دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید

چرا باید در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

در چند سال اخیر موضوع سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به دغدغه‌های مالی بسیاری از افراد اضافه شده است و دراین‌بین اشخاصی هستند که با وجود مشاهده‌ رشد روزافزون بازار کریپتوکارنسی‌ها، همچنان بر این باور هستند که این بازار یک حباب عظیم است که به‌زودی خواهد ترکید.

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران حوزه‌های اقتصادی بر این باور هستند که آینده‌ این بازار بسیار روشن است و به‌زودی همچون پدیده‌ای مثل اینترنت، در سرتاسر دنیا همه‌گیر شده و در زندگی روزمره‌ تک‌تک افراد مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

از طرفی در سال‌های اخیر، رشد بازار ارزهای دیجیتال به حدی شدید و قابل‌توجه بوده است که بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان بازارهای مالی جهانی نتوانستند به این نرخ رشد بی‌توجه باشند و از سرتاسر دنیا، افراد زیادی به‌سمت سرمایه‌گذاری در این بازار هجوم آوردند؛ ولی همان‌طور که گفتیم کماکان افرادی هستند که باوجود اطلاع از اهمیت عرصه‌ ارزهای دیجیتال و پتانسیل بالایی که این بازار برای رشد در پیش روی خود دارد، از سرمایه‌گذاری در این بازار خودداری می‌کنند.

همین موضوع باعث شده است تا در این مطلب به دلایلی اشاره‌ کنیم که بسیاری را ترغیب کرده تا بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند و شاید با بررسی آن‌ها این دسته از افراد نیز به جرگه‌ سرمایه‌گذاران و فعالان این بازار بپیوندند.

آیا ارزهای دیجیتال فرصت سرمایه‌گذاری خوبی به ‌حساب می‌‌آیند؟

ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، توانسته‌ در کل دنیا طوفانی به پا کند و جای تعجب نیست که روزبه‌روز افراد بیشتری به سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها روی می‌آورند. در حقیقت علت و انگیزه‌ سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزهای گوناگون مثل بیت کوین یا آلت کوین‌ها، می‌تواند متفاوت باشد.

ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین دلایلی اشاره ‌کنیم که چرا باید در این بازار سرمایه‌گذاری کرد.ما در این مطلب به بررسی ۱۵ دلیل می‌پردازیم که این ۱۵ مورد از علل اصلی سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند.

 

ارزهای دیجیتال توانسته‌‌اند انقلابی را در جهان اطراف ما ایجاد کنند

باوجوداینکه تنها کمی بیش از ۱ دهه از عرضه‌ بیت کوین به‌عنوان اولین رمز ارز دنیای اقتصاد و تکنولوژی می‌گذرد، تغییرات و ابداعات در دنیای پویای ارزهای دیجیتال با سرعت سرسام‌آوری در حال انجام است. ارزهای دیجیتال به لطف ماهیت غیرمتمرکزی که دارند، اقتصاد سنتی که می‌شناختیم را دچار تغییرات غیرقابل بازگشتی کرده‌اند و به‌لطف روی کار آمدن این پول‌های الکترونیکی، دادوستد و معاملات بین‌المللی بسیار سریع‌تر و با هزینه‌های به‌مراتب پایین‌تری قابل انجام خواهد بود.

از تمام این‌ها گذشته، ارزهای دیجیتال نیاز اقتصاد به بانک‌های مرکزی را به کمترین میزان ممکن تقلیل می‌دهند که در این حالت سرمایه‌گذاران آزادی عمل بیشتری خواهند داشت تا اطلاعات مالی و دارایی خود را به شکلی مطلوب مدیریت کنند.

گسترش و توسعه‌ انواع ارز دیجیتال از مهم‌ترین دلایل برای شروع سرمایه‌گذاری در این حوزه است. این روزها ارزهای دیجیتال از یک ایده‌ خلاقانه به یک واقعیت محض تبدیل‌ شده‌اند و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد همین رمز ارزها باشند. پس بدون شک یکی از بهترین زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. امروزه در حدود پنج هزار رمز ارز در حال مبادله و توسعه هستند که بازار بسیار گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری مهیا کرده‌اند.

 

ارزهای دیجیتال همواره دارای میزان نقدینگی بسیار بالایی هستند

نقدینگی بالا از دیگر دلایل سرمایه‌گذاری در انواع ارز دیجیتال است. اگر هنوز هم در مورد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال مطمئن نیستید، شاید نقدینگی بسیار بالای این بازار کمی خیال شما را راحت کند. نقدینگی بالا به این معنا است که خریدوفروش رمز ارزها به‌نحوی بسیار ساده‌تر از قبل انجام می‌گیرد.

به‌عنوان‌مثال، وقتی صحبت از بیت کوین می‌شود، ازآنجایی‌که معتبرترین رمز ارز بازار است همیشه تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. داده‌ها حاکی از آن هستند که تعداد کیف پول‌های رمز ارز در سال دو هزار و بیست از مرز پنجاه و چهار میلیون هم گذشته است که نشان می‌دهد، خریدوفروش ارزهای دیجیتال دیگر در انحصار سرمایه‌گذاران عمده و شرکت‌های عظیم نیست بلکه به دلیل دسترسی راحت، سرمایه‌گذاران خرد و افراد عادی نیز دستی در معاملات این ارزهای دیجیتال دارند.

پس خیالتان از این بابت راحت باشد که برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال لازم نیست آپولو هوا کردن بلد باشید و درصورتی‌که آمادگی ورود به این بازار را دارید، به لطف نقدینگی بالا می‌توانید به‌راحتی معاملات خود را از همین امروز شروع کنید.

 

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارد تا منجر به بازدهی فوق‌العاده‌ای شود

آنچه ما را به‌سمت سرمایه‌گذاری می‌کشاند، سود ناشی از سرمایه‌گذاری است که انجام می‌دهیم. چه خوش‌مان بیاید و چه نه، آن چیزی که جهان ما را مدیریت می کند، پول است و در همان مرحله‌ اول که به‌سوی سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزها جذب می‌شویم، به فکر سود حاصل از این سرمایه‌گذاری هستیم.

اگرچه ارزهای دیجیتال در دنیای معاملات تازه‌واردانی بیش نیستند، اما درصد بازدهی و سود ناشی از سرمایه‌گذاری در آن‌ها به‌مراتب از بازارهای سهام و سایر سرمایه‌گذاری‌ها بالاتر است. این ویژگی ارزهای دیجیتال مدیون بی‌ثباتی بازار آن‌ها بوده که به‌صورت بالقوه این دسته از ارزها این توانایی را دارند تا در مدت‌زمانی کوتاه، سود زیادی را نصیب شما کنند، ولی چنین اتفاقی در بازارهای باثبات به ندرت اتفاق خواهد افتاد.

البته فراموش نکنیم که بی‌ثباتی یک تیغ دو لبه است و این امکان وجود دارد تا شما دارایی‌های خود را در چشم به هم زدنی از دست بدهید و این موضوع رعشه به پیکر هر سرمایه‌گذاری خواهد انداخت. با شناخت کافی از بازار ارزهای دیجیتال و شناسایی ارزهای دیجیتالی که عملکرد خوبی دارند، همیشه می‌توانید ریسک معاملات خود را بسیار پایین بیاورید.

به خطرات احتمالی موجود توجه کرده و اجازه دهید تا استراتژی مؤثر و مدیریت سرمایه، چراغ راه سرمایه‌گذاری شما باشد. موفقیت در این بازار مستلزم مطالعه و دانش کافی است که در مواردی بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود.

 

ارزهای دیجیتال استقلال و انعطاف‌پذیری را در اختیار شما قرار خواهند داد

چه اقدام به سرمایه‌گذاری در اتریوم یا تزوس یا هر ارز دیجیتال دیگری کنید و چه نه، ارزهای دیجیتالی که خریده‌اید، متعلق به خود شما خواهند بود. از این رو این رمز ارزها متکی به بانک‌ها نیستند و قرار نیست بابت داشتن آن‌ها هیچ هزینه‌ای به بانک‌ها پرداخت کنید.

علاوه بر این، بازار معاملات ارزهای دیجیتال بیست و چهار ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته باز است، بنابراین در هر ساعت و هر زمان که بخواهید تنها با دسترسی به اینترنت، می‌توانید معاملات خود را انجام دهید که این حجم از انعطاف‌پذیری در معاملات در نوع خود مثال‌زدنی است. بله! بسته به میل‌تان این توانایی را دارید تا به شکل تمام‌وقت یا پاره‌وقت نسبت به خریدوفروش اقدام کرده و در زمان تعطیلات، حین مسافرت و حتی در مترو یا قبل از خواب می‌توانید دارایی‌های خود را جابه‌جا کرده و روی بهترین رمز ارزی که سراغ دارید سرمایه‌گذاری کنید.

 

در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید به پرتفوی (سبد خرید) خود تنوع ببخشید

حتی اگر جزو طرفداران ارز های دیجیتال نیستید، فقط لازم است تا از بازار رمز ارزها جهت تنوع دادن به پرتفوی خود استفاده کنید. به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که رمز ارزها یکی از برترین گزینه‌ها جهت ایجاد تنوع در بین بازارهای سرمایه‌گذاری‌ هستند.

اما خب این سوال پیش می آید که چرا باید به سرمایه‌گذاری‌های خود تنوع دهیم؟ ببینید، تنوع در پرتفوی یکی از برترین و آسان‌ترین راه‌ها جهت کاهش ریسک در معاملات است. در این بازار یک جمله‌ معروف وجود دارد و این است که زمانی که شما تمام تخم‌مرغ‌های خود را در درون یک سبد می‌گذارید، این امکان هست که همه را باهم از دست بدهید.

ازآنجاکه مسیر حرکت ارزهای دیجیتال با سایر بازارهای سرمایه اعم از اوراق قرضه و سهام متفاوت است، سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال روشی هوشمندانه برای استحکام پایه‌های مالی شما خواهد بود که به موفقیت شما در بازارهای پرتلاطم و پویا کمک شایانی می‌کند.

 

تعداد بی‌شماری از رمز ارزها وجود دارند که می‌توانید بر روی آن‌ها سرمایه ‌گذاری کنید

اگرچه با اولین نگاه به دنیای ارزهای دیجیتال درخشش بیت کوین را می‌بینیم و هیچ‌کس منکر موفقیت و ثبات بی‌چون‌و‌چرای این رمز ارز نیست، متأسفانه بیت کوین باعث شده است تا نتوانیم زیاد به تنوع شدید ارزهای دیجیتال دقت کنیم.

این در حالی است که اگر اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزها کنید، انتخاب‌هایی پیش روی شما است که تنوع بالایی دارند و می‌توانید از بین هزاران «آلت کوین» (Altcoin) مختلف، رمز ارز موردنظر خود را انتخاب کرده و یک پرتفوی متنوع از انواع رمز ارزها را برای خود ایجاد کنید و به این ترتیب شانس سوددهی برای شما در این حالت بسیار بالاتر خواهد بود.

در تمامی بازارهای سرمایه، عملکرد برخی شرکت‌ها از باقی گزینه‌ها قوی‌تر است. ارزهای دیجیتال نیز از این قانون مستثنا نیستند و سرمایه‌گذاری روی برخی ارزهای دیجیتال ممکن است شما را متحمل ضررهای سنگینی کند، درحالی‌که عده‌ای دیگر با بازدهی بسیار خوبی که دارند، به‌صورت بالقوه می‌توانند پول شما را چندین برابر نمایند.

به گفته‌ متخصصین و کارشناسان بازار رمز ارزها، اتریوم، ریپل، تزوس، تتر، مونرو و بیت کوین کش، ارزهای دیجیتالی هستند که در سال آینده با رشد چشم‌گیری مواجه خواهند بود.

بهتر است بدانید معاملات شما تنها به خریدوفروش رمز ارز نیز محدود نمی‌شود و می‌توانید به خریدوفروش جفت‌های معاملاتی مثل جفت‌های ارز دیجیتال/ ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال/ ارز فیات بپردازید که این موضوع به خودی خود، باعث دوبرابر شدن تنوع در بازار رمز ارزها خواهد شد.

در این میان بیت کوین/دلار آمریکا، اتریوم/ دلار آمریکا و لایت کوین/ دلار آمریکا از محبوب‌ترین جفت‌های ارزها برای تجارت هستند.

 

آینده روشنی پیش روی ارزهای دیجیتال قرار دارد

با‌وجود گسترش رمز ارزها، این شکل از پول درحقیقت در دنیای ما کاملا جدید است و طبیعتا بازار آن نیز با فراز‌ونشیب‌ها و تغییرات ناگهانی همراه خواهد بود. بااین‌حال اگر به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت علاقه‌ دارید، ارزهای دیجیتال مناسب شما خواهند بود. با وجود اینکه ارزهای دیجیتال بی‌ثبات هستند، ولی درحقیقت ایمنی سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها در طولانی مدت بیشتر از دیگر بازارهای سرمایه است.

مثلا بیت کوین را در نظر بگیرید. این ارز دیجیتال در سال‌های بسیاری، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشت و حتی چندین بار نیز شکست‌خورده در نظر گرفته شده است. مثلا در سال ۲۰۱۷ توانست سقف قیمتی بیست هزار دلار را رقم بزند درحالی‌که سال بعد قیمت هر بیت کوین به یک‌چهارم این مقدار کاهش‌یافت و معادل پنج هزار دلار شد.

بااین‌حال بیت کوین توانسته است تا تمامی این مراحل را پشت سر گذاشته و در چرخه‌ معاملات باقی بماند. امروزه علی‌رغم همه‌گیری کووید -۱۹، قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار رسیده و همچنان در حال رشد است. تاریخچه‌ عملکردی بیت کوین و نمودار آن باعث شده است تا سرمایه‌گذاران نسبت به آینده‌ این رمز ارز و موارد مشابه آن بسیار خوش‌بین باشند. درواقع، بسیاری بر این باورند که در زمان بحران‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به‌مراتب ایمن‌تر است. کریستوفر گیمر، بنیان‌گذار شرکت پیشرو در تولید نرم‌افزار کانادایی اسناپا بیان می‌کند:

«ترجیح می‌دهید پولی را پس‌انداز کنید که تورم هرساله از ارزش آن می‌کاهد یا روی ارزی سرمایه‌گذاری کنید که بانظم و برنامه تثبیت‌شده است؟ به اعتقاد من امروزه به لطف تکنولوژی، روش بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در اختیار ما قرارگرفته است؛ این تکنولوژی بیت کوین است

 

ارزهای دیجیتال امنیت و شفافیت را برای شما به ارمغان می‌‌آورند

جالب اینجا است که تا به امروز نیز برخی از مردم رمز ارزها را با فعالیت‌های غیرقانونی و کلاه‌برداری‌های بدنام مانند «وان کوین» (OneCoin) مرتبط می‌دانند. با این‌ وجود باید اظهار کنیم که ارزهای دیجیتال امروزه بسیار قابل‌اعتماد بوده و امنیت آن‌ها از ارزهای فیات به‌مراتب بالاتر است.

بسیاری از ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند که تقریبا غیرقابل هک است. معاملات بلاک چین رمزگذاری می‌شوند و توسط یک کلید خصوصی امضاشده و توسط یک کلید عمومی تأیید می‌گردند. درعین‌حال، معاملات این فناوری در کمال شفافیت انجام می‌شوند که برای معاملات اقتصادی یکی از امور ضروری است.

به گفته‌ «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakomoto) ایراد اصلی ارزهای رایج از آنجا آغاز می‌شود که جهت عملکرد مطلوب آن‌ها، به میزان بالایی از اعتماد نیاز دارند که این اعتماد بارها از بین رفته است. مثلا بارها شده است که بانک‌ها ورشکسته بشوند یا ارزش پول فیات پایین بیاید. علاوه بر این، ما از بانک‌ها انتظار داریم پول‌های ما را در قالب دارایی عمومی در بانک ذخیره کنند و در مواقع نیاز این حجم از پول را به‌صورت الکترونیکی از جایی به‌جای دیگر منتقل نمایند؛ اما بانک‌ها این پول را در قالب موج‌هایی از حباب‌های اعتباری قرض می‌دهند و قسمت بسیار کوچکی از آن را ذخیره می‌کنند.

 

فناوری بلاک چین می‌تواند جهان را دگرگون کند

برای دیدن پتانسیل ارزهای دیجیتال و توانایی‌های فناوری بلاک چین، لازم نیست متخصص بلاک چین باشید چرا که امنیت آن بارها ثابت‌ شده است. با استفاده‌ روزافزون از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز، فناوری بلاک چین می‌تواند درزمینه‌های مختلفی از جمله بازی‌های کامپیوتری، علوم پزشکی و داروسازی، تجارت و رأی‌گیری و انتخابات مورداستفاده قرار گیرد.

به‌ویژه طی همه‌گیر شدن ویروس کرونا، افراد بیشتری سعی می‌کنند با استفاده از خریدهای آنلاین، پرداخت‌های دیجیتالی و استفاده از بلاک چین از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری کنند. آمار حاکی از آن است که در زمان قرنطینه در سال دو هزار و بیست، دانلود نرم‌افزارهای معاملاتی ارزهای دیجیتال رو به افزایش گذاشته و امروزه حتی بدبین‌ترین و محدودترین دولت‌های جهان نیز به ارزهای دیجیتال روی خوش نشان داده‌اند و نسبت به پیشرفت و گسترش آن‌ها خوش‌بین هستند که باعث شده تا قوانین کاملا روشن و واضحی برای ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف وضع شود.

 

این روزها همه به ارزهای دیجیتال روی آورده‌ اند، حتی وال استریت

این روزها می‌توانیم شاهد سیل گسترده‌ سرمایه‌گذاران عمده و کمپانی‌های عظیم به‌سمت بازار ارزهای دیجیتال باشیم و ببینیم که روز به روز تب‌وتاب معاملات این بازار در حال زیاد شدن است. مثلا ریپل، ارز دیجیتال موفقی است که به وسیله‌ بسیاری از سازمان‌های عظیم مالی مورداستفاده قرار گرفته.

برخلاف سیستم «سوئیفت» (SWIFT) که هم اکنون از آن جهت پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌شود، ریپل به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا معاملات مالی بین مرزی و بین‌المللی خود را با سرعت بیشتر و هزینه‌ به‌مراتب پایین‌تری انجام دهند.

اتفاق امیدوارکننده‌ دیگری که در حال رخ دادن است، پذیرش ارزهای دیجیتال توسط دولت‌های مختلف است. بسیاری از کشورها سعی در ساخت رمز ارز مخصوص به کشور خود را دارند. کشورهایی همچون ایتالیا، بیت کوین را به رسمیت شناخته‌اند و از آن در معاملات خود استفاده می‌کنند. همچنین، بازارهای جدید مثل کشور کنیا و همچنین آفریقای جنوبی هم نسبت به بازار ارزهای دیجیتال تمایل خود را بروز داده‌اند.

 

قابلیت‌های جدید یاد می‌گیرید

چه بخواهید بیت کوین خریداری کنید یا به خریدوفروش جفت‌های معاملاتی علاقه‌مند باشید، باید برای آموزش وقت بگذارید و هزینه صرف کنید. آموزش یکی از ارکان اساسی معاملات است و هزینه‌ای که برای آموزش می‌پردازید، درواقع یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، چراکه با یاد گرفتن زیروبم‌های بازار، هنر معامله کردن را فرا خواهید گرفت.

حتی اگر با سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال میلیونر نشوید، یادگیری مطالب و نکات مربوط به معاملات، تأثیر بسیار مثبتی بر مهارت‌های تجاری و تصمیمات مالی شما خواهد داشت. از استراتژی‌های معاملات روزانه گرفته تا روانشناسی بازارهای معاملاتی، یادگیری نکات مربوط به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، خود آموزه‌ بسیار ارزشمندی است.

علاوه بر این، همچنان که در حال یادگیری مهارت‌های مالی هستید، متوجه خواهید شد که به فردی منظم‌تر تبدیل‌شده‌اید که احساسات خود را در معاملات دخیل نمی‌کند. پس به‌خاطر داشته باشید که یادگیری مهارت‌های مالی، آموزشی چندجانبه است و تنها به تحلیل اخبار و چارت‌ها منتهی نمی گردد.

 

سرمایه‌ گذاری بر روی ارزهای دیجیتال هیچ زمانی مثل امروز آسان نبوده است

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و رمز ارزها بسیار ساده است. تکنولوژی با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است. به لطف این پیشرفت سریع، امروزه معاملات ارزهای دیجیتال به ساده‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌گیرند. اینترنت و نرم‌افزارهای متنوع این امکان را در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار داده‌اند که هر زمان که بخواهند در مورد ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کنند، کتاب‌های روانشناسی تجارت بخوانند و به‌صورت آنلاین در مورد مسائل مالی آموزش ببینند.

با یک چرخ و گذار ساده در میان سایت‌ها، به اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد بازار ارزهای دیجیتال دست می‌یابید. انجمن‌های زیادی هر روزه به تحلیل روند بازار مشغول هستند و کلاه‌برداری‌ها و تقلب‌ها را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی فاش می‌کنند.

در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانید با متخصصین کارکشته و مجرب در زمینه‌ ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار کنید تا شما را دررسیدن به اهدافی که دارید به بهترین نحو ممکن یاری کنند. به‌لطف شبکه‌های آنلاین، نرم‌افزارهای ساده و تلفن‌های همراه هوشمند، کافی است با دانلود نرم‌افزارهای معاملاتی، حساب بازکرده و پس از واریز وجه، شروع به خریدوفروش رمز ارز کنید.

 

می‌توانید حتی با دارایی کم نیز در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید

برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به سرمایه‌ کمی نیاز دارید. درحالی‌که برخی از انواع سرمایه‌گذاری‌ها مانند سهام و املاک و مستغلات برای شروع سرمایه‌گذاری به سرمایه‌ اولیه زیادی نیاز دارند، معامله در بازار ارزهای دیجیتال با سرمایه‌ی کم نیز مقدور است.

خبر خوب اینکه بسیاری از صرافی‌ها برای شروع خریدوفروش ارزهای دیجیتال به مبالغ زیادی نیاز ندارند. در مواردی می‌توانید معاملات رمز ارز خود را با صرف صد دلار نیز شروع کنید! جالب‌تر اینکه فرایند ثبت‌نام بسیار ساده بوده و زمان زیادی نیاز ندارد.

 

صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار ایمن هستند و ابزارهای متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند

اگر اسم «ام‌تی گکس» (Mt.Gox) به گوش‌تان خورده باشد، مطمئنا می‌دانید که این کمپانی یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های بیت کوین است که در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد ۸۵۰ هزار بیت کوین از کیف پول صرافی گم‌ شده است. سرمایه‌گذاران زیادی در جریان این سرقت، دارایی‌های بسیاری را از دست دادند و همچنین خود صرافی هم بعد از این هک ورشکسته گردید.

خدمات و امنیت صرافی‌های امروزی از دیگر دلایل سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال است. خوشبختانه امروزه معاملات رمز ارزها از ایمنی بسیار بالاتری برخوردار است و در مواردی در صورت سرقت دارایی‌های دیجیتال کاربران، این دارایی‌ها به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

از طرفی، امروزه یافتن یک صرافی ارز دیجیتال قابل‌اعتماد بسیار ساده است و می‌توان به‌راحتی یک صرافی ایمن پیدا کرد و به‌وسیله‌ آن اقدام به خریدوفروش ارزهای دیجیتال کرد. سرمایه‌گذاران نیز این قابلیت را خواهند داشت تا به سادگی اقدام به یافتن یک کارگذار قابل‌اطمینان کرده تا به آن‌ها در معاملات قرارداد تفاضل (CFD) کمک کنند و این خصوصیت، برای سرمایه‌گذاران تازه‌وارد و مبتدی بسیار عالی است.

خوشبختانه ابزارهای معاملاتی که صرافی‌ها ارائه می‌دهند، بسیار کاربرپسندتر از قبل هستند و فارغ از اینکه تازه‌وارد باشید یا موهای سرتان را در بازار ارزهای دیجیتال سفید کرده باشید، این ابزارها اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهند؛ از اخبار مربوط به ارزهای دیجیتالی مختلف گرفته تا مهم‌ترین رویدادهای دنیای تجارت.

 

هیچ‌ وقت برای سرمایه ‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال دیر نیست

چه در زمینه‌ سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به فردی موفق بدل گردید و چه تنها یک علاقه‌مند به عرصه‌ی ارزهای دیجیتال به حساب بیایید، هیچ زمانی برای سرمایه‌گذاری در این بازار دیر نخواهد بود. برخی این باور را دارند که دوره‌ سوددهی‌های میلیون دلاری از بازار رمز ارزها تمام شده است، ولی حقیقت این است که هیچ‌وقت برای سرمایه‌گذاری در این بازار دیر نخواهد بود.

اگرچه دیگر سودهای ارزهای دیجیتال به بزرگی قبل نیست اما بازار معاملات این پول‌های مجازی تا به امروز نیز بسیار جذاب باقیمانده است. در واقع ارزهای دیجیتال و بلاک چین راه طولانی تا رسیدن به پتانسیل خود را در پیش دارند به‌نحوی ‌که حتی در سال ۲۰۲۱ هم شما می‌توانید به یکی از خریداران اولیه‌ ارزهای دیجیتال بدل گردید که در کوتاه مدت به سود مطلوبی برسید.

 

نکات کلیدی

  • بازار ارزهای دیجیتال در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته باز است و هزاران ارز دیجیتال مختلف در آن در حال معامله شدن هستند.
  • سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یک روش عالی جهت افزایش ثروت، ایجاد تنوع در پرتفوی خود و همچنین یادگیری ترفندهای مالی جدید است.
  • کاهش میزان سرمایه‌گذاری کاربران در بازار بورس اوراق بهادار ممکن است منجر به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و همچنین طلا شود و ازاین‌رو ارزهای دیجیتال فرصت سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای خواهند بود که در صورت تمایل به ایجاد تنوع در سبد دارایی‌ها، از آن استقبال خواهد شد.
  • فراموش نکنیم که فناوری بلاک چین کاربردهای چشمگیر دیگری دارد که این کاربردها فراتر از بخش‌های مالی هستند. ازاین‌رو بیشتر دولت‌ها در حال بررسی سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال هستند تا از پتانسیل‌های فناوری بلاک چین در جهت کاهش شیوع ویروس کرونا در زمان همه‌گیری فعلی آن هستند.

هیچ‌گاه برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال دیر نیست، پس به دنبال دلایل بیشتری برای شروع سفر خود به دنیای ارزهای دیجیتال نباشید.

 

سخن پایانی

بسیاری از کارشناسان حوزه‌های مالی و مخصوصا تحلیل‌گران عرصه‌ ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند که سال ۲۰۲۱، سالی است که شاهد رشد بسیار چشم‌گیرتری در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال خواهیم بود. ازاین‌رو با توجه به پتانسیلی که این بازار تاکنون از خود نشان داده است، به نظر عقلانی نمی‌رسد که از سرمایه‌گذاری در این بازار خودداری کنیم.

ازاین‌رو در این مطلب تلاش کردیم تا به بررسی ۱۵ موردی بپردازیم که ما را ترغیب می‌کنند که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم. از طرفی دقت کنید که نباید به هر قیمت و با هر شرایطی به این بازار وارد شد و اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.

در حقیقت اگر بدون دانش کافی به عرصه‌ کریپتوکارنسی‌ها وارد شوید، نه‌تنها از این سود بی‌حدومرز بی‌نصیب خواهید ماند، بلکه این خطر وجود دارد که تمامی سرمایه‌ خود را نیز از دست بدهید. ازاین‌رو بازهم تأکید می‌کنیم که پیش از ورود به این بازار، نسبت به افزایش دانش و آگاهی خود در این مورد اقدام کنید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا