دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش استخراج رمزارز

آموزش استخراج ارز دیجیتال ترون

ساختار کلی جوامع به گونه‌ای طراحی شده که همه‌‌ امور توسط شخص ثالث کنترل و مدیریت می‌شوند. برای درک بهتر موضوع کافیست شرکت‌هایی از قبیل گوگل، فیس‌بوک، آمازون و… را در نظر بگیرید که تمام اطلاعات کاربران خودشان را ذخیره نگه می‌دارند. هیچ یک از ما نمی‌دانیم که کنترل و نگهداری این حجم از اطلاعات چه نفعی برای شرکت‌ها دارد! به نظر شما اطلاعات شخصی و محرمانه‌ کاربران در چه زمینه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا مردم به دنبال راهی برای جلوگیری از بی‌عدالتی حاکم بر جهان باشند. ترون هم با هدف تمرکز زدایی و تقسیم عادلانه‌ قدرت ساخته شده. از آنجایی که رمز ارز TRX به عنوان یک پروژه‌ هدفمند در بازار رمز ارزها شناخته می‌شود، محبوبیت خاصی در میان کاربران پیدا کرده. قصد داریم تا در این مقاله شما را با یکی از روش‌های استخراج ارز دیجیتال ترون آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی رمز ارز ترون

رمز ارز ترون (Tron) با نماد اختصاری TRX یک بلاک چین غیر متمرکز است که به منظور سرگرمی و تولید محتوای متنی، عکس و ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. «جاستین سان» نام بنیان‌گذار اصلی شبکه‌ ترون است. افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از خدمات شبکه محتوای دلخواه خودشان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

ترون یکی از رقیبان اصلی اتریوم محسوب می‌شود. اما چرا؟ رمز ارز TRX علاوه بر تمام قابلیت‌هایی که گفته شد، بستری را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز خود در آن پیاده‌سازی کنند. اما اعضای تیم اهداف بزرگ‌تری را هم در سر می‌پرورانند چرا که همواره به دنبال راهی برای توسعه‌ شبکه و ارائه‌ خدمات بیشتر به کاربران خود هستند.

برای مثال آن‌ها می‌خواهند که علاوه بر یک پلتفرم معاملاتی اختصاصی، شبکه‌ای را برای پیاده‌‌سازی بازی‌های کامپیوتری غیرمتمرکز ایجاد کنند. در حقیقت رمز ارز شبکه‌ ترون TRX نام دارد. ترون از الگوریتم اجماع، «اثبات سهام نمایندگی شده» (Delegated Proof of Stake) برای کنترل و ثبت تراکنش‌های خود استفاده می‌کند.

به‌کارگیری اثبات سهام نمایندگی شده یکی از ویژگی‌های هوشمندانه‌ پروژه‌ ترون محسوب می‌شود، چرا که این الگوریتم مقیاس‌پذیری شبکه را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. البته جالبه بدانید که استفاده از الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده مزایای دیگری از قبیل بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش نرخ کارمزد را هم با خود به همراه دارد.

حتی برخی از کارشناسان معتقدند که مقیاس‌پذیری بالای شبکه ترون باعث شده که رمز ارز TRX گزینه‌ و جایگزین خوبی برای انجام معاملات روزانه افراد باشد. قابلیت شبکه‌ ترون به‌قدری بالاست که به راحتی می‌تواند در هر ثانیه ۲۰۰۰ تراکنش را به ثبت برساند. در حالی‌که اتریوم در هر ثانیه قادر به ثبت تنها ۲۵ تراکنش است.

طبق اطلاعات ارائه شده، هر ثانیه ۳ بلاک در شبکه‌ ترون ساخته می‌شوند، در حالی‌که زمان لازم برای تشکیل یک بلاک در شبکه‌ اتریوم چیزی حدود ۱۵ ثانیه تخمین زده شده است. یکی از مزایای رقابتی دیگر ترون در مقایسه با اتریوم پشتیبانی از زبان‎‌های برنامه‌ریزی جاوا و پایتون است، چرا که توسعه‌دهندگان بیشتری می‌توانند ایده‌های خودشان را در بستر بلاک چین شبکه TRX پیاده‌سازی کنند. اما زبان برنامه‌نویسی پروژه اتریوم، «سالیدیتی» (Solidity) نام دارد که افراد بسیار کمی با آن آشنا هستند.

عواملی که گفته شد دست به دست هم دادند و موجب شدند که رمز ارز ترون مورد استقبال تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. در حال حاضر بیشتر کاربران به دلیل کارمزد بالا‌ی شبکه‌ اتریوم تراکنش‌های خود را در بستر ترون انجام می‌دهند.

بنابراین با کنار هم قرار دادن تمام اطلاعاتی که گفته شد می‌توان نتیجه‌گیری کرد که آینده‌ی روشنی انتظار سرمایه‌گذاران و خریداران TRX را می‌کشد. اما استخراج این رمز ارز آینده‌دار به چه شکل صورت می‌گیرد؟ نگران نباشید چرا که قصد داریم در بخش بعد یکی از روش‌های استخراج ترون را مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش دهیم.

 

آموزش مرحله به مرحله استخراج ترون

از آنجایی که بیشتر کارشناسان دید مثبتی به رشد رمز ارز ترون در آینده دارند، کاربران همواره به دنبال راهی برای استخراج آن هستند. اما می‌توان ترون را بدون استفاده از ابزار‌های تخصصی و ماینر استخراج کرد؟ بله. استخراج TRX حتی با کامپیوتر و سیستم‌های معمولی هم امکان‌پذیر است. با ما همراه باشید تا فرآیند استخراج ترون را به صورت مرحله‌به‌مرحله با یکدیگر بررسی کنیم.

 

مرحله اول: نصب و راه‌اندازی کیف پول

هر کاربر برای نگهداری و انجام انتقالات خود کیف پول احتیاج دارد. پس لازم است که قبل از شروع فرآیند استخراج کیف پول انتخابی خود را بر روی سیستم یا تلفن همراه نصب و راه‌اندازی کنید. البته این نکته‌ را هم به خاطر داشته باشید که کیف پول شما باید خدمات رمز ارز ترون را تحت پوشش قرار دهد.

برای مثال کیف پول‌های اتمیک، تراست و اکسودوس خدمات قابل قبولی را در این زمینه به کاربران خود ارائه می‌دهند. اما کیف پول چه نقشی در فرآیند استخراج دارد؟ در حقیقت هر کاربر برای دریافت پاداش حاصل از استخراج آدرس کیف پول خود را به سایت ارائه می‌دهد. بدین شکل ترون‌های استخراج شده مستقیما به حساب کیف پول شما منتقل خواهند شد.

 

مرحله دوم: دانلود و نصب برنامه unMineable

همانطور که در بخش‌های قبل هم گفته شد، رمز ارز TRX برای ثبت و مدیریت تراکنش‌های شبکه از الگوریتم اجماع اثبات سهام نمایندگی شده استفاده می‌کند. فرآیند استخراج در این الگوریتم اتفاق نمی‌افتد بلکه گروهی از سرمایه‌گذاران به عنوان نماینده تراکنش‌ها را تایید و ثبت می‌کنند. اما برخی از نرم‌افزارها مانند unMineable استخراج رمز ارزهایی مانند ترون را امکان‌پذیر کرده‌اند. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به لینک‌های موجود در این سایت نسخه‌ ویندوز نرم‌افزار را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید. نرم‌افزار unMineable هنوز قابلیت اجرا بر روی تلفن همراه را ندارد.

 

مرحله سوم: برگزیدن یکی از پردازنده‌های مرکزی یا گرافیکی

بعد از نصب و گذراندن مراحل اولیه، نرم‌افزار به شما حق انتخاب بین دو گزینه‌ پردازنده مرکزی و گرافیکی را می‌دهد. پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی به عنوان تجهیزات تخصصی لازم برای انجام فرآیند استخراج شناخته می‌شوند. اما این دو دستگاه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در حقیقت پردازنده‌های مرکزی عموما در کامپیوتر و سیستم‌های قدیمی به‌کار گرفته می‌شوند.

از سوی دیگر پردازنده‌های گرافیکی بیشتر در سیستم‌های گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. قدرت پردازش و استخراج، GPU یا همان پردازنده‌‎های گرافیکی به نسبت CPU یا همان پردازنده‌های مرکزی بیشتر است. پس در این مرحله شما با توجه به قدرت سخت‌افزاری سیستم خود یکی از دو گزینه را انتخاب می‌کنید.

 

مرحله چهارم: انتخاب رمز ارز ترون و ارائه آدرس کیف پول

در آخر شما به محض ورود به نرم‌افزار با لیستی از رمز ارزهای مواجه می‌شوید که نرم‌افزار unMineable خدمات مربوط به استخراج آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. کافیست اسم رمز ارز ترون را سرچ کنید و وارد صفحه‌ مربوط به استخراج TRX شوید. در این بخش اطلاعاتی از قبیل آدرس کیف پول را وارد می‌کنید. فرایند استخراج به محض ارائه‌ تمام اطلاعات آغاز می‌شود. طبق اطلاعاتی که در سایت رسمی unMineable قرار گرفته شده، پاداش بعد از استخراج موفقیت‌آمیز ۱۵ ترون به آدرس کیف پول شخصی شما منتقل خواهد شد.

 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله شما را با رمز ارز ترون و قابلیت‌های منحصر به فرد آن، آشنا کردیم. در ادامه به آموزش یکی از روش‌های استخراج این رمز ارز آینده‌دار پرداختیم. البته بهتر است که قبل از شروع فعالیت خود در حوزه‌ استخراج تمام هزینه‌های جانبی مانند مصرف برق، استهلاک سیستم، نوسانات قیمت ترون و… را در نظر بگیرید.

سنجیده عمل کردن یکی از الزامات و فاکتورهای اصلی موفقیت در حوزه‌ ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. به نظر شما استخراج ترون با استفاده از نرم‌افزار unMineable سودآور است؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا