🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

دلیل استفاده از سیگنال فارکس در تلگرام و اینستاگرام

برخی از معامله‌گرانی که به در بازارهای مالی فعالیت دارند به ویژه بازار فارکس، اغلب به دنبال سیگنالی برای خرید یا فروش در بازار هستند. در شبکه‌های اجتماعی کانال‌ها و صفحه‌هایی وجود دارند که پر از این سیگنال‌ها هستند. افراد تصور می‌کنند که استفاده از این سیگنال‌ها می‌تواند بدون صرف وقت و هزینه زیاد، به معاملات آن‌ها کمک کند.

اکثر معامله‌گران تازه‌کار که از صرف وقت برای آموزش دیدن و کسب تجربه شخصی در معاملات اجتناب می‌کنند، طرفدار استفاده از این سیگنال‌ها هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این روش برای انجام معاملات بپردازیم و اینکه ببینیم اصلا این شیوه برای معامله پیشنهاد می‌شود یا خیر؟ با ما همراه باشید.

بازار فارکس چیست؟

بازار «فارکس» (Forex) از جمله بازارهای مالی پرطرفدار است که برای معامله‌گران درآمدهای دلاری به همراه دارد. این بازار یکی از بزرگترین بازارهای مالی به شمار می‌آید که روزانه شاهد حجم زیادی از معاملات است. در این بازار ارز کشورهای مهم در مقابل یکدیگر خرید و فروش می‌شوند. از این رو، این بازار را بازار تبادل «جفت ‌ارزها» (Currency Pair) یا ارزهای خارجی نیز می‌نامند.

هر جفت ارز از یک «ارز پایه» (Base Currency) و یک «ارز ثانویه» (Quote Currency) تشکیل شده است. به عنوان مثال در جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) ارز یورو ارز پایه و ارز دلار به عنوان ارز ثانویه محسوب می‌شود.

علاوه بر این، جفت ارزها انواع مختلف دارند که در دسته‌های «جفت ارزهای مهم» (Major Currency pairs)، «جفت ارزهای فرعی» (Minor Currency pairs) و «جفت آرزهای عجیب» (Exotic Currency pairs) قرار می‌گیرند.

 

سیگنال فارکس چیست؟

سیگنال فارکس از جمله ابزارهایی است که برخی معامله‌گران برای انجام معاملات خود از آن استفاده می‌کنند؛ این سیگنال‌ها زمان مناسب برای ورود یا خروج معامله را پیشنهاد می‌دهند.

سیگنال در لغت به معنای نشانه یا علامت است که در بازارهای مالی نشانه‌ای از زمان ورود یا خروج برای یک معامله است و بهترین زمانی را که یک معامله ممکن است سود خوبی بدهد نشان می‌دهد. سیگنال‌ها موقعیت‌های معاملاتی هستند که پس از تحلیل بازار و بررسی اخبار دنیا به دست می‌آیند.

برخی از کانال‌های تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرامی هستند که با استفاده از برخی ربات‌ها و آنالیز بازار، سیگنال‌های خرید و فروش در اختیار تریدرها قرار می‌دهند. این ربات‌ها بازار را به صورت تکنیکال تحلیل کرده و بهترین نقاط را با توجه به داده‌های قیمتی نمودار برای انجام معامله پیشنهاد می‌کنند.

لازم به ذکر است که این سیگنال‌ها با حل برخی معادلات ریاضی به دست می‌آیند و هیچ‌گونه سوگیری احساسی ندارند. معمولا این سیگنال‌ها را برخی از تحلیل‌گران، شرکت‌ها، بروکرها یا صرافی‌ها در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. سیگنال‌دهی تنها به بازار فارکس محدود نمی‌شود؛ سیگنال‌های خرید و فروش، می‌توانند در تمام بازارهای مالی مورد استفاده قرار بگیرند.

روی هم‌رفته سیگنال‌های فارکس، به شما توصیه می‌کنند برای کسب درآمد چه زمانی و چه معامله‌ای را باید باز کنید یا پایان دهید. بهترین سیگنال‌های فارکس، پیشنهاداتی را در مورد نقاط مناسب برای «توقف ضرر» (Stop Loss) و «حد سود» (Take Profit) به شما می‌دهند. این امر حاکی از آن است که سیگنال به‌‌طور دقیق طراحی شده تا خطر از دست‌رفتن سرمایه را به حداقل برساند.

 

چرا از سیگنال فارکس استفاده می‌شود؟

از دلایلی که معامله‌گران از سیگنال فارکس برای معاملات خود استفاده می‌کنند این است که می‌خواهند بدون صرف وقت برای آموزش و تجربه شخصی خیلی راحت نقاط مناسب را برای خرید و فروش پیدا کنند.

دلایل استفاده از سیگنال فارکس در تلگرام و اینستاگرام

اغلب کسانی که اطلاع کمی در مورد بازار دارند و نحوه تحلیل بازار را نمی‌دانند، سعی می‌کنند با صرف کمترین زمان برای معاملات خود از سیگنال‌های آماده استفاده کنند. البته ناگفته نماند که برخی از معامله‌گران برای اطمینان بیشتر همه ابزارها را در کنار هم به کار می‌برند.

معمولا افرادی که زمان کافی برای پیگیری اخبار و رصد بازار ندارند از سیگنال فارکس در تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند. گاهی اوقات افراد تازه‌کار که سرمایه اندکی دارند و می‌خواهند سریع تر به سود برسند نیز از جمله کسانی هستند که از کانال‌های سیگنال‌دهی کمک می‌گیرند. برخی از معامله‌گران نیز بر این باور هستند که می‌توان از سرعت و دقت این سیگنال‌ها برای شناسایی بهترین فرصت‌های معاملاتی استفاده کرد.

 

آیا استفاده از سیگنال فارکس پیشنهاد می‌شود؟

درست است که سیگنال‌های فارکس به‌صورت منطقی و با حل معادلات ریاضی به دست می آیند، ولی استفاده از آن ها ممکن است سرمایه شما را به خطر اندازد.

استفاده از سیگنال‌های فارکس به‌صورت افراطی بسیار پر خطر است و اگر هیچ دانشی از این بازار نداشته و با مواردی مانند تحلیل تکنیکال بازار، مدیریت سرمایه، اخبار فارکس آشنا نیستید، استفاده از سیگنال‌های خرید و فروش فارکس پیشنهاد نمی‌شود.

به طور کلی، اگر هیچ تجربه و آموزشی در زمینه فارکس و معامله‌گری در بازارهای مالی نداشته‌اید، توصیه می‌شود که از سیگنال‌های فارکس به تنهایی استفاده نکنید؛ زیرا شما بدون هیچ آگاهی و آمادگی سرمایه خود را وارد بازار می‌کنید و در صورتی که بازار دچار نوسان شود و روند آن تغییر کند، نمی‌توانید در زمان کم تصمیم درستی برای مدیریت سرمایه خود بگیرید.

افرادی که از این سیگنال‌ها در کنار تحلیل‌های‌ خود استفاده می‌کنند، ممکن است نتیجه بهتری بگیرند. البته به خاطر داشته باشید که استفاده مداوم از این تحلیل‌ها موجب می‌شود که دیگر نتوانید به تنهایی به تحلیل‌های خود از بازار اعتماد کنید و شاید شما را کمی وابسته بار بیاورد.

 

از چه کانال‌های سیگنالی نباید استفاده کرد؟

لازم است بدانید کانال‌های تلگرامی که سیگنال فارکس می‌دهند، قابل اعتماد نیستند؛ خصوصا کانال‌هایی که در حوزه کریپتو فعالیت می‌کنند. این کانال‌ها توسط افراد ناشناس مدیریت می‌شوند که نمی‌توان دانش و تجربه آن‌ها را بررسی کرد.
اغلب کانال‌های تلگرام تنها تبلیغاتی ارائه می‌دهند که غیرواقعی است و تنها قصد فریب و ترغیب شما را دارند. اصلا بعید نیست که به‌خاطر منافع شخصی خود این کار را انجام دهند.
کانال‌های تلگرامی فقط به شما سیگنال می‌دهند؛ در صورتی‌که با استفاده از این سیگنال‌ها در معاملات‌تان ضرر کنید،‌ آن‌ها هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کنند و پاسخگو نیستند.
برخی از کانال‌های تلگرامی با معرفی ارزهای بی‌ارزشی که سرمایه بازار بالایی ندارند از سرمایه کاربران خود استفاده می‌کنند. با فریب کاربران، آ‌ن‌ها را به خرید ترغیب کرده و زمانی که افراد زیادی وارد بازار شدند، سود زیادی برداشت و سرمایه خود را از بازار خارج می‌کنند.

 

آموزش فارکس یا سیگنال فارکس

از آنجا که سیگنال‌های فارکس به‌صورت آماده در اختیار فرد تریدر قرار می‌گیرند، مهارت خاصی را به فرد معامله‌گر آموزش فارکس نمی‌دهند. این در حالی است که آموزش صحیح و اصولی می‌تواند فرد را برای همیشه از کمک ابزارهای این چنینی بی‌نیاز کند.

سیگنال‌های فارکس به دلیل اینکه توسط ربات‌ها و با حل معادلات ریاضی به دست می‌آیند، بسیار منطقی هستند و شاید همیشه نتیجه سودآوری نداشته باشند. در حالی که اگر فرد خود بازار را تحلیل کند، می‌تواند نتایج حاصل از تحلیل بنیادی و پیگیری اخبار اقتصادی جهان و … را نیز در نظر بگیرد.

روی هم رفته، توصیه می‌شود که از تمام ابزارهایی که به معاملات کمک می‌کنند مانند تحلیل‌ تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و سیگنال‌های معاملاتی به‌طور همزمان استفاده کنید تا نتیجه بهتری را شاهد باشید.

 

سخن پایانی

بازار فارکس از بزرگ‌ترین بازارهای مالی در دنیاست که ورود به آن نیاز به کسب آگاهی و آمادگی دارد. برخی این آگاهی را با صرف زمان و آموزش‌های لازم به دست می‌آورند و برخی ترجیح می‌دهند بدون صرف وقت و هزینه از ابزارهای آماده استفاده کنند. سیگنال فارکس در تلگرام و اینستاگرام از ابزارهایی است که می‌تواند به معامله‌گران در انجام معاملات آن‌ها کمک کند.

معمولا این سیگنال‌ها از طریق حل معادلات ریاضی و با استفاده از اطلاعاتی که قیمت بر روی نمودار به ما می‌دهد حاصل می‌شوند. افرادی که تجربه کمی در بازارهای مالی دارند و نمی‌توانند بازار را به تنهایی تحلیل کنند، از این ابزار برای یافتن بهترین نقاط معاملاتی استفاده می‌کنند.

استفاده از این سیگنال‌‌ها به دلیل اینکه مقطعی هستند و نمی‌توانند ادامه بازار را در طولانی مدت پیش‌بینی کنند، توصیه نمی‌شود. زیرا در شرایطی که بازار به ناگهان تغییر مسیر دهد دیگر برنامه‌ای برای سرمایه شما ندارند و ممکن است موجب ضرر شما شوند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سیگنال فارکس، در واقع مثل یک راهنمای معامله در بازار ارزهای خارجی (فارکس) عمل می‌کنه. این سیگنال‌ها به معامله‌گران اطلاعاتی دربارهٔ زمان و نقطه ورود و خروج در معاملات فارکس می‌دهند. در واقع، سیگنال‌ها به شما اشاره می‌کنند که آیا باید یک معامله خاص را انجام دهید یا نه.

    در دنیای امروزی، سیگنال‌های فارکس به صورت معمول از طریق پلتفرم‌های مختلفی مانند تلگرام یا وب‌سایت‌های معاملاتی منتشر می‌شوند. این سیگنال‌ها توسط تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای تهیه و ارائه می‌شوند که بر اساس تجربیات و تحلیل‌های خود به تصمیم‌گیری می‌پردازند.

    سیگنال‌ها معمولاً شامل اطلاعاتی مانند جفت ارز (مثل یورو به دلار آمریکا)، زمان و نقطه ورود، توقعات برای سود یا زیان، و مدت زمان توصیه شده برای معامله هستند.

    هر چند که سیگنال‌ها می‌توانند به معامله‌گران کمک کنند، اما باید به خاطر داشته باشید که بازار فارکس پیچیده است و ممکن است سیگنال‌ها همیشه درست نباشند. بنابراین، همواره به تحلیل خودتان و مدیریت ریسک دقت کنید و سیگنال‌ها را به عنوان یکی از ابزارهای معاملاتی خود استفاده کنید.

  2. این کانال سیگنال فارکس که استاد حسینی تو استوری هاشون میگن از چه طریق میشه جوین شد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام باید از طریق آی‌بی ما وارد بروکر بشید و ثبت نام و احراز هویت انجام بدید.
      بعد دوره آموزش فارکس براتون ارسال میشه و در انتها می‌تونید وارد کانال سیگنال فارکس بشید.

  3. شما کانال سیگنال فارکس تضمینی دارید که بتونیم با کمک اون وارد دنیای ترید بشیم اما با ریسک کم.

    1. سلام دوست عزیز
      بله داریم. شما با استفاده از آی‌بی ما توی بروکر ویندزور ثبت نام و احراز هویت می‌کنید و بعد از دریافت دوره آموزش فارکس وارد کانال سیگنال فارکس می‌شید.

  4. من تو کانال سیگنال فارکس سید عضو شدم این سطحش بالاس خیلی یعنی اگر تریدر نباشی امکان نداره بتونی بفهمی چی داره تو کانال بارگزاری میشه
    عملا هم بهش سیگنال نمیشه گفت چون سیگنال رسما ماهی رو بهت هر کی میده ولی اونجا فقط کسایی که دانش دارن میتونن فعالیت داشته باشن سید حسینی همیشه با همه فرق داشته ممنون ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا