به سراغ کیف پولی بروید که از دیگر رمزارزها نیز پشتیبانی می‌کند. به طور مثال، می‌توان گفت که کیف پول‌های سخت‌افزاری معمولا از چند رمزارز پشتیبانی می‌کنند. با مراجعه به وب‌سایت کیف پول‌ها می‌توانید ببینید از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کنند.

 

امن‌ترین کیف پول‌های اتریوم کدام هستند؟

زمانی که خودروی خود را در خیابان پارک می‌کنید، آن را قفل کرده و حتی دوچرخه‌تان را نیز بی‌ایمنی در خیابان رها نمی‌کنید، درست است؟ پس اگر اتریوم می‌خرید و قصد سرمایه‌گذاری یا خرید‌وفروش با آن را دارید، باز هم باید از دارایی‌تان به‌خوبی در مقابل خطرها و تهدیدهای مختلف مراقبت به عمل بیاورید. پس انتخاب کیف پول اتریوم با ضریب ایمنی و اطمینان بالا بسیار مهم است.

مقوله‌ امنیت را حسابی جدی بگیرید. چرا؟ چون اگر هرگونه اختلال و اشکال در مدیریت اترهای‌تان پیش بیاید، دیگر بانک و حساب بانکی در کار نیست و شما برای پیگیری موضوع نمی‌توانید به هیچ مرجع و سازمانی بروید. برای مثال، اگر مبلغی را اشتباهی به کیف پول فردی دیگر واریز کنید، این پول برای همیشه از دست‌تان خارج می‌شود.

ضریب ایمنی کیف پول‌ها را جدی بگیرید. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود، کیف پول‌هایی ایمن انتخاب کنید، توجه به شهرت و محبوبیت یک کیف پول است. زمانی که نظرات مثبت کاربران متعدد درباره‌ یک کیف پول و امنیت آن را می‌خوانید، اعتماد‌ کردن برای‌تان ساده‌تر و معقول‌تر خواهد بود.

 

کیف پول‌های موبایلی اتریوم را می‌شناسید؟

همان‌طور که گفته شد، کیف پول اتریوم دارای انواع مختلفی است. یکی از این انواع هم کیف پول‌های موبایلی هستند که در دسته‌ «کیف پول‌های نرم‌افزاری» (Software wallets) قرار دارند. استفاده از کیف پول‌های موبایلی بسیار ساده است، زیرا در هر جایی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که اگرچه کیف پول‌های موبایلی دسترسی خوبی به شما می‌دهند و کارکردن با آن‌ها ساده است اما ضریب امنیتی‌شان به اندازه‌ ضریب امنیتی است که موبایل در اختیارتان می‌گذارد.

یعنی همان‌قدر که اطلاعات دیگر تلفن همراه‌تان در خطر هک‌ شدن و تهاجم قرار دارد، این کیف پول‌ها هم به عنوان بخشی از برنامه‌های موبایلی‌تان در خطر هستند. کیف پول‌های موبایلی اتریوم برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در انتخاب‌شان دقت به خرج بدهید و یادتان باشد که بدافزارها در کمین هستند و می‌توانند به سیستم موبایلی حمله کنند و کیف پول اتریوم شما را در معرض خطرات جدی قرار بدهند.

ضمن اینکه اگر شخص دیگری به پین‌کُد موبایل‌تان دسترسی داشته باشد، امکان اینکه بتواند به اطلاعات رمزنگاری‌شده‌ کیف پول اتریوم‌ در تلفن همراه‌تان دسترسی پیدا کند هم زیاد می‌شود. با این اوصاف، اگر به سراغ کیف پول اتریوم موبایلی می‌روید، باید تعداد اندکی از مبالغ اتر را در آن نگه‌داری کنید یا از بستر آن، فقط برای تراکنش‌های محدود بهره ببرید.

در ادامه نمونه‌ای از بهترین کیف پول‌های موبایلی اتریوم را معرفی خواهیم کرد. کیف پول جکس کیف پول اتریوم قابل‌اعتمادی است که شهرت خوبی دارد.

 

کیف پول جکس

کیف پول «جکس» (Jaxx) از آن کیف‌هایی است که از چندین رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کنند. در حدود ۸۰ رمزارز مختلف را می‌توانید در این کیف پول داشته باشید. اتریوم هم یکی از آن‌هاست. جکس هم نسخه‌ دسکتاپ دارد و هم نسخه‌ موبایلی. جکس در سیستم عامل‌های ویندوز، مک او اس، لینوکس برای رایانه‌ها و سیستم عامل‌های اندروید و iOS برای گوشی‌ها قابل‌ اجراست.

روی دسکتاپ هم افزونه‌هایی در کروم و فایرفاکس دارد. این کیف پول دیجیتال را می‌توانید از طریق اپ‌استورهای (app-store) مختلف دانلود کنید. دانلود این کیف پول رایگان است و برای پیش‌برد تراکنش‌های گوناگون با آن نیاز به پرداخت کارمزد دارید.

سه نرخ مختلف کارمزد برای تراکنش‌ها با این کیف پول در نظر گرفته می‌شود. ماجرا از این قرار است که هر چقدر، سرعت بالاتری برای تراکنش‌تان انتخاب کنید، نیاز به پرداخت کارمزد بیشتری هم خواهید داشت. یکی از مزایای جکس، تعاملی است که با صرافی معروف «شیپ‌شیفت» (Shapeshift) دارد. این ارتباط به کاربران اجازه می‌دهد که به‌سادگی و با سرعتی قابل‌قبول بتوانند دست به انجام تراکنش‌های مختلف بزنند و خرید و فروش اتریوم و ارزهای دیجیتالی دیگر را پیش ببرند.

 

ویژگی‌های کیف پول جکس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول جکس ساده ‌بودن تعامل کاربران با آن است. یعنی ویژگی کاربردوست بودن در آن به‌شدت دیده می‌شود. گزینه‌های مختلف و امکانات گوناگون این کیف پول در منویی ساده برای افراد قابل‌دسترسی است. برای اقداماتی مانند دریافت و ارسال رمزارزها، رفت‌وبرگشت میان کیف پول هر رمزارز، اسکن‌ کردن کُد QR و وارد کردن نشانی‌های کیف پول‌های دیجیتالی مختلف برای تبادل پولی با افراد دیگر، گام‌هایی ساده وجود دارد. یعنی مانند کارکردن با اپلیکیشن‌های موبایلی دیگر، استفاده از کیف پول اتریوم جکس هم آسان است و پیچیدگی خاصی در آن دیده نمی‌شود.

ناشناس‌بودن کاربران هم یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول جکس است. یعنی کاربران برای ورود به این برنامه و استفاده از آن، نیاز به ارائه‌ اطلاعات هویتی خود ندارند. نیاز نداشتن به احراز هویت از جهاتی باعث می‌شود که هم کار با این کیف پول ساده شود و هم ضریب ایمنی تاحدی بالا برود. چون زمانی که نیازی به واردکردن اطلاعاتی مانند نشانی ایمیل‌ کاربران برای ورود به سیستم نباشد، احتمال سواستفاده‌ از اطلاعات و هک‌شدن به‌واسطه‌ ایمیل و اطلاعات دیگر هم کاهش پیدا می‌کند.

از نقطه‌نظر امنیت تراکنش‌ها، کیف پول جکس از وضعیت خوبی برخوردار است. برای مثال، برای انجام عملیات دریافت رمزارزها در هر تراکنش، آدرسی تازه تولید می‌شود. تراکنش‌ها در کیف پول‌های دیجیتالی از طریق نشانی‌ها و کلیدهایی صورت می‌گیرند که کاربران از یکدیگر دارند و این کُدها راهی برای پیش‌برد تراکنش‌ها هستند.

حال در هر تراکنشی که در بستر کیف پول جکس صورت می‌گیرد، آدرسی تازه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا ضریب امنیت اقدامات و تراکنش‌ها بالا برود. اطلاعات رمزنگاری‌شده که به کاربران اجازه تعامل می‌دهد هم در موبایل خودشان ذخیره می‌شود و خبری از نگهداری و ذخیره‌شان در سرورهای خارجی نیست. بنابراین، دست‌اندازی به اطلاعات کاربران از سوی شخص ثالث سخت می‌شود.

 

کیف پول کوینومی

«کوینومی» (Coinomi) هم یکی دیگر از کیف‌پول‌های معروف است. این کیف پول اتریوم در قالب موبایلی و دسکتاپ ارائه می‌شود. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، کوینومی بیش از ۱۵۰۰ دارایی دیجیتالی مختلف از جمله بیت کوین و اتریوم را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، چینی و روسی در اختیار کاربران قرار دارد. به تراکنش‌هایی که در کوینومی صورت می‌گیرند، کارمزدی تعلق نمی‌گیرد. برخی از انواع تراکنش در این کیف پول مستلزم پرداخت کارمزد است که مبلغ آن را هم خود کاربران مشخص می‌کنند.

البته باید بدانید که اگر کارمزد اندکی انتخاب کنید، سرعت انجام تراکنش‌تان هم چندان بالا نخواهد بود. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و نسخه‌ دسکتاپ آن برای مک او اِس، لینوکس و ویندوز وجود دارد. در اپ‌استورهای مختلف اندروید و iOS می‌توانید کیف پول کوینومی را دانلود کنید. تعداد کاربرانی که از این کیف پول استفاده می‌کنند، زیاد است.

 

ویژگی‌های کیف پول کوینومی

کارکردن با کوینومی ساده است و به عبارتی، کاربران تازه‌وارد هم می‌توانند از پسِ تعامل با آن برآیند. مراحل ثبت‌نام برای استفاده از اپلیکیشن کوینومی آسان است و کاربران باید حواس‌شان را جمع و رمزعبوری قوی برای خود انتخاب کنند. کوینومی از نظر امنیتی وضعیت مقبولی دارد. به این صورت که آدرس IP همه‌ کاربران به شکل ناشناس درمی‌آید و در نتیجه دسترسی به اطلاعات هویتی آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. به‌طور کلی، ضریب امنیتی کیف پول اتریوم کوینومی بسیار بالاست.

تولید آدرس جدید برای هر تراکنش باعث می‌شود که امکان ردیابی عملیات مختلف هر حساب کاربری وجود داشته باشد. ارتباط و تعاملات صرافی‌های شیپ‌شیفت و «چینجلی» (Changelly) با کوینومی هم امکان خرید و فروش اتریوم و ارزهای دیجیتالی دیگر را برای کاربران کوینومی ساده می‌کند.

 

کیف پول‌های دسکتاپ اتریوم را می‌شناسید؟

نوع دیگری از کیف پول‌های اتریوم هم وجود دارد. این کیف پول‌ها نرم‌افزارهایی هستند که بر روی رایانه نصب می‌شوند. در واقع، کیف پول‌های دسکتاپ برنامه‌هایی هستند که نشانی‌های دیجیتالی و رمزنگاری‌شده برای تراکنش و انجام عملیات مختلف با اتریوم و رمزارزهای دیگر را در سخت‌افزار رایانه‌ خودتان ذخیره می‌کنند.

کاربرانی که از کیف پول اتریوم دسکتاپ بهره می‌برند، نظارت کاملی بر تراکنش‌های خودشان دارند. این کیف‌ها در واقع نوعی نشانی و آدرس برای کاربران هستند تا از طریق آن بتوانند با اتریوم‌های‌شان معاملات و تراکنش‌های مختلف را انجام بدهند.

کیف پول‌های دسکتاپ نسبت به همتایان تحت وب خود ایمن‌تر هستند. اما با این حال، این کیف پول‌ها هم به اینترنت متصل‌اند و برای استفاده از آن‌ها باید وارد شبکه‌ جهانی شوید. پس امکان دارد که مورد سرقت و تهاجم قرار بگیرند. قبل از اینکه اقدام به نصب و استفاده از کیف پول‌های دسکتاپ کنید، باید مطمئن شوید که وضعیت ایمنی رایانه‌تان مطلوب است و هیچ‌گونه بدافزار و ویروسی در آن وجود ندارد.

به‌طور کلی، زمانی که صحبت از به کارگیری کیف پول‌های دیجیتالی می‌شود، باید حواس‌تان را جمع کنید و به‌دنبال گزینه‌هایی بگردید که بیشترین میزان امنیت را برای‌تان به همراه می‌آورند. امنیت هم در انتخاب کیف پول اتریوم مناسب معنا پیدا می‌کند و هم در رسیدگی به وضعیت رایانه‌ و پلتفرمی که قرار است، کیف پول در آن اجرا شود.

از همه‌ این‌ها مهم‌تر، نوع نیاز شماست که مشخص می‌کند کدام یک از کیف پول‌ها برای‌تان مناسب‌تر است. اگر میزان زیادی ارز دیجیتال را نگهداری می‌کنید، پس نیاز است که به سراغ گزینه‌هایی ایمن‌تر از کیف پول‌های دسکتاپ، تحت وب و موبایلی بروید، زیرا با حذف اینترنت از عملیات و تراکنش‌های دیجیتالی‌تان، درصد هجوم هکرها را پایین می‌آورید. کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه برای شما خواهند بود که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. ولی بیایید که بهترین کیف پول‌های دسکتاپ ارز اتر را بررسی کنیم.

 

کیف پول اتمیک والت

یکی از کیف پول‌های معروف دسکتاپ «اتمیک والت» (Atomic Wallet) است. این کیف پول غیرمتمرکز به‌شمار می‌رود، یعنی نظارت مرکزی و مستقیمی روی آن وجود ندارد و به همین خاطر درصد امنیت بالایی دارد. غیرمتمرکز بودن این کیف پول به این معنی است که تمام نشانی‌های رمزگذاری‌شده‌ای که از طریق آن‌ها اقدام به تراکنش با رمزارزها می‌کنید فقط در بستر وسیله‌ خودتان ثبت و ضبط می‌شوند. مبالغ اتریوم یا رمزارزهای دیگری که در کیف پول‌تان نگه می‌دارید، همگی در کنترل خودتان هستند و نیازی به رجوع به صرافی‌های متمرکز برای پیش‌برد عملیات‌تان ندارید.

کیف پول اتمیک والت «متن‌باز» (Open Source) است. در نتیجه، نقاط ضعف و آسیب‌پذیر آن پنهان نمی‌ماند. این خبر بسیاری خوبی است و می‌تواند نشانه‌ای از امنیت بالای کیف پول اتریوم اتمیک والت باشد، اما این را هم در نظر بگیرید که اگر در فضایی ناامن از این کیف استفاده کنید، نمی‌توان درباره‌ بی‌خطر پیش ‌رفتن تراکنش‌های مختلف‌تان نظری داد و از این بابت مطمئن بود. مثلا اگر از اینترنت وای-فای غیرامن و عمومی استفاده کنید، بدیهی است که شکاف‌ها و خلأهایی در مسیر تراکنش‌ها امکان ورود به عملیات‌تان دارند.

برای نصب و استفاده از کیف پول اتمیک والت، نیازی به طی‌کردن مراحلی پیچیده وجود ندارد و خیلی ساده می‌توانید از طریق انتخاب رمزعبور و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات هویتی دیگر یا حتی نشانی ایمیل خود، اقدام به تأیید حساب و استفاده از کیف پول اتریوم اتمیک والت کنید.

 

ویژگی‌های کیف پول اتمیک والت

دانلود کیف پول اتمیک والت کاملا رایگان است. شما می‌توانید از طریق کارت‌های اعتباری اقدام به خرید اتریوم و ارزهای دیجیتال مختلف کنید و آن‌ها را داخل این کیف پول ذخیره نمایید. البته عملیاتی که صورت می‌گیرد، کارمزد دارد. یعنی باید بنا به میزان مبالغی که در تراکنش‌های‌تان موجود است، حدود ۷ درصد کارمزد بپردازید. نرخ کارمزدها برای عملیات مختلف و ارزهای دیجیتالی گوناگون کمی با هم متفاوت است. کیف پول اتمیک والت از ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول بسیار کاربرپسند است و کارکردن با آن برای کسانی که اهل دنیای دیجیتال نیستند هم ساده است. مزیت قابل اعتنای آن هم غیرمتمرکزبودنش به‌شمار می‌رود. اینکه هیچ‌کس جز خودتان به اطلاعات کیف پول اتمیک والتِ شما دسترسی ندارد و تمام داده‌های مرتبط با عملیات گوناگون‌تان فقط در رایانه‌ خودتان به ثبت می‌رسد هم دلیل دیگری است که باعث شهرت و محبوبیت این کیف پول شده است.

البته این ویژگی، همان‌قدر که دست هکرها و تهاجمات سایبری از کیف پول‌تان را کوتاه می‌کند، امکان و ظرفیت بروز مشکلات دیگری را هم به‌وجود می‌آورد. مثلا اگر نسخه‌ پشتیبان خوبی از داده‌های‌تان در اختیار نداشته باشید، مسئولیت هرگونه از دست‌رفتن اطلاعات و داده‌ها فقط بر گردن خودتان خواهد بود.

 

کیف پول اکسودوس

اکسودوس (Exodus) هم از آن کیف پول‌های معروف و معتبری است که می‌توانید برای اتریوم‌های خود از آن بهره ببرید. البته این کیف پول، علاوه بر اتریوم از ارزهای دیجیتال متعدد دیگری مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین و… هم پشتیبانی می‌کند. اکسودوس از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نیست ولی موسسان و طراحانش خواهان تولید و راه‌اندازی کیف پول جدیدی بوده‌اند که تجربه‌ کاربران را ارتقا می‌دهد.

کیف پول اکسودوس از نظر کاربردوست‌ بودن بسیار وضعیت خوبی دارد و در یک کلام، کار با آن ساده است. امکان انتخاب تِم‌های مختلف گرافیکی و ظاهر قابل‌درک کیف پول برای کاربران، امتیاز ویژه‌ای نصیبش می‌کند و باعث می‌شود که بسیاری از افراد، کار کردن با آن را به کیف پول‌های دیگر ترجیح بدهند.

یکی دیگر از امتیازات اکسودوس در میان انواع کیف پول اتریوم در وجود پشتیبانی از مشتریان است. بسیاری از کیف پول‌ها به‌دلیل متن‌باز بودن از مشتریان حمایت و پشتیبانی خاصی به عمل نمی‌آورند. علت این است که درآمدی برای این کار در اختیار ندارند و در نتیجه نمی‌توانند بابت پرداخت خدمات جانبی به مشتریان هزینه‌ کنند. اما اکسودوس علی‌رغم اینکه متن‌باز است، با کارمزدهایی که برای پیش‌برد هر تراکنش از کاربران دریافت می‌کند، امکان ارائه‌ خدمات جانبی و پشتیبانی از مشتریان را دارد.

کاربرانی که از کیف پول اتریوم اکسودوس استفاده کرده‌اند، تجربه‌های بسیار خوبی درباره‌ آن اعلام کرده‌اند و نظرشان نسبت به این خدمات مثبت ارزیابی می‌شود. از مصادیق خدمات ارزنده‌ اکسودوس به مشتریان می‌توان به بیش از ۱۰۰ مقاله موجود در سایتش اشاره کرد. این مقالات به کاربران اطلاعات کافی و کاربردی برای استفاده از بخش‌های مختلف کیف پول ارائه می‌کنند.

 

ویژگی‌های کیف پول اکسودوس

اکسودوس هم در زمینه‌ ضریب ایمنی نمره‌ قابل‌قبولی می‌گیرد اما باید دقت کرد که کماکان با برنامه‌ای روبه‌رو هستید که در فضای وِب به آن دسترسی پیدا می‌کنید و همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، هر کیف پولی که در فضای اینترنت ارائه می‌شود، کاملا ایمن نیست. از مقوله‌ امنیت که بگذریم، ویژگی مهم دیگری در کیف پول اکسودوس وجود دارد: امکان بازیابی کیف پول در صورت از دست‌رفتن اطلاعات در رایانه‌تان وجود دارد.

زمانی که برای نخستین‌بار برای دریافت کیف پول اکسودوس ثبت‌نام می‌کنید، به شما رمزی ۱۲ کلمه‌ای داده می‌شود. این رمز را بنویسید و در جایی امن از آن نگهداری کنید تا در زمانی که امکان دسترسی به کیف پول‌تان از طریق رایانه به هر دلیلی ممکن نبود، بتوانید وارد حساب‌تان شوید و از کیف پول خود استفاده کنید.

به‌طور کلی می‌توان گفت که کیف پول اکسودوس از ابزارهای کاربردی و مطلوبی است که تجربه‌ خوبی برای کاربران رقم می‌زند. اما یادتان باشد که از نظر امنیتی می‌توانید به سراغ گزینه‌های دیگری هم بروید.

 

کیف پول‌های تحت وب اتریوم را می‌شناسید؟

نوع دیگری از کیف پول‌های مخصوص ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های تحت وب هستند. کیف پول تحت وب یا آنلاین، نرم‌افزار یا سرویس تحت وب‌سایتی است که فقط به شکل آنلاین می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. کیف پول‌های تحت وب خدمات خود را از طریق مرورگرهای وب یا اپلیکیشن‌های متصل به اینترنت به کاربران ارائه می‌کنند.

در این کیف پول‌ها کلید خصوصی یا همان چیزی که شبیه رمزعبور کیف پول‌تان است، در اختیار صاحب وب‌سایت قرار دارد و کنترل صد درصدی حساب کاربری‌تان به دست خودتان نخواهد بود. در کیف پول‌های دیگری که معرفی شد، اطلاعات حساب‌تان روی دستگاهی ذخیره می‌شود که از طریق آن، اقدام به درست ‌کردن کیف پول اتریوم می‌کنید اما در کیف‌های تحت‌وب ماجرا فرق می‌کند و صاحب وب‌سایت هم روی حساب‌تان کاملا نظارت و به آن دسترسی دارد.

یعنی اطلاعات رمزعبورتان در سِروری خارجی ذخیره می‌شود. پس باید به صاحب سرور اعتماد کنید و این یعنی امکان هک‌شدن و سواستفاده از حساب‌تان وجود دارد. از سوی دیگر، حتی خود سایت هم با دسترسی به کوین‌ها و اطلاعات‌تان می‌تواند اقدام به سواستفاده از دارایی‌های دیجیتال‌‌تان کند. درست است؟ امنیت چنین فضایی بالا نیست.

 

کیف پول مای-‌اتر-‌والت

کیف پول «مای‌ اتر والت» (MyEtherWallet) از جمله کیف پول‌های تحت وب است که فقط از اتریوم پشتیبانی می‌کند. در واقع، بستری است که به شما اجازه می‌دهد تا اتریوم‌ها و توکن‌های خود را در آن ذخیره کنید. کارکردن و تعامل با بستری که این کیف پول در آن ارائه می‌شود، کار سختی نیست. استفاده از آن هم کاملا رایگان است. برای انجام تراکنش‌های مختلف با اتریوم‌هایی که در این کیف پول در اختیار دارید هم نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

مای‌اتروالت، کیف پول اتریوم معروفی است که به صورت متن‌باز در دسترس عموم قرار دارد. البته اگر به‌دنبال این هستید که در دنیای رمزارزها کاملا حرفه‌ای قدم بردارید، باید به سراغ گزینه‌های دیگری بروید. چرا؟ چون این کیف پول تحت وب بوده، امنیت بالایی ندارد و ارتباط مستقیمی میان آن و صرافی‌های ارز دیجیتال وجود ندارد. پشتیبانی‌کردن از اتریوم به‌عنوان تنها رمزارز موجود در این کیف پول هم موجب می‌شود که محدودتر از کیف پول‌های دیگر باقی بماند.

 

ویژگی‌های کیف پول مای ‌اتر والت

از آنجا که کیف پول مای ‌اتر والت فقط یک کیف پول اتریوم است، کاربرانی که به سراغ آن می‌روند هم معمولا فقط به‌دنبال انجام تراکنش‌های مختلف با همین رمزارز هستند. در نتیجه یعنی تمرکز و فعالیت‌های‌شان معطوف به یک کیف پول است. پس به کیفی نیاز دارند که تعامل کاربری با آن ساده است و به‌راحتی و سریع امکان انجام عملیات مختلف را فراهم می‌کند.

از این نظر، کیف پول مای ‌اتر والت بسیار مطلوب است. طراحی آن سخت و پیچیده نیست و تمام کاربران می‌توانند به‌سادگی با آن کار کنند. اگرچه این کیف پول فقط مختص اتریوم است اما ارزهای دیجیتال وابسته به آن را هم مانند «اتریوم‌کلاسیک» و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. از آنجا که بعد از بیت‌کوین، اتریوم معروف‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز به شمار می‌رود، تعداد کاربرانی که از مای ‌اتر والت استفاده می‌کنند، بسیار زیاد هستند.

البته همان‌طور که پیشتر هم عنوان شد، نباید و نمی‌توان روی کیف‌پول‌های تحت‌وب خیلی حساب کرد. پس اگر قرار است که اترهای‌تان برای مدتی کوتاه و موقتی در مای‌ اتر والت بمانند و بعد به کیف پول سخت‌افزاری‌تان منتقل شوند، مشکلی وجود ندارد اما برای تراکنش‌ها و سپرده‌گذاری‌ها طولانی‌مدت، بهتر است روی این کیف پول و به‌طور کلی، تمام کیف‌هایی که تحت‌وب هستند چندان حساب نکنید. علت هم این است که از نظر ضریب امنیتی چندان بالا نیستند.

 

کیف پول کوین‌ بیس

«کوین‌ بیس» (CoinBase) هم از گزینه‌های معروف بازار کیف پول‌های ارزهای دیجیتال است. این کیف پول فقط از اتریوم پشتیبانی نمی‌کند و امکان تراکنش و انجام عملیات مختلف برای ارزهایی مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین، بیت کوین کش و… هم با آن وجود دارد. خدمات کوین ‌بیس برای حدود ۳۰ کشور ارائه می‌شود و کنترل و مدیریت اطلاعات لازم برای تراکنش با ارزهای دیجیتال، یعنی کلیدهای خصوصی، در دسترس کاربران قرار ندارد.

این اطلاعات در سرور کوین ‌بیس ذخیره می‌شود. از نقطه‌نظر امنیتی، کیف پول کوین ‌بیس جایگاه خوبی دارد. چرا؟ چون باوجود اینکه آنلاین و تحت ‌وب است اما ۹۹ درصد از دارایی‌ها در کوین ‌بیس به شکل آفلاین نگهداری می‌شوند و این یعنی احتمال دسترسی سارقان و هکرهای ارزهای دیجیتال به آن‌ها بسیار اندک خواهد بود.

راه‌اندازی کیف پول کوین‌ بیس کار دشواری نیست و با مراجعه به وبسایت کوین ‌بیس در چند گام ساده، امکان دسترسی به کیف پول مخصوص به خود برای کاربران مقدور خواهد بود. اطلاعات مربوط به حساب کاربران هم در دستگاه‌های خودشان ذخیره می‌شود و نه در سِرورهای خارجی سایت کوین‌ بیس و… .

 

ویژگی‌های کیف پول کوین ‌بیس

کار کردن با کیف پول کوین ‌بیس ساده است و می‌توانید از طریق وبسایت کوین ‌بیس که یک صرافی بزرگ در عرصه‌ ارزهای دیجیتالی است به آن دسترسی پیدا کنید. اما واقعیتی در این میان وجود دارد که آگاهی از آن برای‌تان خالی از لطف نخواهد بود. صرافی‌های ارزهای دیجیتالی به‌شدت در معرض هک‌شدن و تهاجم‌های مختلف هستند.

پس زمانی که می‌خواهید کیف پول اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری را برای خود تدارک ببینید، بهتر است که به خارج از صرافی‌ها بروید و از نمونه‌های دیگر کیف پول اتریوم استفاده کنید. دسترسی به کیف پول کوین‌ بیس ساده است و کارکردن با آن هم اصلا پیچیدگی خاصی ندارد. اما اگر قرار است که در دنیای رمزارزها حضوری دقیق و جدی داشته باشید، بهتر است که به سراغ کیف پول کوین ‌بیس نروید.

 

کیف پول متاماسک

«متاماسک» (MetaMask) هم انتخاب دیگری است که در میان انواع کیف پول اتریوم می‌توانید داشته باشید. این کیف پول تحت‌وب متن‌باز است و اطلاعات کاربران در مرورگرش ثبت می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این کیف پول دیجیتالی فقط از اتریوم و توکن ERC-20 پشتیبانی می‌کند. در واقع، متاماسک پُل رابطی میان مرورگرهای معمولی و «بلاک ‌چین» (Blockchain) اتریوم است.

بلاک ‌چین اتریوم هم که شبکه‌ای غیرمتمرکز برای استخراج رمزارز و ارتباطات بی‌واسطه و بی‌محدودیت است. متن‌باز بودن کیف پول متاماسک به این معناست که کُدهای برنامه‌نویسی به‌کارگرفته‌شده برای طراحی و نوشتن برنامه‌ این کیف پول در اختیار عموم قرار دارد و همه می‌توانند به‌طور رایگان به آن دسترسی داشته باشند. متن‌بازبودن هر برنامه‌ای می‌تواند موجبات توسعه آن را فراهم کند. چون در این صورت، همه به کدهایش دسترسی دارند و اگر ایرادی وجود داشته باشد یا نیاز به ارتقا در آن دیده شود، افراد مختلف قادر به پیاده‌سازی ایده‌هایشان خواهند بود.

 

ویژگی‌های کیف پول متاماسک

از ویژگی‌های ممتاز کیف پول متاماسک می‌توان به امکان بازیابی اطلاعات حساب کاربران اشاره کرد. اگر اطلاعات کیف پول کاربران گم شود یا از دست برود، به‌واسطه‌ گام‌های امنیتی برای حراست از داده‌ها که در زمان ثبت‌نام انجام می‌شود، بازیابی حساب هم مقدور خواهد بود. متاماسک با دو صرافی ارز دیجیتالی کوین‌ بیس و شیپ‌شیفت همکاری و تعامل دارد و همین باعث می‌شود که به‌ترتیب خرید و فروش اتر و توکن‌های ERC-20 از طریق آن راحت‌تر برای‌تان صورت بگیرد.

از نظر پشتیبانی و حمایت از کاربران هم متاماسک خدمات خوبی را ارائه می‌کند. وجود محتوای آموزشی و صفحه‌ای برای رسیدگی به امور کاربران در سایت این مجموعه گواهی بر عملکرد خوبش در حوزه‌ مدیریت تجربه‌ مشتری است. یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول اتریوم متاماسک در این است که اطلاعات و نشانی‌های خصوصی کیف پول هر کاربر را در مرورگر خودش و نه در سِرورهای مربوط به کیف پول دیجیتال نگهداری می‌کند. چنین چیزی باعث می‌شود که ایمنی عملیات در متاماسک بیشتر از همتایانش مثل کوین‌ بیس باشد و امکان تهاجم خارجی و سایبری به حساب کاربران کمتر شود.

 

کیف پول‌های سخت‌افزاری اتریوم را می‌شناسید؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری اتریوم هم وجود دارند که می‌توانید به‌کمک آن‌ها، در امنیتی بیش از آنچه برای مدل‌های دیگر کیف پول اتریوم وجود دارد، اترهای خود را سروسامان بدهید. کیف پول سخت‌افزاری ابزاری است که می‌توانید در آن اقدام به ذخیره‌ رمزارزهای خود کنید. اطلاعات خصوصی کیف پول هر کاربر یعنی کلیدهای خصوصی که برای ذخیره و تراکنش رمزارزها به آن نیاز دارد در این کیف پول دیجیتال در محیط امن یک میکروکنترلر ذخیره می‌شود.

مزایای زیادی برای کیف پول‌های سخت‌افزاری بیان می‌شود. برای مثال، این کیف‌ها از تهاجمات سایبری آنلاین در امان هستند و حتی مشکلات موجود در رایانه‌ها مانند ویروس و نبود ایمنی کافی هم نمی‌تواند امنیت‌شان را به‌خطر بیندازد. برای کسانی که می‌خواهند در ابعاد کلان و به‌طور پیوسته و مداوم با رمزارزها کار کنند، خرید و استفاده از کیف پول اتریوم سخت‌افزاری، معقول‌ترین گزینه خواهد بود.

شاید برای‌تان جالب باشد که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سرقت و از دست‌رفتن ارزهای دیجیتال موجود و ذخیره‌شده در کیف پول‌های سخت‌افزاری گزارش نشده و بالاترین میزان امنیت را در نگهداری از اتریوم یا ارزهای دیجیتالی دیگر دارند.

 

کیف پول ترزور

«ترزور» (Trezor) کیف پول سخت‌افزاری است که ابتدا برای بیت‌کوین طراحی شده بود اما در نسخه‌های بعدی‌اش خدمات خود را برای اتریوم هم ارائه داد. این کیف پول طرفداران زیادی دارد و یکی از مزایای چشم‌گیر آن، به‌روزرسانی‌های مداومی است که ارائه می‌کند. ذخیره‌شدن اطلاعات حساس کیف پول در ابزاری سخت‌افزاری سایه‌ هک و سرقت را از رمزارزهای ذخیره‌شده در ترزور کم می‌کند. قیمت کیف پول ترزور بالاست. این یعنی اگر شما فردی هستید که به‌طور جدی و کلان به‌دنبال سرمایه‌گذاری در دنیای رمزارزها نیستید، خرید این کیف پول اتریوم برای‌تان به صرفه نخواهد بود.

ترزور علاوه بر بیت‌کوین و اتریوم از ارزهای دیگری هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. برای همین اگر در دسته‌ کسانی قرار دارید که پورتفولیو یا سبد سرمایه‌گذاری رمزارزی‌شان متنوع است، با خرید این کیف پول سود خواهید کرد و مدیریت منسجم‌تری نسبت به ارزهای دیجیتالی‌تان خواهید داشت. آفلاین‌ نگه‌داشتن اطلاعات کیف پول‌تان باعث می‌شود که امنیت دارایی‌های دیجیتالی‌تان به بالاترین سطح در میان کیف پول‌های مختلف اتریوم برسد.

 

ویژگی‌های کیف پول ترزور

زمانی که برای نخستین‌بار اقدام به راه‌اندازی کیف پول ترزور خود می‌کنید، نیاز به واردکردن پین (PIN) اختصاصی به دستگاه دارید. این رمز باعث می‌شود که امنیت کیف پول‌تان بالا برود. در صورتی که فقط خودتان این رمز را بدانید، دیگر دسترسی افراد مختلف به آن غیرممکن می‌شود. یکی دیگر از ابعاد مثبت امنیتی کیف پول دیجیتالی ترزور در این است که مراحلی برای پشتیبانی و حفاظت از کیف پول در اختیارتان می‌گذارد.

با وجود رمز پشتیبانی که برای کیف پول دیجیتالی خود تعیین می‌کنید، اگر کیف دزدیده شود، امکان بازیابی مبالغ موجود در آن، در دستگاهی دیگر وجود خواهد داشت. البته ایمنی و ضریب اطمینان عملیات و تراکنش‌های مختلف با کیف پول ترزور بالاست ولی کارکردن با آن به‌سادگی عملیاتی نیست که از طریق انواع دیگر کیف پول‌های اتریوم انجام می‌دهید.

برای مثال، در هر بار عملیاتی که می‌خواهید با ترزور انجام بدهید، باید کیف را به رایانه‌تان متصل کنید و پین اختصاصی‌ خودتان را وارد نمایید. چنین فرایندی نسبت به دیگر کیف پول‌ها که تحت وب و یا موبایلی و دسکتاپی هستند کمی دشوارتر است.

 

کیف پول لجر نانو اس

برای استفاده از کیف پول سخت‌افزاری «لجر نانو اس» (Ledger Nano S) هم باید هزینه کنید. این کیف پول اتریوم سخت‌افزاری، مانند همتایان نرم‌افزاری‌اش به‌سادگی در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. قیمت زیاد این کیف پول یکی از معایبی است که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید؛ بنابراین، اگر کاربری حرفه‌ای نیستید و نمی‌خواهید که مبالغ هنگفت و کلان ارزهای دیجیتال را در سبد سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال خود مدیریت کنید، بهتر است به سراغ کیف پول دیجیتالی لجر نانو اس نروید.

این کیف پول ارز دیجیتال، امنیت بسیار زیادی به شما ارائه می‌کند. ایمنی بالای آن از دلایلی است که باعث شده تا طرفداران بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا داشته باشد. کیف پول لجر نانو اس، علاوه بر اتریوم بیش از ۱۵۰۰ رمزارز و توکن دیگر را هم پشتیبانی می‌کند. ارزهای دیجیتالی مختلف و توکن‌های گوناگونی مانند بیت‌کوین، ریپل، لایت‌کوین و… در این کیف پول قابلیت نگهداری و تراکنش دارند.

 

ویژگی‌های کیف پول لجر نانو اس

کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌توانند هک شوند یا اگر دستگاه کاربر آلوده به بدافزارها و ویروس‌ها باشد، امنیت ارزهای دیجیتال‌شان هم به خطر می‌افتد اما با وجود داشتن کیف پول‌هایی مانند لجر نانو اس، دیگر هیچ سارقی به اطلاعات محرمانه‌تان دسترسی نخواهد داشت. این کیف پول آفلاین است و دست سارقان و حملات سایبری را از پورتفولیوی ارزهای دیجیتالی‌تان کوتاه می‌کند.

ضمن اینکه از نظر فیزیکی هم این ابزار طوری ساخته شده است که در برابر آسیب‌ها و ضربه‌های فیزیکی مقاومت می‌کند. برای این کیف پول ارز دیجیتال هم امکان تعیین پین (PIN) و رمزی ۲۴ رقمی وجود دارد که در صورت گم‌شدن دستگاه می‌توان مبالغ موجود در آن را روی ابزاری دیگر بازیابی کرد. برای حفظ کارایی و امنیت کیف پول لجر نانو اس باید به‌روزرسانی‌هایی که برای آن ارائه می‌شود را در نظر بگیرید و ابزارتان را اصطلاحاً آپدیت کنید. سختی کارکردن با این کیف به نسبت کیف‌های نرم‌افزاری و گران‌بودن این دستگاه را هم در هنگام تهیه آن در نظر داشته باشید.

 

کیف پول‌های کاغذی اتریوم را می‌شناسید؟

در میان انواع کیف پول اتریوم و ارزهای دیجیتال مختلف، نوع دیگری موسوم به کیف پول کاغذی هم وجود دارد. برای انجام عملیات مختلف با ارزهای دیجیتال نیاز به کدهای QR و کلیدها و رمزهایی وجود دارد. در واقع، تراکنش‌ها از طریق این اطلاعات حساس انجام می‌شوند. کیف پول‌های کاغذی، کیف‌هایی هستند که اطلاعات مذکور را روی خود به شکل مکتوب و روی قطعه‌ای کاغذ نگه می‌دارند. این کیف‌ها را می‌توانید به شکل پرینت‌شده و با اطلاعاتی که نام‌ بردیم، تهیه کنید و تراکنش‌های‌تان را با آن‌ها انجام بدهید.

این دسته از کیف پول‌های کاغذی می‌توانند گزینه‌ای بی‌دغدغه و بی‌دردسر برای‌تان باشند، چون نه مانند کیف پول‌های آنلاین و نرم‌افزاری باید نگران امنیت‌شان باشید و نه مانند سخت‌افزاری‌ها نیاز به مراقبت‌تان دارند. در اینجا فقط با کیف پول‌هایی از جنس کاغذ روبه‌رو هستید که مسئولیت نگه‌داری از همان را دارید و بس.

برای دسترسی به کیف پول‌های کاغذی باید به سراغ بستر و برنامه‌ای بروید که برای‌تان کلیدهای خصوصی، یعنی اطلاعات لازم برای مدیریت و پیشبرد تراکنش‌های رمزارزی را فراهم می‌کند. کلیدها و اطلاعات مذکور منحصربه‌فرد هستند و برنامه‌ای که آن‌ها را تولید می‌کند هم متن‌باز به شمار می‌رود.

برای دست‌یابی به کلیدهای خصوصی نیازی به داشتن اطلاعاتی خاص درباره‌ رایانه و برنامه‌نویسی وجود ندارد و خیلی ساده می‌توانید این کار را با اتصال به اینترنت و مراجعه به برنامه‌هایی که به‌طور تصادفی کلید خصوصی تولید می‌کنند، پیش ببرید. بعد باید رمز تولیدی را برای خود در قالب تکه کاغذی پرینت‌شده نگهداری کنید.

البته زمانی که می‌خواهید از طریق رایانه خود برای دریافت کلید خصوصی اقدام کنید، باید دقت کنید که سیستم از هرگونه ویروس و بدافزار پاک باشد. پس به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و به‌طور تصادفی کلیدتان را دریافت نمایید.

 

کیف پول اِت‌ ادرس

کیف پول‌های «ات ‌ادرس» (EthAdress) از کیف‌های کاغذی برای ذخیره و تراکنش رمزارزها هستند. این کیف‌ها مانند کیف پول‌های معمولی‌اند با این تفاوت که باید در مرحله‌ آخر آن‌ها را چاپ کنید. هیچ هکری نمی‌تواند به کیف پول ات ‌ادرس شما دسترسی پیدا کند. چون این کدهایی که به شما ارائه می‌دهد بخشی از اینترنت نیستند و نگهداری از نسخه‌ کاغذی‌ کد هم که به اختیار خودتان است؛ پس می‌توانید آن را داخل گاو صندوق نگه دارید یا خیلی ساده در جعبه‌ای زیر تخت‌تان از آن محافظت کنید.

دقت کنید که این کیف پول زمانی می‌تواند مورداستفاده‌تان قرار بگیرد که قصد خرید اتریوم و نگهداری آن را داشته باشید. اگر قرار باشد که در بازارها و صرافی‌های ارز دیجیتالی شرکت کنید و خرید و فروش انجام بدهید، نیاز به داشتن کیف پول آنلاین را حس خواهید کرد که از طریق آن، تراکنش‌های برخط را صورت بدهید.

 

ویژگی‌‌های کیف پول ات ‌ادرس

امنیت کیف پول ات ‌ادرس زیاد است و هزینه‌ استفاده از آن مبلغ قابل‌توجهی نیست. ات ‌ادرس از قراردادهای هوشمندی که در سطح شبکه‌های غیرمتمرکز میان دو کاربر بدون هیچ واسطه‌ای صورت می‌گیرد، پشتیبانی نمی‌کند. اطلاعات لازم برای پیش‌برد تراکنش‌های رمزارزی و کدهای موردنیاز یعنی کلیدهای عمومی و خصوصی در این کیف پول به‌شکل پرینت‌شده روی کاغذ به دست‌تان می‌رسند.

برای دریافت اعداد و کدهای تصادفی ات ‌ادرس نیازی به ثبت‌نام در هیچ پلتفرمی وجود ندارد و می‌توانید به‌سادگی و در نهایت امنیت، به اطلاعات لازم برای انجام تراکنش‌ها و عملیات با ارزهای دیجیتال مشغول شوید. برای کسانی که می‌خواهند رمزارزها را خریداری و نگهداری کنند، استفاده از چنین کیف پول‌هایی توصیه می‌شود.

چون با وجود ات‌ ادرس و همتایان آن، دیگر نگرانی خاصی بابت امنیت شبکه وجود نخواهد داشت و کاربران می‌توانند با خیال راحت رمزارزهای خود را برای مدتی طولانی نگهداری کنند. اما اگر بنا باشد که فعالیت‌هایی پی‌درپی با ارزهای دیجیتالی صورت بگیرد، بدیهی است که نیاز به داشتن کیف پول الکترونیکی آنلاین و مواردی وجود دارد که کاربر را به صرافی‌ها و افراد دیگر متصل می‌کنند.

 

بهترین کیف پول‌های اتریوم در ایران را می‌شناسید؟

در ایران هم رویکردها نسبت به ارزهای دیجیتال مثبت است و برنامه‌هایی برای ساخت و تولید کیف پول‌های ارز دیجیتالی مختلف وجود دارد. البته به‌جز موارد وطنی، امکان دسترسی به کیف پول‌های سخت‌افزاری هم موجود است و اگر اهل انجام معاملات رمزارزی مختلف هستید، می‌توانید اقدام به خرید کیف پول‌هایی مانند لجر نانو اس کنید. این کیف پول‌ها ارزش و ایمنی بالایی دارند.

باید بدانید که بسیاری از سایت‌ها و صرافی‌های مختلفی که کیف پول اتریوم یا ارزهای دیگر را به شکل آنلاین به کاربران ارائه می‌دهند، محدودیت‌هایی برای عرضه‌ خدمات به برخی کشورها دارند. بسیاری از آن‌ها ایران را در لیست تحریم‌های خود دارند و نیاز دارید که با تغییر IP و دور زدن محدودیت‌ها، از خدمات این صرافی‌ها و وب‌سایت‌ها استفاده کنید، البته باید در این کار حرفه‌ای باشید، زیرا ممکن است که این وب‌سایت‌ها پس از آنکه متوجه شوند از ایران هستید، حساب شما را مسدود کنند.

 

سخن پایانی

شناخت ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف در دنیای رمزارزهایی مانند اتریوم باعث می‌شود که تصمیم‌گیری‌های بهتری درباره‌ عملیات مختلف داشته باشید. اگر با رمزارزهای مختلف و ابزارهای‌شان مانند کیف پول‌های مناسب آشنا شوید، سرمایه‌گذاری، خرید و فروش و اقدامات دیگر ساده‌تر و صحیح‌تر برای‌تان پیش خواهد رفت.

نمی‌توان توصیه‌ای کلی درباره‌ انتخاب کیف پول اتریوم به کاربران داشت. واقعیت این است که هر کاربر اهداف و عملکردهای مختلفی را می‌پسندد و از همین رو باید با شناسایی امکانات گوناگون متوجه شود که کدام کیف پول‌ اتریوم برایش مناسب‌تر است. البته این نکته عمومی و کلی را بار دیگر به شما گوشزد می‌کنیم که کیف پول اتریوم آنلاین و نرم‌افزاری نسبت به موارد سخت‌افزاری و کاغذی امنیت کمتری دارد. پس حواس‌تان را جمع کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا