🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین ها

ارز دیجیتال کینگ مانی (King Money) چیست؟ کلاهبرداری یا واقعی؟

قبل از سرمایه‌گذاری بر روی هرکدام از پروژه‌های حوزه‌ ارزهای دیجیتال، یکی از کارهای ضروری که هر فرد باید انجام دهد تحقیق در مورد آن پروژه است. اساسا عرصه‌ ارزهای دیجیتال به دلیل نوظهور بودن، به بستری مناسب برای کلاهبرداران بدل گشته و بیشتر افراد با مشاهده‌ سودهای کلانی که از طریق سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم به ‌دست می‌آید، وسوسه می‌شوند تا بر روی دیگر ارزهای دیجیتال بازار نیز سرمایه‌گذاری کنند. اما در میان پروژه‌های مختلف ارزهای دیجیتالی که هرروز شاهد عرضه‌ آن‌ها هستیم، بسیاری تنها کلاهبرداری هستند و باعث می‌شوند کاربران سرمایه‌ی خود را از دست بدهند.

یکی از پروژه‌های عجیب در این زمینه که اخیرا کاربران ایرانی بسیاری را درگیر کرده است، ارز دیجیتال کینگ مانی نام دارد. در ادامه با ما باشید تا به این ارز دیجیتال بپردازیم و ببینیم که شایعات در رابطه با کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی چگونه است.

کینگ مانی چیست؟

مدتی است که ارز دیجیتال «کینگ مانی» (King Money) با نماد KIM وارد بازار رمز ارزها شده و ولی این ارز دیجیتال تاکنون در لیست هیچ صرافی ارز دیجیتال معتبری قرار نگرفته است.

توسعه‌دهندگان کینگ مانی در وب‌سایت رسمی این شرکت ادعا می‌کنند که هدف اصلی از ایجاد ارز دیجیتال کینگ مانی آسان‌تر شدن انتقال ارزش در بازارهای جهانی مثل سهولت حمل‌ونقل سود در بازاریابی شبکه‌ای است. درواقع این تیم ادعا می‌کنند که تبدیل ارزهای دیگر به کینگ مانی، آن را به رمز ارزی محبوب و قابل‌توجه تبدیل خواهد کرد و همین موضوع باعث کاهش بوروکراسی انتقال پول در میان کشورها و سازمان‌های مختلف خواهد شد که به‌خودی‌خود به بحث بازاریابی شبکه‌ای نیز کمک می‎‌کند.

ازاین‌رو از دید توسعه‌دهندگان آن، هدف کلی از ایجاد ارز دیجیتال کینگ مانی را می‌توان ایجاد ارزش و انتقال آن در سیستم بازاریابی شبکه‌ای، جایگزینی مناسب برای انتقال کمیسیون انجام کار و همچنین ایجاد جایگزینی برای انتقال پول کالاها در شبکه عنوان کرد.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم که ارز دیجیتال کینگ مانی یک پروژه به هدف کلاهبرداری است یا خیر.

 

ارز دیجیتال کینگ مانی چگونه کار می‌‌کند؟

در وایت پیپر کینگ مانی به‌درستی در مورد الگوریتم اجماع این رمز ارز توضیحی داده نشده است، ولی به نظر می‌رسد که کینگ مانی از الگوریتم اجماع «گواه اثبات کار» (proof of work) یا PoW جهت تثبیت و امنیت سیستم خود بهره می‌برد.

از طرفی گسترش شبکه‌ کینگ مانی به‌وسیله‌ به اشتراک‌گذاری سود حاصله به‌دست می‌آید و ازاین‌رو، بر طبق نقشه‌ی‌ راه پیش‌بینی‌شده‌ کینگ مانی، استخراج این رمز ارز بعد از گسترش بازار آن و در اختیار گرفتن سهم اصلی موجودی به‌وسیله‌ی کاربران آن، به‌صورت عمومی آغاز خواهد شد.

به گفته‌ توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال، حفظ ارزش سرمایه‌ کاربران و جلوگیری از نوسانات شدید بازار از اهداف اصلی ارز دیجیتال کینگ مانی است. از طرفی پس از شروع استخراج عمومی کینگ مانی، هر node جدید در شبکه برای استخراج KIM باید اول به‌وسیله sign موجود در هر بلوک تأیید شود و هر بلوکی که دارای sign نباشد نیز به‌وسیله‌ شبکه کینگ مانی تأیید نمی‌گردد. در حقیقت این ویژگی از بروز حملاتی مثل حمل پنجاه و یک درصدی جلوگیری خواهد کرد.

اگر بخواهیم به مزیت‌های ارز دیجیتال کینگ مانی بپردازیم باید به ادعای توسعه‌دهندگان آن اشاره کنیم. بر اساس ادعای وب‌سایت کینگ مانی، با بهره‌گیری از این ارز دیجیتال، افراد به‌تنهایی می‌توانند به تجارت با افراد دیگر بپردازند، بدون اینکه درگیر مشکلات سیستم‌های مالی سنتی باشند.

همچنین این شبکه محدودیت‌ها بیت کوین را ندارد. در این ارز دیجیتال زمان تولید هر بلوک به سه دقیقه می‌رسد، درحالی‌که این زمان در بیت کوین سه برابر و نزدیک به ده دقیقه است. از طرفی به علت بازار هدف کینگ مانی، یکی از مزیت‌های اصلی کینگ مانی ثبات ارزش این رمز ارز عنوان‌شده تا کاربران بدون دغدغه‌ از دست دادن سرمایه خود، به‌راحتی تراکنش‌های خود را انجام داده و قادر باشند تا در فرایند تراکنش‌های تجاری خود با افزایش ارزش کینگ مانی، شبکه‌ کاری خود را به‌راحتی گسترش دهند.

علاوه بر این موارد، در وب‌سایت کینگ مانی عنوان ‌شده که این ارز دیجیتال بر اساس حفظ اعتبار و ارزش دارایی کاربران خود بنا گردیده تا این افراد به این پروژه به‌عنوان یک سرمایه پویا اعتماد کنند. ازاین‌رو نحوه روش IEO (عرضه اولیه صرافی) جهت جذب سرمایه ابتدایی این پروژه انتخاب ‌شده، با این فرق که خریداران KIM  پس از خرید آن و دریافت سرمایه خود، فورا قادر خواهند بود تا آن را مبادله کنند.

 

آیا ارز دیجیتال کینگ مانی یک پروژه کلاهبرداری است؟

شایعات زیادی در رابطه با کلاهبرداری بودن این پروژه بر سر زبان‌ها است. توسعه‌دهندگان در وب‌سایت این پروژه ادعا می‌کنند که ارز دیجیتال آن‌ها در وب‌سایت کوین مارکت کپ لیست شده‌ است. ولی همان‌طور که می‌دانید لیست شدن در وب‌سایت کوین مارکت کپ به تنهایی به پروژه اعتبار نمی‌بخشد و پس‌ از اینکه یک پروژه کلاه‌برداری شناخته شود، نام آن از لیست کوین مارکت کپ نیز حذف خواهد شد.

همچنین توسعه‌دهند‌گان این پروژه خود را یک ارز شبکه‌ای معرفی کرده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد که با جمع‌ کردن زیرمجموعه به درآمدهای بالا دست پیدا کنند. درست مانند طرح‌های پانزی که با جمع کردن زیر مجموعه‌های زیاد و دادن قول سود، یا پرداخت سودهای بسیار کوچک، افراد زیادی را در دام می‌اندازند.

جز موارد بالا، دلایل مهم‌تری نیز وجود دارد که چرا نباید به این ارز دیجیتال اعتماد کرد:

  • هم‌اکنون هیچ اطلاعاتی از توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال در هیچ‌کجا وجود ندارد.
  • در وایت پیپر ۴ صفحه‌ای کینگ مانی توضیح کاملی درباره‌ نوع الگوریتم اجماع این رمز ارائه نگردیده ولی بر اساس اطلاعات اکسپلور این پروژه، بلوک‌های جدید در حال اضافه شدن به شبکه‌ آن هستند.
  • در نقشه راه این پروژه، توضیحات درستی در رابطه با مسیر راه و هدف این پروژه مشاهده نمی‌شود.
  • این ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبر انتشار پیدا نکرده است.
  • توسعه‌دهندگان کینگ مانی ارزش بازار این رمز ارز را سی و یک میلیارد دلار اعلام کرده‌اند، که باعث می‌شود کینگ مانی حتی از اتریوم نیز باارزش‌تر است، که به نظر نمی‌آید ادعای درستی باشد.

چندی قبل و درزمانی بسیار کوتاه، قیمت این رمز ارز از چهارده دلار به صد دلار رسید و این موضوع باعث شد که افراد بیشتری به این ارز دیجیتال علاقه‌مند شوند. متأسفانه در مورد این ارز دیجیتال نیز شاهد این بودیم که بسیاری از کاربران ایرانی به این پروژه اعتماد و این رمز ارز را خریداری کردند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، نزدیک به هفتاد درصد از کاربران وب‌سایت رسمی کینگ مانی ایرانی هستند. البته که این موضوع جای بحث زیادی دارد، چرا که یکی از حامیان این ارز دیجیتال در کشور ما یکی از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای بزرگ و شناخته‌شده است.

نکته‌ مهم دیگر در مورد صرافی‌های دیجیتالی است که این ارز دیجیتال در آن‌ها خریدوفروش می‌شود؛ یکی از آن‌ها Utbyte است که تنها برای ایرانی‌ها ساخته‌ شده است و در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

 

ارز دیجیتال کینگ مانی و ارتباط آن با یوتی بایت

«یوتی بایت» (Utbyte) خود را کیف پول کینگ مانی و همچنین یک صرافی دیجیتال معرفی می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده بر روی یوتی بایت در وب‌سایت الکسا، هشتاد درصد از ترافیک این وب‌سایت از کشور ایران است. همچنین بر اساس ادعای وب‌سایت Utbyte، ارزش بازار رمز ارز کینگ مانی ۲۸ میلیارد یوروست که این رقم ارزشی بالاتر از اتریوم و ریپل خواهد بود. از طرفی نکته جالب این است که این پروژه ارز دیجیتال در وب‌سایت کوین مارکت کپ نیز لیست شده است، اما کماکان هیچ اطلاعات دقیقی برای آن وجود ندارد، چرا که اگر ارزش بازار این رمز ارز طبق قیمت و توکن‌های در گردش آن حساب گردد، جایگاه این ارز دیجیتال در بازار رمز ارزها در رده دوم خواهد بود که منطقی نیست.

از طرفی دیگر در ژانویه سال ۲۰۲۰، قیمت کینگ مانی به‌یک‌باره نزدیک به ۹۰ درصد کاهش یافت و این نیز خود یک مورد عجیب در مورد این پروژه است. تمام این موارد که درباره‌ کینگ مانی وجود دارد، به‌نوعی مشابه رمز ارز فوین است که آن پروژه نیز تنها یک کلاه‌برداری بود و کلاه‌بردارها ماه‌ها تلاش کردند و قیمت ساختگی آن را به ۳ هزار دلار رساندند، ولی به‌یک‌باره قیمت فوین به زیر ده دلار رسید و کلاه‌بردارها برای همیشه ناپدید شدند. دقت کنید که در آن زمان نیز رمز ارز فوین در صرافی‌های دیجیتالی مثل HotBit لیست شده بود.

 

صرافی‌‌های و کیف پول‌های ارز دیجیتال کینگ مانی

تمام نکات در رابطه با احتمال کلاهبرداری بودن این ارز دیجیتال گفته شد، ولی تصمیم خرید و سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال کاملا به خودتان بستگی دارد، در ادامه قصد داریم صرافی‌ها و کیف‌ پول‌های این ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

یکی از مواردی که همواره در انتخاب کیف پول‌های ارز دیجیتال بر روی آن تأکید شده، امنیت و اعتبار کیف پول انتخابی است و متأسفانه ارز دیجیتال کینگ مانی هیچ کیف پول معتبری ندارد. تنها کیف پولی که برای این رمز ارز معرفی گردیده است، همان کیف پول صرافی Utbyte است که یک صرافی دیجیتال است که در بالا به آن اشاره‌ای داشتیم.

همچنین هیچ‌یک از صرافی‌های معتبر مثل بایننس از این ارز دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند و این یکی از اصلی‌ترین عللی است که نباید بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد. درهرصورت جهت خرید کینگ مانی می‌توانید از طریق صرافی‌هایی مثل وینداکس، ترید ویو، Utbyte ،p2pb2b یا از وب‌سایت خود کینگ‌مانی اقدام کنید.

دقت کنید که برخی می‌گویند از آنجایی که این رمز ارز در برخی صرافی‌ها با بیت کوین معامله می‌شود، پس باید معتبر باشد، ولی با توجه به بررسی‌های انجام‌شده بسیاری از کاربران ادعا می‌کنند که پس از تبدیل کینگ مانی به بیت کوین، امکان انتقال یا خارج کردن بیت کوین از کیف پول خود را ندارند.

 

آینده‌ ارز دیجیتال کینگ مانی

با نگاه به وب‌سایت ارز دیجیتال کینگ مانی درمی‌یابیم که این پروژه خود را یک پروژه ارز دیجیتال سوئدی معرفی کرده و اگر به اطلاعات آماری آن در وب‌سایت الکسا نیز نگاهی گذرا داشته باشیم متوجه می‌شویم که بیشترین ترافیک ورودی به این وب‌سایت از کشور ایران است.

به‌صورت کلی بسیاری با این نظر که این رمز ارز با بیت کوین شباهت‌هایی دارد، کینگ مانی و سرمایه‌گذاری خود را توجیه می‌کنند. ولی باید بدانید که اگرچه بیت کوین هم در بدو ورود توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد، ولی این ارز دیجیتال با یک وایت پیپر کامل و عملکردی شفاف به مسیر خود ادامه داد ولی این موضوع در مورد کینگ مانی صادق نیست.

هم‌اکنون بررسی تمامی جهات این پروژه از دید بسیاری از کارشناسان باعث شده تا بتوان به این نتیجه رسید که کینگ مانی فقط یک پروژه‌ کلاه‌برداری است و ازاین‌رو آینده‌ای را برای این ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری بر روی آن نمی‌توان متصور شد.

 

سخن پایانی

اگر هدف شما سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال کینگ مانی است، بهتر است تا ابتدا مقداری بیشتر بر روی کلیات این پروژه تحقیق کنید و هیجانی عمل نکنید، چرا  که ممکن است تا مثل دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال که کلاه‌برداری بوده‌اند، تمام سرمایه خود را از دست بدهید. درواقع پیشنهاد ما این است که تا زمانی که این رمز ارز حداقل در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر مثل بایننس لیست نشده، از خرید آن خودداری کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هیچ یک از این ارزها پشتوانه طبیعی ندارن حتی بیتکوین که پادشاه ارزهای دیجیتال هست عمدتا دستمایه عده‌ای سرمایه گذار کلاه بردار که با وعده وعیدهای دروغین پول‌های عجیبی به جیب زدن خیلی ها هم ضرر کردن تنها ارز با پشتوانه طلا در جهان فعلا ارز UCC شبکه cbbpm اروپا هست که به زودی جای سیستم سوئیفت را هم خواهد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا