دوره پرایس اکشن ict
آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش ستاپ های ICT برای سودهای بزرگ در بازارهای مالی

دوره حضوری منتور شیپ

بازارهای مالی یکی از پرریسک‌ترین مسیرهای ثروتمند شدن است که فعالان این بازارها می‌توانند با شناخت درست و استفاده  از ابزارهای مناسب، روند حرکت قیمت را به‌درستی پیش‌بینی نمایند و از این طریق به سودهای بیشتری دست یابند.

پرایس اکشن ICT شاخه‌ای از تحلیل تکنیکال است که مسیر حرکت قیمت یک دارایی را بدون هیچ ابزار دیگری شناسایی می‌کند و با بررسی رفتار سرمایه‌گذاران بزرگ مناطقی را که خرید و فروش‌های جعلی انجام می‌شود، به‌طور دقیق مشخص می‌کند.

در نتیجه یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما در شناخت درست بازار کمک کند تحلیل تکنیکال است که ما قصد داریم تا در این مقاله به معرفی ستاپ‌های ICT بپردازیم تا شما بتوانید به سودهای قابل توجهی در بازار سرمایه دست یابید. پس در ادامه همراه ما باشید.

مبانی پایه پرایس اکشن ICT

سبک پرایس اکشن ICT‌ از جمله سبک‌های رایج در تحلیل تکنیکال است که معامله‌گران براساس بررسی رفتار بازارگردان‌ها و شناسایی مناطق نقدینگی در بازارهای مالی معاملات خود را انجام می‌دهند، در نتیجه می‌توانند با روند بازار همسو شوند و از تله‌ها و ضعف‌های بازار در جهت کسب سود استفاده نمایند.

قبل از آشنایی با ستاپ‌های ICT باید روندهای قیمت را شناسایی نمایید. به‌طور کلی سه نوع حرکت قیمت صعودی، نزولی یا خنثی در بازار وجود دارد که معمولا بعد از یک حرکت پر قدرت (مومنتوم)، حرکت بعدی رنج است و در اینجا بازار تصمیم می‌گیرد که حرکت قبلی خود را پیش بگیرد یا این‌بار خلاف جهت روند قبلی به مسیر خود ادامه دهد.

در واقع به حرکت مومنتوم صعودی یا نزولی بعد از یک تعادل «اکسپنشن» (Expansion) می‌گویند که معمولا درون این اکسپنشن‌ها یک اوردر بلاک وجود دارد و به حرکت اصلاحی بعد از یک حرکت ناگهانی «ریتریسمنت» (Retracement) گفته می‌شود.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

«اوردر بلاک» (Order Block) از جمله مفاهیم رایج در سبک ICT‌ است که به مناطق انباشته شدن قیمت توسط سفارش‌های بانک‌ها و موسسات بزرگ گفته می‌شود. این انباشت سفارش موجب تثبیت موقت قیمت قبل از یک حرکت صعودی یا نزولی بزرگ خواهد شد. به بیان دیگر بر روی نمودار قیمت به آخرین کندل نزولی قبل از شروع روند صعودی یا آخرین کندل صعودی قبل از شروع روند نزولی اوردر بلاک می‌گویند.

روند صعودی یا نزولی در نتیجه شکسته شدن سقف‌ها و کف‌ها شکل می‌گیرد. در واقع در یک روند صعودی سقف‌ها و کف‌ها بالاتر از یکدیگر هستند و در یک روند نزولی سقف‌ها و کف‌ها پایین‌تر از یکدیگر شکل می‌گیرند. به همین ترتیب زمانی که یک سقف در یک روند صعودی یا یک کف در یک روند نزولی شکسته شود، اصطلاحا می‌گوییم BMS یا شکست در ساختار بازار رخ داده است.

ستاپ‌های ict

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

استاپ هانت از ستاپ های ICT

«استاپ هانت» (Stop Hunt) در اغلب معاملات رخ می‌دهد و باعث می‌شود بعد از فعال شدن حد ضرر سرمایه‌گذار، قیمت به سمت تارگت آن شخص حرکت کند.

ماهیت تمام بازارهای مالی بر پایه نقدیندگی و عرضه و تقاضا است، در نتیجه هر کجا که نقدینگی زیاد باشد، قیمت میل به آنجا پیدا می‌کند. استراتژی استاپ هانت یکی از ستاپ‌های ICT است و در واقع زمانی اتفاق می‌افتد که میزان نقدینگی کافی برای پر کردن سفارشات مخالف وجود ندارد و قیمت به‌منظور تامین نقدینگی و پر کردن سفارشات به حد ضرر تعیین شده توسط معامله‌گر می‌رسد، در نتیجه پس از خروج معامله‌گران خرد از بازار، روند قیمت معکوس شده و مجدد به سمت هدف معاملاتی آن‌ها حرکت می‌کند.

موسسات و بانک‌های بزرگ از جمله مهره‌های اصلی استراتژی استاپ هانت هستند، زیرا با داشتن پول هوشمند به دنبال نقاطی هستند که میزان نقدینگی در آن نقاط بیشتر است. در واقع آن‌ها می‌دانند که معامله‌گران خرد حد ضرر خود را در کدام نقطه قرار داده‌اند، در نتیجه با رساندن قیمت‌ها به حد ضرر باعث می‌شوند تا در این نقطه نقدینگی کافی بوجود آید، سپس قیمت را با فشار به سمت پایین پرتاب می‌کنند.

به‌طور کلی می‌توان گفت استاپ هانت با نقدینگی در بازار رابطه معکوسی دارد؛ یعنی هر چه میزان نقدینگی کاهش یابد احتمال وقوع استاپ هانت بیشتر است. در نتیجه، معامله‌گران می‌توانند با استفاده از سبک ICT، شناخت پول هوشمند و شناسایی نواحی دارای نقدینگی از استاپ هانت به عنوان یک ستاپ معاملاتی استفاده نمایند و از این طریق از ضررهای خود جلوگیری کنند و به سودهای قابل توجهی دست یابند.

 

CHOCH از ستاپ های ICT

در بازارهای مالی CHOCH به معنای تغییر در جریان سفارش‌ها است که گاهی اوقات می‌تواند نشانه تغییر جهت کوتاه مدت یا بلند مدت قیمت یک دارایی باشد.

CHOCH مخفف کلمه Change Of Character بوده که به معنای تغییر در ساختار بازار است و اغلب به‌وسیله ورود پول هوشمند شکل می‌گیرد. در واقع زمانی که ما یک روند صعودی یا نزولی داشته باشیم، مسلما تشکیل سقف‌ها و کف‌ها بالارونده یا پایین‌رونده نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد و بالاخره در جایی این ساختار تغییر جهت خواهد داد.

برای مثال در صورتی که در یک بازار صعودی، یک شکست در روند رو به کاهش شکل بگیرید، می‌گوییم روند صعودی به پایان رسیده و یک CHOCH رخ داده است.

به‌طور کلی می‌توان گفت، CHOCH نشانه تغییر در جهت روند است. این تغییر ساختار اغلب در دو دسته «بزرگ» (Major) و «کوچک» (Minor) ساخته می‌شود که با توجه به اینکه ساختارهای بزرگ اعتبار بیشتری در بازارهای مالی دارند، به همین دلیل اغلب معامله‌گران از CHOCH ماژور برای ترید بازار استفاده می‌کنند.

همانطور که می‌دانید BMS یا BOS به معنای شکست ساختار است. به‌همین دلیل هر زمانی که قیمت سقف قبلی خود را رد کند، یعنی بازار صعودی است. پس زمانی که قیمت در یک روند صعودی به زیر BOS آمد یعنی یک CHOCH ماژور رخ داده است و می‌توانیم با تشخیص اوردر بلاک وارد بازارهای معاملاتی شویم و از این طریق با بالا رفتن قیمت، سودهای قابل توجهی را از بازار کسب نماییم.

در واقع CHOCH ماژور زمانی رخ می‌دهد که BOS را بشکند، اما اگر کف قیمت شکسته شود و آن کف BOS نداشته باشد در این حالت می‌گوییم CHOCH مینور اتفاق افتاده است.

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

سخن پایانی

سبک پرایس اکشن ICT از جمله روش‌های ساده و کاربردی در تحلیل تکنیکال است که معامله‌گران بر اساس رفتار بازارگردانان و شناسایی مناطق نقدینگی در بازارهای مالی معاملات خود را انجام می‌دهند. در واقع این سبک مناطقی از بازار را که نقدینگی پایینی وجود دارد و اسمارت مانی یا پول هوشمند وارد بازار شده است، شناسایی کرده و از این طریق رفتار آینده بازار را تحلیل می‌کند.

ما در این مقاله به بررسی ستاپ‌های پرایس اکشن ICT از جمله استاپ هانت و CHOCH پرداختیم و بررسی کردیم که چگونه معامله‌گران می‌توانند با استفاده از این استراتژی‌ها سودهای قابل توجهی را کسب کنند. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که هیچ چیز در بازار قطعیت ندارد.

بنابراین بهتر است روش‌ها و سبک‌های مختلف تکنیکال را با یکدیگر ترکیب کنید و از این طریق به سودهای بیشتری در بازار سرمایه دست یابید. همچنین سرمایه‌گذاران باید مدیریت ریسک و روانشناسی بازار را نیز در معاملات خود لحاظ نمایند.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. واقعا کامل و عالی توضیح داده شده و مثالها کاملا قابل درک و مفید بود من برم بقیه مقالات ict رو بخونم

  2. پرایس اکشن ICT واقعا پیچیده هست، و من هم علاقه ای ندارم خودمو درگیر موضوعات سخت کنم!

  3. بنظرم در خصوص ستاپ های ICT زیاد میشه صحبت کرد و مثال زد و محدود فقط به همین محتوا نمیشه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا