دوره منتور شیپ
استراتژی‌های معاملاتی

استراتژی معاملاتی تایم فریم ۱ دقیقه | سود در ۱ دقیقه

بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با ورود به بازارهای مالی، ترجیح می‌‌دهند در مدت زمان کوتاه به سودهای کلان برسند. اغلب سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن راهی برای نوسان‌گیری و کسب سود از تغییرات قیمت ناگهانی در بازارهای پرنوسان هستند. برای اینکه در بازه‌های زمانی کوتاه بتوان سود کسب کرد، باید تایم‌فریم‌های کوچک را به‌منظور انجام معاملات با اهداف کوتاه مدت انتخاب کرد.

البته باید به این نکته توجه داشت که به‌کارگیری روش‌های پرریسک مستلزم داشتن دانش و آگاهی کافی در زمین معامله و بازارهای مالی است. پیش از هر چیز،‌بهتر است با خواندن این مقاله با برخی از اصول معاملات کوتاه مدت و استراتژی معاملاتی تایم فریم ۱ دقیقه آشنا شوید.

معاملات در تایم فریم ۱ دقیقه‌ای

اسکالپ (Scalp) نوعی استراتژی برای معاملات کوتاه مدت است که هدف آن کسب سود از تغییرات ناگهانی قیمت یک دارایی است. در کنار آن می‌توان به معاملات با الگوی بازگشت روند (MTR) اشاره کرد که در تایم فریم ۱ دقیقه قابل استفاده است.

اسکالپ از انواع معاملات مناسب برای تایم‌فریم‌های کوچک است. معامله اسکالپ یک دقیقه‌ای از معاملات مخصوص بازارهای به شدت پرنوسان است. استراتژی اسکالپ یک دقیقه‌ای برای هر یک از بازارها متفاوت است.

پیش از معامله به این روش، حتما گذشته بازار را بررسی کنید. دقت کنید که از اهرم‌های سنگین استفاده نکنید. در معاملات اسکالپ برای کاهش ریسک معامله می‌توانید در آغاز هر روز معاملاتی روند کلی بازار را تشخیص داده و تنها نوسانات قیمت در آن جهت را معامله کنید.

نمودار کندل استیک

استراتژی تایم فریم ۱ دقیقه‌ای MTR از استراتژی‌های مورد علاقه «ال بروکس» برای استفاده از نوسانات قیمت است. این استراتژی از روش پرایس اکشن تبعیت می‌کند و با استفاده از الگوی MTR که از الگوهای بازگشت روند بازار به‌ شمار می‌آید، اجرا می‌شود. برای تنظیم این نوع معامله می‌توانید به کمک روش پرایس اکشن ال بروکس نقاط ورود و خروج بهینه را شناسایی کنید.

نکته جالب توجه در مورد این استراتژی این است که تحلیل و بررسی روند قیمت در تایم فریم ۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود و در تایم فریم ۱ دقیقه‌ای وارد معامله می‌شوید. همچنین، لازم است که حد سود و ضرر خود را با دقت و احتیاط مشخص کنید.

تایم فریم ۱ دقیقه

اما چیزی که در تمام معاملات از اهمیت زیادی برخوردار است، مفهوم تایم فریم و تصمیم‌گیری برای انتخاب آن است. نسبت به نوع معامله و مقدار ریسک و سودی که برای معامله خود در نظر می‌گیرید تایم فریم می تواند متفاوت باشد. در ادامه به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت.

 

تایم فریم چیست؟

«تایم فریم» (Time Frame) به محدوده زمانی که یک روند در بازار ادامه پیدا می‌کند، گفته می‌شود. همچنین، برای تشخیص روند قیمت در یک محدوده زمانی مشخص نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت و زمان، از اجزای تشکیل‌دهنده یک نمودار هستند که ارزش یک دارایی را در طول تاریخ عرضه آن به تصویر می‌کشند. با استفاده از نمودار قیمت می‌توان اطلاعات زیادی در مورد تغییرات ارزش یک دارایی به دست آورد. تایم فریم در تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی معنا پیدا می‌کند.

تایم فریم یا بازه زمانی از ابزار اصلی و کاربردی برای تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی است. ممکن است فرد تریدر برای معاملات مختلف،‌ دوره های زمانی متفاوت (کوتاه یا بلند) در نظر بگیرد. در این صورت، مفهوم تایم فریم اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

به عنوان مثال،‌ برای معاملات نوسان‌گیری که با اهداف کوتاه مدت انجام می‌شوند،‌ تایم‌فریم‌های کوچک مناسب‌تر هستند؛ تایم فریم‌های یک روزه، یک ساعته و حتی یک دقیقه‌ای. در حالی که اگر قصد سرمایه‌گذاری برای طولانی مدت دارید، ‌بهتر است تایم‌فریم خود را بزرگ‌تر، مثلا یک ماهه یا یک ساله انتخاب کنید. تایم فریم می‌تواند به انتخالب فرد تریدر، یک بازه ۱ دقیقه‌ای تا یک‌ساله را در برگیرد.

تایم فریم مدت زمانی است که یک ترند یا روند قیمت در بازار ادامه پیدا می‌کند. اولین قدم برای طراحی یک استراتژی معاملاتی مناسب، انتخاب تایم فریم یا بازه زمانی مناسب است.

 

انتخاب انواع تایم فریم

در حالت کلی، برای تحلیل و معامله در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، سه تایم فریم کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌توان در نظر گرفت.

اغبلب معامله‌گران، چه تازه‌کار باشند و چه حرفه‌ای با مفهوم تحلیل تایم فریم در آموزش‌های بازار مواجه می‌شوند. تریدرها با توجه به نوع معامله، ‌حجم سرمایه، شخصیت فردی و هدف خود از معامله، تایم فریم خاصی را انتخاب می‌کنند.

 

تایم فریم کوتاه مدت

معمولا تایم فریم‌‌های کوچک‌تر امکان استفاده از مارجین و حد ضررهای سخت‌تر را فراهم می‌کنند. این تایم فریم برای معاملات با اهداف کوتاه مدت و در بازارهای پرنوسان استفاده می‌شوند. تایم فریم کوتاه مدت همان بازه زمانی است که معاملات را در آن تنظیم می‌کنیم، ‌زیرا در این بازه نوسان قیمت را بهتر می‌توان رصد کرد.

در این تایم فریم، نقاط ورود و خروج را به خوبی می‌توان شناسایی کرد. این تایم فریم مطلبوب‌ترین بازه زمانی برای سفارش معاملات یک دقیقه‌ای در بازارهای پرنوسان مانند بازار فارکس و ارزدیجیتال است.

 

تایم فریم میان مدت

تایم فریم میان مدت از سازگارترین انواع تایم فریم است، زیرا هر دو تایم فریم بلند مدت و کوتاه مدت را پوشش می‌دهد. این تایم فریم برای انواع معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تایم فریم بلندمدت

بازه‌های زمانی بلندمدت معمولا برای سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت و در بازارهای سهام، بورس و اوراق بهادار استفاده می‌شود. این تایم فریم برای معامله در بازارهای کم نوسان‌تر، نتیجه بهتری نشان می‌‌دهد. البته به این نکته توجه داشته باشید که در هر تایم فریمی تحلیل را انجام دهید، برای قرار دادن سفارش باید وارد تایم فریم کوتاه مدت شوید.

 

اندیکاتورهای مورد استفاده در معاملات ۱ دقیقه‌ای

اندیکاتورهای ایچی‌موکو (Ichimoku)، شاخص قدرت نسبی (RSI)، میانگین متحرک نمایی (EMA)، مکدی (MACD) و بولینگر باندز (Bollinger Bonds) از اندیکاتورهای مناسب برای معاملات یک دقیقه‌ای هستند.

اندیکاتورها از ابزارهای تکنیکال هستند که با توجه به نوع معامله‌ای که فرد تریدر قصد انجام آن را دارد و استراتژی که از پیش تهیه می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب معاملات کوتاه مدت، یک دقیقه‌ای با نام اسکالپ یا نوسان‌گیری شناخته می‌شوند. در این نوع از معاملات اندیکاتورهایی استفاده می‌شوند که نوسانات قیمت را به‌خوبی نشان می‌دهند.

اندیکاتورهای ایچی‌موکو و شاخص قدرت نسبی از اندیکاتورهای مناسب برای تریدهای یک دقیقه‌ای هستند که برای تعیین نقاط خرید و فروش، حد سود و حد ضرر به کار می‌روند.

اندیکاتور مووینگ اوریج نمایی، داده‌هایی از تغییرات اخیر قیمت را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. اندیکاتور مکدی نیز یک شاخص مبتنی بر حرکت قیمت است که رابطه میان دو میانگین متحرک نمایی را نشان می‌دهد. از نقطه تلاقی این دو اندیکاتور و مطابقت آن با مکدی می‌توان به‌عنوان سیگنال خرید یا فروش استفاده کرد.

 

سخن پایانی

استراتژی معاملات یک دقیقه‌ای برای کسب سود از تغییرات قیمت یک دارایی یا ارز در بازارهایی که نوسان زیادی نشان می‌‌دهند،‌ مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. معمولا این معاملات با استفاده از نمودارها با تایم فریم کوتاه مدت انجام می‌شوند.

معاملات اسکالپ و معاملاتی که با استفاده از الگوی MTR تنظیم می‌شوند از جمله معاملات یک دقیقه‌ای هستند که در بازارهای ارزدیجیتال و فارکس کاربرد زیادی دارند.

در این مقاله به زبانی ساده به شرح معاملات یک دقیقه‌ای و ابزارهای موردنیاز آن پرداختیم. این نکته را در نظر بگیرید که پیش از هر اقدامی، بهتر است در مورد بازار هدف و استراتژی مدنظر خود اطلاعات کافی داشته باشید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا