🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو شبکه‌ای مبتنی بر بلاک چین است که از دیجیتال آن «آدا» (Ada) نام دارد. از شبکه‌ کاردانو می‌توان برای انتقال ارزهای دیجیتال، ثبت «قراردادهای هوشمند» (Smart Contract) و ایجاد «برنامه‌های غیرمتمرکز» (dApps) استفاده کرد. درواقع کاردانو رقیب قدرتمندی برای ارزدیجیتال اتریوم، ‌ایاس و بسترهای دیگر قراردادهای هوشمند بلاک چین محسوب می‌شود. در ادامه به اینکه کاردانو چیست و بهترین کیف پول های دیجیتال کاردانو چه نام دارند خواهیم پرداخت.

آشنایی با کاردانو

کاردانو نسل سوم بلاک چین است و بر اساس «اثبات سهام» (Proof of Stake) کار می‌کند و رمز ارز آن آدا نام دارد.

کاردانو با ترکیب فناوری‌های نوظهور شکل گرفته است تا امنیت و روند بی‌نقصی را برای سیستم‌ها و جوامع دنیای غیرمتمرکز فراهم آورد.

کاردانو مانند اتریوم با بستر بلاک چینی خود، به کاربران کمک می‌کند بر روی بلاک چین آن قراردادهای هوشمند ایجاد کنند و آن را اجرا نمایند. کاردانو خود را به عنوان «نسل سوم دنیای بلاک چین» می‌شناسد و امنیت شبکه‌ خود را با معماری چند لایه تامین می‌کند. با توجه به اظهارات تیم سازنده‌ کاردانو، بلاک چین این شبکه بهتر از رقیبان خود مانند بلاک چین قدیمی اتریوم است. تیم کاردانو در سال ۲۰۱۵ شروع به ساخت این پروژه کرده و در سال ۲۰۱۷ آن را به صرافی‌ها عرضه کردند.

همان‌طور که قبلا ذکر کردیم مانند اتریوم و ایاس، کاردانو نیز امکان ساخت و ایجاد قراردادهای هوشمندی را که کسی قادر به متوقف کردنشان نیست، به کاربران می‌دهد. قابل ذکر است که تیم خالق کاردانو دو اصل اساسی یعنی نیاز کاربر و تنظیم‌کننده‌ مقررات را رعایت کرده است. این تیم در تلاش است تا تعادلی بین موارد قانونی و حریم خصوصی کاربران به وجود آورد.

نوشته های مشابه

کاردانو بر اساس الگوریتم اثبات سهام یا همان PoS کار می‌کند. PoS شیوه‌ای متفاوت از اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ساخت بلاک‌های جدید برای بلاک چین است. در الگوریتم ذکر شده،‌ اشخاص برای شرکت در عمل اعتبارسنجی معاملات و تراکنش‌ها و ساخت بلاک، باید مقداری از ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریده (در اینجا آدا) و به شبکه ارائه دهند (سرمایه‌گذاری کنند).

به این صورت قادرند در روند تایید تراکنش‌های شبکه شرکت کرده و واحدهای ارز دیجیتال کاردانو را دریافت کنند. شرکت‌کنندگان نیز کارمزدهای این شبکه را برای خود برمی‌دارند.

در روش اثبات سهام دیگر عمل استخراج وجود ندارد و برای شرکت در شبکه نیاز به خرید سخت‌افزارهای گران قیمت نیست. شیوه‌ی اثبات سهام سرعت و‌کارمزد تراکنش‌ها را که همان عمل مقیاس‌پذیری است، به‌شدت بهبود خواهد بخشید.

در این روش اگر کسی بخواهد به شبکه حمله کند باید ۵۱ درصد از تمام واحدهای ارز کاردانو را خریده و به شبکه‌ کاردانو اختصاص دهد که این کار تقریبا غیرممکن است. حتی اگر فرضا هم یک نفر بتواند این کار را بکند، با از بین رفتن امنیت شبکه، قیمت این ارز دیجیتال به شدت کاهش پیدا خواهد کرد که در این صورت فرد به خود ضرر سنگینی زده است.

به شکل خلاصه‌تر می‌توان گفت که در اثبات سهام، فرد شرکت‌کننده با اختصاص مقداری از دارایی خود به شبکه، تضمین می‌کند که عامل مخرب شبکه نیست. به این دلیل که تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران شبکه کاردانو ژاپنی هستند و شباهت زیادی بین کاردانو و اتریوم وجود دارد، به این شبکه «اتریوم ژاپنی» نیز می‌گویند.

 

بهترین کیف پول کاردانو

تا این قسمت از مقاله با کاردانو و شیوه‌ کار این ارز دیجیتال آشنا شده‌اید، در ادامه ما بهترین کیف پول کاردانو را معرفی خواهیم کرد که قطعا برای استفاده از این ارزدیجیتال به آن نیاز خواهید داشت؛ با ما همراه باشید تا با بهترین کیف پول های کاردانو آشنا شوید.

 

کیف پول یوروای

کیف پول «یوروای» (yoroi)، بهترین کیف پول نرم افزاری کاردانو است که در سایت رسمی کاردانو معرفی شده است. از مزیت‌های این کیف پول امنیت بالای آن و حفظ کلیدهای خصوصی درون کیف پول است. از آنجایی که برای استفاده از این کیف پول نیاز به بارگیری بلاک چین نیست، پس می‌توان گفت که این کیف پول پس از دانلود و نصب، به سرعت قابل استفاده است.

سادگی در استفاده از این کیف پول یکی دیگر از نکات کاربر پسند یوروای است، زیرا هدف اصلی این کیف پول سادگی در استفاده‌ آن است تا تجربه‌ کاربری عالی را به استفاده‌کنندگان ارائه دهد.

 

کیف پول ددالوس

کیف پول «ددالوس» (DAEDALUS) یکی دیگر از کیف پول‌های معرفی شده در سایت کاردانو برای ارز دیجیتال آدا است که امنیت خوبی دارد. این کیف پول یک نود کامل است (به این معنی که یک نسخه‌ کامل از بلاک چین کاردانو را بارگیری کرده و به‌صورت مستقل هر معامله و تراکنشی را بلاک چین ثبت می‌کند)‌. با این وجود ددالوس بدون سرورهای شخص ثالث میزبان،‌ امنیت بالا را به کاربران ارائه می‌دهد.

این کیف پول یک کیف پول سلسله‌مراتبی یا HD است، که به وسیله‌ آن می‌توان هر تعداد کیف پول را مدیریت کرد و با تهیه نسخه پشتیبان، در زمان لازم ارزها را بازیابی کرد. در این کیف پول تمامی سیستم‌ عامل‌های دسکتاپ مانند (ویندوز، لینوکس، مک)‌ پشیبانی می‌شوند. ددالوس با بستری متن‌‌باز کیف پول کاملا کاربردی است.

یکی از قابلیت‌هایی که این کیف پول دارد ارسال اخبار جدید از کاردانو به استفاده‌کنندگان از این کیف پول است. اخبار در این کیف پول در بخش (newsfeed) در نوار کناری ددالوس نمایش داده خواهد شد. کاربران با استفاده از تم‌های موجود در این کیف پول می‌توانند شکل ظاهری کیف پول را تغییر دهند. در حال حاضر ۶ تم برای کاربران در این کیف پول وجود دارد.

 

لجر نانو ایکس

«لجر نانو ایکس» (Ledger Nano X) به عنوان یک کیف پول سخت‌افزاری تعداد زیادی کوین را در خود ذخیره می‌کند که ارز دیجیتال کاردانو یکی از این ارزها است. ذخیره کلید خصوصی به صورت آفلاین و تهیه نسخه پشتیبان جزوی از مزیت‌های این کیف پول سخت‌افزاری هستند که امنیت دارایی‌های آن را تأمین می‌کنند.

کیف پول سخت‌افزاری نانو اس شبیه به یک فلش کوچک است که برای کار کردن با آن، نیاز به اتصال به رایانه و یک نرم‌افزار دارد. لجر نانو ایکس را می‌توان نسل دوم کیف پول‌های سخت افزاری لجر نامید. این کیف پول کاملا با دو کیف پول یوروای و ددالوس همگام بوده و با آن‌ها بسیار خوب کار می‌کند.

تمامی خدماتی که دو کیف پول یوروای و ددالوس ارائه می‌دهند در این کیف پول نیز موجود است با این تفاوت که لجر نانو ایکس به دلیل ماهیت سخت‌افزاری بودن، امنیت بیشتری در ذخیره، ارسال و دریافت رمز ارزها دارد. لجر نانو ایکس از ۳۷ کوین و بیش‌ از ۱۰۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند و قادر است به کیف پول‌ها و سیستم‌هایی مانند دیفای (DeFi) متصل شود.

 

کیف پول ترزور مدل تی

کیف پول «ترزور مدل تی» (Trezor Model T) یکی از امن‌ترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری است که کلید خصوصی آن ‌همانند همتای خود یعنی لجر درون دستگاه ذخیره می‌شود. این کیف پول نیز مانند لجر آفلاین بوده و نیازی به اتصال به اینترنت نخواهد داشت و سرقت دارایی از آن تقریبا غیرممکن خواهد بود. کیف پول ترزور هم یک کیف پول چند ارزی است که می‌تواند بسیاری از ارزهای دیجیتال را ذخیره نماید.

 

کیف پول گاردا

کیف پول «گاردا» (Guarda)، یک کیف پول آنلاین و تحت وب است که نسخه‌ موبایل نیز دارد. این کیف پول چند ارزی از ۴۰ کوین و هزاران توکن (ERC20s و BEP-2) پشتیبانی می‌کند. طبیعتا کیف پول‌های آنلاین نسبت به دیگر کیف پول‌ها از امنیت کمتری برخوردار خواهند بود اما گاردا یک انتخاب خوب برای کاردانو است.

یکی از مزایای این کیف پول بازیابی و عبارت پشتیبانی است که به کاربران ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند طبق آن اگر کیف پول خود را از دست دادند ارزهای دیجیتال خود را بازیابی کرده و به آن‌ها دست یابند. گاردا با رابط کاربری ساده یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین کاربران است.

 

سخن پایانی

کاردانو با ارز دیجیتال آدا در چند سال اخیر تا به امروز سروصدای زیادی برپا کرده‌اند. با توجه به ارائه‌ خدماتی از قبیل قراردادهای هوشمند در این شبکه، کاردانو در بین علاقه‌مندان و استفاده‌کنندگان ارزهای دیجیتال بسیار محبوب شده است.

به همین دلیل در این مقاله به معرفی برترین و بهترین کیف پول های کاردانو پرداختیم و ۵ کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر شما نیز تجربه استفاده از این کیف پول‌ها را دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا