🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش جامع کار با پرفکت مانی (Perfect Money) | آموزش تصویری و ساده

«پرفکت مانی» (PerfectMoney) نوعی سیستم پرداخت اینترنتی است که به کمک آن می‌توانید پرداخت‌های بین‌المللی خود را در سایت‌های خارجی انجام دهید یا درآمدهای دلاری خود را نقد کنید. برای مثال اگر می‌خواهید حساب بروکر خود را در بازار فارکس شارژ کنید یا سودهای خود را به ریال تبدیل کنید، پرفکت مانی یکی از انتخاب‌های موجود برای این کار خواهد بود.

کاربران اینترنت در سطح جهان معمولا برای پرداخت‌های آنلاین خود از کارت‌های اعتباری محبوبی مثل «مسترکارت» (Mastercard) و «ویزا» (Visa) یا روش‌های دیگری همچون پرداخت با «پی پال» (PayPal) استفاده می‌کنند. اما همان‌طور که در جریان هستید، به دلیل تحریم‌هایی که علیه کشورمان ایران وضع شده‌ است، کاربران ایرانی امکان استفاده از چنین سرویس‌هایی را ندارد.

خوشبختانه در سال‌های اخیر پلتفرم‌های جایگزینی مانند پرفکت مانی و «وب مانی» (WebMoney) این جای خالی را برای ایرانیان پر کرده‌اند. قبلا در مقاله جداگانه‌ای آموزش جامع کار با وب مانی را برایتان ارائه کردیم و امروز می‌خواهیم به‌سراغ آموزش صفر تا صد پلتفرم پرفکت مانی برویم. این دو پلتفرم از نظر کارکرد بسیار شبیه هم هستند اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد.

بنابراین اگر ابهاماتی مانند «نقد کردن درآمد دلاری با پرفکت مانی»، «شارژ حساب پرفکت مانی»، «آموزش ثبت نام پرفکت مانی» یا «احراز هویت پرفکت مانی با مدارک ایرانی» ذهن شما را درگیر کرده است، پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌وجه مقاله امروز را از دست ندهید زیرا قرار است به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

مهم‌تر از همه اینکه قرار است در مورد وضعیت پشتیبانی پرفکت مانی از کاربران ایرانی صحبت کنیم و ببینیم که آیا ایرانیان هنوز هم می‌توانند از خدمات این سایت استفاده کنند یا خیر. لطفا همراه ما باشید.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت اینترنتی است که به کمک آن می‌توان پرداخت‌های خود را در سایت‌های خارجی انجام داد. برای مثال اگر بروکر فارکس شما از پرفکت مانی پشتیبانی کند، می‌توانید حساب بروکر خود را با این روش شارژ کنید.

پرفکت مانی که با نام کامل PerfectMoney یا Perfect Money شناخته می‌شود، نوعی سیستم پرداخت الکترونیکی در سطح اینترنت است که برای پرداخت‌های غیرنقدی در سایت‌های مختلف کاربرد دارد. این پلتفرم اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی ایجاد شد و از آن زمان تاکنون خدمات زیادی را در اختیار کاربران مختلف از جمله ایرانیان قرار داده است.

طبق آخرین آماری که در صفحه ویکی‌پدیای پرفکت مانی وجود دارد، تعداد کاربران این سیستم بیش از ۱۰ میلیون نفر است و بیش از ۵۰ هزار کسب‌وکار مختلف نیز از پرفکت مانی برای پرداخت‌های خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این، تعداد صرافی‌هایی که امکان مبادله پرفکت مانی با سایر ارزهای دیگر را فراهم کرده‌اند به بیش از ۲۵۰ صرافی می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرفکت مانی که باعث محبوبیت آن در بین کاربران ایرانی شده بود، پشتیبانی از هویت و کاربران ایرانی و تحریم نکردن آن‌ها بود. با این حال متاسفانه از اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی پرفکت مانی ارائه خدمات خود را به کاربران ایرانی متوقف کرده و ایرانی‌ها تنها می‌توانند سرمایه خود را از حساب پرفکت مانی خود خارج کنند. در بخش‌های بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

همان‌طور که گفتیم پرفکت مانی یک سیستم پرداخت اینترنتی است و برای همین بیشتر کاربرد آن نیز در همین زمینه انجام می‌شود. شما می‌توانید به کمک پرفکت مانی به‌صورت آنلاین و آنی ارزهای مختلف را دریافت کنید، به دیگران انتقال دهید یا آن‌ها را در کیف پول خود ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با داشتن یک حساب پرفکت مانی پرداخت‌های اینترنتی خود را در سایت‌های خارجی همچون بروکرهای فارکس، انجام دهید و حساب خود را شارژ کنید.

پرفکت مانی در یک نگاه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پلتفرم خواندن مقاله «پرفکت مانی چیست؟» پیشنهاد می‌شود. در ادامه نیز نحوه ثبت نام و شارژ حساب پرفکت مانی آموزش داده خواهد شد.

 

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

ثبت نام در پرفکت مانی با مراجعه به سایت رسمی آن انجام می‌شود. تا همین چند ماه پیش کاربران ایرانی هم می‌توانستند در پرفکت مانی ثبت نام و احراز هویت کنند اما از دی ماه ۱۴۰۲ ارائه خدمات این پلتفرم به ایرانیان قطع شد.

پرفکت مانی سال‌ها خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌داد و حتی زبان فارسی را نیز به لیست زبان‌های خود اضافه کرده بود. در حال حاضر نیز امکان بازدید از سایت فارسی پرفکت مانی وجود دارد اما اگر بخواهید با زبان فارسی ثبت نام کنید یا کشور محل سکونت خود را روی ایران قرار دهید، با پیغام خطا مواجه خواهید شد. برای همین مراحل ثبت نام پرفکت مانی با استفاده از سایت انگلیسی آن و یک کشور دیگر آموزش داده می‌شود.

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

بعد از اینکه وارد سایت رسمی پرفکت مانی شدید، در منوی بالا سمت راست روی گزینه Signup کلیک کنید. البته ابتدا مطمئن شوید که از یک نرم افزار تغییر هویت با IP ثابت استفاده می‌کنید. همچنین IP جدید شما باید با کشوری که در زمان ثبت نام انتخاب خواهید کرد، یکی باشد.

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

با ورود به بخش ایجاد حساب با یک فرم مواجه خواهید شد که باید اطلاعات خواسته شده را در آن وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، آدرس، کشور محل سکونت، کد پستی، ایمیل، تلفن و نام حساب می‌شود که باید هرکدام را مقابل کادر مربوطه وارد کنید.

در قسمت نوع حساب این فرم دو گزینه برای انتخاب وجود دارد. گزینه Personal یا شخصی برای استفاده افراد حقیقی و گزینه Business برای کسب‌وکارها و شرکت‌های تجاری است. شما به عنوان یک شخص باید گزینه Personal را انتخاب کنید.

در دو کادر بعدی کلمه عبوری برای خود انتخاب کرده و آن را مجدد در کادر دوم وارد کنید. توجه داشته باشید که کلمه عبور انتخابی باید حداقل ۶ کاراکتر داشته و در آن از حروف و اعداد انگلیسی استفاده شده باشد. بعد از انتخاب کلمه عبور در کادر مربوط به شماره نمایشی، اعدادی را که در تصویر مشخص است، بنویسید، تیک مربوط به توافق‌نامه را فعال کنید و در نهایت روی گزینه Register کلیک کنید.

در گذشته حتی اگر کشور محل سکونت خود را روی ایران قرار می‌دادید، به راحتی می‌توانستید از این مرحله از ثبت نام عبور کنید و وارد بخش بعدی مراحل عضویت در پرفکت مانی شوید. اما همان‌طور که گفتیم از دی ماه ۱۴۰۲ حساب تمام ایرانی‌ها محدود شده و تنها امکان برداشت از حساب وجود دارد. برای همین اگر کشور خود را روی ایران قرار دهید و بعد از تکمیل فرم روی Register کلیک کنید، بلافاصله به صفحه اطلاعیه پرفکت مانی انتقال داده می‌شوید که در آن پیغام محدودیت حساب‌ها برای کاربران ایرانی نوشته شده است.

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

برای همین اگر می‌خواهید در پرفکت مانی ثبت نام کنید حتما باید کشور محل سکونت خود را روی کشور دیگری قرار دهید. بدین ترتیب با کلیک روی Register ثبت نام شما انجام می‌شود و با صفحه زیر مواجه می‌شوید:

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

مرحله بعدی پیدا کردن شناسه کاربری پرفکت مانی برای حساب شماست. برای این کار وارد ایمیلی شوید که در زمان ثبت نام وارد کردید و از داخل ایمیلی که برای شما ارسال شده است، شناسه کاربری یا Member ID خود را یادداشت کنید. برای ورود به حساب پرفکت مانی خود به این شناسه نیاز خواهید داشت.

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

برای ورود به حساب پرفکت مانی خود از صفحه اصلی این بار روی گزینه Login‌ کلیک کنید. در کادر Member ID شناسه کاربری خود را که به آدرس ایمیل‌تان ارسال شده بود، وارد کرده و در کادر Password‌ نیز کلمه عبور خود را وارد کنید. به همین ترتیب در کادر Turing number عددی را که در تصویر مشخص است، بنویسید و روی Authorize کلیک کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

بدین ترتیب با موفقیت وارد حساب پرفکت مانی خود می‌شوید و می‌توانید به پروفایل خود دسترسی داشته باشید.

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

اما نحوه استفاده از خدمات پرفکت مانی چگونه است؟ بیایید در بخش‌های بعدی ابتدا در مورد انواع کیف پول پرفکت مانی آشنا شویم و سپس با جزئیات بیشتری در این مورد صحبت کنیم.

 

انواع کیف پول در پرفکت مانی

در پرفکت مانی امکان ایجاد چهار نوع کیف پول وجود دارد که هرکدام مختص ارز خاصی هستند. این ارزها شامل دلار، یورو، طلا و بیت کوین می‌شود.

بعد از اینکه در پرفکت مانی ثبت نام کردید به‌طور پیش‌فرض سه کیف پول دلاری، یورو و طلا برای شما ایجاد می‌شود و می‌توانید آدرس هرکدام را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید کیف پول «بیت کوین» (Bitcoin) خود را نیز در پرفکت مانی ایجاد کنید. البته می‌توانید کیف پول‌های دلاری، یورو و طلای دیگری نیز ایجاد کنید. حداکثر کیف پول مجاز برای دلار، یورو و بیت کوین سه عدد و برای طلا دو عدد است.

به‌طور کلی کیف پول‌های پرفکت مانی شامل موارد زیر می‌شود:

 

کیف پول دلاری پرفکت مانی

مهم‌ترین کیف پول پرفکت مانی که بیشترین استفاده را در بین کاربران دارد کیف پول دلاری پرفکت مانی است. با شارژ حساب دلاری خود در پرفکت مانی می‌توانید تمام پرداخت‌های بین‌المللی خود را در بروکرهای فارکس یا سایت‌های دیگری که از این روش پرداخت پشتیبانی‌ می‌کنند، انجام دهید.

آدرس کیف پول دلاری در پرفکت مانی با حرف U آغاز می‌شود که آدرس کامل آن را می‌توانید در پروفایل خود در این پلتفرم مشاهده کنید.

 

کیف پول یورو پرفکت مانی

در پرفکت مانی امکان استفاده از کیف پول یورو نیز وجود دارد که برای دریافت و انتقال ارز یورو استفاده می‌شود. این کیف پول نیز در زمان ثبت نام اولیه به‌صورت پیش‌فرض ایجاد می‌شود و حرف اول آدرس کیف پول آن حرف E است.

 

کیف پول طلا پرفکت مانی

افرادی که به دنبال کیف پول طلا در پرفکت مانی می‌گردند، می‌توانند از آدرس کیف پول طلای این پلتفرم استفاده کنند. کیف پول طلای پرفکت مانی با حرف G شروع می‌شود و هر واحد از آن برابر با یک اونس تروا (تروی) طلاست. کیف پول طلا نیز همانند کیف پول‌های دلار و یورو به‌صورت پیش‌فرض با ثبت نام اولیه در پرفکت مانی ایجاد می‌شوند.

 

کیف پول بیت کوین پرفکت مانی

با گسترش محبوبیت ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین در سال‌های گذشته، پرفکت مانی نیز برای اینکه از غافله عقب نماند، از کیف پول بیت کوین خود رونمایی کرد. در این کیف پول هر واحد برابر با یک بیت کوین است و آدرس آن با حرف B شروع می‌شود.

کیف پول بیت کوین پرفکت مانی به‌صورت پیش‌فرض در زمان ثبت نام ایجاد نمی‌شود و برای ساخت آن باید از پروفایل خود در قسمت My Accounts روی Add account کلیک کنید. در صفحه باز شده امکان ایجاد کیف پول‌های دلاری، یورو، طلا و بیت کوین وجود دارد اما از آنجایی که سه کیف پول اول به‌صورت پیش‌فرض ایجاد شده‌اند و هدف ما ساخت کیف پول بیت کوین در پرفکت مانی است، در انتهای صفحه روی گزینه Create a new BTC wallet کلیک می‌کنیم.

آموزش تصویری ثبت نام در پرفکت مانی

با انتخاب این گزینه در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود تا با فعال کردن تیک مربوطه و کلیک روی Add wallet درخواست خود را تایید کنید. به همین راحتی کیف پول بیت کوین شما ایجاد می‌شود و می‌توانید آن را در لیست حساب‌های خود ببینید.

 

آموزش واریز و برداشت در پرفکت مانی

یکی از مزایای پرفکت مانی که باعث شده بود ایرانیان زیادی از این پلتفرم استفاده کنند، امکان شارژ حساب و برداشت از آن با استفاده از کوپن یا ووچر پرفکت مانی است. صرافی‌های ایرانی نیز می‌توانند در واریز و برداشت از حساب به کاربران کمک کنند.

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت اینترنتی است و برای همین یادگیری نحوه واریز، برداشت و انتقال در آن اهمیت بالایی دارد. در این بخش قصد داریم تمام مراحل این سه کار را به‌صورت تصویری برایتان آموزش دهیم تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

 

آموزش واریز به حساب پرفکت مانی

اولین قدم برای استفاده از حساب پرفکت مانی این است که با استفاده از روش‌های پشتیبانی‌شده، حساب خود را در این پلتفرم شارژ کنید. برای این کار تنها کافی است از منوی اصلی روی گزینه Deposit کلیک کنید تا گزینه‌های موجود برای شارژ حساب را ببینید. این گزینه‌ها شامل انتقال بانکی، واریز پول نقد، استفاده از ارزهای دیجیتال و «ووچر پرفکت مانی» (Voucher) می‌شود.

برای کاربران ایرانی بهترین راه استفاده از صرافی‌های داخلی برای خرید ووچر یا انتقال مستقیم به آدرس پرفکت مانی شماست. در حقیقت شما می‌توانید از این صرافی‌ها کوپن یا ووچر پرفکت مانی را خریداری کرده و کد آن را در حساب خود وارد کنید. با این کار معادل دلاری آن در حساب شما شارژ می‌شود و می‌توانید با کمک آن حساب خود را در بروکر مورد نظر خود شارژ کنید یا از دیگر سایت‌های خارجی خرید داشته باشید. تصویر زیر صفحه فعال کردن ووچر پرفکت مانی را نمایش می‌دهد که مانند خرید شارژ ایرانسل یا همراه اول و وارد کردن آن در گوشی همراه است.

آموزش واریز به حساب پرفکت مانی

همچنین می‌توانید آدرس دلاری پرفکت مانی خود را به صرافی‌های داخلی بفرستید تا بعد از پرداخت هزینه آن، کارمندان صرافی به‌صورت مستقیم به آدرس شما دلار ارسال کنند.

 

نحوه برداشت پول از پرفکت مانی

فرض کنیم مقداری پول در حساب پرفکت مانی خود دارید و اکنون می‌خواهید آن را نقد کنید. برای این کار باید از منوی اصلی گزینه Withdraw را انتخاب کنید. برداشت از حساب پرفکت مانی نیز روش‌های متنوعی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به انتقال بانکی، دریافت پول نقد از نمایندگی‌ها، ساخت ووچر و دادن آن به افراد دیگر و برداشت در قالب ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

کاربران ایرانی می‌توانند با انتخاب گزینه e-Voucher وارد صفحه ساخت ووچر پرفکت مانی شوند. در این صفحه با انتخاب گزینه Purchase a new e-Voucher می‌توانید به مبلغ دلخواه خود ووچر پرفکت مانی ایجاد کنید و سپس کد فعال‌سازی آن را به صرافی‌های ایرانی ارسال کنید. بدین ترتیب پول شما در پرفکت مانی به حساب صرافی‌های ایرانی واریز می‌شود و می‌توانید معادل ریالی آن را دریافت کنید.

آموزش واریز به حساب پرفکت مانی

 

راهنمای ارسال پول از یک حساب پرفکت مانی به حساب دیگر

روش دیگری که برای انتقال پول در پرفکت مانی وجود دارد، انتقال از یک حساب پرفکت مانی به حساب دیگر پرفکت مانی است. برای همین اگر در حساب پرفکت مانی خود مقداری پول دارید و می‌خواهید آن را به ریال تبدیل کنید، علاوه بر روشی که در بخش قبلی توضیح دادیم، می‌توانید از بخش Send Money استفاده کنید.

این گزینه در منوی اصلی قرار دارد و بعد از کلیک روی آن باید یکی از کیف پول‌های خود را انتخاب کنید. سپس می‌توانید پول خود را به آدرس پرفکت مانی که صرافی داخلی در اختیار شما گذاشته است، واریز کرده و معادل ریالی آن را دریافت کنید.

آموزش واریز به حساب پرفکت مانی

از بخش Send Money برای ارسال پول به دوست و آشنا نیز استفاده می‌شود. برای مثال اگر می‌خواهید برای کسی که در خارج از ایران است، مقداری پول بفرستید، می‌توانید آدرس پرفکت مانی او را گرفته و از این بخش برای او دلار یا سایر ارزهای پشتیانی‌شده را ارسال کنید.

آموزش واریز به حساب پرفکت مانی

همچنین در صفحه اول پروفایل خود نیز می‌توانید با نگه داشتن موس روی آیکن هر حساب و انتخاب گزینه Send Money، وارد صفحه انتقال پول شوید و با پر کردن کادرهای مشخص‌شده، انتقال خود را انجام دهید.

البته پیش‌نیاز همه این‌ها استفاده از حسابی است که هویت ایرانی نداشته باشد زیرا اگر پرفکت مانی تشخیص دهد که حساب شما ایرانی است، تنها می‌توانید سرمایه خود را از این پلتفرم برداشت کنید.

 

احراز هویت در پرفکت مانی

احراز هویت در پرفکت مانی اجباری نیست ولی با احراز هویت می‌توان کارمزد معاملات را کاهش داد. در گذشته ایرانیان نیز می‌توانستند با مدارک ایرانی خود در پرفکت مانی احراز هویت کنند ولی در حال حاضر این کار ممکن نیست.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که کاربران ایرانی در استفاده از خدمات پرفکت مانی دارند این است که آیا احراز هویت پرفکت مانی اجباری است یا خیر. همچنین این سوال مطرح می‌شود که اگر وریفای حساب اجباری است آیا می‌توان با مدارک ایرانی در پرفکت مانی احراز هویت کرد؟

واقعیت این است که در حال حاضر صحبت در مورد احراز هویت پرفکت مانی برای کاربران ایرانی بی‌فایده است زیرا همان‌طور که گفتیم مدتی می‌شود پرفکت مانی ارائه خدمات خود را به کاربران ایرانی متوقف کرده و برای همین نمی‌توان با هویت و مدارک ایرانی در آن احراز هویت کرد. اما آیا احراز هویت پرفکت مانی اجباری است یا کاربران داخل ایران می‌توانند بدون احراز هویت از آن استفاده کنند؟

خوش‌بختانه در پرفکت مانی لازم نیست حتما هویت خود را احراز کنید و می‌توانید بدون وریفای حساب و تنها با ایجاد حساب غیرایرانی، از خدمات آن بهره‌مند شوید. با این حال کاربران احراز هویت ‌نشده کارمزد بیشتری نسبت به کاربران وریفای شده پرداخت می‌کنند.

 

آموزش احراز هویت در پرفکت مانی برای ایرانیان

به‌طور کلی مراحل احراز هویت در پرفکت مانی شامل سه بخش تایید مشخصات، تایید آدرس محل سکونت و تایید شماره تلفن می‌شود. برای ورود به بخش احراز هویت از منوی اصلی روی Settings کلیک کرده و از قسمت Account Verification گزینه Verification management را انتخاب کنید.

آموزش احراز هویت در پرفکت مانی برای ایرانیان

در این بخش برای تایید مشخصات خود همچون نام و نام خانوادگی باید از قسمت Name Validation تصویر کارت ملی، گذرنامه یا گواهینامه رانندگی خود را بارگذاری کنید. در گذشته کاربران ایرانی می‌توانستند مدارک ایرانی خود را در این بخش بارگذاری کرده و احراز هویت خود را انجام دهند. در بدترین شرایط پرفکت مانی از شما می‌خواست که ترجمه رسمی مدارک ایرانی خود را بارگذاری کنید. اما در حال حاضر به دلیل قطع خدمات به ایرانیان مدارک ایرانی تایید نمی‌شوند.

در هر صورت روند احراز هویت در پرفکت مانی بدین صورت است که بعد از انتخاب و بارگذاری مدارک شناسایی، باید از قسمت Address Validation آدرس محل سکونت خود را نیز تایید کنید. این کار با بارگذاری تصویر قبوضی مثل قبض آب و برق که آدرس محل سکونت شما در آن نوشته شده است، انجام می‌شود.

همچنین در قسمت Phone Validation صحت تلفن وارد شده بررسی می‌شود و اگر کد ارسالی را به درستی در این قسمت وارد کنید، این مرحله از احراز هویت پرفکت مانی نیز به اتمام می‌رسد.

 

انواع حساب در پرفکت مانی

هر حساب کاربری در پرفکت مانی در یکی از سه دسته «عادی» (Normal)، «ویژه» (Premium) و «شریک» (Partner) قرار می‌گیرد که هرکدام تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

هر کاربری که در پرفکت مانی ثبت نام می‌کند به‌صورت پیش‌فرض در دسته عادی قرار می‌گیرد. بعد از گذشت یک سال یا رسیدن تراکنش‌های حساب به یک حدنصاب معین، سطح کاربر قابل ارتقا به سطح ویژه خواهد بود. در این سطح کاربر کارمزدهای کمتری نسبت به سطح عادی پرداخت می‌کند.

سطح شریک یا همکار پرفکت مانی نیز، همان‌طور که از اسمش پیداست، تنها به شرکت‌های همکار با پرفکت مانی اعطا می‌شود.

 

قطع همکاری پرفکت مانی با ایرانیان

از تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ پرفکت مانی تنها به کاربران ایرانی خود اجازه برداشت از حساب را می‌دهد و کاربران جدید نمی‌توانند در آن ثبت نام کنند. این محدودیت برای کاربران ایرانی رسما توسط خود پرفکت مانی تایید شده و دائمی است.

اگر شما هم خبرهای تحریم ایرانی‌ها توسط پرفکت مانی را شنیده‌اید و به این فکر می‌کنید که آیا خبرها صحت دارند یا جعلی هستند،‌ متاسفانه باید بگوییم که این خبر واقعی بوده و مدتی می‌شود که پرفکت مانی از همکاری با کاربران ایرانی کناره‌گیری کرده است.

براساس این خبر که در آذر ۱۴۰۲ به‌صورت رسمی و از طرف خود پرفکت مانی منتشر شد، قرار بود از تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ به بعد، ارائه خدمات پرفکت مانی به کاربران ایرانی متوقف شود که همین اتفاق نیز افتاد. در حال حاضر تنها امکان برداشت از حساب پرفکت مانی برای کاربران فعلی دردسترس است و نمی‌توان با هویت ایرانی در پرفکت مانی ثبت نام یا احراز هویت کرد.

قطع همکاری پرفکت مانی با ایرانیان

بنابراین برای شارژ حساب بروکر فارکس یا سایر پرداخت‌های بین‌المللی خود، یا می‌توانید به جای استفاده از پرفکت مانی از گزینه‌های جایگزین همچون وب مانی استفاده کنید یا یک حساب جدید با هویت غیرایرانی در پرفکت مانی ایجاد کنید. برای این کار هم باید IP خود را عوض کنید و هم در زمان ثبت نام کشور محل سکونت خود را کشوری غیر از ایران قرار دهید. با این کار می‌توانید از خدمات پرفکت مانی همچون گذشته استفاده کنید.

 

سخن پایانی

پرفکت مانی یکی از سیستم‌های پرداخت اینترنتی مطرح در بازار است که تا همین چند ماه پیش خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار می‌داد. همین موضوع باعث شده بود تا پرداخت دلاری با پرفکت مانی به یکی از اولین انتخاب‌های ایرانیان برای شارژ حساب بروکر فارکس یا سایر پرداخت‌های بین‌المللی تبدیل شود.

با این حال چندی پیش شرکت موسس پرفکت مانی در جریان یک اعلامیه رسمی اعلام کرد که دیگر خدمات خود را در اختیار ایرانیان قرار نمی‌دهد و این افراد تنها می‌توانند از حساب خود برداشت کنند. برای همین اگر بخواهید با هویت ایرانی خود در پرفکت مانی ثبت نام کنید یا مراحل احراز هویت را پیش ببرید، با همین اعلامیه رسمی مواجه خواهید شد و امکان این کار را نخواهید داشت.

در هر صورت در مقاله امروز سیستم پرداخت پرفکت مانی را با یکدیگر بررسی کردیم و مراحل ثبت نام و عضویت در آن را یاد گرفتیم. همچنین فهمیدیم که واریز و برداشت در پرفکت مانی به چه نحوی انجام می‌شود.

اگر سابقه استفاده از پرفکت مانی را داشته‌اید خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات همین مقاله آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
perfectmoneyperfectmoneyperfectmoneyperfectmoney

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا