دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدآموزش فارکس

لایو ترید فارکس چیست؟ | معامله لایو در بازار فارکس

«ترید» یا معامله (Trade)، دادوستد داوطلبانه کالا یا خدمات بین فعالان اقتصادی است. معامله می‌تواند معانی خاص‌تری در زمینه‌های مختلف داشته باشد؛ در بازارهای مالی، ترید به خرید و فروش انواع ارز، اوراق بهادار، کالاها یا مشتقات اشاره دارد. خریدوفروش و دادوستد از زمان‌های خیلی دور متداول بوده و نقش ضروری در زندگی بشر داشته است.

در دنیای امروز بازارهای مختلفی برای این فعالیت به‌وجود آمده که یکی از آن‌ها بازار «فارکس» (Forex) است. بازار فارکس یک بازار مجازی برای تبادل ارزهای خارجی در سراسر دنیاست که افراد در نقاط مختلف جهان می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. ترید روش‌های مختلف تلفنی، ‌حضوری و آنلاین دارد. امروز در این مقاله می‌خواهیم در مورد لایو ترید یکی از صورت‌های آنلاین معامله در بازار فارکس صحبت کنیم. اگر شما هم به این مطلب علاقه دارید می‌توانید تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

لایو ترید فارکس چیست؟

یک «حساب معاملاتی لایو» (Live Account) به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا با استفاده از پول واقعی به جای یک «حساب آزمایشی» (Demo) که در آن وجوه مجازی هستند، به بازارهای مالی دسترسی داشته باشد و در آن شرکت کند. تمام تراکنش‌های انجام‌شده در یک حساب معاملاتی لایو در زمان واقعی اتفاق می‌افتد و شامل سود یا زیان واقعی و قابل برداشت می‌شود.

حساب‌های معاملاتی زنده یا لایو به معامله‌گران امکان دسترسی به بازارهای مالی برای تجارت فارکس، سهام و کالاها را می‌دهند. به سادگی حساب خود را شارژ و از متاتریدر برای انجام این نوع معاملات استفاده کنید. این پلتفرم معاملاتی به شما امکان می‌دهد داده‌های بازار را در زمان واقعی مشاهده کرده، نمودارها و شاخص‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و معامله انجام دهید.

از طریق یک حساب معاملاتی زنده می‌توان چندین ابزار مالی را معامله و آن‌ها را بر اساس تجربه، اهداف و تحمل ریسک معامله‌گر شخصی‌سازی کرد.

با انجام معاملات، سود یا زیان به صورت لحظه‌ای به موجودی حساب شما اضافه یا از آن کسر می‌شود و می‌توانید وجوه خود را در لحظه اضافه و برداشت کنید. همچنین حساب معاملاتی زنده شما ویژگی‌ها و ابزارهای مختلفی مانند ابزارهای مدیریت ریسک و منابع آموزشی ارائه می‌دهد تا به معامله‌گران در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

لایو ترید به شما این امکان را می‌دهد تا با واقعیت بازار و ریسک‌ها و خطرات مرتبط با معاملات مالی در بازار فارکس بیشتر آشنا شوید و آن‌ها را از نزدیک لمس کنید. بنابراین، معاملات زنده، علاوه‌بر اینکه به شما اجازه کسب درآمد قابل توجهی می‌دهد، بر افزایش تجربه و دانش شما در زمینه معاملات ارز نیز تاثیر بسزایی دارند. به‌علاوه، با لایو ترید شما می‌توانید از آخرین اخبار و اطلاعات بازار استفاده کنید و به سرعت نسبت به تغییرات قیمتی واکنش نشان دهید.

مزایای لایو ترید فارکس

 

آغاز معاملات لایو فارکس

برای اینکه مطمئن شوید آماده لایو ترید هستید، باید در معاملات همیشگی خود به سودآوری برسید، همچنین لازم است که رعایت اصول مدیریت ریسک و سرمایه به یکی از عادات شما تبدیل شده باشد.

باید توانایی کنترل هیجانات و احساسات خود را داشته باشید و بتوانید در مواقع بحرانی هیجان‌زده عمل نکنید. مهم‌تر از تمام این‌ها انتخاب یک کارگزاری مناسب است که هزینه‌‌های معاملاتی آن نسبت به سایر کارگزاری‌ها کمتر و امنیت آن، بالا باشد.

زمانی که دیگر احساس می‌کنید به درک کامل از شاخص‌های بازار مالی و ابزارها رسیده‌اید، می‌توانید در یک حساب لایو، معامله را آغاز کنید.

برای شروع باید در یکی از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک که مختص بازار فارکس است، ثبت نام نمایید. بعد از ایجاد حساب کاربری، دسترسی شما به لایو ترید فارکس امکان پذیر می‌شود. با شرکت در یک معامله زنده، می‌توانید به طور همزمان با سایر کاربران به معامله بپردازید. شما پس از مشاهده روند و رفتار بازار و بررسی نمودارها و داده‌‌ها، تصمیمات بهتری برای معامله در بازار اتخاذ خواهید کرد.

برای شرکت در یک لایو ترید، اولین کار پیوستن به یک اتاق ترید است. داخل این اتاق گروهی قرار دارند که به وسیله یک شرکت معاملاتی یا فرد معامله‌گر با هدف معامله و تعامل با معامله‌گران دیگر گرد هم آمده‌اند. با پیوستن به یک اتاق ترید، می‌توانید نظرتان را در مورد بازار با دیگر افراد، تجزیه و تحلیل کنید و در کنار معامله‌گران دیگر به معاملات خود بپردازید.

شما می‌توانید تا در هر زمان، نمودارها و اطلاعات بازار را با هدف یافتن بهترین راه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشاهده و بررسی کنید. در لایو ترید با دیدن تحلیل داده‌ها و رفتار بازار می‌توانید، سود بیشتر و تصمیم گیری‌های بهتری را داشته باشید.

مراحل آمادگی برای لایو ترید

 

درآمد ترید فارکس

میزان درآمد از بازار فارکس یک رقم تقریبی و متغیر است که برای هر تریدر می‌تواند متفاوت باشد. با این وجود، محدودیتی برای درآمد از بازار فارکس وجود ندارد.

ابزارهای زیادی برای معاملات فارکس وجود دارند که می‌توانند سود شما را از این بازار چند برابر کنند؛ البته باید مدیریت آن را به خوبی بلد باشید. گفتنی است که میزان مهارت و هوش فرد نیز نقش مهمی در میزان درآمد وی از بازار دارد. برای اینکه در این بازار موفق شوید، باید استراتژی‌های سودآوری داشته و فرد صبوری باشید.

معمولا یک تریدر حرفه‌ای با در نظر گرفتن همه اصول ترید و شرایط بازار با خیال راحت اقدام به انجام معاملات پرریسک می‌کند. اولین و مهم‌ترین فاکتوری که حتما باید در معاملات به آن توجه کنید،‌ میزان لوریج معامله است که به‌شدت معامله شما و سود شما از معامله را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

روی هم رفته، بازار فارکس پتانسیل زیادی برای سوددهی دارد، با این وجود میزان درآمد تریدر به منطقه‌ای که بروکر در آن قرار دارد، قوانین رگولاتوری بروکری که انتخاب کرده‌، ‌استراتژی معاملاتی، جفت ارز مورد معامله و… بستگی دارد. اغلب تریدرهای حرفه‌ای درآمد بیشتری از فارکس کسب می‌کنند، ‌چراکه سرمایه بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بازار دارند.

فاکتورهای مهم در میزان درآمد فارکس

 

چرا لایو ترید؟

یکی از ویژگی‌های لایو ترید که موجب جذب تریدرها می‌شود، زمان‌های استفاده از بازار است. این امر به تریدرها اجازه می‌دهد تا با سرعت به تغییرات بازار واکنش نشان دهند و با استفاده از ابزارهای تحلیلی و اطلاعات موجود، سود بیشتری کسب کنند.

علاوه‌بر این، تریدرها می‌توانند با کمک پلتفرم‌های لایو ترید، خیلی آسان از ابزارهای تحلیلی حرفه‌ای استفاده کنند. این ابزارها شامل اخبار و‌آمارهای بازار، اطلاعات تاریخی، نمودارهای تحلیلی و… می‌شوند. تمام این موارد می‌تواند، کمک زیادی به تریدرها در تصمیم‌گیری کند.

در لایو ترید این امکان برای تریدر به وجود می‌آید تا به صورت پیوسته از تجربه‌ها و نظرات تریدرهای دیگر آموزش ببیند و مدام اطلاعات خود را به‌روز سازد. همچنین، با دیدن عملکرد آن‌ها، استراتژی‌های پرسودی برای خود بچیند.

 

سخن پایانی

لایو ترید در فارکس به عنوان یک تجربه هیجان انگیز و فرصتی بزرگ برای کسب درآمد و دانش کافی در دنیای معاملات انواع ارز است. با این همه، این نوع ترید هم مانند دیگر روش‌های معاملاتی با ریسک‌هایی همراه است. بنابراین به‌عنوان یک تریدر، نیاز دارید تا دانش، تجربه و مهارت خود را در این زمینه بالا ببرید.

در نهایت، بهتر است معاملات را با حساب دمو یا با سرمایه کم در لایو ترید شروع کنید. سپس با افزایش تجربه و آگاهی، سرمایه خود را هم به مرور زیادتر کنید. امیدواریم که نکات و راهنمایی‌های موجود در این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید در جایگاه یک تریدر حرفه‌ای در بازار فارکس موفق عمل نمایید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا