دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

آی بی (IB) در فارکس چیست؟ کسب درآمد از IB

شرکت‌های بروکر در بازار فارکس همواره برای افزایش تعداد مشتریان فعال خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. IB‌ها یا بروکرهای معرفی‌کننده یکی از تاثیرگذارترین روش‌ها برای جذب مشتری هستند. یک IB در فارکس شخص یا شرکتی است که وظیفه معرفی مشتری را به بروکرهای فارکس برعهده دارد و در ازای فعالیت آن‌ها کمیسیونی را دریافت می‌کند.

در حقیقت معرفی کننده بروکر با ایفای نقش رابط بین بروکرها و مشتریان و ارائه آموزش‌ها و اطلاعات لازم، در ترید کردن به آن‌ها کمک می‌کند و بروکرها نیز در ازای معاملات هر مشتری، مبلغی را به‌عنوان پاداش به IBها پرداخت می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کامل مفهوم IB در فارکس بپردازیم و چگونگی کسب درآمد از آن را به‌طور کامل شرح دهیم.

IB یا آی بی در فارکس

IB در فارکس، شخص یا سازمانی است که با معرفی مشتریان جدید به بروکرها، مبلغی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کند. لازم به ذکر است در صورتی که مشتریان جدید معامله‌ای انجام ندهند به IB کمیسیونی تعلق نمی‌گیرد.

IB مخفف عبارت (Introducing Broker) بوده و به معنی بروکر معرفی‌کننده است. در واقع IB یک شخص یا سازمان است که مشتریان را به یک بروکر فارکس ارجاع می‌دهد و به ازای معاملات هر مشتری، مبلغی را به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. لازم به ذکر است مقدار کمیسیون هر بروکر با بروکر دیگر متفاوت است.

در اغلب بروکرهای فارکس بخشی به‌عنوان IB وجود دارد که افراد می‌توانند با ثبت‌نام در این بخش لینک اختصاصی خود را دریافت نمایند. آن‌ها با قرار دادن لینک IB خود در پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی و همچنین با استفاده از استراتژی‌‌های مختلف از جمله بازاریابی ایمیلی و تبلیغات آنلاین، مشتریان بالقوه را به سمت بروکر خود جذب می‌کنند.

در حقیقت IBهای فارکس با ارجاع مشتریان به بروکرهای فارکس کار می‌کنند. هنگامی که مشتری از طریق لینک IB ثبت‌نام خود را انجام داد، بروکرهای معرفی‌کننده در ازای فعالیت تجاری مشتری، کمیسیون خود را دریافت خواهند کرد. گفتنی است که IB هیچ کنترلی بر روی فعالیت‌های تجاری مشتریان ندارد و تنها بروکر تمام فعالیت‌های مربوط به معاملات را مدیریت می‌کند.

IBها خدمات پشتیبانی را نیز به مشتریان ارجاع شده خود ارائه می‌دهند. آن‌ها در راه‌اندازی حساب، واریز و برداشت وجه و سایر سوالات عمومی به مشتریان کمک می‌کنند. علاوه بر این IBها، ممکن است خدمات اضافی مانند سیگنال‌های معاملاتی، موارد آموزشی و تجزیه و تحلیل بازار را نیز به مشتریان خود ارائه دهند. بروکرهای فارکس نیز مزایای زیادی مانند دسترسی به پلتفرم معاملاتی، بازاریابی و آموزش را برای IBها فراهم می‌کنند.

 

مزایای تبدیل شدن به یک IB در فارکس

همانطور که گفتیم هر شخص یا سازمانی که اطلاعات کافی و دقیق در رابطه با بروکرها و فارکس داشته باشد، می‌تواند به آی بی فارکس تبدیل شود. این کار با مزایای بسیاری برای افراد همراه است که در ادامه به شرح هر یک می‌پردازیم.

  • هزینه سرمایه‌گذاری پایین: برای تبدیل شدن به یک IB نیاز به مبلغ سرمایه‌گذاری قابل توجهی ندارید. این افراد می‌توانند فعالیت خود را از طریق وب سایت، رسانه‌های اجتماعی و یک لیست ایمیل شروع کنند.
  • ساعت کاری انعطاف‌پذیر: بروکرهای معرفی کننده فارکس می‌توانند در هر لحظه و هر کجا فعالیت خود را انجام دهند. آن‌ها می‌توانند از خانه، کافی شاپ یا در یک فضای کار اشتراکی کار کنند.
  • درآمد غیر فعال: IBهای فارکس به ازای هر مشتری که به بروکر مراجعه می‌کند، مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت می‌نماید. در واقع IBها زمانی که مشتری از طریق لینک آن‌ها در بروکر ثبت نام کرده و معاملاتی انجام می‌دهد، کمیسیون خود را دریافت می‌کنند.
  • عدم نیاز به تجربه معاملاتی: IBهای فارکس برای کسب درآمد نیازی به تجربه و دانش معاملاتی ندارند. آن‌ها تنها باید مهارت‌های بازاریابی خوب و توانایی ارجاع مشتریان به بروکر را داشته باشند.
  • دسترسی به راهکارهای بازاریابی: بروکرهای فارکس برخی از راهکارهای بازاریابی را در اختیار IBهای فارکس قرار می‌دهند. این امر باعث صرفه‌جویی در زمان و تلاش IBها در ایجاد راهکارهای بازاریابی می‌شود.

 

کسب درآمد از IB در بازار فارکس

راهکارهای مختلفی در بازار فارکس برای کسب درآمد وجود دارد. IB یکی از فرصت‌های کسب درآمد جذاب در بازار فارکس است که در اینجا چگونگی کسب درآمد از IB را به‌طور کامل شرح خواهیم داد.

IB در فارکس

  • جذب مشتری: IBها با استفاده از تبلیغات و بازاریابی مشتریان زیادی را به بروکرهای فارکس جذب می‌نمایند. در حقیقت وظیفه IB معرفی مشتری جدید به شرکت کارگزاری فارکس است.
  • دریافت کمیسیون: به عنوان یک IB، شما کارمزدی را از معاملات مشتریان خود دریافت می‌کنید. این کمیسیون با توجه به توافقاتی که با بروکرهای فارکس برقرار می‌کنید، می‌‌تواند به صورت مبلغ ثابت یا درصدی از مبلغ تراکنش باشد. همچنین با توجه به میزان معاملات شما و بروکر، میزان کمیسیون IB نیز متفاوت است.
  • ارائه خدمات مشاوره: IBها خدمات مشاوره‌ای متنوعی را به مشتریان در رابطه با تحلیل بازار ارائه می‌دهند. این خدمات به آن‌ها در افزایش تعداد مشتریان کمک بسیاری می‌کند.
  • ارائه ابزارهای معاملاتی: IBها ابزارهای معاملاتی گوناگونی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. در نتیجه با ارائه این ابزارها به مشتریان می‌توانید آن‌ها را به سمت معاملات بیشتر تشویق کنید.
  • ارتقای شبکه: معرفی کننده بروکر برای ارتقای شبکه باید ارتباط خود را با مشتریان، بروکرها و معامله‌کنندگان تقویت کند. در حقیقت IBها در فارکس همواره باید به دنبال ارتقای شبکه خود باشند.

 

ریبیت فارکس برای IBها

ریبیت فارکس یک سیستم کسب درآمد است که در آن IBها با معرفی مشتریان جدید به بروکرهای فارکس، بخشی از کارمزد کارگزاران را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

«ریبیت فارکس» (Forex Rebate) یک نوع سیستم کسب درآمد در بازار فارکس است که در آن بروکرهای فارکس بخشی از کارمزد خود را به‌عنوان پاداش به نمایندگان خود یعنی IBها پرداخت می‌کنند.

در حقیقت مشتریانی که به واسطه IBها به بروکرهای فارکس معرفی شده‌اند، با انجام معاملات در بازار فارکس باید کارمزدی را به بروکرها بپردازند. سپس بروکرها بخشی از از کارمزد دریافتی خود را به عنوان کمیسیون به IBها پرداخت می‌کنند. همچنین با توجه به رقابت بین بروکرهای فارکس، ارائه ریبیت به مشتریان، روشی جذاب برای جذب مشتریان جدید و نگهداری مشتریان فعلی است.

لازم به ذکر است که میزان ریبیت فارکس برای IBها به سه فاکتور نوع حساب مشتری، حجم معاملات مشتری و درصد کارمزد بروکر بستگی دارد. در واقع با افزایش حجم معاملات و درصد کارمزد بروکر، پاداش ریبیت فارکس برای IBها نیز افزایش می‌یابد.

 

سخن پایانی

فارکس یک بازار بین المللی است که امکان سرمایه‌گذاری را برای بسیاری از معامله‌گران فراهم می‌کند. IBهای فارکس بخش مهمی از بازار فارکس بوده و یک گزینه مناسب برای کسب درآمد مناسب و مستمر هستند. همانطور که گفتیم IBها می‌توانند از طریق معرفی مشتری جدید به بروکرها، درآمد خود را افزایش دهند و در عین حال به مشتریان خود ارزش افزوده بدهند.

تبدیل شدن به یک IB فارکس مزایای متعددی مانند هزینه سرمایه‌گذاری پایین، ساعت کاری انعطاف پذیر، درآمد غیرفعال، عدم نیاز به تجربه معاملاتی و امکان دسترسی به راهکارهای بازاریابی را برای افراد به همراه دارد. اگر مهارت بازاریابی مناسب و توانایی ارجاع مشتریان به بروکر فارکس را دارید، تبدیل شدن به یک IB می‌تواند یک فرصت تجاری سودآور باشد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا