دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدآموزش فارکس

درآمد فارکس در ایران چقدر است؟ بررسی جامع درآمد بازار فارکس

یکی از روش‌های کسب درآمد که این روزها طرفدار زیادی پیدا کرده، معامله در بازار فارکس است که روش‌های مختلفی دارد. از آنجایی‌که درآمد از بازار فارکس به‌صورت دلار است، برای ایرانیان خیلی جذاب به‌نظر می‌رسد؛ البته شرکت در این بازار نیاز به دانش و مهارت‌های خاصی دارد که فرد پیش از ورود به این بازار حتما باید آن‌ها را بیاموزد.

بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی در دنیاست که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. کسب درآمد از این بازار به مهارت و میزان سرمایه شما بستگی دارد. با این حال، چالش‌های زیادی بر سر راه یک فرد برای کسب سود از این بازار وجود دارد. در ادامه مقاله به موضوع کسب درآمد از بازارفارکس می‌پردازیم تا شما با خیال راحت‌تری مسیر ترید و سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.

درآمد فارکس

معامله در بازار فارکس یک راه عالی برای ایجاد درآمد اضافی است. با این حال، حتی بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس نیز شما را یک‌شبه میلیونر نمی‌کند. اینکه یک استراتژی معاملاتی موفقیت‌آمیز عمل کند، مستلزم شناخت بازار فارکس و تعیین انتظارات معقول است.

نحوه تعیین اهداف درآمدی واقع‌گرایانه از معاملات، یک سوال چالش برانگیز است که باید به آن پاسخ داد؛ زیرا عوامل زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. هر معامله‌گر نسبت به شخصیت و اهداف خود متفاوت عمل می‌کند. واقعیت این است که اکثر معامله‌گران به دلیل پیچیدگی بازار مقداری از پول خود را از دست می‌دهند، بنابراین برای موفقیت، به تلاش و نظم واقعی نیاز است.

برخی معتقدند که نظم و انضباط در انجام معاملات مهم‌ترین مهارتی است که هر معامله‌گر فارکس می‌تواند داشته باشد. نمی‌توان فهمید که بهترین معامله‌گران چگونه به موفقیت می‌رسند. اغلب حقوق و دستمزد معاملات و درآمد فارکس برای عموم فاش نمی‌شود. تعداد کمی از افراد اطلاعات مالی‌شان را به اشتراک می‌گذارند و کسانی‌که این کار را انجام می‌دهند باز هم ممکن است حقیقت را نگویند.

برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر فارکس، لازم است بازار را بشناسید و با اصول اولیه آن آشنا باشید.همچنین شاید لازم باشد که دوره خاصی را بگذرانید. این درست است که بازار فارکس پتانسیل زیادی برای سود بردن شما دارد، اما این تصور که می‌تواند شما را یک شبه‌ پولدار کند تصور کاملا اشتباهی است.

 

پولدار شدن با درآمد فارکس

معاملات فارکس می‌تواند شما را ثروتمند کند؟ پاسخ به این سوال یک «نه» بزرگ است. اگر شما سرمایه کلان داشته باشید و یک تریدر ماهر و حرفه‌ای باشید، معاملات فارکس می‌تواند شما را ثروتمند کند، اما برای یک معامله‌گر خرد یا متوسط، معاملات فارکس به جای اینکه راهی آسان به سوی ثروتمند شدن باشد، می‌تواند بزرگ‌راهی به‌سوی زیان‌های هنگفت و فقر احتمالی باشد.

ترید در بازار فارکس می‌تواند به سودآوری افراد کمک کند، اما مهم است که توجه داشته باشید معامله در بازار فارکس همراه با ریسک‌ها و احتمالاتی است که نباید نادیده گرفته شوند. هیچ فردی نمی‌تواند به‌طور دقیق مقدار سود و زیان دربازار فارکس را پیش‌بینی کند.

بسیاری از معامله‌گران خرد در جستجوی سود سریع و بزرگ به بازار فارکس روی می‌آورند؛ اما عوامل زیادی در برد و باخت معاملات فارکس دخیل هستند که در ادامه به آن‌‌ها می‌پردازیم.

آمارها نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران مشتاق که با ولع وارد بازار فارکس می‌شوند، شکست می‌خورند و برخی حتی مقدار زیادی پول را از دست می‌دهند.

لوریج یک تیغ دو لبه است، همزمان که سود زیادی به‌همراه می‌آورد می‌تواند ضررتان از یک معامله را چند برابر کند. نوسانات ناگهانی در بازار، عملکرد نادرست پلتفرم و خطر کلاهبرداری چالش‌هایی را برای معامله‌گران فارکس ایجاد می‌کنند و سود و ضرر آن‌ها از معاملات را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

درآمد حاصل از فارکس چقدر است؟

از نظر تئوری، هیچ محدودیتی برای میزان درآمد یک معامله‌گر فارکس وجود ندارد. در واقع به دلیل اهرم، معامله‌گران فارکس می‌توانند پوزیشن‌های فوق‌العاده بزرگی باز کنند. حجم معاملات روزانه بازار فارکس حدود ۶.۶ تریلیون دلار است. در این بازار برخی از معامله‌گران فارکس در نهایت پول زیادی به دست می آورند، در حالی که برخی دیگر پس‌انداز خود را از دست می‌دهند.

به‌عنوان یک تریدر فارکس، می‌توانید میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشید. هر چیزی ممکن است، به همین دلیل است که بسیاری از مردم سعی می‌کنند یاد بگیرند که چگونه معامله خریدوفروش انجام دهند. با این حال موفقیت اتفاقی نیست؛ شما باید یک استراتژی معاملاتی فارکس موفق بچینید و صبور باشید.

 

چطور درآمد فارکس را افزایش دهیم؟

برای افزایش درآمد از بازار فارکس می‌توان مقدار سرمایه،‌ حجم معاملات و مقدار اهرم (لوریج) معاملات را افزایش داد، به‌علاوه از استراتژی‌های معاملاتی موفق و سودده استفاده کرد یا بر دارایی‌های سرمایه‌گذاری کرد که پتانسیل رشد زیادی دارند.

معامله‌‌‌گران بازار فارکس می‌دانند برای اینکه میزان سود و ضرر خود را متعادل کنند، ‌نباید تمام تخم‌مرغ‌هایشان را در یک سبد بچینند؛ بنابراین سرمایه خود را در دارایی‌‌‌های مختلف قرار می‌دهند و آن‌ها را همزمان تحت‌نظر می‌گیرند.

با این وجود، راه‌های زیادی برای افزایش این درآمد وجود دارد که شامل افزایش اهرم یا لوریج معاملات، افزایش سرمایه و حجم معاملات، استفاده از استراتژی‌هایی که قبلا توسط تریدرهای حرفه‌ای آزموده شده‌‌اند و با تحلیل بازار پیش می‌روند،‌ می‌شوند. همچنین سرمایه‌گذاری بر دارایی‌های پربازده، نیز توصیه می‌شود.

 

میانگین درآمد یک تریدر از معاملات فارکس

میزان درآمد یک تریدر در بازار فارکس به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مانند اینکه شما در کجا زندگی می‌کنید، ‌بروکر شما کجاست و میزان مالیات بر درآمد بازار فارکس در آن منطقه چقدر است.

مقدار سودی که می‌توانید از بازار فارکس کسب کنید نامحدود است! البته خیلی کار ساده‌ای نیست و ممکن است با چالش‌های زیادی روبه‌رو شوید. فراموش نکنید که اغلب معامله‌گران فارکسی که بدون آگاهی وارد بازار می‌شوند، متحمل ضرر خواهند شد.

اطلاعات دقیقی از اینکه یک تریدر به‌طور میانگین چه‌قدر درآمد دارد، در دسترس نیست؛ زیرا یک شغل جهانی است و درآمد آن در هر منطقه با جای دیگر بسته به عوامل مختلف،‌ متفاوت است.

آن‌دسته از تریدرهای حرفه‌ای که خیلی در کار خود موفق هستند درآمدهای میلیونی دارند،‌ اما نباید از آن‌هایی که شکست می‌خورند صرف‌نظر کرد. با این حساب نمی‌شود مقدار درآمد از فارکس را به‌طور دقیق محاسبه کرد.

علاوه‌برآن، عواملی مانند دستکاری بازار، کلاهبرداری و نوسان ارزش ارزها نیز می‌توانند میزان درآمد از فارکس را تحت‌تاثیر قرار دهند.

 

حداقل میزان سرمایه برای معاملات فارکس

اگر  قصد دارید با حداقل سرمایه وارد بازار فارکس شوید، بهتر است که با ۱۰۰ دلار شروع کنید؛ اما بودجه مناسب برای ورود به این بازار ۵۰۰ دلار است.  این مقدار سرمایه به شما قدرت خرید کافی برای معامله یک لات استاندارد را می‌دهد که برابر با  ۱۰۰ هزار واحد ارز است.

مهم است که به یاد داشته باشید معاملات در بازار فارکس شامل لوریج (اهرم) می‌شوند. این بدان معناست که حتی یک حرکت کوچک در بازارها می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر موجودی حساب شما داشته باشد. به این ترتیب، مهم است که از ابزارهای مدیریت ریسک مانند حد سود و حد ضرر برای محافظت از حساب خود در برابر زیان‌های بیش از حد استفاده کنید. با مدیریت ریسک مناسب، می‌توانید در بازار فارکس با سرمایه نسبتا کم نیز معامله کنید.

 

روش‌های درآمدزایی از فارکس

روش‌های متفاوتی برای کسب سود از بازارفارکس وجود دارند که تریدر می‌تواند از میان آن‌ها مناسب‌ترین روش را انتخاب کند. پیش از این در مقالات «حسینی فایننس» به آن‌ها اشاره کرده‌ایم،‌ برای آشنایی با این روش‌ها می‌توانید به وبلاگ ما مراجعه کنید.

روش های کسب درآمد از فارکس

 

سخن پایانی

درآمد دلاری از بازار فارکس شاید خیلی جذاب به‌نظر برسد، اما چالش‌های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. نمی‌توان به‌طور قطع گفت که تمام معاملاتی که در این بازار انجام می‌دهید به کسب سود ختم می‌شود. به همین جهت نمی‌شود گفت که فارکس شما را پولدار می‌کند.

عوامل متعددی میزان درآمد یک تریدر از بازار فارکس را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند که از میان آن‌ها می‌توان به نوسان قیمت ارزها، قوانین مالیات بر درآمد فارکس در کشورهای مختلف،‌ لوریج در معاملات و دستکاری بازار و کلاهبرداری اشاره کرد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر ممنون بابت مقاله خوبتون میشه لطف کنید بگید حداقل درآمد ماهانه در فارکس چقدره آیا سود فارکس اینقدر خوب هست من از کار کارمندی کنار بکشم و فقط وقتمو برای ترید کردن در فارکس بزارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا