دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول های دیجیتال اندروید

اگر قصد سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی را دارید، خیلی زود خواهید فهمید که برای نگهداری ایمن ارزهای خود نیاز به یک کیف پول دیجیتال دارید. فرقی نمی‌کند که رمزارزهای خود را از کجا خریداری کرده باشید، همواره توصیه می‌شود که آن‌ها را به یک کیف پول دیجیتال مطمئن منتقل کنید.

درست است که خود صرافی‌های ارز دیجیتال کیف پول داخلی داشته و امکان نگهداری رمزارزهای خریداری‌شده در خود آن‌ها هم وجود دارد ولی اگر اتفاقی برای آن صرافی بیفتد تمام دارایی شما هم در معرض خطر قرار خواهد گرفت. وقتی از کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنید، در واقع خودتان مالک ارزهای خود هستید و مسئولیت حفاظت از آن‌ها هم برعهده‌ خودتان است.

در ادامه‌ این مقاله ابتدا خواهید فهمید که اصلا کیف پول دیجیتال چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم، سپس مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که این کیف پول‌ها را نسبت به رقبای خود برتر می‌سازند مرور کرده و در انتها نیز چند مورد از بهترین کیف پول‌های دیجیتال اندروید را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با کیف پول دیجیتال

کیف پول‌ دیجیتال به پلتفرمی سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری گفته می‌شود که هر کاربر برای ذخیره‌ ارزهای دیجیتال خود به آن نیاز دارد.

یک «کیف پول دیجیتال» (Digital Wallet) به پلتفرمی گفته می‌شود که دارندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند آن‌ها را در این کیف پول ذخیره کنند. این پلتفرم می‌تواند یک سایت اینترنتی، برنامه‌ کامپیوتری، اپلیکیشن موبایل یا سخت‌افزار باشد. به کیف پول‌هایی که در قالب سایت اینترنتی، برنامه‌های کامپیوتری و اپلیکیشن موبایل هستند کیف پول نرم‌افزاری می‌گویند.

همچنین از آنجایی که این کیف پول‌ها به اینترنت متصل می‌شوند به آن‌ها «کیف پول‌های گرم» (Hot Wallets) هم می‌گویند. در طرف دیگر کیف پول‌هایی را داریم که شبیه حافظه‌های فلش بوده و باید آن‌ها را از بیرون خریداری کنید. به این کیف پول‌ها کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌گویند و چون نیازی به اتصال به اینترنت ندارند و همه‌ اطلاعات درون خودشان ذخیره می‌شود، به آن‌ها «کیف پول‌های سرد» (Cold Wallets) هم می‌گویند.

همان‌طور که می‌بینید کیف پول‌های دیجیتال انواع مختلفی دارند که هرکدام برای مصرف خاصی مناسب هستند. در این مقاله تمرکز ما روی کیف پول‌های موبایل است که همان‌طور که اشاره کردیم جزو کیف پول‌های نرم‌افزاری و گرم به حساب می‌آید.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول دیجیتال

بهترین کیف پول‌های دیجیتال کیف پول‌هایی هستند که چند ویژگی مهم مثل امنیت بالا، پشتیبانی از تعداد زیادی از رمزارزها داشته باشند.

بدون شک مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول دیجیتال خوب، امنیت آن است. دلیل اینکه ما ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول‌های داخلی صرافی‌ها نگه نمی‌داریم همین امنیت بالاتر کیف پول‌های دیجیتال مخصوص این کار است.

همچنین یک کیف پول دیجیتال خوب باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که به‌راحتی بتوان با آن کار کرد. به عبارت دیگر، رابط کاربری آن به شکلی باشد که یک کاربر مبتدی هم بتواند به آسانی به ارسال و برداشت ارزهای دیجیتال خود بپردازد.

نکته‌ دیگری که باید در انتخاب یک کیف پول دیجیتال به آن توجه داشت ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط آن کیف پول است. هر کیف پول دیجیتال از همه‌ ارزهای موجود در بازار پشتیبانی نمی‌کند. قبل از انتخاب یک کیف پول دیجیتال باید حتما تحقیق کنید که کیف پول مذکور امکان ذخیره کردن ارز مورد نظر شما را دارد یا خیر. البته ناگفته نماند که بسیاری از کیف پول‌های دیجیتال شناخته شده از اکثر رمزارزهای محبوب پشتیبانی می‌کنند و به جزو موارد خاص مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

در مورد کیف پول‌های دیجیتال موبایلی که موضوع این مقاله هستند باید بگوییم که بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که تیم سازنده‌ آن به خوبی از آن پشتیبانی می‌کنند. این موضوع را می‌توان با بررسی سابقه‌ به‌روزرسانی‌های آن کیف پول در Google Play فهمید. در ادامه چند مورد از بهترین کیف پول‌های دیجیتال اندرویدی را برایتان معرفی می‌کنیم.

کیف پول دیجیتال Coinomi

یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های دیجیتال اندرویدی کیف پول کوینومی است.

«کوینومی» (Coinomi) یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های دیجیتال است که علاوه بر نسخه‌ موبایل، برای کامپیوترهای شخصی هم قابل نصب و استفاده است. این کیف پول که در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شده، از بیش از ۱۲۵ بلاک چین مختلف که شامل هزاران ارز دیجیتال می‌شوند، پشتیبانی می‌کند.

به ادعای سایت رسمی کوینومی، این کیف پول از زمان پیدایش خود هیچ وقت دچار حمله و سرقت نشده که نشان می‌دهد چقدر مسائل امنیتی به خوبی در آن رعایت شده‌اند.

علاوه بر این، شما می‌توانید از داخل خود کیف پول کوینومی اقدام به تبدیل ارزها به یکدیگر بکنید. یعنی لازم نیست که برای فروش یک ارز و خرید ارز دیگر دوباره آن‌ها را به صرافی منتقل کنید.

شاید بتوان تنها ایرادی که به کوینومی گرفت متن باز نبودن کدهای آن باشد. به عبارت دیگر، برخلاف سایر نرم‌افزارهای متن باز که کدهای تشکیل‌دهنده‌ آن به‌صورت عمومی در اینترنت موجود است، نمی‌توان کدهای کوینومی را مشاهده و بررسی کرد. البته این مورد به خودی خود نکته‌ منفی محسوب نمی‌شود ولی اگر کوینومی متن باز بود می‌توانست اعتماد افراد بیشتری را به خود جلب کند.

 

کیف پول دیجیتال Edge

کیف پول دیجیتال اج از جمله کیف پول‌های اندرویدی متن باز است که طرفداران خاص خود را دارد.

کیف پول دیجیتال «اج» (Edge) که قبلا با نام «ایربیتز» (Airbitz) هم شناخته می‌شد یکی دیگر از کیف پول‌های دیجیتال اندرویدی است که برخلاف کوینومی متن‌باز است. این یعنی هرکس می‌تواند در اینترنت به کدهای سازنده‌ این کیف پول دسترسی داشته باشد و از نحوه‌ کار آن اطلاع پیدا کند. برای همین است که اج را می‌توان یکی از امن‌ترین کیف پول‌های دیجیتال دنیا قلمداد کرد.

اج هم مانند اکثر کیف پول‌های دیجیتال از چندین رمزارز شناخته‌شده پشتیبانی می‌کند که بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و مونرو از جمله‌ این ارزهای دیجیتال هستند.

کیف پول اج علاوه بر اندروید برای گوشی‌های اپل هم قابل دانلود و استفاده است. همچنین رابط کاربری این کیف پول به گونه‌ای طراحی شده که برای افراد تازه‌وارد هم کاملا قابل درک باشد.

از مزیت‌های مهم دیگر اج همکاری آن با کسب‌وکارهایی است که بیت کوین را به عنوان راهی برای پرداخت‌های مشتری در نظر گرفته‌اند. به عبارت دیگر شما می‌توانید در کیف پول اج لیستی از کسب‌وکارهایی که در آن‌ها می‌توان مبلغ محصولات را با بیت کوین پرداخت کرد، مشاهده کنید و حتی به‌خاطر همکاری اج با این کسب‌وکارها تخفیفاتی هم دریافت کنید.

 

کیف پول دیجیتال Atomic Wallet

اتمیک ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است که تمرکز ویژه‌ای روی حریم خصوصی دارد.

کیف پول «اتمیک ولت» یکی از کیف پول غیرمتمرکزی است که در این مقاله معرفی می‌کنیم. مزیت اصلی اتمیک ولت تمرکز ویژه‌ آن به بحث حریم خصوصی است. به عبارت دیگر برای استفاده از این کیف پول نیازی به عضویت و تأیید هویت و کارهای دیگر نیست. این یعنی هیچ فرد یا دولتی نمی‌تواند دارایی‌های شما را بلوکه کند.

کیف پول دیجیتال اتمیک ولت از بیت کوین، اتریوم و بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند و تعداد کاربران آن به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد. همین موضوع نشان می‌دهد که چقدر این کیف پول بین کاربران محبوب است.

در اتمیک ولت علاوه بر ذحیره‌ ارزهای خود می‌توانید آن‌ها را به سپرده هم بگذارید و نسبت به مقدار ارزی که واردش می‌کنید، سود هم کسب کنید.

اتمیک ولت به‌جز گوشی‌های اندرویدی و iOS برای رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس هم قابل دانلود و استفاده است.

 

کیف پول دیجیتال MyCelium

کیف پول دیجیتال مای‌سلیوم از کیف پول‌هایی است که به دلیل امکانات فراوان برای تازه‌واردها پیشنهاد نمی‌شود.

«مای‌سلیوم» (MyCelium) از دیگر کیف پول‌های دیجیتال محبوب بین کاربران ارزهای دیجیتال است. این کیف پول تنها برای گوشی‌های موبایل در دسترس است و کدهای آن نیز متن باز است. مای‌سلیوم با اینکه کاربران زیادی دارد ولی به تازه‌واردها پیشنهاد نمی‌شود. دلیل آن هم امکانات پیشرفته و ویژگی‌های خاصی است که ممکن است این افراد را دچار سردرگمی کند.

با‌این‌حال نباید منکر این شد که مای‌سلیوم یکی از بهترین و سریع‌ترین کیف پول‌های دیجیتال موجود در بازار است. این کیف پول علاوه بر بیت کوین از اتریوم و بسیاری از توکن‌های ERC-20 این بلاک چین پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر از داخل خود کیف پول هم وجود دارد.

یکی دیگر از نقاط قوت مای‌سلیوم تیم سازنده‌ قوی پشت آن است که کار خود را از سال ۲۰۰۸ و با فعالیت روی پروژه‌ای در مورد شبکه‌ «مش» (Mesh Network) آغاز کردند. از همین رو هیچ نگرانی در مورد آینده‌ این کیف پول و به‌روزرسانی‌های آن وجود ندارد.

 

کیف پول دیجیتال Electrum

از کیف پول الکتروم تنها برای نگه‌داری بیت کوین استفاده می‌شود و امکان واریز رمزارزهای دیگر وجود ندارد.

کیف پول دیجیتال «الکتروم» (Electrum) یک کیف پول سبک برای ذخیره‌سازی بیت کوین است که توسط جامعه‌ کاربری این ارز دیجیتال در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی ایجاد شد. الکتروم یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین کیف پول‌های بیت کوین است که کدهای آن به صورت متن‌باز در اینترنت هم قابل مشاهده است.

الکتروم علاوه بر نسخه‌ موبایل، روی رایانه‌های شخصی هم نصب می‌شود. همچنین در تمام نسخه‌های این کیف پول می‌توان میزان کارمزد پرداختی را مشخص کرد که باعث می‌شود احتمال سریع‌تر پردازش شدن تراکنش‌های کاربران بالاتر برود.

یکی از ویژگی‌های خاص الکتروم در این است که با گذشت زمان و ظهور ارزهای دیجیتال دیگر، این کیف پول هنوز هم به ریشه‌های خود وفادار باقی مانده و تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این یعنی شما نمی‌توانید اتریوم، لایت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری را در الکتروم ذخیره کنید. دلیل این تصمیم سازندگان این بوده که بتوانند تمام توان خود را برای تأمین امنیت ذخیره‌سازی بیت کوین به کار ببرند.

 

کیف پول دیجیتال Jaxx

در کیف پول جکس علاوه بر امکان ذخیره و نگه‌داری ارزهای دیجیتال می‌توان اخبار و قیمت‌های لحظه‌ای ارزها را نیز مشاهده کرد.

کیف پول بعدی کیف پول دیجیتال «جکس» (Jaxx) است که اغلب پسوند «لیبرتی» (Liberty) را هم به همراه خود دارد. به عبارت دیگر این کیف پول با نام «جکس لیبرتی» (Jaxx Liberty) هم شناخته می‌شود.

جکس از بیت کوین، اتریوم و ده‌ها ارز دیگر پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های جالب دیگر جکس امکان دسترسی به قیمت لحظه‌ای تمام رمزارزها و اخبار مربوط به آن‌هاست که در داخل خود کیف پول می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

از آنجایی که رابط کاربری جکس به گونه‌ای است که کار کردن با آن علاوه بر ساده بودن، لذت بخش است، این کیف پول را به تازه‌واردها پیشنهاد می‌کنیم. همچنین جکس نسخه‌ رایانه‌های شخصی هم دارد و این یعنی شما می‌توانید علاوه بر موبایل، از رایانه‌ خود هم به دارایی‌های ارز دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. نکته‌ دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که مانند بسیاری از کیف پول‌های اشاره‌شده در این مقاله، جکس هم کلیدهای خصوصی شما را در داخل موبایل خودتان ذخیره می‌کند. این یعنی این کیف پول از نظر امنیتی هم چیزی از رقبای خود کم ندارد.

 

کیف پول دیجیتال BRD

کیف پول بی‌اردی از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به دلیل رابط کاربری جالبش به تازه‌واردها پیشنهاد می‌شود.

کیف پول «بی‌اردی» (BRD) که قبلا با نام «برد ولت» (Bread Wallet) شناخته می‌شد، از جمله کیف پول‌هایی است که تمرکز خود را روی کاربردهای ابتدایی کیف پول‌های دیجیتال گذاشته است. همین موضوع باعث شده کار با آن ساده باشد و کاربران تازه‌وارد به سمت آن میل پیدا کنند.

بی‌اردی که هم برای اندروید و هم برای iOS قابل دانلود و استفاده است، از بیت کوین، اتریوم و چندین ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین برای استفاده از خدمات آن هم نیازی به عضویت و ورود به حساب کاربری نیست و شما تنها به کمک یک کلید خصوصی ۱۲ کلمه‌ای به بلاک چین متصل می‌شوید. بدین ترتیب دیگر خبری از رمز عبور و سرور نیست که احتمال هک شدن هم وجود داشته باشد.

از ویژگی‌های خوب دیگر این کیف پول پشتیبانی تمام وقت آن است که حتی در ساعات غیرکاری مثل آخر شب و آخر هفته‌ها نیز پاسخگوی نیازهای کاربران است.

 

کیف پول دیجیتال Abra

برای استفاده از خدمات آبرا باید با ایمیل خود ثبت‌نام کنید که چندان به مزاق خیلی‌ها خوش نیامده است.

کیف پول «آبرا» (Abra) آخرین کیف پول دیجیتالی است که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. در آبرا امکان ذخیره‌سازی و سپرده‌گذاری بیت کوین، اتریوم و بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال دیگر وجود دارد.

طبق ادعای سایت رسمی آبرا بیش از یک میلیون کاربر از ۱۵۰ کشور جهان از خدمات این کیف پول استفاده می‌کنند. از آنجایی که آبرا تنها برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS در دسترس است و خبری از نسخه‌ رایانه‌های شخصی نیست، این تعداد کاربر رقم قابل توجهی به‌نظر می‌رسد.

شاید تنها نکته‌ منفی کیف پول دیجیتال آبرا ضرورت عضویت و ارائه‌‌ آدرس ایمیل باشد که به مزاج خیلی‌ها خوش نخواهد آمد زیرا ارائه‌ آدرس ایمیل می‌تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد.

در آبرا همان‌طور که اشاره کردیم امکان سپرده‌گذاری و کسب سود هم وجود دارد و می‌توانید با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود از جمله تتر (USDT Tether) به‌صورت ماهانه مقداری سود دریافت کنید.

 

سخن پایانی

کیف پول‌های اندروید با اینکه کار را برای ما راحت‌تر می‌کنند و می‌توانیم هر لحظه که خواستیم از گوشی اندرویدی خود دارایی‌های ارز دیجیتال‌مان را بررسی کنیم، ولی به عقیده‌ بسیاری از متخصصان نسبت به دیگر انواع کیف پول‌های دیجیتال از امنیت پایین‌تری برخوردار هستند. شاید ابتدایی‌ترین خطری که این کیف پول‌ها را تهدید می‌کند امکان شکسته‌شدن یا گم شدن گوشی‌های موبایل باشد. برای همین برای تأمین امنیت ارزهای خود باید قدم‌های دیگری هم برداریم.

به‌هر‌حال بسیاری از کاربران این راحتی را به جان می‌خرند و ترجیح می‌دهند همیشه به کیف پول خود دسترسی داشته باشند و برای همین به سراغ کیف پول‌های موبایل و اندروید می‌روند. به همین منظور در این مقاله سعی کردیم ۸ مورد از بهترین کیف پول‌های دیجیتال اندرویدی را برایتان معرفی کنیم که توانسته‌اند در سال‌های اخیر از دیگر رقبای خود پیشی بگیرند. بهترین انتخاب استفاده از کیف پول‌های اندرویدی است که نسخه‌ دسکتاپ هم دارند تا خدایی ناکرده در صورت بروز اتفاقات ناگوار بتوان از رایانه‌ شخصی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کرد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام چرا از سردمدار کیف پولهای دیجیتال تراست والت نامی نبردید؟ ظلم است در حقش.. به همان مانیتی هست که کیفهای بالا هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا