🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پولپلتفرم‌های معاملاتی

پرفکت مانی چیست؟ | کاربردهای (Perfect Money)

اگر به دنبال آشنا شدن با مفهوم پرفکت مانی هستید، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله به‌طور کامل با این سیستم پرداخت آشنا خواهید شد. پرفکت مانی در واقع یک شرکت و سیستم پرداخت بین‌المللی به شمار می‌رود که با آن می‌توانید به‌راحتی پرداخت‌های اینترنتی خود را در سایت‌های خارجی انجام داده، به سرتاسر جهان ارز منتقل کرده یا درآمدهای ارزی خود را دریافت کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این سایت این است که به کاربران ایرانی نیز اجازه‌ استفاده از خدمات خود را می‌دهد.

در واقع می‌توان گفت که پرفکت مانی نوعی کیف پول دیجیتالی است که امکان تبدیل ارزهای مختلف به ارزهای دیجیتال و برعکس، ذخیره کردن پول، پرداخت در سایت‌هایی که آن را قبول می‌کنند و غیره را به کاربران می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این سیستم پرداخت، در ادامه با ما همراه باشید.

پرفکت مانی

پرفکت مانی سیستم پرداختی جهانی است که به دلیل امکانات بسیار زیادی که به کاربرانش ارائه می‌دهد محبوب است. یکی از ویژگی‌های مهم این‌ وب‌سایت این است که به کاربران ایرانی امکان فعالیت می‌دهد. این وب‌سایت امکانات بسیار گوناگونی نظیر تبدیل ارزها به یکدیگر یا سپرده‌گذاری را نیز به کاربرانش می‌دهد.

«پرفکت مانی» (Perfect Money) یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که برای پرداخت‌های غیرنقدی بر روی اینترنت ابداع شده و به کار می‌رود. شما می‌توانید حساب پرفکت مانی خود را شارژ کنید و از طریق این سیستم، از وب‌سایت‌هایی که پشتیبانی‌کننده‌ آن هستند، خرید اینترنتی انجام دهید.

همچنین کاربران می‌توانند به‌وسیله‌ حساب‌های پرفکت مانی خود پول دریافت یا ارسال کنند. این وب‌سایت ویژگی دیگری نیز به نام «ووچر» (Voucher) دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

نوشته های مشابه

پرفکت مانی در سال ۲۰۰۷ در کشور پاناما ساخته شد، اما کمپانی آن در شهر زوریخِ کشور سوئیس واقع شده است. محبوبیت و معروفیت این سرویس از سال ۲۰۱۱ و بعد از ورشکست شدن کمپانی رقیبش یعنی Liberty Reverse افزایش پیدا کرد. بعد از آن بود که این سرویس پرداخت به مرور زمان در جهان و در زمینه‌های مختلف، مورد استفاده‌ی افراد زیادی قرار گرفت.

سیستم پرفکت مانی چند ویژگی خاص دارد که باعث شده است این سیستم پرداخت آنلاین نسبت به بعضی رقیبان خود نظیر «پی پال» (Paypal) محبوبیت بیشتری کسب کند. برای مثال پرفکت مانی توجهی به تحریم‌ها علیه بعضی کشورها نظیر ایران ندارد و به کاربران در تمامی کشورها خدمات ارائه می‌دهد.

همچنین این وب‌سایت کارمزد کمی دریافت می‌کند که باعث شده است، نزد کسانی که مشغول تجارت هستند، بسیار محبوب‌تر شود. بخشی از این حوزه‌ها شامل هایپ‌ها (سرمایه‌گذاری‌هایی با وعده سود بالا)، سیستم‌های هرمی، سایت‌های کسب درآمد متفاوت مانند PTC، سیستم‌های زیرمجموعه‌گیری، فروشگاه‌های آنلاین به‌خصوص، صرافی‌ها و غیره هستند.

همچنین این سرویس، موقعیت‌های خاص و زیادی را در اختیار کاربران اینترنت و صاحبان کسب و کارهای آنلاین قرار می‌دهد. تمامی کابران پرفکت مانی قادر هستند به سهولت، سرمایه‌ خود را در کوتاه‌ترین زمان و با نرخ‌های معقول به دیگر ارزهای الکترونیکی تبدیل کنند.

در سال ۲۰۱۳ اپلیکیشن‌های اندروید و iOS مخصوص به پرفکت مانی ابداع شد و این سرویس پرداخت توانست با جذب کاربران موبایل، سهم بیشتری را از بازار به خودش اختصاص دهد.

با این وجود در حال حاضر هنوز هم قسمت زیادی از کاربران دائمی پرفکت مانی، مانند گذشته از وب‌سایت برای نقل و انتقالات خود استفاده می‌کنند. در این سیستم پرداخت نیز مانند دیگر سیستم‌های پرداخت از برنامه‌ بازاریابی استفاده می‌شود و در امتداد آن، کاربرانی که کاربر جدیدی به سیستم دعوت می‌کنند، درآمد بیشتری از کارمزد تراکنش‌های خود به دست می آورند. این منبع درآمد، مقدار ثابت پورسانت است که به‌صورت ماهیانه به حساب شما افزوده خواهد شد.

در آخر می‌توان ادعا کرد که این سیستم به‌عنوان پلتفرم پرداخت برای تسویه‌ حساب‌های آنی و امن کسب و کارها و کاربران ایجاد شده است، ولی عده‌ای از افراد هم هستند که از پرفکت مانی برای پول‌شویی و اقدامات کلاهبردارانه استفاده می‌کنند.

 

نحوه استفاده از پرفکت مانی

نحوه‌ کارکردن با پرفکت مانی بسیار ساده است. شما برای شروع کارتان با کیف پول پرفکت مانی، باید در ابتدا به وب‌سایت رسمی پرفکت مانی Perfectmoney.is وارد شوید. سپس زبان مورد نظر خود را انتخاب نمونده و Sign in کنید. اطلاعات درخواست‌شده را در صفحه‌ای که باز می‌شود، وارد کنید.

دقت کنید که اطلاعات واقعی را برای عضویت به سایت ارائه دهید تا دفعه‌ بعد برای ورود به حساب خود با مشکلی مواجه نشوید. پس از عضویت و فعال‌سازی اولیه‌ حساب، می‌توانید از سیستم پرداخت پرفکت مانی استفاده کنید. بعضی از امکانات پرفکت مانی نظیر شارژ حساب از طریق بانک نیاز به احراز هویت دارد که برای کاربران ایرانی نیز امکان پذیر است.

شما می‌توانید به چند روش، حساب پرفکت مانی خود را شارژ کنید. شما می‌توانید از طریق اشخاص دیگر با دادن ایمیل متصل به اکانت خود، اکانت‌تان را شارژ کنید یا از درگاه‌های بانک‌ها یا صرافی‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ووچر‌ها استفاده کنید که شبیه کارت‌های اعتباری با مبلغ خاصی هستند. همچنین ووچرها را می‌توانید از اشخاص یا وب‌سایت‌های معتبر خریداری کنید.

در ایران نیز می‌توانید وب‌سایت‌های معتبر یا صرافی‌هایی را پیدا کنید که حساب شما را در قبال دریافت ریال شارژ می‌کنند.

 

مزایا و معایب استفاده از پرفکت مانی

همان طور که قبل‌تر هم گفته شد، پرفکت مانی یکی از شرکت‌های پیشرفته در حوزه‌ ارائه‌ خدمات پرداخت غیرنقدی در اینترنت است که به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌های خود را به‌صورت ایمن و سریع در بستر اینترنت انجام دهند. این سیستم قابلیت‌های بسیار دیگری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، پس با ما باشید تا پس از آن به ذکر معایب این سیستم نیز بپردازیم.

همان‌طور که می‌دانید، پرفکت مانی تحول بزرگی در سیستم‌های مالی در سرتاسر دنیا ایجاد کرده و قابلیت‌های متنوع و بسیار زیادی دارد. قابلیت‌های این سیستم پرداخت را می‌توان در موارد آمده در لیست زیر خلاصه کرد.

  • تبدیل پول در پرفکت‌مانی به دیگر ارزهای رایج و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا طلا؛
  • انتقال پول میان کاربران؛
  • انجام پرداخت‌های اینترنتی برای خرید کالاها یا خدمات اینترنتی؛
  • دریافت وام (یا حتی قرض دادن) درون سیستم و دریافت درآمد اضافه با استفاده از برنامه‌ی شراکتی Partnership Program؛
  • امکان ایجاد درگاه پرداخت بر روی سایت شخصی خودتان؛
  • نگهداری ارزهای خود و دریافت سود ماهیانه به جای مانده حساب؛
  • تمدید حساب‌های ماهیانه‌ خود در سایت‌های دیگری نظیر نتفلیکس؛
  • استفاده از ووچرها بدون داشتن اکانت پرفکت مانی

همچنین در این سیستم انواع اکانت‌ها در اکانت کاربران و به نرخ بازار، قابل معاوضه هستند. انواع حساب نیز در این سیستم پرداخت شامل حساب معمولی، حساب برتر یا پرمیوم و حساب مشارکتی می‌شود.

با این حال این سرویس پرداخت معایب و ریسک‌های مختص به خودش را هم دارد. شرکت پرفکت مانی، در پاناما به ثبت رسیده است و پاناما کشوری است که قوانین نظارت بر امور مالی در آن به اندازه‌ کافی سخت‌گیرانه نیست. برای مثال، این شرکت برخلاف شرکت‌های واقع‌شده در غرب، می‌تواند دارایی خود را در فعالیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند؛ همین موضوع باعث می‌شود ریسک پس‌انداز پول در این سیستم بالا برود. همچنین اصلی‌ترین دلیلِ عدمِ پذیرش این ارز الکترونیک در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی نیز همین مشکلات است.

 

امنیت پرفکت مانی چقدر است؟

یکی از مواردی که نزد کاربران اهمیت بالایی دارد، امنیت حساب‌های پرفکت مانی است. کلاهبرداری در سطح اینترنت، مخصوصا انتقال وجه‌های آنلاین بسیار نرخ بالایی دارد و این مورد به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا در رابطه با امنیت این سیستم بیشتر به شما توضیح دهیم.

اگر به این سیستم پرداخت علاقه دارید، حتما باعث خوشحالی‌تان می‌شود که بگوییم، کمتر پیش می‌آید که اکانت‌های پرفکت مانی مورد هجوم افراد بیگانه قرار بگیرند. اولین دلیل، ناشناخته بودن پرفکت مانی است؛ چون هنوز به طور جهانی در میان کاربران محبوب نشده است. همچنین می‌توان ادعا کرد که شرکت پرفکت مانی، تدابیر امنیتی بسیار بالایی برای حساب‌های پرفکت مانی در نظر گرفته است.

اولین سیستم امنیتی را می‌شود به آدرس آی پی کاربر اختصاص داد. یعنی هنگامی که کاربر با آی‌پی خاص خود وارد سیستیم می‌شود، در دفعات بعد نیز باید از همان آی‌پی استفاده کند، در غیر این صورت سیستم از کاربر پین خاصی را درخواست می‌کند که قبلا آن را به کاربر داده است.

دومین عملیات امنیتی ارسال اس ام اس به شماره‌ ثبت شده در پنل است. در این شرایط برای وارد شدن به حساب کاربری، نیاز به کدی دارید که به شماره‌ همراه شما پیامک می‌شود.

و در آخر سومین مورد امنیتی حساب‌های پرفکت مانی به کارت کد مرتبط است که در این کارت چندین کد وجود دارد که استفاده از آن‌ها برای هر تراکنش ضروری است.

 

آیا ایرانیان می‌توانند با پرفکت مانی کار کنند؟

همان‌طور که گفته شد تشابه‌های زیادی میان پرفکت مانی و پی پال وجود دارد اما مهم‌ترین ویژگی آن که برای ایرانیان بسیار مهم است، نداشتن محدودیت این سیستم برای کاربران ایرانی است.

با در نظر گرفتن تحریم‌های مختلف مالی که بر کاربران ایرانی وارد شده، پرفکت مانی جزو معدود شرکت‌هایی به شمار می‌رود که ایران را تحریم نکرده و همچنان یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای تراکنش‌های مالی در دنیا محسوب می‌شود. ممکن است شما هم جزو کسانی باشید که قصد انتقال پول به خارج از کشور را دارید یا می‌خواهید پول دستمزد خود را از مشتریان خارجی بدون دردسر دریافت کنید. تحت چنین شرایطی پرفکت مانی بهترین گزینه برای شما به‌شمار می‌رود.

قابل ذکر است که پرفکت مانی حتی بخشی به زبان فارسی برای کاربران ایرانی دارد. کاربران ایرانی با انتخاب زبان فارسی می‌توانند از تمام امکانات این وب سایت استفاده کنند.

برای استفاده از خدمات پرفکت مانی در ایران تنها لازم است از طریق آموزش افتتاح حساب در این پلتفرم اقدام کرده و اولین حساب خود را در این سیستم بسازید. همچنین قادر هستید از طریق صفحه‌ خرید پرفکت مانی به طور مستقیم متصل شده و پرفکت مانی خریداری نمایید.

 

سخن پایانی

اگر در ایران ساکن هستید و به حساب‌های مالی جهانی دسترسی ندارید، پرفکت مانی یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. با بررسی مزایای آن حتما متوجه شده‌اید که استفاده از این سیستم واقعا برای کاربران ایرانی به صرفه است.

به علاوه‌ی اینکه برای شروع به کار نیاز به احراز هویت ندارید و این سیستم در ایران تحریم نیست. اگر خودتان اقدام به باز کردن حساب در سایت پرفکت مانی کردید، یادتان باشد که حتما اطلاعات واقعی‌تان را وارد سیستم کرده و از وارد کردن اطلاعات تقلبی پرهیز کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا