دوره پرایس اکشن ict
آموزش تحلیل تکنیکال

مثلث ها در نئوویو | آموزش تخصصی NEoWave

دوره حضوری منتور شیپ

بازارهای مالی یکی از مهم‌ترین بازارها برای کسب سود و ثروت است؛ بنابراین هر چقدر پیش‌بینی معامله‌گران از حرکات بازار دقیق‌تر باشد، احتمال سود معامله نیز بیشتر است. الگوهای نئوویو از جمله ابزارهای مفید در سال‌های اخیر است که به تحلیل‌گران کمک می‌کند تا پیش‌بینی دقیق‌تری از بازار سرمایه داشته باشند.

نظریه نئوویو یک برداشت نسبتا جدید از موج الیوت است که توسط آقای «گلن نیلی» (Glenn Neely) به بازار معرفی شد. این تئوری معامله‌گران را قادر می‌سازد تا شناخت درستی از حرکات امواج در بازارهای مالی داشته باشند. الگوی مثلث تحت نظریه نئوویو به سه دسته مثلث انبساطی، انقباضی و خنثی تقسیم می‌شود که در ادامه به معرفی و توضیح هر یک به طور کامل خواهیم پرداخت. بنابراین اگر می‌خواهید به سودهای قابل توجهی در بازارهای مالی دست یابید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نظریه نئوویو

روش نئوویو نسخه تکامل یافته امواج الیوت است که با تجزیه و تحلیل تمام ابعاد امواج قیمت، پیش‌بینی دقیقی از وضعیت بازار ارائه می‌دهد.

«نئوویو» (Neely Method of Elliott Wave Analysis) یک نظریه در تحلیل تکنیکال بوده و به معنای امواج الیوت به سبک گلن نیلی است. این نظریه نسخه کامل و تکامل یافته امواج الیوت است که ابعاد مختلف بازار نظیر بعد الگویی، قیمت، زمان، مومنتوم و حجم را مورد بررسی قرار می‌دهد. در واقع این روش در حال حاضر کامل‌ترین روش تحلیلی دنیا است.

همچنین تئوری نئوویو یک فرآیند گام‌به‌گام و دقیق است که امکان درک پیچیدگی ذاتی، زمان و شباهت قیمت را در هر موج فراهم می‌کند. در واقع در تئوری نئوویو به بسیاری از ابهامات روش الیوت به طور کامل پاسخ داده شده است.

به طور کلی می‌توان گفت نئوویو یک فرآیند کامل برای تجزیه و تحلیل امواج قیمت است که بر این اساس پیش‌بینی دقیقی از بازار ارائه می‌دهد. در واقع در این نظریه فرآیند موج شماری با ترتیب خاصی انجام می‌شود، در نتیجه یک رویکرد منطقی، علمی و عینی برای پیش‌بینی جهت حرکت موج ارائه می‌دهد.

طبق نظریه الیوت ارتودوکس تنها دو مثلث انبساطی و مثلث انقباضی وجود دارد که امکان هیچ نوع تغییری در آن‌ها نیست. اما در تئوری موجی نئوویو دسته سوم از مثلث با نام مثلث خنثی هم به این دسته بندی اضافه شد. لازم به ذکر است حالت تناوب معکوس برای هر دسته‌بندی وجود دارد. در ادامه هر یک از دسته بندی‌های مثلث طبق بزرگی موج‌های A، B و C نسبت به یکدیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

نئوویو

 

انواع مثلث در نئوویو

سه نوع مثلث انبساطی، انقباضی و خنثی در تئوری نئوویو وجود دارد که در الگوی مثلث خنثی موج C بزرگ‌ترین موج مابین سایر امواج است.

یک الگوی مثلث به طور معمول با پنج موج A، B، C، D و E بر روی نمودار نمایش داده می‌شود. مثلث‌ها با توجه به پارامترهای زیادی دسته‌بندی می‌شوند که یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌ها بر مبنای مقایسه بزرگی امواج نسبت به یکدیگر است.

در یک الگوی مثلث انقباضی استاندارد، همیشه موج A بزرگ‌ترین موج بوده و بعد از آن موج B نسبت به موج D بزرگتر است. در حالت تناوب معکوس الگوی مثلث انقباضی موج D بزرگتر از موج B است که این امر موجب به وجود آمدن حالت جدیدی می‌شود که کانال‌کشی متفاوت از الگوی تناوب استاندارد دارد. لازم به ذکر است الگوی مثلث انقباضی با نام الگوی مثلث همگرا نیز شناخته می‌شود.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

الگوی مثلث انبساطی یا الگوی مثلث واگرا ممکن است در دو حالت تناوب استاندارد و معکوس بر روی نمودار اتفاق بیافتد. در یک مثلث انبساطی با تناوب استاندارد موج D باید بزرگتر از موج B باشد که در حالت تناوب معکوس عکس این مورد رخ خواهد داد، یعنی موج B از D بزرگ‌تر خواهد بود. در این مورد یک الگو با رفتار یک مثلث انبساطی ایجاد می‌شود که کانال‌کشی مشابه تناوب استاندارد ندارد.

الگوی مثلث خنثی زمانی پدید می‌آید که موج C بزرگ‌ترین موج مابین سایر امواج باشد. در یک الگوی مثلث خنثی استاندارد موج B کوچک‌تر از موج D است. اما عکس این مورد در یک مثلث خنثی معکوس نیز رخ می‌دهد یعنی موج D کوچک‌تری نسبت به موج B دارد. به طور کلی، مثلث خنثی دسته‌ای در بین مثلث انبساطی و مثلث انقباضی است که کانال‌کشی متفاوتی دارد، ولی از رفتار کلی مثلث‌ها تبعیت می‌کند.

همچنین مثلث‌های نئوویو را می‌توان با توجه به فاکتورهای زیر نیز دسته بندی کرد:

  • اگر در مثلثی موج A بزرگ‌ترین موج باشد و موج C از موج E بزرگ‌تر باشد. در این حالت این مثلث، یک مثلث همگرا است.
  • اگر در مثلثی موج C بزرگ‌ترین موج باشد به آن، مثلث خنثی می‌گوییم.
  • اگر در مثلثی موج E بزرگ‌ترین موج باشد و موج C از A بزرگ‌تر باشد، در این حالت به این مثلث، مثلث واگرا می‌گوییم.

 

سخن پایانی

همانطور که گفتیم تئوری نئوویو نسخه تکامل یافته امواج الیوت است که یک تحلیل همه جانبه از تمامی ابعاد نمودار قیمت ارائه می‌دهد. این تئوری در تمام بازارهای مالی کاربرد دارد و با تجزیه و تحلیل کاملی که ارائه می‌دهد باعث می‌شود تا معامله‌گران به سودهای قابل توجهی در بازارهای سرمایه دست یابند.

همانطور که گفتیم امواج الیوت سنتی تنها دو الگوی مثلث انبساطی و مثلث انقباضی را می‌شناسند، اما تئوری نئوویو یک حالت سوم به نام الگوی مثلث خنثی نیز معرفی کرد که در این الگو موج C بزرگ‌ترین موج مابین سایر امواج است. لازم به ذکر است سه مثلث اصلی تحت تئوری نئوویو، مجاز به داشتن دو حالت تناوب استاندارد و معکوس است، به همین دلیل به طور کلی می‌توان گفت شش نوع مثلث در تئوری نئوویو وجود دارد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا