🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی بهترین کف پول های ریپل | کیف پول ریپل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ارزهای دیجیتال که بعد از بیت کوین یکی پس از دیگری به بازار معرفی شدند، هر یک ویژگی‌هایی دارند که برای توسعه‌ شبکه‌های غیرمتمرکزی مانند بلاک چین در دنیا تلاش می‌کنند. درست مانند اینترنت که در دهه‌ ۹۰ میلادی وارد دنیای ما شد و جبهه‌گیری‌های شدید علیه آن وجود داشت، رمزارزها هم در مسیری مشابه حرکت می‌کنند.

با این‌حال، روز‌به‌روز به محبوبیت این رمز ارزها افزوده می‌شود و افراد بسیاری هستند که علاوه بر بیت کوین، به سرمایه‌گذاری روی این ارزهای دیجیتال هم روی خوش نشان داده‌اند.

ارز دیجیتال ریپل یکی از همین رمزارزهای معروف است که در بستر شبکه‌ای به همین نام فعالیت می‌کند. این رمز ارز در زمان نگارش این مقاله رشد قیمت خوبی را تجربه می‌کند. پس اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد سرمایه‌گذاری روی این رمز را دارید، در ادامه‌ مطلب با ما همراه باشید تا بهترین کیف پول‌های ریپل را برای شما معرفی کنیم.

ارز دیجیتال ریپل

ریپل پلتفرمی‌ست که برای نهادهای مالی و بانک‌ها، انواع محصول مالی غیرمتمرکز می‌سازد. هدف اصلی کمپانی ریپل همیشه این بوده که انتقال پول بین‌المللی و بین بانکی را سریع، بدون دخالت شخص ثالث و ارزان‌تر کند.

ریپل (Ripple) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که برای بانک‌ها و نهادهای مالی، محصولات مالی غیرمتمرکز می‌سازد. هدف ریپل این است که بتواند انتقال پول بین بانکی و بین‌المللی را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند که البته این هدف تا حد زیادی محقق شده است و اکنون بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگی برای انجام انتقال‌های پولی خود از محصولات ریپل استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

برای شناخت بهتر ارز دیجیتال ریپل باید با تفاوت‌های «ایکس‌آر‌پی» (XRP)، «ریپل» (Ripple) و «ریپل‌نت» (RippleNet) آشنا شویم. در واقع وقتی صحبت از ارز دیجیتال ریپل می‌شود، منظور همان XRP است که روی پلتفرم پرداخت دیجیتال ریپل‌نت استوار است. این پلتفرم خودش روی پایگاه‌داده‌ لجر توزیع‌شده، به نام «ایکس‌آر‌پی لجر» (XRP Ledger) بنا شده است. ریپل‌نت توسط شرکتی به نام ریپل مدیریت می‌شود، ولی ایکس‌آرپی لجر «متن‌باز» (Open Source) بوده و به بلاک‌ چین هم مبتنی نیست.

با اینکه ایده‌ اصلی پلتفرم پرداخت ریپل در سال ۲۰۰۴ توسط «رایان فاگر» (Ryan Fugger) مطرح شد، ولی این در سال ۲۰۱۲ بود که توسعه‌ اصلی ریپل توسط «جد مک‌کلب» (Jed McCaleb) و «کریس لارسن» (Chris Larson) آغاز شد.

ارز دیجیتال ریپل یا همان XRP بدین منظور توسط شرکت ریپل ساخته شد تا یک جایگزین مقیاس‌پذیر، کم‌هزینه و سریع برای دیگر ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های پرداخت مالی فعلی مثل «سویفت» (SWIFT) باشد.

امروزه XRP توانسته خود را با نام ریپل به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال معرفی کند و با استقبال خوبی هم مواجه شده است. اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، پس حتما از اهمیت این ارز دیجیتال خبر دارید و به دنبال یک کیف پول مناسب برای نگهداری آن هستید. پس بهتر است برویم سراغ اصل مطلب.

 

کیف پول ریپل؛ یک کیف پول خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ارزهای دیجیتال هم مانند پول و اسکناس در دنیای واقعی به یک جای امن برای نگهداری نیاز دارند. این جای امن می‌تواند یک سایت اینترنتی، برنامه‌ی کامپیوتری یا حتی یک سخت‌افزار مجزا باشد که به آن کیف پول دیجیتال (Wallet) می‌گویند.

کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که در بخش بعدی اشاره‌ کوتاهی به آن‌ها می‌کنیم ولی برای آشنایی بیشتر با این کیف پول‌ها می‌توانید مقاله‌ «کیف پول دیجیتال» را مطالعه کنید. فعلا تنها چیزی که لازم است بدانید این است که یک کیف پول دیجیتال ممکن است از یک نوع ارز دیجیتال پشتیبانی نکند. برای همین همواره باید قبل از استفاده از یک کیف پول، مطمئن شوید که از ارزهای دیجیتال مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند.

پس مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول برای ذخیره‌ ریپل این است که کیف پول انتخابی از این رمزارز پشتیبانی کند. مورد بعدی امنیت کیف پول است. شما قرار است بخش بزرگی از دارایی‌های دیجیتال خود را در این کیف پول ذخیره کنید، پس باید خیال‌تان راحت باشد که خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

علاوه بر این، بهتر است سراغ کیف پولی بروید که کار کردن با آن آسان باشد. بیشتر کیف پول‌ها طراحی ساده‌ای دارند ولی برخی از آن‌ها نیز دارای امکانات بسیار بیشتر از نیاز شما هستند؛ برای مثال امکان خریدوفروش ارز دیجیتال از داخل خود این کیف پول‌ها وجود دارد. پس اگر قصد شما تنها ذخیره کردن دارایی خود در آن است و نمی‌خواهید خریدوفروش کنید، بهتر است به سراغ کیف پول‌هایی بروید که این امکانات را ندارند تا کار کردن با آن راحت و آسوده باشد.

 

امن ترین کیف پول های ریپل را می‌شناسید؟

در بخش قبلی از ویژگی‌های لازم و ضروری برای انتخاب یک کیف پول الکترونیکی گفتیم. انواع مختلفی از کیف پول‌های دیجیتال در بازار وجود دارد. اصولا مواردی که با دنیای اینترنت کاری ندارند و به حالت آفلاین یا سخت‌افزاری طراحی می‌شوند، از ضریب ایمنی بالاتری برخوردار هستند و دسترسی غریبه‌ها به اطلاعات موجود در آن‌ها دشوارتر است.

قرار نگرفتن در معرض تهاجمات سایبری و هکرها می‌تواند تا حد زیادی امنیت هر کیف پول ارز دیجیتال را بالا ببرد. البته فقط امنیت شبکه‌ جهانی نیست که می‌تواند روی ایمنی کیف‌تان اثر بگذارد. خود کیف پول، رایانه و ابزارهایی که از طریق‌شان به شکل‌های مختلف دست به تراکنش‌های مالی می‌زنید هم باید از امنیت کافی برخوردار باشند.

برای مثال، اگر رایانه‌تان ویروسی باشد یا پای هکرها به آن باز شده باشد، در استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری که ارتباطی با دنیای مجازی ندارند هم ممکن است مشکلاتی برای نقل و انتقالات شما پیش بیاید. در ادامه با انواع کیف پول ریپل و نمونه‌های برتر هر یک آشنا خواهید شد.

 

انواع کیف پول‌ های ریپل

همان‌طور که گفتیم، کیف پول‌های دیجیتال انواع مختلفی دارند. معمولا کیف پول‌ها را به دو دسته‌ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌کنند. کیف پول‌های نرم‌افزاری همواره به اینترنت متصل هستند و برای همین به آن‌ها «کیف‌پول‌های گرم» (Hot Wallet) هم می‌گویند. کیف‌پول‌های نرم‌افزاری می‌توانند در قالب یک سایت اینترنتی، اپلیکیشن موبایل یا برنامه‌ کامپیوتری باشند.

در طرف دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری را داریم که تمام اطلاعات آن‌ها در خود این سخت‌افزارها ذخیره می‌شود. درواقع چنین کیف پول‌هایی آفلاین بوده و به اینترنت متصل نیستند. به همین دلیل به آن‌ها «کیف پول‌های سرد» (Cold Wallet) هم می‌گویند. البته «کیف پول‌های کاغذی» (Paper Wallet) را هم داریم که می‌توان آن را هم جزو کیف پول‌های سرد محسوب کرد.

اما کدام یک از این کیف پول‌ها برای ذخیره‌ ریپل امن‌تر هستند؟ سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال همواره استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری را توصیه می‌کنند که می‌توانید برای تهیه آن‌ها از داخل ایران از سایت معتبر ولت سنتر کمک بگیرید. دلیل این موضوع این است که کیف پول‌های نرم‌افزاری به دلیل اینکه همواره به اینترنت متصل هستند، امکان حمله و نفوذ به آن‌ها وجود دارد، اما در مورد کیف پول‌های سخت‌افزاری، تا زمانی که شما به خوبی از آن محافظت کنید، هیچ خطری دارایی‌هایتان را تهدید نخواهد کرد.

 

کیف پول‌های نرم‌ افزاری ریپل

از انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول‌های تحت وب امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های موبایل و دسکتاپ دارند. با این‌حال، بازهم امنیت کیف پول‌تان به مواردی نظیر امنیت گوشی موبایل، رایانه و اتصال امن به اینترنت بستگی دارد. زمانی که از کیف پول‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کنید، باید دقت کنید که کلید‌ خصوصی‌تان فاش نشود.

«کلید خصوصی» (Private Key) یا کلید مخفی، متغیری در دنیای رمزارزهاست که الگوریتمی برای رمزگذاری و رمزگشایی ارائه می‌دهد. از طریق این الگوریتم‌هاست که امکان تعامل و تراکنش‌های مختلف با رمزارزها برقرار می‌شود و از دست دادن آن به معنی از دست دادن سرمایه‌تان است. در ادامه چند مورد از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ریپل را معرفی می‌کنیم.

 

کیف پول موبایلی اِج (Edge)

کیف پول موبایلی «اج» (Edge) علاوه بر ریپل از دیگر ارزهای دیجیتال معتبر هم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در دو نسخه‌ اندروید و iOS ارائه شده و در واقع یک کیف پول نرم‌افزاری از نوع موبایلی است. امکاناتی نظیر تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان رمزعبور هم در این کیف پول تعبیه شده و می‌توانید در صورت فراموشی رمزعبور کیف پول خود، اقداماتی برای بازیابی‌اش صورت بدهید. کیف پول اج، یکی از بهترین کیف پول‌های موبایلی برای ذخیره کردن ریپل محسوب می‌شود و امکان نقل‌و‌انتقالات رمزارزی به رمزارزی هم در آن وجود دارد.

 

ویژگی‌های کیف پول اِج

شاید این نکته که کیف پول اج تنها برای گوشی‌های موبایل در دسترس است، یک ویژگی خوب برای آن به شمار برود. دلیلش هم این است که سازندگان آن تمام نیرو و تمرکز خود را روی ‌بهتر کردن این نسخه‌ها گذاشته‌اند و می‌توان به آن اعتماد کرد.

تأیید هویت دوعاملی یکی دیگر از ویژگی‌ها ضروری و پرکاربرد این کیف پول است که تا حد زیادی امنیت دارایی‌هایتان را تضمین می‌کند. همچنین از داخل خود کیف پول اج، می‌توانید ارزهای دیگر خود را به ریپل تبدیل کرده یا ریپل خود را فروخته و تتر یا دیگر ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده را دریافت کنید.

 

کیف پول کریپتونِیتور (Cryptonator)

کار کردن با «کریپتونیتور» (Cryptonator) ساده است و به کاربران امکان پرداخت‌ و دریافت‌ فوری رمزارزها را می‌دهد. کریپتونیتور هم علاوه بر ریپل، از چند رمزارز مختلف دیگر پشتیبانی می‌کند و هزینه‌ کارمزدهایی که برای سامان‌دهی به تراکنش‌های مختلف در آن پرداخت می‌شود هم بسیار اندک است.

البته در میان نقاط قوتی که نام برده شد، بهتر است به نقاط ضعف این کیف پول هم اشاره‌ای داشته باشیم. واقعیت این است که کریپتونیتور از نقطه‌نظر رسیدگی به مشتریان و مدیریت خدمات مشتری، چندان قوی عمل نمی‌کند.

 

ویژگی‌های کریپتونیتور

کریپتونیتور از جمله کیف پول‌های نرم‌افزاری است که امکان استفاده از آن در دسکتاپ، مرورگر وب و موبایل وجود دارد. به عبارت دیگر، با استفاده از یکی از این نسخه‌ها، می‌توانید به دارایی‌های خود در سایر نسخه‌ها هم دسترسی داشته باشید. این یک ویژگی بسیار خوب است که کریپتونیتور را به عنوان یک انتخاب مناسب معرفی می‌کند.

همچنین این کیف پول از زبان‌های مختلفی هم پشتیبانی می‌کند که باعث شده افراد دیگر کشور‌ها بتوانند آسان‌تر از خدمات آن بهره ببرند. انگلیسی، روسی، اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی از جمله این زبان‌ها هستند. از نظر امنیتی هم باید بگوییم کریپتونیتور هم از تأیید هویت دوعاملی استفاده می‌کند و از این نظر هیچ کمبودی ندارد.

طبق آماری که در سایت رسمی خود کریپتونیتور منتشر شده، این کیف پول ۱ میلیون کاربر فعال دارد و توانسته بیش از ۱۰۰ میلیون تراکنش را پردازش کند.

 

کیف پول اتمیک (Atomic)

کیف پول «اتمیک» (Atomic) علاوه بر XPR از ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و چیزی بالغ بر ۳۰۰ توکن و رمزارز دیگر هم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول ساختاری غیرمتمرکز دارد و برای انجام تراکنش‌ها و اقدامات مختلف مالی‌تان نیاز به هیچ واسطه‌ای نخواهید داشت. یکی از ویژگی‌های بسیار مناسبش، وجود تیم پشتیبانی قوی‌ است که به کاربران کمک می‌کنند تا مشکلات‌شان را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف نمایند.

همچنین امکان خرید انواع ارزهای دیجیتال در کیف پول اتمیک با کارت‌های اعتباری وجود دارد. عملیات مختلف در کیف پول اتمیک کاملا ناشناس انجام می‌شود و هیچ‌کس از هویت کاربر باخبر نخواهد بود. برای همین، امکان بلاک ‌کردن حساب هیچ کاربری وجود ندارد. شرکت اتمیک هیچ‌گونه نظارت و کنترلی بر حساب‌های کاربرانش ندارد و کنترل همه‌ امور به دست خود افراد است. اطلاعات کاربران روی وسیله‌ خودشان ذخیره و رمزگذاری می‌شود.

 

ویژگی‌های کیف پول اتمیک

شاید مهم‌ترین ویژگی کیف پول اتمیک که آن را نسبت به رقبا جلوتر می‌اندازد، تنوع بسیار بالای نسخه‌های آن است. جالب است بدانید که نسخه‌ دسکتاپ کیف پول اتمیک، علاوه بر پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز و مَک، از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل «لینوکس» (Linux) هم پشتیبانی می‌کند.

اما این تنها ویژگی جالب کیف پول اتمیک نیست. شما همچنین می‌توانید با ذخیره و نگه‌داری برخی از رمزارزها مثل ترون، به صورت ماهانه سود کسب کنید. برای محاسبه‌ این سود می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی این کیف پول، از قسمت ماشین‌حساب کمک بگیرید.

 

کیف پول اکسودوس (Exodus)

«اکسودوس» (Exodus) هم کیف پول ریپل دیگری است که هم نسخه‌ دسکتاپ و هم نسخه‌ موبایلی آن منتشر شده و در اختیار کاربران قرار دارد. نقل و انتقالات XPR از طریق این کیف یا با آدرس‌های ریپل یا از راه کدهای QR انجام می‌شود.

اکسودوس از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کند. سادگی کار کردن با اکسودوس باعث شده به یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی بازار بدل گردد. از سال ۲۰۱۵ که این کیف راهی بازار شد تاکنون، تعداد بسیار زیادی از کاربران را به خود جلب کرده است.

اکسودوس کلیدهای خصوصی و داده‌های مرتبط با تراکنش را در رایانه‌ کاربر ذخیره و کدگذاری می‌کند. هدف سازندگان این کیف پول، ایجاد بستری بوده که به کمک آن، تمام کاربرانی که دانش فنی زیادی ندارند هم بتوانند از این بستر به‌خوبی استفاده کنند.

 

ویژگی‌های اکسودوس

یکی از ویژگی‌های مهم اکسودوس پشتیبانی قوی و به‌روزرسانی‌های مداوم است. حتی در سایت رسمی این کیف پول، یک شمارش معکوس برای انتشار نسخه‌ بعدی نرم‌افزاری دسکتاپی آن وجود دارد که نشان می‌دهد چقدر تیم سازنده در مورد به‌روزرسانی‌های امنیتی و کاربردی مصمم هستند.

علاوه بر این، اکسودوس دارای صرافی داخلی نیز است. این یعنی کاربران می‌توانند از داخل همان کیف پول به خریدوفروش ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده از جمله ریپل بپردازند. برای این‌کار هیچ‌گونه عضویت و تأیید هویتی هم نیاز نیست.

 

کیف پول‌های سخت‌افزاری ریپل

کیف پول‌های نرم‌افزاری با اینکه رابط کاربری جذابی دارند و کار کردن با آن‌ها هم راحت است ولی از نظر امنیتی همواره در معرض خطر قرار دارند. اما کیف پول‌های سخت‌افزاری از آنجایی که هیچ اتصالی به اینترنت ندارند و تمام اطلاعات خصوصی روی خودشان ذخیره می‌شود، چنین مشکلاتی ندارند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری کنترل و مدیریت ریپل یا ارزهای دیگر را تماما به عهده‌ خودتان می‌گذارند و مانع از بروز مشکلاتی نظیر تهاجم هکرها به سرمایه‌های رمزارزی‌تان می‌شوند. این کیف‌ها در حقیقت ابزاری فیزیکی و معمولا کوچک هستند که از نظر ظاهری به یک حافظه‌ فلش شباهت دارند.

البته ناگفته نماند که برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری که رایگان هستند، کیف پول‌های سخت‌افزاری را باید با پرداخت هزینه تهیه کنید. در ادامه دو مورد از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگه‌داری ریپل و دیگر رمزارزها را معرفی می‌کنیم.

 

کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول «ترزور» (Trezor) از کیف‌های امنی است که به شما اجازه‌ انجام عملیات مختلف با ریپل را می‌دهد. این کیف توانایی تولید کلیدهای خصوصی و امضای الکترونیکی به شکل آفلاین را دارد و از ریپل‌هایتان در مقابل هکرها حفاظت خوبی به عمل می‌آورد. کار کردن با ترزور هم بسیار ساده است و رابطه‌ تعاملی خوبی با کاربران دارد.

ترزور در دو مدل «ترزور وان» (Trezor One) و «ترزور مدل تی» (Trezor Model T) عرضه شده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در حقیقت، مدل تی نسخه‌ پیشرفته‌تر کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور به شمار می‌رود که نسبت به مدل وان از رمزارزهای بیشتری پشتیبانی می‌کند. برای نگهداری ریپل باید حتما مدل تی را تهیه کنید؛ زیرا مدل وان از ریپل پشتیبانی نمی‌کند.

 

ویژگی‌های کیف پول ترزور

از تفاوت‌های مدل تی با مدل وان، می‌توان به صفحه‌نمایش تمام رنگی مدل تی اشاره کرد. صفحه‌نمایش مدل وان تک رنگ است و دو دکمه‌ دارد. همچنین مدل تی از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند ولی در مدل وان این امکان وجود ندارد.

هر دو مدل کیف پول ترزور دارای تأیید هویت دوعاملی هستند که یک لایه‌ محافظتی اضافی برای حفظ دارایی‌هایتان خواهد بود. علاوه بر این، هر دو مدل رابط کاربری کاربرپسندی دارند که کار کردن با آن‌ها حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. پیکربندی و آماده‌سازی این کیف پول‌ها نیز بار اول تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن هرموقع که خواستید می‌توانید در کمترین زمان به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.

 

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول «لجر نانو اِس» (Ledger Nano S) یکی دیگر از کیف پول‌های مشهور سخت‌افزاری است که کاربران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد. حتی در کشور خودمان ایران هم کیف پول سخت‌افزاری‌ای که بیشترین استفاده را دارد، همین کیف پول لجر نانو اس است.

البته مدل پیشرفته‌تر این کیف پول نیز وجود دارد که با نام «لجر نانو ایکس» (Ledger Nano X) شناخته می‌شود. از تفاوت‌های این دو مدل می‌توان به ابعاد بزرگ‌تر نانو ایکس و همچنین صفحه‌نمایش آن اشاره کرد که نسبت به مدل نانو اس بزرگ‌تر است.

البته نانو اس می‌تواند تمام نیازهای شما از یک کیف پول سخت‌افزاری خوب را تأمین کند ولی به هر حال اگر به دنبال یک کیف پول سخت‌افزاری پیشرفته‌تر هستید، شرکت لجر یک انتخاب خوب دیگر نیز برای‌تان دارد.

 

ویژگی‌های کیف پول لجر نانو اس

لجر نانو اس شبیه یک حافظه‌ فلش است که همه‌ ما حداقل یک‌بار دیده‌ایم. روی این کیف پول صفحه‌نمایش کوچکی به ابعاد ۱۲۸ در ۳۲ پیکسل وجود دارد که تمام اطلاعات مورد نیاز کاربر در آنجا نمایش داده می‌شود. همچنین درگاه اتصال نانو اس یو‌اس‌بی نوع میکرو-بی (Micro-B) است و اگر یو‌اس‌بی از نوع C می‌خواهید باید مدل نانو ایکس را تهیه کنید.

کیف پول لجر نانو اس از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند و وزن آن حدود ۱۶ گرم است. این وزن دقیقا نصف وزن مدل نانو ایکس بوده و قیمت نانو اس هم تقریبا نصف مدل نانو ایکس است.

 

بهترین کیف پول‌های ریپل در ایران چیست؟

کیف پول‌هایی که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم، همگی از نظر ساختاری جزو بهترین‌ها هستند ولی کاربران ایرانی باید به یک نکته‌ دیگر هم توجه داشته باشند؛ همان‌طور که بعضی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی مثل «بایننس» (Binance) به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند، برخی از این کیف پول‌ها نیز اجازه‌ دسترسی کاربران ایرانی را به خود نمی‌دهند.

با این وجود، سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال در داخل کشور، با روش‌های تغییر آی‌پی مطمئن، دارایی‌های خود را در این کیف پول‌ها ذخیره می‌کنند؛ زیرا حتی اگر ایرانی بودن کاربران برای این کیف پول‌ها مشخص شود، آن‌ها نمی‌توانند دارایی‌های ما را بلوکه کنند.

با این حال پیشنهاد ما استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری است که هیچ کدام از این مشکلات را هم ندارند. اگر قصد نگه‌داری طولانی مدت ریپل و دیگر ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید به‌راحتی به فروشگاه معتبر «ولت سنتر» (Wallet Center) مراجعه کرده و کیف پول سخت‌افزاری خود را سفارش دهید.

 

سخن پایانی

انتخاب کیف پول ریپل هم مانند انتخاب کیف پول برای هر رمزارز دیگری مستلزم درنظرگرفتن نکات امنیتی و نیازهای فردی است. باید به اعتبار و ایمنی کیف پول‌ها دقت زیادی داشته باشید و علاوه بر آن، در نظر بگیرید که چه نوع کیفی برای‌تان مطلوب‌تر است و پاسخ‌گوی نیازهایتان در مسیر مدیریت ارزهای دیجیتالی‌تان خواهد بود.

با دانلود یا خرید کیف پول ریپل مناسب در این عرصه موفق‌تر عمل خواهید کرد. همیشه این را آویزه گوش‌تان کنید که ارتباط هر برنامه و ابزاری با اینترنت می‌تواند ضریب ایمنی فعالیت‌های‌تان را در دنیای رمزارزها کاهش بدهد. پس برای اینکه خیال‌تان از بابت هکرها و تهاجمات سایبری راحت باشد، نیاز دارید که به سراغ گزینه‌های آفلاین و سخت‌افزاری بروید.

ما نیز دقیقا به همین دلیل سعی کردیم بهترین گزینه‌ها را برای شما معرفی کنیم تا با خیالی راحت‌تر به سرمایه‌گذاری خود در دنیای شیرین ارزهای دیجیتال ادامه دهید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا