دوره پرایس اکشن ict
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدآموزش فارکس

نحوه خریدوفروش در بازار فارکس چگونه است؟

دوره حضوری منتور شیپ

فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که روزانه میلیون‌ها نفر در آن به معامله جفت ارزهای مختلف و سایر دارایی‌ها می‌پردازند. در این بازار که مخفف عبارت (Foreign Exchange Market) به معنای «بازار تبادل ارزهای خارجی» است، هرکس می‌تواند با هر سرمایه‌ای که دارد به خرید و فروش ارزهای خارجی مثل دلار، یورو و یوان پرداخته و از نوسانات شکل گرفته در آن‌ها برای کسب سود استفاده کند.

قبلا تحت عنوان مقالات مختلفی در مورد مفهوم بازار فارکس و چیزهایی که در آن معامله می‌شود صحبت کرده‌ایم و به احتمال زیاد شما هم تا حدودی با این بازار آشنایی دارید. اما سوال مهم‌تر این است که نحوه خرید و فروش در فارکس چگونه است و چگونه ما هم می‌توانیم از بالا و پایین شدن قیمت دارایی‌های مختلف به سوددهی برسیم؟ این مقاله دقیقا برای پاسخ به این سوال آماده شده است. با ما همراه باشید.

فارکس چیست؟

فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که اصلی‌ترین دارایی معامله شده در آن جفت ارزهای کشورهای مختلف هستند.

فارکس بازاری آنلاین است که در آن ارز یک کشور در مقابل ارز کشور دیگر قرار گرفته و جفت ارزی را تشکیل می‌دهد که نسبت آن‌ها مدام در حال تغییر است. برای مثال، ارز یورو در مقابل دلار در فارکس با نماد EUR/USD شناخته شده و به آن جفت ارز یورو/دلار گفته می‌شود. نرخ تبادل این دو ارز قیمت این نماد را تعیین می‌کند و براساس عرضه و تقاضا همواره این نرخ در حال نوسان است.

اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان از فارکس کسب درآمد کرد؟ برای پاسخ به این سوال بیایید یک مثال بزنیم. فرض کنیم شما طبق تحلیل خود اعتقاد دارید که در آینده ارزش یورو نسبت به دلار افزایش خواهد یافت. برای همین می‌توانید در فارکس وارد بازار جفت ارز یورو/دلار شده و ۱۰۰ واحد از آن را در قیمت ۱.۰۵ خریداری کنید. بدین ترتیب، هزینه اولیه شما برای خرید این مقدار ۱۰۰ ضرب در ۱.۰۵ که برابر با ۱۰۵ دلار است، خواهد بود.

حال فرض کنیم تحلیل شما درست از آب در آمد و قیمت جفت ارز یورو/دلار به ۱.۰۸ رسید. در این شرایط شما می‌توانید ۱۰۰ واحد خریداری شده خود را با قیمت جدید فروخته و ۱۰۰ ضرب در ۱.۰۸ که برابر با ۱۰۸ دلار است را دریافت کنید. همان‌طور که می‌بینید در این معامله شما با پرداخت ۱۰۵ دلار ۱۰۸ دلار دریافت کردید که از این رقم ۳ دلار آن سود معامله شما محسوب می‌شود.

این یک مثال ساده و ابتدایی در مورد نحوه کسب سود از خرید و فروش جفت ارزها در بازار فارکس است. اما باز هم به احتمال زیاد یک سوال مهم دیگر ذهن شما را مشغول کرده و آن اینکه چگونه و از چه طریقی می‌توان چنین خرید و فروش‌هایی را انجام داد؟

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

بیشتر بدانید: استراتژی فارکس چیست؟ بهترین استراتژی فارکس در سال ۲۰۲۳

 

آموزش خرید و فروش در بازار فارکس

خرید و فروش در بازار فارکس با ثبت‌نام در یک بروکر و اتصال آن به نرم‌افزاری مثل متا تریدر انجام می‌شود.

نحوه خرید و فروش در بازار فارکس

برای شروع فعالیت و سرمایه‌گذاری در بازار فارکس اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک بروکر معتبر است. بروکر در واقع سایت یا پلتفرمی است که خریداران و فروشندگان را به هم وصل می‌کند و وجود آن‌ها برای معامله ضروری است.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

بعد از انتخاب بروکر و ثبت‌‌نام در آن می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی مثل استفاده از ارزهای دیجیتال حساب خود را شارژ کنید. مرحله بعدی دانلود پلتفرم معاملاتی است که معروف‌ترین آن «متا تریدر» (MetaTrader) نام دارد. بیشتر بروکرها این نرم‌افزار را در سایت خود برای دانلود قرار داده‌اند و به راحتی می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید.

در نهایت با وارد کردن اطلاعات حساب بروکر خود در متا تریدر نسخه ۴ یا ۵، می‌توانید وارد بازارهای مختلف شده و معاملات خود را آغاز کنید. بهترین کار این است که ابتدا یک حساب دمو یا آزمایشی باز کنید و اولین معاملات خود را با آن پیش ببرید. بدین ترتیب، می‌توانید فوت و فن معامله و سفارش‌گذاری در بازار فارکس را یاد گرفته و وقتی به اندازه کافی حرفه‌ای شدید با پول و سرمایه اصلی خود معامله کنید.

در واقع بعد از اتصال حساب بروکر خود به متا تریدر می‌توانید از طریق گزینه‌های موجود در این نرم‌افزار بازاری مثل جفت ارز یورو/دلار را انتخاب کرده و سفارش خرید یا فروش خود را به ثبت برسانید.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که مانند هر بازار مالی دیگر، در بازار فارکس نیز تا افراد دیگر ضرر نکنند، شما سود نخواهید کرد. فراموش نکنید که بدون داشتن آموزش و تسلط کافی به مفاهیم معامله‌گری و علم تحلیل خیلی زود از رقابت حذف خواهید شد.

بنابراین اینکه تنها چگونگی خرید و فروش در فارکس را یاد بگیرید کافی نیست و باید زمان خرید و فروش را نیز یاد بگیرید. به عبارت دیگر، باید بدانید که کدام جفت ارز را در چه زمانی و به چه مقداری بخرید و کی آن را بفروشید.

 

سخن پایانی

فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که افرادی مثل ما که با سرمایه شخصی خود معامله می‌کنیم تنها بخش بسیار کوچکی از آن را تشکیل می‌دهد. در حقیقت این شرکت‌های بیمه، صادرات و واردات، بانک‌های مرکزی و موسسات مالی بزرگ هستند که به عنوان بازیگران اصلی فارکس به حساب می‌آیند.

با این حال، همه افراد در سرتاسر جهان می‌توانند با کمترین سرمایه وارد این بازی شده و از نوسانات شکل گرفته در آن به سود برسند. به همین منظور و برای آشنایی هموطنان ایرانی با این بازار بزرگ در این مقاله به طور کلی در مورد نحوه خرید و فروش در فارکس صحبت کردیم و گفتیم که برای این کار اولین قدم انتخاب یک بروکر معتبر و سپس استفاده از نرم‌افزارهایی مثل متا تریدر برای انجام معامله است.

امیدواریم حالا که با خواندن این مقاله با مسیر ورود به فارکس و روش انجام معامله در آن آشنا شدید، مقالات دیگر پیرامون این بازار را نیز که قبلا در حسینی فایننس منتشر شده دنبال کرده و با آگاهی کامل معاملات خود را شروع کنید.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا