دوره پرایس اکشن ict
آموزش فارکس

بهترین روزهای هفته برای معامله در بازار فارکس

دوره حضوری منتور شیپ

بازار فارکس از بازارهای مالی بزرگ است که پنج روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز در نقاط مختلف از جهان فعال است و فرصت معامله را در هر زمان فراهم می‌کند.

با این حال، برخی از روزهای هفته برای معاملات فارکس بهتر از روزهای دیگر هستند. این مقاله بهترین روزهای معاملاتی، بهترین زمان‌ها در طول روز، بهترین ماه‌ها برای معامله در بازار فارکس و اهمیت نوسانات بازار در معاملات را مورد بحث قرار می‌دهد.

ساعت کار بازار فارکس

بازار فارکس یک بازار ۲۴ ساعته است که به‌طور فعال در سرتاسر جهان و پنج روز هفته انجام معاملات را امکان‌پذیر می‌کند.

تمام معامله‌گران فارکس که برای اولین‌بار وارد این بازار می‌شوند، دائما در حال انجام معامله هستند. آن‌ها به دقت تقویم اقتصادی را زیر نظر می‌گیرند و با انتشار هر خبر، معامله می‌کنند. با اینکه این روش می‌تواند سود زیادی را نصیب فرد تریدر کند، ولی می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه نیز شود و در معامله‌گران با تجربه‌تر منجر به فرسودگی خواهد شد.

برخلاف سایر بازارهای مالی که ساعت کاری خاصی دارند، بازار فارکس به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است. در فارکس، انجام معاملات در چهار منطقه از جهان یعنی اقیانوسیه (سیدنی)، آسیا (توکیو)،‌ اروپا (لندن) و آمریکا (نیویورک) و ساعات کاری بازار جابه‌جا می‌شود. زمان معامله در بازار فارکس، باید به تایم زونی که قصد گذاشتن سفارش خرید یا فروش دارید دقت کنید و اختلاف ساعت را با منطقه جغرافیایی خود در نظر بگیرید.

افراد با تجربه به خوبی می‌دانند که نوسانات بازار ثبات ندارد و تغییرات در عرض چند ساعت، روز، هفته یا ماه اتفاق می‌افتند. بنابراین، یادگیری نحوه به‌کارگیری تکنیک‌های حفاظت از نوسانات، ضروری است. این به درک تفاوت بین سود و زیان عمده کمک خواهد کرد.

 

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

بهترین روزها برای معامله در بازار فارکس

از آنجا که بازار فارکس یک بازار ۲۴ ساعته و آنلاین است، معامله‌گران می‌توانند همواره فعال باشند؛ با این حال بعضی روزها برای تنظیم سفارش‌ها مناسب‌تر هستند.

برای اینکه بتوانید به خوبی بهترین روز را برای معامله در بازار فارکس انتخاب کنید، باید با مفهوم «پیپ» آشنا شوید. پیپ واحد اندازه‌گیری برای تعیین تفاوت ارزش بین دو ارز است که شامل آخرین رقم اعشار یک قیمت می‌شود. تقریبا تمام جفت‌ها تا چهار رقم اعشار دارند؛ با این حال گزینه‌هایی مانند جفت ین ژاپن ممکن است تا دو رقم اعشار رشد کند.

اختلاف پیپ در معاملات می‌تواند به عنوان شاخص نوسانات استفاده شود، اما نوسانات را اندازه‌گیری نمی‌کند. با این حال معامله‌گران می‌توانند از آن برای به دست آوردن تصویر واضحی از بازار فارکس استفاده کنند. این نشان می‌دهد که بازارها تا چه حد در یک روز حرکت می‌کنند.

بازارهای فارکس در یک هفته

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

سه‌شنبه تا پنج‌شنبه

روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه به سه دلیل بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اولین دلیل زیاد بودن نوسانات بازار در این روزها است و همین موضوع باعث ایجاد فرصت‌های سودده برای انواع معامله می‌شود. نوسانات پیاپی باعث می‌شود فرد تریدر، دست به معامله بزند.
  • دومین دلیل، رسیدن به سود در یک مدت کوتاه است. تریدرها با فرض اینکه در زمانی کوتاه می‌توانند به سود زیاد برسند، در این روزها معامله می‌کنند.
  • سومین دلیل این است که چون تعداد معامله‌گران فعال از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه زیاد است، ریسک حرکت‌های سریع در یک جهت کاهش می‌یابد. با این حال در بازار فارکس و در روزهای دوشنبه و جمعه، قیمت‌ها می‌توانند به سرعت در یک جهت حرکت کنند و همین امر مدیریت ریسک شما را چالش‌برانگیزتر می‌کند.

روز بعد از انتشار یک خبر اقتصادی مهم

روز بعد از انتشار یک خبر اقتصادی مهم می‌تواند فرصت‌های معاملاتی زیادی فراهم آورد. اگر این اخبار زیادی مهم باشند،‌ تاثیر آن‌ها تا روزهای بعد هم در جریان است. از طرف دیگر، اگر بازار دچار وحشت شود و بیش از حد واکنش نشان دهد، ممکن است فرصت معاملاتی جذابی برای معامله در خلاف جهت روند به وجود آید.

 

بدترین روزها برای معامله در بازار فارکس

همانطور که بعضی از روزهای هفته برای معامله در بازار فارکس پیشنهاد می‌شوند، روزهایی نیز هستند که ممکن است به دلیل برخی اتفاقات، برای خرید و فروش در بازار فارکس مناسب نباشند.

روز انتشار یک خبر اقتصادی بزرگ

بازار فارکس در روزهایی که در انتظار اخبار اقتصادی مهم درباره تورم یا بیانیه‌های مربوط به سیاست‌های مالی در آمریکا است، شاید جنب و جوش کمی از خود نشان دهد. دلیل این اتفاق، انتظار معامله‌گران برای دیدن نتیجه انتشار خبر است؛ یعنی تریدرها ترجیح می‌دهند اقدامی نکنند تا تاثیر انتشار خبر بر بازار به‌طور کامل مشخص شود.

با این وجود، زمانی که بازار فارکس حرکت قابل‌توجهی در یک جهت دارد، فرصت‌های سودآور زیادی برای معامله‌گرانی که صبور هستند به وجود می‌آورد؛ زیرا احتمالا بازار قبل از انتشار اخبار اقتصادی، روند معکوس در پیش می‌گیرد.

پس از اعلام یک خبر اقتصادی در بازار فارکس، قیمت‌ جفت‌ارزها می‌تواند با سرعت زیادی حرکت کند و فقط معامله‌گران با تجربه‌ در کسب سود مداوم، موفق هستند. بنابراین، بهتر است معامله‌گران حداقل ۳۰ دقیقه پس از اعلام اخبار اقتصادی معامله خود را شروع کنند.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

روزهای تعطیل بازار

روزهای تعطیل در آمریکا بیشترین تاثیر را بر بازار فارکس دارند و معمولا باعث می‌شوند جلسات آسیایی و اروپایی بی‌حرکت‌تر از حد معمول باشند. بنابراین از آنجا که در روزهای تعطیل آمریکا، فرصت‌های معاملاتی کمتری در سشن‌های اروپا و آمریکا پیدا می‌شود، از معامله در این روزها خودداری کنید.

زمانی که بازار در چین و ژاپن تعطیل است، شروع فعالیت بازار در اروپا آرام‌تر خواهد بود، اما تاثیر کمی بر نوسانات بازار فارکس در سشن‌های آمریکا و اروپا دارد.

دوشنبه‌ها

معمولا دوشنبه‌ها آرام‌ترین روزهای هفته در بازار هستند. اغلبِ تریدرها دوشنبه‌ها را به آنالیز بازار می‌گذرانند و گاهی ممکن است اخبار اقتصادی، روز دوشنبه منتشر شود. با این وجود، اخبار آخر هفته می‌تواند منجر به بازگشایی سشن آسیا با تحرکات بیشتر و در نتیجه فرصت‌های معاملاتی سودآور شود.

معامله‌گران باید از آمادگی برای معامله در روز دوشنبه مطمئن باشند و به آخر هفته فکر نکنند. یک معامله ضعیف می‌تواند منجر به ضررهای بیشتر شود و جبران ضررها را سخت‌تر کند.

جمعه‌ها

معمولا جمعه‌ها بازار نوسان بیشتری نشان می‌دهد؛ به عبارتی می‌توان گفت پرنوسان‌ترین روز هفته، جمعه است. سختی معاملات در روز جمعه به دلیل خستگی معامله‌گران از ترید در طول هفته بوده و ممکن است باعث تصمیمات نادرست شود. علاوه بر این، از آنجایی‌که بازار روز جمعه با سرعت بیشتری حرکت می‌کند، پیاده‌سازی استراتژی برای معاملات، کار آسانی نخواهد بود.

معامله‌گرانی که در طول هفته ضرر کرده‌اند، برای اینکه هفته را با سود به پایان برسانند، احتمالا ریسک‌های زیادی را در روز جمعه متحمل می‌شوند. از طرفی دیگر، آن دسته از معامله‌گرانی که سود خوبی به دست آورده‌اند، ممکن است بیش از حد از ضرر بترسند و معاملات ضعیفی انجام دهند. بنابراین بهتر است فقط در روزهای جمعه که آرام هستید و می‌توانید به جای نگرانی در مورد موجودی حساب خود، روی بازار تمرکز کنید،‌ دست به معامله بزنید.

معمولا در اولین جمعه ماه، انتشار آمار اشتغال ایالات متحده منجر به حرکت قابل توجهی در بازار فارکس می‌شود؛ با این حال همانطور که بالا توضیح داده شد، معامله در روزهای بحرانی که منتظر انتشار اخبار اقتصادی هستیم، می‌تواند دشوار باشد.

جمعه‌ها برای آن دسته از معامله‌گرانی که قصد دارند استراتژی معاملاتی خود را با بازار تطبیق دهند، بسیار سودآور خواهد بود. علاوه بر این، معامله‌گرانی که الگوهای بازار را در روز جمعه کمی متفاوت می‌دانند، می‌توانند سود زیادی کسب کنند.

 

بهترین زمان معامله در بازار فارکس برای ایرانیان

ساعت کار بازار فارکس برای ایرانیان نیز به‌صورت ۲۴ ساعته است. این بازار نقطه شروع و پایان دارد که می‌‌توان گفت نقطه شروع آن همزمان با شروع فعالیت بازار استرالیا و نقطه پایان نیز همزمان با پایان ساعت کاری بازار فارکس در نیویورک است؛ از این رو، در ایران ساعت شروع به کار بازار فارکس از ساعت یک و نیم بامداد است که تا ساعت یک و نیم بامداد روز بعد ادامه پیدا می‌کند؛ یعنی همزمان با شروع فعالیت بازار کار استرالیا و پایان ساعت کاری نیویورک.

 

بهترین ماه برای معامله در بازار فارکس

ماه‌هایی از سال که حجم معاملات در بازار کمتر است، به دلیل حرکات قیمتی کم ‌مناسب معامله نیستند.

دسامبر بدترین ماه برای معامله در بازار فارکس است؛ زیرا سرمایه‌گذاران نهادی و اکثر بانک‌ها سال معاملاتی را به پایان می‌رسانند و بیشتر بر برنامه‌ریزی برای تعطیلات پایان سال تمرکز می‌کنند تا معاملات بازارهای مالی.

با این حال، این بدان معنا نیست که نباید در ماه دسامبر معامله کرد. اگر فردی در این تایم معامله کند، به این معنی است که تمرکز وی بر روی افق میان‌مدت و بلندمدت است، زیرا بازارها در ماه دسامبر، به ندرت حرکت‌های قابل توجه انجام می‌دهند.

معاملات تابستانی نیز شرایط ویژه‌ای دارند. در طول تابستان (یعنی پایان ژوئن، جولای و آگوست)، نقدینگی بازار فارکس کاهش می‌یابد، اما روند حرکت قیمت قوی‌تر از حالت عادی است؛ از این رو مبارزه با بازارها در طول معاملات تابستانی گزینه خوبی نیست.

بنابراین، اگر معاملات دسامبر و تابستان را کنار بگذاریم، بهترین ماه‌ها برای معامله در فارکس، سایر ماه‌هایی هستند که در تقویم باقی مانده‌اند.

 

سخن پایانی

برای اینکه در بازار فارکس معاملات موفقیت‌آمیزی داشته باشید، علاوه بر اینکه باید اصول سرمایه‌گذاری و معامله در این بازارها را بلد باشید، لازم است بهترین روزهای هفته را برای معامله در فارکس بدانید. در این مقاله سعی کردیم بهترین روزها برای معامله و همینطور زمان‌هایی را که نباید به خرید و فروش بپردازید، معرفی کنیم.

برای انجام معاملات خود به روزهای هفته توجه می‌کنید؟ اگر شما هم تجربه معامله را در این روزها داشتید با ما و همراهانمان در میان بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا