🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول‌های موبایل

قطعا می‌دانید که پیشرفت ناگهانی و چشمگیر ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر جوامع جهانی را غافلگیر کرده است. تحلیل‌گران معتقدند که در آینده‌ نزدیک پول‌های دیجیتالی از قبیل بیت کوین، اتریوم و … جایگزین پول‌های نقدی که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، خواهند شد.

همین موضوع باعث شده است تا سرمایه‌گذاری در این حوزه مورد استقبال تعداد زیادی از کاربران قرار بگیرد. به طور کلی شما بعد از خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری به یک کیف پول دیجیتال احتیاج دارید. کاربرد اصلی کیف پول‌های ارز دیجیتال درست شبیه به کیف پول‌های معمولی است.

به بیان ساده‌تر همانطور که شما برای حفظ و نگهداری از سرمایه‌ خود به کیف پول احتیاج دارید، کیف پول ارزهای دیجیتال هم با ارائه‌ خدمات امنیتی بستری را برای کاربران فراهم می‌کنند که ارزهای دیجیتال خود را خرج کنند. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بهترین کیف پول‌های موبایلی را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

کیف پول موبایلی

کیف پول موبایلی یک نوع نرم‌افزار است که بر روی تلفن همراه شما نصب می‌شود. کیف پول‌ ارزهای دیجیتال در نسخه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی به کاربران ارائه می‌شود. کاربرد این کیف پول‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و خدمات یکسانی را به کاربران ارائه می‌دهد. در حالت کلی کیف پول موبایلی، خدماتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را ارسال، دریافت و خرج کنید.

 

ویژگی‌های یک کیف پول موبایلی مناسب

قطعا قبل از انتخاب نوع کیف پول، این سوال ذهن شما را درگیر کرده است که یک کیف پول مناسب چه خصوصیاتی دارد؟ به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این بخش خصوصیات یک کیف پول مناسب را بررسی کنیم. در ابتدا می‌توان گفت که یک کیف پول خوب تراکنش‌های کاربران را بدون مشکل و با سرعت به انجام می‌رساند.

فرآیند پیچیده‌ نصب و اجرای برخی از نرم‌افزارها باعث می‌شود تا کاربران از انتخاب این‌گونه کیف پول‌ها خودداری کنند. بنابراین کیف پولی که خدمات را در یک قالب ساده در اختیار کاربران قرار دهد، مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد.

برخی از افراد به دنبال کیف پول‌هایی هستند که در قبال ارز دیجیتالی که در حساب کاربری دارند، درصد مشخصی را به عنوان سود به آن‌ها پرداخت می‌کند. کیف پول‌های موبایلی معمولا در معرض حملات سایبری قرار دارند، بنابراین یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب نوع آن، سیستم امنیتی کیف پول‌ است.

 

مزایای کیف پول موبایلی

امروزه افراد در تمام ساعات روز از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. بنابراین وقتی شما کیف پول موبایلی را انتخاب می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید با کمک تلفن همراه خود،‌ تمام معاملات و تراکنش‌های حساب کاربری‌تان را مدیریت کنید. از سوی دیگر با استفاده از ابزار‌های تخصصی و نمودار‌های کیف پول موبایلی، قادر خواهید بود تا شرایط بازار را تحلیل کرده و از اخبار لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال باخبر شوید. بیشتر خدمات کیف پول‌های موبایلی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند یا تنها مبلغ ناچیزی به عنوان کارمزد تراکنش‌ از حساب شما کسر خواهد شد.

 

معایب کیف پول موبایلی

طبق تحقیقات صورت گرفته و بررسی تحلیل‌های مختلف می‌توان به این نتیجه رسید که سیستم کیف پول‌های موبایلی، خدمات امنیتی خوبی را به کاربران خود ارائه نمی‌دهند و بسیاری از اوقات در معرض حملات سایبری قرار دارند. کیف پول‌های موبایلی بر روی تلفن‌های همراه شما نصب می‌شوند، پس ممکن است که در این بین شخص دیگری از اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی کیف پول شما سوء استفاده کند و مدیریت حساب را در دست بگیرد. بسیاری از تحلیل‌گران به کاربران توصیه می‌کنند که مقادیر بالای بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را در کیف پول‌های موبایلی خود ذخیره نکنند.

 

کیف پول Trust

کیف پول تراست (Trust) برای مدیریت اتریوم و ارزهای دیجیتال زیر شاخه‌ آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام رمز‌های شما در این نرم‌افزار «منبع باز» (open source) ذخیره می‌شود. نرم‌افزار منبع باز، این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که ایرادات موجود در شبکه را اصلاح کنید. علاوه بر این شما با استفاده از کیف پول موبایل تراست، از خدمات غیرمتمرکز صرافی‌های ارز دیجیتال نیز بهره‌مند خواهید شد.

 

ویژگی‌های کیف پول Trust

شما به‌راحتی می‌توانید دو نسخه‌ اندروید و IOS کیف پول Trust را از سایت‌های اینترنت دانلود و بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. Trust خدمات ۱۴ نوع ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد. جالب است بدانید که کیف پول Trust در جولای سال ۲۰۱۸ توسط صرافی بایننس (Binance) خریداری شد.

طراحی ساده‌ این کیف پول به گونه‌ای است که کاربران به‌راحتی می‌توانند در مدت زمان کمتر از ۵ دقیقه بیت کوین بخرند. نکته‌ قابل توجه دیگر درباره‌ Trust این است که در قبال مقدار ارز دیجیتالی که در حساب کاربری دارید، درصدی به عنوان سود به حساب شما واریز خواهد شد. تراست ولت این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که نمودارهای قیمت را در این نرم‌افزار بررسی کنید.

 

کیف پول Coinomi

کیف پول موبایلی «کوینومی» (Coinomi) اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و جالب است بدانید که شما با انتخاب این کیف پول چندین بلاک چین را به‌صورت هم زمان مدیریت خواهید کرد. اگر تاریخچه‌ کیف پول‌های موبایلی را بررسی کرده باشید، قطعا می‌دانید که حملات سایبری در بیشتر آن‌ها رخ داده است؛ اما سیستم امنیتی Coinomi تا به امروز تحت نفوذ چنین حملاتی قرار نگرفته است.

 

ویژگی‌های کیف پول Coinomi

جالب است بدانید که نرم‌افزار کیف پول Coinomi قابلیت ارائه‌ خدمات در قالب چندین زبان مختلف را دارد. شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید از خدمات مربوط به صرافی‌ها بهره‌مند شوید. همانطور که گفته شد کوینومی از سیستم امنیتی بسیار خوبی برخوردار است و اطلاعات مربوط به بیش از ۱۲۵ ارز دیجیتال و شبکه‌ بلاک چین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کارمزد تراکنش‌های شما در این نرم‌افزار بسیار ناچیز است و به راحتی می‌توانید به انتخاب خودتان یکی از نسخه‌های دسکتاپ، IOS یا اندروید را دانلود کنید. با این حال Coinomi یک نرم‌افزار منبع باز نیست و بسیاری از تحلیل‌گران از این موضوع به عنوان یک مشکل یاد می‌کنند.

 

کیف پول Blockchain

این محصول برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. شما با استفاده از کیف پول Blockchain، تنها می‌توانید مدیریت ۷ نوع ارز دیجیتال را در دست بگیرید. این کیف پول موبایلی قابلیت پشتیبانی از سرمایه‌های کاربران را دارد. در حقیقت شما بعد از گذراندن فرآیند احراز هویت، یک رمز عبور جایگزین برای خودتان انتخاب می‌کنید که سیستم امنیتی کیف پول شما را تأمین می‌کند.

سیستم کیف پول Blockchain متمرکز است یعنی یک شخص یا نهاد مشخص کنترل تمام تراکنش‌هایی که در شبکه صورت می‌گیرند را در دست دارد. شما می‌توانید از نسخه‌ آنلاین این کیف پول موبایلی استفاده کرده یا نسخه‌ اندروید و IOS را از سایت‌های اینترنتی دانلود کنید.

 

ویژگی‌های کیف پول Blockchain

مبلغ کارمزد تراکنش‌ها در کیف پول Blockchain بسیار کم بوده و تمام خدمات شبکه به ۲۵ زبان مختلف قابلیت اجرا شدن دارد. قطعا می‌دانید که یکی از دلایل استقبال بی‌سابقه‌ کاربران از ارزهای دیجیتال، ناشناس بودن تراکنش‌های کاربران در شبکه است اما سیستم متمرکز Blockchain اطلاعات مربوط به تراکنش‌های شما را در اختیار سازندگان این کیف پول قرار می‌دهد و همچنین رمز عبور حساب کاربری شما بر روی سرور ذخیره خواهد شد. در حقیقت تمام نکاتی که در بالا ذکر شد، ضعف‌های موجود در سیستم امنیتی شبکه را نشان می‌دهد.

 

کیف پول Jaxx

کیف پول موبایلی «جکس» (Jaxx) خدمات بیش از ۹۰ ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد و تمام اطلاعات مربوط به جزئیات هر تراکنش از طریق این کیف پول ارائه خواهد شد. شما با به‌کارگیری کیف پول Jaxx می‌توانید با بررسی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال تمام سهام خود را به سادگی مدیریت کنید.

کیف پول Jaxx تمام اخبار مربوط به بلاک چین را بر روی نرم‌افزار به نمایش درمی‌آورد. همچنین کاربران با به‌کارگیری قابلیت‌های نرم‌افزار، به اطلاعات مربوط به تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه‌ بلاک چین دسترسی پیدا می‌کنند.

 

ویژگی‌های کیف پول Jaxx

خدمات این کیف پول موبایلی در یک قالب ساده به کاربران ارائه می‌شود، به گفته‌ی کاربران شما با استفاده از صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار به‌راحتی می‌توانید از تمام خدمات کیف پول جکس بهره‌مند شوید. خدمات این نرم‌افزار همانند بسیاری از کیف پول‌های دیجیتال دیگر، به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. چندین نسخه‌ی مختلف از کیف پول Jaxx ساخته شده است؛ در نتیجه شما می‌توانید این نرم‌افزار را به‌صورت هم زمان بر روی چندین دستگاه نصب کنید. از سوی دیگر نمودارهای قیمت، اخبار و اطلاعات موجود در نرم‌افزار، تحلیل بازار ارزهای دیجیتال را برای شما آسان کرده است.

کیف پول Exodus

طبق نظر تحلیل‌گران کیف پول «اکسودوس» (Exodus)، گزینه‌ خوبی برای کسانی است که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند. ساختار پیچیده‌ ارائه‌ خدمات کیف پول‌ها، کاربران را با مشکل مواجه می‌کند اما شما به هنگام استفاده از کیف پول Exodus با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد؛ چرا که خدمات این محصول به ساده‌ترین شکل در اختیار کاربران قرار گرفته است. طبق گفته‌ کاربران کیف پول اکسدوس مثل یک صرافی عمل می‌کند و شما با استفاده از این محصول می‌توانید چندین ارز دیجیتال را به‌صورت هم‌زمان مدیریت کنید.

 

ویژگی‌های کیف پول Exodus

به طور کلی کیف پول Exodus به طراحی بسیار ساده‌اش معروف است و خدمات چندین ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد. همانطور که در قسمت قبل هم گفته شد، شما با انتخاب این کیف پول دیگر نیازی به صرافی ندارید. کیف پول موبایلی اکسودوس در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای تحت وب از امنیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر تمام نکاتی که گفته شد، بد نیست بدانید که بیشتر کاربران از احتمال ایجاد حملات سایبری و کارمزد بالای Exodus به عنوان ایرادات نرم‌افزار یاد می‌کنند. در آخر این نکته را هم در نظر بگیرید که فرآیند احراز هویت در این محصول بدون استفاده از روش «تعیین هویت دو عاملی» (two factor authentication) صورت می‌گیرد که همین امر موجب به وجود آمدن مشکلات امنیتی خواهد شد.

 

کیف پول Eluctrum

کیف پول موبایلی الکتروم (Eluctrum) برای اولین‌بار در نوامبر سال ۲۰۱۱ طراحی و ساخته شد، پس جزء اولین کیف پول‌هایی محسوب می‌شود که در طی سال‌های اخیر اعتماد بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. نکته‌ قابل توجه درباره‌ کیف پول Elucrtum این است که تنها خدمات مربوط به بیت کوین را تحت پوشش قرار می‌دهد، پس شما نمی‌توانید با استفاده از کیف پول الکتروم چندین ارز دیجیتال را مدیریت کنید.

این محصول به‌صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و کار کردن با آن بسیار ساده است. احراز هویت کاربران در Eluctrum با استفاده از روش تعیین هویت دو عاملی صورت می‌گیرد و به دلیل مسائل امنیتی هیچ یک از اطلاعات شما بر روی نرم‌افزار ذخیره نخواهد شد؛ با این حال تحلیل‌گران معتقدند که مشکلات امنیتی این کیف پول غیر قابل انکار است و بهتر است که برای مدیریت مقادیر بالای بیت کوین از این کیف پول استفاده نکنید.

ویژگی‌های کیف پول Eluctrum

این کیف پول به‌صورت یک نرم‌افزار آزاد طراحی و ساخته شده است، پس اگر شما با زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی داشته باشید به راحتی می‌توانید ایرادات موجود در نرم‌افزارهای منبع باز را برطرف کنید. طراحی بسیار ساده‌ این نرم‌افزار، به‌کارگیری خدمات آن را برای شما راحت کرده است. به طور کلی الکتروم در مقایسه با کیف پول‌های آنلاین خدمات امنیتی بهتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته کاربران از اینکه Eluctrum تنها خدمات مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین را تحت پوشش قرار می‌دهد، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

کیف پول Atomic

کیف پول اتومیک (Atomic) جزء نرم‌افزارهایی محسوب می‌شود که به تازگی ساخته شده‌اند و به همین دلیل در میان کاربران محبوبیت چندانی ندارد. طبق گزارشات صورت گرفته اکثر کاربران از عملکرد و قابلیت‌های این کیف پول موبایلی رضایت داشته‌اند. کیف پول Atomic برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ که سال پر نوسانی برای کاربران دنیای ارزهای دیجیتال بود، ساخته شد.

ویژگی‌های کیف پول Atomic

کیف پول Atomic از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار ساده است و خدمات بیش از ۳۰۰ نوع ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما اگر به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهید، نرم‌افزار Atomic گزینه‌ خوبی برای شما نخواهد بود.

 

کیف پول Copay

کیف پول کوپی (Copay) یک نرم‌افزار با منبع باز است که شما می‌توانید آن را به‌صورت رایگان از سایت‌های اینترنتی دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. شرکت درگاه بیت پی (BitPay) سازنده‌ کیف پول Copay است. البته ناگفته نماند که ساختار این کیف پول موبایلی کار کردن با آن را برای مبتدیان حوزه‌ ارزهای دیجیتال سخت و دشوار کرده است. نرم‌افزار Copay در چندین نسخه‌ قابل اجرا بر روی کامپیوتر و تلفن‌های همراه ساخته و طراحی شده است.

ویژگی‌های کیف پول Copay

شما می‌توانید با استفاده از این کیف پول حساب‌های کاربری چند امضایی را هم مدیریت کنید. اما این نکته را هم در نظر بگیرید نرم‌افزار Copay تنها خدمات مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین را به شما ارائه می‌دهد، پس شما نمی‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، انواع دیگر رمز ارزها را مدیریت کنید.

کیف پول Airbits

کیف پول «ایربیتس» (Airbits) یک کیف پول موبایلی است که شما با استفاده از آن بیت کوین موجود در حساب خود را دریافت، ارسال و خرج می‌کنید. کیف پول Airbits با به‌کارگیری سیستم تعیین هویت دو عاملی و بارکدهای تخصصی، خدمات امنیتی بسیار خوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

طراحان این نرم‌افزار ادعا می‌کنند که ساختار Airbits به قدری ساده و کاربردی است که حتی تازه‌کاران در عرصه‌ بازار ارزهای دیجیتال هم نحوه‌ کار کردن با آن را به‌سرعت یاد می‌گیرند.

ویژگی‌های کیف پول Airbits

کیف پول موبایلی Airbits به‌صورتی طراحی شده که کار کردن با آن برای تمام کاربران ساده و راحت است. Airbits علاوه بر بیت کوین، خدمات مربوط به آلت‌ کوین‌های معروف مانند اتریوم، ریپل، بیت کوین کَش و… را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. این محصول به‌صورت نرم‌افزار با منبع باز طراحی شده و با به‌کارگیری سیستم تعیین هویت دو عاملی، امنیت لازم را برای کاربران فراهم می‌کند. شما به‌راحتی می‌توانید کیف پول موبایلی Airbits را از سایت‌های مختلف دانلود کنید اما در نظر داشته باشید که این نرم‌افزار نسخه‌ دسکتاپ را پشتیبانی نمی‌کند.

کیف پول Blockfolio

کیف پول «بلاک فولیو» (Blockfolio) به عنوان یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های موبایلی در بین کاربران شناخته شده است. کیف پول موبایلی Blockfolio خدمات بیش از ۸ هزار ارز دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در حال حاضر میلیون‌ها کاربر از این برنامه استفاده می‌کنند. Blockfolio اطلاعات و اخبار لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد. کار کردن با این کیف پول بسیار راحت است و به گفته‌ برخی از کاربران Blockfolio این قابلیت را دارد که به عنوان یک ابزار تخصصی برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی‌های کیف پول Blockfolio

همانطور که در قسمت قبل هم گفته شد، کیف پول Blockfolio بیشتر ارزهای دیجیتال موجود در بازار را تحت پوشش قرار می‌دهد و علاوه بر تمام نکاتی که گفته شد از قابلیت‌های منحصر به فرد دیگری هم برخوردار است. برای مثال شما می‌توانید تعیین کنید که وقتی قیمت بیت کوین به یک حد مشخص رسید، هشداری از طرف نرم‌افزار به گوشی شما ارسال شود.

این کیف پول موبایلی اطلاعات و تحلیل‌های مربوط به بیش از ۳۰۰ صرافی را به شما ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به حساب کاربری خودتان را بر روی نمودار به نمایش درآورید. در آخر این نکته را هم در نظر بگیرید که تمام خدمات شبکه به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، هر یک از کیف پول‌ها، خدمات منحصر به فردی را به شما ارائه می‌دهند. پس در مرحله‌ اول لازم است که با توجه به خواسته‎‌ و هدف خودتان تمام ویژگی‌های کیف پول‌ را با دقت بررسی کرده و در نهایت یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. در حقیقت بیشتر کیف پول‌های موبایلی در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند و خدمات امنیتی مطلوبی را به کاربران خود ارائه نمی‌دهند.

بنابراین اگر جز آن دسته از افراد هستید که به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهید، بهتر است که از کیف پول‌های کاغذی یا سخت‌افزاری (سخت) استفاده کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا