دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

چگونه ترون بخریم؟ آموزش خرید‌ ارز دیجیتال TRX

احتمالا وقتی که برای اولین‌بار اسم ترون به گوش‌تان خورده با خود گفتید که خب حتما این هم یک ارز دیجیتال دیگر بوده که به لیست بلند بالای ارزهای دیجیتال اضافه شده است. اما با کمی جستجو و تحقیق در مورد آن به این نتیجه رسیده‌اید که سرمایه‌گذاری در این رمز ارز یک تصمیم خوب است و برای همین در حال خواندن این مقاله هستید که هم اطلاعات تکمیلی را کسب کرده و هم آسان‌ترین راه خرید آن را پیدا کنید.

در این مقاله ما به دغدغه‌های شما پاسخ می‌دهیم. در ابتدا یک تعریف کلی از شبکه‌ ترون و ارز دیجیتال آن و همچنین دلایلی را که شما باید به سراغ آن بروید ارائه می‌کنیم و سپس می‌رویم سر اصل مطلب، یعنی نحوه‌ خرید ارز دیجیتال ترون در صرافی‌های معتبر خارجی؛ در آخر نیز در مورد خرید این رمز ارز در داخل ایران صحبت خواهیم کرد. ادامه‌ مطلب را از دست ندهید.

تعریف ترون

ترون نوعی شبکه غیرمتمرکز است که روی شبکه بلاک چین فعالیت می‌کند. ویژگی بسیار مهم ترون که آن را از مابقی رمز ارزها متمایز می‌کند، سرعت بسیار بالای تراکنش‌هایش است.

«ترون» (Tron) یک شبکه‌ غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که «جاستین سان» (Justin Sun) آن را با هدف غیرمتمرکز کردن کل اینترنت ساخته است. مانند «اتریوم» (Ethereum)، ترون هم امکان توسعه‌ «اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز» (Dapp) را برای مهندسان کامپیوتر فراهم کرده است. این توسعه‌دهندگان می‌توانند به لطف قراردادهای هوشمند، پروتکل‌های پیچیده‌ای را پیاده‌سازی کنند که روی بلاک چین ترون عمل می‌کند.

امروزه ویژگی‌ اصلی ترون که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند، سرعت تراکنش‌های آن است. ترون قادر است ۲ هزار تراکنش در ثانیه انجام دهد که این پلتفرم را همرده با بزرگ‌ترین پردازشگر‌های مالی دنیا مثل «پی‌پال» (PayPal) می‌کند. نکته‌ مهم‌تر، اینکه تراکنش‌های ترون هیچ کارمزدی ندارند و می‌توانید میلیون‌ها رمز ارز ترون را در عرض چند ثانیه و بدون پرداخت هزینه‌ اضافی به هر کجای دنیا که خواستید، منتقل کنید.

اما اصلا غیرمتمرکز کردن اینترنت چه مفهومی دارد؟ برای درک بهتر این موضوع باید بگوییم که اینترنت غیرمتمرکز کاملا با اینترنت فعلی که از آن استفاده می‌کنیم، فرق دارد. مهم‌ترین تفاوت این است که دیگر خبری از شرکت‌های میزبان نخواهد بود و کل اینترنت توسط کاربرانش (افرادی مثل شما) مدیریت خواهد شد.

آیا این تفاوت به نفع ماست؟ بله. مثلا سایت یوتیوب را در نظر بگیرید. اگر شما به تولید ویدیو بپردازید و آن را در یوتیوب آپلود کنید، در واقع مالکیت ویدیوی خود را به گوگل بخشیده‌اید. البته درست است که گوگل با شرایطی خاص بخشی از درآمد حاصل از ویدیوی شما را به خودتان پرداخت می‌کند، ولی درصد زیادی را هم برای خود برمی‌دارد. با همه‌گیر شدن شبکه‌ ترون دیگر خبری از این موضوع نخواهد بود. شما تمام درآمدهای حاصل از محتواهای خود را به تنهایی دریافت خواهید کرد و خبری از شرکت‌های میزبان (در اینجا گوگل که یوتیوب متعلق به آن است) نخواهد بود.

در واقع ترون اسم این شبکه است و ارز دیجیتالی که می‌توان در این شبکه از آن استفاده نمود «ترونیکس» (Tronix) با نماد TRX نام دارد. با این‌حال معمولا این دو واژه را هم معنی هم می‌دانند و برای مثال وقتی صحبت از ارز دیجیتال ترون می‌شود، منظور همان ترونیکس است.

اما چرا این کریپتوکارنسی با این سرعت در حال رشد است و سرمایه‌گذاری در آن یک انتخاب هوشمندانه به نظر می‌رسد؟ در بخش بعدی به این سؤال مهم پاسخ خواهیم داد.

 

چرا ترون بخریم؟

اولین دلیل برای خرید ارز دیجیتال ترون شاید اعتباری است که خالق آن دارد. همان‌طور که گفتیم، مدیرعامل «بنیاد ترون» (TRON Foundation) که مدیریت این شبکه را برعهده دارد، جاستین سان است. او ارتباط بسیار نزدیکی با «جک ما» (Jack Ma)، خالق یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های تجارت الکترونیک دنیا یعنی «علی‌بابا» (Alibaba) دارد.

در واقع سان از دانشگاهی که آقای جک ما تأسیس کرده، فارغ‌التحصیل شده است. علاوه بر این او موفق شده در بین لیست «۳۰ چینی موفق زیر ۳۰ سال» و «۳۰ آسیایی موفق زیر ۳۰ سال» هم قرار بگیرد.

سان قبل از تأسیس ترون نیز فعالیت زیادی در این حوزه داشت و با آن غریبه نیست. برای مثال او قبلا نماینده‌ ارشد ریپل در چین بود. در واقع کار در همین موقعیت شغلی بود که به او کمک کرد به همراه اطرافیانش ایده‌ ترون را به واقعیت برسانند.

دلیل دیگر برای خرید ترون این است که این شرکت تاکنون توانسته مصمم بودن خود را از روش‌های گوناگونی ثابت کند. برای مثال در سال ۲۰۱۸ میلادی بود که خبر خریداری سرویس اشتراک فایل همتا به همتای «بیت تورنت» (Bittorrent) توسط بنیاد ترون به سر زبان‌ها افتاد. این خرید زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید، بیت تورنت در آن زمان بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر فعال داشت.

با این تفاسیر و دلایل دیگر، به نظر می‌رسد خرید و فروش ترون یک انتخاب مناسب برای کسانی باشد که می‌خواهند در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، پس در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه‌ خرید این رمز ارز را توضیح دهیم.

 

مراحل خرید ارز دیجیتال ترون

خرید ترون نیز مانند هر ارز دیجیتال دیگری، مراحل مشخصی دارد که شامل خرید این رمز ارز از طریق صرافی و انتقال آن به کیف پول دیجیتال می‌شود. البته کیف پولی که انتخاب می‌کنید باید از ترون پشتیبانی کند.

در این بخش، آموزش خرید ترون را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما تشریح می‌کنیم. در واقع اگر هم‌اکنون با نحوه‌ خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیت کوین یا ریپل آشنا باشید، همین الان هم می‌توانید از همان راه‌ها ترون یا بهتر است بگوییم ترونیکس را خریداری کنید. فقط کافی است مطمئن شوید که صرافی مورد استفاده‌ شما از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند. البته با محبوبیت روزافزون ترون، بسیاری از صرافی‌های مشهور این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

در ادامه ابتدا کیف پول‌های دیجیتالی را که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند، معرفی خواهیم کرد و سپس به سراغ صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر خرید و فروش ترون می‌رویم. در بخش انتهایی هم روش‌ پیدا کردن قیمت ترون به ریال و استفاده از سایت‌های ایرانی برای خرید این ارز دیجیتال را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید بدون دردسرهای مربوط به صرافی‌های خارجی از مزایای ترون استفاده کنید.

 

نصب کیف پول ترون

اولین کاری که باید بکنید این است که یک کیف پول دیجیتال (Wallet) معتبر که از ترون یا ترونیکس پشتیبانی می‌کند، پیدا کنید. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، یک کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. کیف پول‌های آنلاین می‌توانند در قالب یک اپلیکیشن موبایل، سایت اینترنتی یا برنامه‌ کامپیوتری وجود داشته باشند که به آن‌ها «کیف پول‌های گرم» یا هات والت (Hot Wallet) هم می‌گویند.

در طرف دیگر «کیف پول‌های سرد» یا «کلد والت» (Cold Wallet) را داریم که در واقع به‌صورت فیزیکی هستند و باید آن‌ها را از بیرون خریداری کنید. کیف‌ پول‌های سرد اطلاعات حساب شما را به‌صورت آفلاین در خود سخت‌افزار خریداری‌شده ذخیره می‌کنند و برای همین امنیت‌ آن‌ها نسبت به کیف پول‌های گرم که اطلاعات را به‌صورت آنلاین در مراکز داده‌ خود ذخیره می‌کنند، بیشتر است.

برای انتخاب بهترین کیف پول ترون می‌توانید سری به سایت ترون زده، لیست بلند بالای کیف پول‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند را ببینید و یکی را انتخاب کنید. با این حال در ادامه ما نیز چند مورد را پیشنهاد می‌دهیم.

اولین انتخاب شما می‌تواند کیف پول رسمی ترون با نام «ترون‌لینک» (TronLink) باشد. اگر هم به دنبال کیف پول‌های پیشرفته‌تری هستید که در کنار پشتیبانی از دیگر ارزهای دیجیتال از ترون هم پشتیبانی کند، می‌توانید به سراغ «اکسودوس» (Exodus) بروید. اگر هم امنیت برای شما اولویت زیادی دارد، می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری شرکت «لجر» (Ledger) استفاده کنید.

 

انتخاب صرافی معتبر و عضویت در آن

بعد از انتخاب کیف پول نوبت می‌رسد به پیدا کردن یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال که از ترون پشتیبانی کند. صرافی ارز دیجیتال در واقع به سایتی گفته می‌شود که امکان مشاهده‌ قیمت و خرید و فروش ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. امروزه صرافی‌های زیادی برای این کار وجود دارند که در این بین چند مورد از آن‌ها توانسته‌اند پیشرو باشند.

شما می‌توانید برای خرید ترون از صرافی «بایننس» (Binance) یا «کراکن» (Kraken) کمک بگیرید. این دو سایت از جمله معتبرترین صرافی‌های آنلاین برای خرید این ارز دیجیتال هستند. البته این صرافی‌ها به دلیل تحریم‌ها، امکان فعالیت مستقیم به ایرانی‌ها را نمی‌دهند و باید با تغییر هویت خود در آن‌ها فعالیت کنید.

این کار به افراد تازه‌وارد پیشنهاد نمی‌شود، زیرا ریسک بالایی دارد و احتمال بلوکه شدن حساب‌تان وجود دارد. اگر شما هم جزو این افراد هستید، نگران نباشید. در بخش انتهایی مقاله روش خرید ترون با ریال را هم به شما یاد خواهیم داد.

در حال حاضر بهترین صرافی ارز دیجیتال که ایرانی‌های زیادی هم با تغییر هویت خود، از جمله استفاده از VPN و مشخصات جعلی، در آن‌ فعالیت می‌کنند همین سایت بایننس است که خوشبختانه امکان خرید و فروش ترون هم در آن وجود دارد.

 

انتخاب روش پرداخت و خرید ترون

بعد از عضویت در این صرافی‌ها و طی کردن روال تأیید حساب کاربری خود می‌توانید به همان شکلی که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مرسوم مثل بیت کوین و ریپل می‌پرداختید، قیمت ترون را هم بررسی کرده و در صورت تمایل به معامله‌ی ترون بپردازید.

اگر بخواهیم بیشتر توضیح بدهیم، باید بگوییم که برای خرید ارز دیجیتال ترون از این صرافی‌ها، شما دو راه دارید. در ابتدا امکان خرید ترون توسط پول‌های دولتی مثل دلار وجود نداشت و شما مجبور بودید ارزهای دیجیتال دیگر خود را با ترون معامله کنید. اما اکنون می‌توانید به کمک صرافی‌هایی مثل بایننس ابتدا حساب خود را با پرداخت اینترنتی شارژ کنید و سپس با آن ترون بخرید.

بهتر است بعد از خرید ارز دیجیتال با این روش، آن‌ را به آدرس کیف پول خود که در قدم اول آن را ایجاد کردید منتقل کنید تا اگر در آینده مشکلی برای صرافی مورد نظر پیش آمد، ارزهای دیجیتال خود را از دست ندهید. روش دوم هم این است که اگر هم اکنون ارز دیجیتال دیگری مثل بیت کوین دارید، از طریق همین صرافی‌ها آن را با ترون مبادله کنید.

به احتمال زیاد هم اکنون دارید به این فکر می‌کنید که با وجود تحریم‌ها چگونه استفاده از این روش‌ها و خرید آنلاین ترون از داخل ایران ممکن است. در بخش بعدی روش کار را به شما آموزش می‌دهیم.

 

چگونه در ایران ترون بخریم؟

برای خرید و فروش ارز دیجیتال ترون در ایران شما چند راه دارید؛ اولین راه که شاید آسان‌ترین و امن‌ترین راه هم باشد استفاده از صرافی‌های داخلی است. هم اکنون چند صرافی ارز دیجیتال معتبر در داخل کشور فعال هستند که با یک جستجوی ساده می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. بعضی از این صرافی‌های داخلی امکان خرید و فروش ترون را هم دارند و شما می‌توانید با عضویت در آن‌ها با پرداخت ریالی ترون بخرید و سپس به معامله (ترید) کردن در همین صرافی‌های ایرانی بپردازید.

روش دیگر که به افراد باتجربه‌تر پیشنهاد می‌شود این است که به دلیل محدودیت‌های پرداخت دلاری از داخل ایران، ابتدا از طریق همین صرافی‌های ایرانی با پرداخت ریال ارز دیجیتال خود را تهیه کنید، سپس با تغییر آی‌پی و ایجاد اکانت با مشخصات جعلی در صرافی‌های خارجی مثل بایننس، ارز دیجیتال خود را به کیف پول بایننس منتقل کنید و سپس در آنجا به معامله و خرید و فروش ترون بپردازید. البته باز هم می‌گوییم این کار ریسک زیادی دارد و اگر حوا‌س‌تان به همه‌ جوانب نباشد، ممکن است حساب شما مسدود گردد.

اگر قصد فروش ترون را دارید، می‌توانید هم از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید و هم از صرافی‌های خارجی. در صرافی‌های ایرانی به دلیل حجم کم معاملات نسبت به صرافی‌های خارجی ممکن است فروش این رمز ارز کمی طول بکشد ولی کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید این است که ترون خود را به صرافی‌های خارجی منتقل کرده و در آنجا آن را به دیگر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین تبدیل کنید، سپس آن را به حساب خود در صرافی‌های ایرانی انتقال داده و از آنجا آن را راحت‌تر به فروش برسانید.

 

سخن پایانی

همان‌طور که تا به اینجا ذکر شد، شبکه‌ ترون و ارز دیجیتال ترونیکس پتانسیل و پشتوانه‌ خوبی دارد و اگر به‌جز رمز ارزهای معروف به دنبال رمز ارزهای دیگری برای سرمایه‌گذاری می‌گردید، ارز دیجیتال ترون یک انتخاب مناسب خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم مراحل خرید ترون، نصب کیف پول آن و چگونگی انتخاب روش خرید و پرداخت در ایران را به زبانی ساده برای شما توضیح دهیم تا بدون مشکل به خرید و فروش آن بپردازید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا